Ik heb in t verleden al es n vraag gesteld over keukens en werkbladen. We zijn er nu grotendeels uit, maar nog 1 ding. We hebben n keuken uitgezocht met brede (kunststof) wengé stollen om de keuken "in te pakken". (dat zijn de donkere brede randen rondom de kasten enzo) http://www.kellerkeuken.nl/images/large/4-1.jpg Daar kunnen we een zelfde kunststof aanrechtblad bij nemen in dezelfde breedte, of zoals ook op de foto een donker grijze stenen aanrechtblad. http://www.kellerkeuken.nl/images/large/4-3.jpg Op deze laatste foto kan je zien welke hoogte we willen van de hoge kasten. We willen 3 hoge kasten (ipv 4). http://www.kellerkeuken.nl/images/large/6-3.jpgMijn gevoel zegt dat de kunststof aanrechtbladen met dezelfde dikte als de stollen (de stollen zijn in feite die brede aanrechtbladen, maar dan aan alle kanten gelamineerd; dus duurder) het mooist zal staan in deze keuken. Maar ik vind steen (composiet) wel heel luxe en het kan nauwelijks kapot. Je zult er niet snel in snijden ofzo. Dus wat zullen we doen? (ps het scheelt "maar" een kleine 1500 in de prijs, voor Elmar geldt dat dat ook n punt van discussie is)
Wij krijgen ook een nieuwe keuken, dit wordt composiet. Onze stollen worden ook breder, maar dat stoort me niet.
Ik denk dat steen mooier zal zijn, juist omdat het niet dezelfde dikte heeft... dan 'breekt' het beeld wat... en lijkt het mij minder log. (als je begrijpt wat ik bedoel...) Maar dit is natuurlijk puur smaak, je moet gewoon doen wat je zelf het beste lijkt. Steen lijkt me ook wat praktischer dan kunststof. Maar ook dit is mijn mening. Succes met uitzoeken en laat nog ff weten waar jullie uiteindelijk voor hebben gekozen...
We krijgen een aanrecht van drie meter met spoelgedeelte in het midden, links en rechts hoge kasten met oven, magnetron en andere kant koelkast. Naast spoelgedeelte nog ruimte. Dan haaks op dit spoelgedeelte een kookeiland. Aan de ene kant koken (richting woonkamer) en aan de andere kant een bar-gedeelte. Aan de kookkant komen 9 grote lade's. Aan beide kanten van het kookeiland komen stollen van zacht grijs (aluminium-kleur) van uit mijn hoofd 18 cm per stol. De keuken wordt hoogglans wit en we krijgen zwart composiet op het aanrecht. Aan de andere muur komt nog een dressoir in dezelfde materialen. Idee: I ---- I ( met een beetje fantasie komt het er zo uit te zien )
Hoi hoi Wij krijgen ook een nieuwe keuken. Het blad wordt, hetzelfde als de zijkant, graniet van ongeveer 8 cm dikte. Spoelbak is ook van graniet. Blad is antraciet, lades en kastjes worden knal rood! Aan de ene kant is het blad 5 meter, komt voor het raam, en aan de andere kant, tegen de amerikaanse koelkast, komt nog een stuk van 3 meter waarvan het laatste stuk een tafel is. Tja moeilijk uit te leggen... We hebben geen bovenkastjes. Gaat heel strak worden en kan niet wachten. Met uitzondering van mijn 1e flatje heb ik verder altijd keukens gehad waarvan het blad niet van kunststof is. Ben nu gewend een pan op het blad te zetten als het zo uitkomt en dat zou bij kunststof een mooie kring opleveren. Moeilijk he? Een keuken uitzoeken. Hoewel ik een badkamer nog erger vind.
