Nieuw onderzoek: 1/3 Nederlanders ziet liever geen zoenende mannen

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door amdaa, 11 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lies276

lies276 Niet meer actief

Mijn complimenten voor jou!
    Ondanks dat jij aan den lijve ondervindt dat je sexuele voorkeur weerstand kan oproepen, probeer je " de andere kant" te begrijpen en blijf je respectvol.
    Super!

2. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Het lijkt mij persoonljk juist heel erg fijn om een soort houvast te hebben in het leven. Een leidraad. Maar door de manier waarop ik ben opgevoed, door mijn eigen ervaringen en door mijn mening over geloof vs. wetenschap kan ik niet geloven in een almachtige god, een redder. En ergens vind ik dat best jammer.

3. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Als ik geloof dat mijn kind met overtuiging, liefde en respect kiest voor een partner of levenswijze zal ik dat altijd accepteren indien er geen anderen door worden geschaad. Ik kan ook geen begrip opbrengen die hun kind verstoten ivm het kiezen voor een religie. Ik probeer mijn kinderen juist zoveel mogelijk informatie te geven en henzelf te laten ontdekken zodat zij de persoon kunnen worden die zij zijn.

4. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Echt 1000x amen, zo sta ik er óók precies in. Ik geloof ook echt in God, mijn ouders hebben mij altijd Katholiek opgevoed. Echter was mijn moeder zo verstandig (letterlijke betekenis ook), om mij altijd op het hart te drukken dat ondanks God je altijd zelfstandig moet blijven denken, je eigen gevoel en verstand volgen en niet blindelings de Bijbel volgen. Daar ben ik haar tot op de dag van vandaag zó dankbaar voor. 😅

Vandaar mijn 'blinde muur' opmerking. Als iemand zich achter een religieuze overtuiging verschuilt en daardoor geen (eigen) rationele argumenten kan geven voor een stelling dan houdt het gewoon op en ben je uitgepraat.

En mijn vraag is dus: waarom mogen heterosexuelen wèl aan hun gevoelens toegeven en homosexuelen niet?! :( Ik zou reuze graag een antwoord willen hierop zonder welke God dan ook hierin te betrekken, maar ik heb een vaag vermoeden dat dit niemand zal lukken. 😏

5. tuc

tuc Niet meer actief

ik denk dat het respectvolle verdwenen is door de anti homobeweging hier. Ik vind het diep en dieptriest dat er anno 2015 mensen nog zo denken. En dat gezwets over " de handeling wordt afgekeurd niet de mens" is volslagen onzin. Die handelingen zijn de manier waarop dat mens leeft met al zijn behoeften en gevoelens. Als jij als homo afgekeurd wordt op je homo zijn met iemand wordt je echt als mens afgekeurd hoor...zo zal dat voelen althans.
    We leren onze kinderen ( of tenminste ik dan) dat je een kindje niet uitlacht of buitensluit omdat die misschien flaporen heeft, raar loopt of andere hobby's heeft dan jij. Respect voor iedereen om wat hij doet ook al wijkt het af van jouw standaard (op crimineel gedrag e.d. na uiteraard).
    Onbegrijpelijk dat groepen volwassenen dit niet kunnen omdat dat voorgeschreven wordt van "boven af".
    Ik vind het om te janken...en respectvol zijn heeft voor mij duidelijk een andere betekenis.

6. Islah

Islah Niet meer actief

Dan heb jij geloof ik al die posts van Lies gewoon niet begrepen want zij leert haar kinderen ook om respectvol met íedereen om te gaan. Ik heb het idee dat Lies juist respectvoller is dan bepaalde andere figuren hier die zo hard roepen dat ze o zo verdraagzaam zijn, maar wanneer iemand niet 100% hun mening deelt ze ineens tegen een betonnen muur praten, ze dingen achterlijk vinden enz. Ik heb van Lies dit soort dingen allemaal niet gelezen!

7. Islah

Islah Niet meer actief

Niet altijd hoor. Stel dat je verliefd bent op een getrouwd persoon dan vind ik niet dat je daaraan kan toegeven omdat je dan iemands huwelijk kapot kan maken. Of je kan je verantwoordelijkheden niet goed aan (alleen de lusten en niet de lasten) dan vind ik ook niet dat je een relatie aan moet gaan om maar wat voorbeelden te noemen.

8. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Sorry maar jij maakt er nu een geheel eigen visie van. Als ik voor mijzelf mag spreken heb ik als persoon totaal geen moeite met homo's. Ik ben helemaal niet anti homo, respect voor iedereen zoals je zelf zegt. Dat mijn geloof het afkeurt, daar hoef ik als persoon toch verder niks mee? Ik hoef die mensen toch niet te verketteren of af te keuren? Laat ze lekker hun leven leiden.

9. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Je kunt toch ook nog heel goed op andere vlakken anders denken en wat het homo-onderwerp geloven dat het wel zo is zoals God dat verteld heeft.

10. Islah

Islah Niet meer actief

Helemaal mee eens.

11. lies276

lies276 Niet meer actief

12. lies276

lies276 Niet meer actief

Gelukkig had ik ook van die verstandige ouders die mij altijd de ruimte hebben gegeven om zelf een standpunt in te nemen.
    Ik ben nl wel christelijk opgevoed, maar bij ons thuis deden ze er verder niet zoveel aan in de praktijk.

Ik ben er juist van overtuigt ( en dat is mijn EIGEN mening en niemand heeft mij dat opgelegd) dat als iedereen volgens de bijbel zou leven ( en dan moet je de bijbel goed lezen en niet gaan bleren dat God oproept tot bijv, het stenigen van homo's) we een hele fijne wereld zouden hebben.
    Ik geloof in God en de keuzes die ik maak zijn nu eenmaal gebaseerd op de bijbel, juist omdat IK er van overtuigt ben dat dat het goede is.
    Je laatste vraag is wat mij betreft dus onzinnig, want dat is voor mij onmogelijk en onwenselijk.
    Geloven is nu eenmaal niet altijd rationeel en dat hoeft voor mij ook niet.

Wel jammer dat er mensen zijn die er nu van uit gaat dat wij onze kinderen opvoeden met een of andere kokervisie.
    Dat valt reuze mee. natuurlijk geef je aan je kind door wat je belangrijk vindt in het leven, Dat doet iedereen ( vaak onbewust).
    Mijn kinderen komen op school, via vrienden en social media echter veel in contact met andersdenkenden en worden daardoor gestimuleerd om zelf over zaken na te denken.
    Die ruimte krijgen ze ook gewoon.

13. tuc

tuc Niet meer actief

Hoe kun je dan achter een geloof staan wat die mensen wel zo veroordeelt?? Want jouw geloof en dat van lies zou die mensen dus wel verketteren. En jouw kindjes kunnen binnen jouw geloof dus ook niet trouwen als ze homoseksueel zijn...

14. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Heb je je er weleens in verdiept? Over verketteren gesproken? En dan niet kijken naar wat landen doen of wat mensen roepen.

Binnen mijn geloof mogen ze niet trouwen nee, volgens de wet wel.

15. lies276

lies276 Niet meer actief

Die mensen worden niet veroordeelt en zeker niet verkettert binnen ons geloof!
    We hebben zelfs een homesexuele jongen bij ons in de kerk die er net zo bijhoort als alle anderen!

16. tuc

tuc Niet meer actief

De wereld zou een stuk fijner zijn als we ons zelf niet dingen op laten leggen omdat dat door iemand ergens beschreven is. En alleen dingen veroordelen die crimineel zijn of mensen kwetsen. Homoseksualiteit vergelijken met vreemdgaan is sowieso een vergelijking die mijn petje te boven gaat. Vreemdgaan is niet strafbaar nee...maar kwetst mensen of mensen worden er de dupe van en daarom is het fout.

Hoe kun je nu aan je kinderen verantwoorden dat je gelooft in iets dat bepaald dat vrouwen die op vrouwen vallen of mannen die op mannen vallen "fout" zijn??? Zo maak je mi heel duidelijk dat je onderscheid maakt in mensen. Als je gelooft (of dit nu god, allah of wie dan ook is) dan kun je niet om "het probleem" over homoseksualiteit heen. Het is een duidelijk punt..

17. tuc

tuc Niet meer actief

Dat klopt toch totaal niet met wat er in de bijbel beschreven staat...dat typte ik in mijn vorige stukje maar daarna zag ik deze reactie.

18. tuc

tuc Niet meer actief

In verdiept....dat ik weet wat erover in de bijbel staat bedoel je?? Ja dat weet ik waar daarover staat.

19. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.138
    113
    Happyland
    Onbegrijpelijk dat vreemdgaan wordt vergeleken met homosexueel zijn. Met vreemdgaan worden er mensen gekwetst he, dan zou ik ook eerst goed nadenken of ik wel aan 'mijn gevoel' wil toegeven.
    Echt waar hoor, als mijn dochter lesbienne blijkt te zijn wil ik zelfs wel mee op zoek naar een leuke vriendin, bij wijze van. 😂

20. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Die vergelijking gaat behoorlijk mank natuurlijk. Degene die verliefd is op een getrouwd persoon zou daar niet aan moeten toegeven natuurlijk. Maar dat is 1 persoon. Wat de homoseksueel moet is aan IEDERE liefde niet toegeven. Met iedereen, zijn hele leven lang.

Deel Deze Pagina