Wanneer hulp inschakelen wanneer het niet wil lukken?.

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Urban, 17 jul 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Urban

Urban Actief lid

13 jun 2006
    102
    0
    0
    Nederland
    Wanneer zijn jullie hulp gaan inschakelen als het zwanger worden maar niet wil lukken?.

We hebben nog niet echt dat probleem, probleem zit hem voornamelijk in het feit dat we nu nog uit elkaar leven. Nu is hij 40 en ik 35 en willen toch niet al te lang meer wachten. Zijn ex kon ook al niet zwanger worden en gaf toch wel problemen uiteindelijk ging het daarop mis.

Lijkt mij dat we toch eerst een jaar moeten proberen voordat we wat gaan ondernemen maar ik denk niet dat hij dat wil.

Wat zijn de mogelijkheden daarin enz?. Waar zijn jullie mee begonnen.

2. Monika

Monika VIP lid

12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Je kan inderdaad pas een jaar na het beginnen met proberen (als het niet lukt) naar de huisarts toe.

3. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Helaas helpen de meeste huisartsen je niet eerder dan dat jaar. Dan nog willen ze je graag weer weg sturen met de opdracht 3 maanden te temperaturen.

Jullie situatie is ook wel anders. wanneer ga je die stap nemen? ik bedoel, het is nu maar gokken of je in je vruchtbare periode zit als hij er is en vervolgens zie je hem maanden lang niet. dan kom je snel aan een jaar... :rolleyes:

4. Urban

Urban Actief lid

13 jun 2006
    102
    0
    0
    Nederland
    Zat nu toevallig in de goede periode en rond begin december zit ik helemaal bij hem.

Dan nog heeft hij zoiets van laten we dit in Nederland doen. Op zich begrijp ik het wel hij heeft zoveel ellende gehad met zijn ex. als het nog eens een jaar gaat duren voordat we mogen beginnen dan is hij straks 42 jaar.

5. ElviraR

ElviraR VIP lid

28 okt 2005
    5.134
    0
    0
    Tevens is het zo dat je vanaf een bepaalde leeftijd ook al eerder kunt gaan toch? Vanaf 35? Of wat is die grens. Misschien zijn de regels in Amerika sowieso anders....en je kunt er natuurlijk altijd een paar maanden bij verzinnen als jullie dat beiden graag willen....

6. Urban

Urban Actief lid

13 jun 2006
    102
    0
    0
    Nederland
    Klopt dat zei hij ook al ze hoeven het niet te weten werkelijk.

Ik ben 35 jaar dat scheelt.

7. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    vanaf 36 mag je geloof ik al na een half jaar komen.
    Denk dat als je 35 bent je ook al wel wat eerder mag komen.
    Maar al zit je in de medische molen dan nog kan het ff duren voordat je zwanger bent!
    Zelf loop ik al ruim 8 maanden bij de gyn.
    Volgens mij is het zelfs zo dat als er geen aanwijsbare reden is dat het niet lukt het zwanger worden,dat er pas nadat je 3 jaar bezig bent geweest ze met IUI beginnen en dan een aantal pogingen voordat er verdere stappen ondernomen wordt.
    Het kan dus nog een lange weg zijn!!
    Maar als je zelf het gevoel hebt dat er iets niet klopt zoals een lange onregelmatige cyclus,dan zou ik zeker aan de bel trekken!!
    Want zoiets kan met medicatie verholpen worden en is minder ingrijpend dan IUI,IVF of ISCI.
    En als blijkt dat het zaad van je man van mindere kwaliteit is,dan nemen ze ook al eerder actie,maar dan nog is er geen garantie op succes!

hopelijk ben je snel zwanger en hoef je niet eens die hele rompslomp mee te maken :D

succes!

groetjes Pientje

8. marittt

marittt Fanatiek lid

26 jan 2006
    1.153
    0
    0
    Hoi meiden,

Ik lees dat je dus pas na een jaar na het stoppen met de pil terecht kan bij de huisarts als het niet wil lukken.

Ik ben bij de HA geweest omdat mijn cyclus ontzettend lang is geweest (2x 132 dagen), maar geen medicijn of verwijzing. Gewoon nog even aankijken zei de HA, geen reden tot paniek. Prima, maar wachten is zo irritant...

Nu ik lees hier toch vaak dat een HA al medicijnen voorschrijft na een paar maanden. Weten jullie hoe het precies zit? Verschilt dat per HA?

Succes allemaal.

Liefs,
    Marit

9. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    Hoi Marit,

Mijn ha stuurde me door toen ik 8 maanden met de pil was gestopt.
    Ik had onregelmatige cyclussen (maar niet zooooo mega lang als die van jou) en geen verhoging met temperaturen.
    Mijn ha heeft me dus best snel doorgestuurd naar de gyn.
    Als ik jou was zou ik zeker doordrammen hoor,want zo schiet het toch niet op??

succes!

10. ster

ster Fanatiek lid

1 nov 2005
    1.549
    0
    0
    Volgens mij hangt het ook van je ha af. Die van mij heeft niet eens gevraagd hoe lang wij bezig waren, mocht meteen testjes laten doen. Wel vonden wij het zelf prettig om een jaar via de natuurlijk manier proberen zwanger te worden. Een gesprek met ha hierover is wel prettig en aan je leeftijd te zien zal de ha vast niet moeilijk doen. Doe waarbij jullie je allebei goed voelen zou ik zeggen.

11. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Hoi Urban,

het feit dat het met zijn ex niet gelukt is, is wellicht ook al een indicatie om in ieder geval verder onderzoek te doen. misschien kan dat voor jullie een en ander versnellen.... Kan in ieder geval zijn kant wellicht al onderzocht worden.

Succes ermee

Karin

12. Urban

Urban Actief lid

13 jun 2006
    102
    0
    0
    Nederland
    Alles bij hem is getest en was oke pasgeleden ook nog dit ivm zijn werk. Ik verwacht daar geen problemen.

We hebben ook nog niet echt een poging kunnen doen omdat hij maar weinig hier is en ik weinig daar.

13. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    da's in elk geval al een heel prettig bericht!! Dan weet je dat alvast. Ik wens je veel succes deze cyclus en anders is het verplicht effe wachten. vervelend hoor.

Karin

Deel Deze Pagina