de badkamer heb ik in gedachten al helemaal af hihihi. Wij doen ook geen bovenkastjes. We krijgen een vrij grote keuken, maar vrij smal, dus een kookeiland kan niet. (4m70 x 2m30) _______ l l..........I B.........I l..........I l l- hihi met n beetje fantasie: helemaal bovenaan is een raam en daar doen we een hele grote stenen spoelbak in het midden Links de onderkasten en helemaal beneden een klein barretje. De B staat voor Boretti, een vrijstaand fornuis. Tegenover het fornuis staan 3 kasten (2,11 hoog) met die lijst (stollen) eromheen. (I) (de stippels moet je ff wegdenken) In de ene kast een koelvries combi en de middelste op hoogte een vaatwasser en we denken erover om zo'n inbouw koffiezetapparaat erin te plaatsen. De 3e kast zal een korfkast of apothekerskast worden. Alle kastjes bij t raam hebben deurtjes (daarachter mogelijk korflades, moet ik nog ff zien) en aan de kant van het fornuis is alles lades (brede lade kasten). Het fornuis en de stenen spoelbak zullen mn trots worden . Helemaal onderaan hebben we nog ruimte om eventueel in de toekomst een tafel te plaatsen en er een eetkeuken van te maken. Ik wil geen tegels tegen de wand, alles moet strak gestuct worden en dan aan 1 kant een kleurtje (bruin of oranje). De afzuigkap heeft een lamp die naar beneden en naar boven schijnt, lijkt me onwijs mooi. (dezelfde als op de foto's.) En ik denk dat ik dezelfde verlichting wil als op de eerste foto (aan de wand). Ik wil veel stopcontacten en daar moeten we n oplossing voor zoeken.
wij hebben nu een jaar de keuken met kunstof blad (houtlook) en dat bevalt ons prima! het was ook een stuk voordeliger het is dus maar net wat je budget is.
Wij laten twee kokers met stopcontacten maken in het kookeiland. Die kan je omhoog trekken en dan komen er drie stopcontacten tevoorschijn. Ons aanrechtblad wordt ook 8 cm dik. Het composiet wordt bij het spoelgedeelte 30 cm "omhoog" getrokken tegen de muur i.v.m. waterspatten.
Wauw die lampen zijn gaaf! Wat voor merk afzuigkap is dat? Die verlichting lijkt me echt heel mooi. Kan me voorstellen dat je fornuis je trots is. En die spoelbak ook helemaal te gek. Gaat ook mijn trots worden en de koelkast hahaha. Woon nu ff op tijdelijk adres. Had hiervoor een zwarte hoogglans italiaanse keuken. Echt helemaal te gek. Ook geen tegeltjes. Hou ik niet van. Maar is verre van ideaal. Komen toch spetters op. Het was de bedoeling om daar ooit nog een glasplaat tegenaan te zetten. Dat is er nooit van gekomen. Heb mijn huisje intussen verkocht en wacht vol spanning op ons nieuwe huis. Mijn nieuwe keuken is ook vrij smal dus kookeiland is geen optie. Begrijp niet dat ze die keuken zo klein hebben gemaakt. Die kokers voor stopcontacten is heel mooi en een goeie oplossing lijkt me. Alleen geen idee wat het kost. Hahaha hebben al wat keukenzaken afgelopen en overal vragen ze als ze de prijs zeggen: Schrikt u daarvan?
bij de spoelbak is t raam, dus we hebben niet zo'n rand nodig, maar n zemenlap . Ik heb ook van die kokers gezien, maar moeten ff kijken of wij dat ook kunnen en willen hebben. (zeker als we voor steen gaan, dan gaat t n dure grap worden)
de afzuigkap is volgens mij een whirlpool (dus niet n heel duur merk, maar geen goedkope afzuigkap). Onze keuken is nu 2,30 x 2,30, dus inieminie (als je t mij vraagt).
We betalen geloof ik 600 euro voor zo'n stopcontact (3 in een koker), dit is inclusief montage en het maken van een gat in het composiet.
Ik zou voor het donkergrijs steen gaan en dan niet in dezelfde dikte (wordt al snel log). Haha dus Elmar is nu om?
Qua degelijkheid zou ik zeggen : Ga voor steen Maar dat moet wel in je budget passen natuurlijk Ziet er allemaal goed uit, suc-6 ermee