nieuw rapley groepje

Discussie in 'Voeding' gestart door tuc, 23 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cupcake2013

Cupcake2013 Niet meer actief

Hiervoor deden wij alles pureren en voeren maar dat mocht niet meer van de ka. Tenminste hij adviseerde ons rapley.
    En dit gaat wonder boven wonder goed en ik vind het prachtig om te zien.

Vandaag zijn mijn man en ik alweer 1 jaar getrouwd ! Gaat ook sl zo snel

2. AardbeitjeEL

AardbeitjeEL Actief lid

24 feb 2013
    295
    0
    0
    Amsterdam
    Happy anniversary !!!

3. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Gefeliciteerd Cupcake!

Wij eten onverwacht bij mijn ouders vanavond, had al eten klaar staan voor haar dus gaat gewoon mee. Ik neem ook mijn hond maar mee, scheelt weer schoonmaken :D.

Tussen de middag heeft ze een boterham met banaan op.

AardbeitjeEL, ik vind jouw avater zo grappig haha.

4. KiRaSeSe

KiRaSeSe Fanatiek lid

10 sep 2012
    3.187
    0
    0
    Noord Holland
    Gefeli Cupcake :D

Hier 2x galia meloen gegeten... in totaal de helft!!!!
    (Ja mam snoept soms mee...)

5. tuc

tuc Niet meer actief

Welkom patrijs!

Gefeliciteerd cupcake!! Nog iets gepland?

Arual, fijn dat het zo goed gaat.

Hier heeft papa voor het eerst zoon,peer gegeven a la rapley, want ik was ff een middagje met de,oudste op pad. Hij vond zelf dat het goed ging. Hij heeft een halve peer op:)
    Strakjes krijgt hij zoete aardappel.

6. KiRaSeSe

KiRaSeSe Fanatiek lid

10 sep 2012
    3.187
    0
    0
    Noord Holland
  7. tuc

tuc Niet meer actief

Haha lekkere foto hoor

8. Sopann

Sopann Niet meer actief

Welkom Patrijs!

En gefeliciteerd met je trouwdag :D

Vandaag eerst een énorm stinkende luier! Niks zoete bv-poep. En we waren nog niet eens begonnen! Dat moet eindelijk dat tandje zijn. Die steekt al anderhalve maand nét niet boven het tandvlees uit.

En we zijn gestart! Aardappel en bloemkool. Nou, dat gezichtje toen hij de bloemkool voelde :D Haha! Na 5 minuten klungelen bracht hij het naar zijn mond. En toen weer zo'n fijn gezichtje ;) Daarna gewoon weer proberen. Hij vond het pakken nog wat moeilijk. De aardappel had ie zo beet en daar beet ie echt een énorm stuk af! Wij schrokken ons kapot, maar hij loste het zelf op. Als toetje de borst.

Je kan gewoon zien dat hij zo trots is :D Hij werd ook even heel boos, omdat het pakken niet lukte, maar daarna ging alles met plezier. En glunderend :) Heel leuk! En een goede start :)

9. Cupcake2013

Dankjulliewel !!

Hier had ze net 5 stukjes wortel en niks gemorst ze kan zo netjes eten

We zitten vandaag op 3 flessen..der 3e moet ze nog krijgen denk rond half 9 9 u
    En dan doe ik 180/5 ipv 180/4

10. tuc

tuc Niet meer actief

sopann, wat leuk zeg!!!

Hier ging de zoete aardappel er super in, tis alleen wel een varken als hij eet. Gelukkig is zn silly billyz slab daarop berust:p

11. AardbeitjeEL

AardbeitjeEL Actief lid

24 feb 2013
    295
    0
    0
    Amsterdam
    @Arual: dankje met betrekking tot m'n avatar! Ze kon al heel snel heel eigenwijs kijken :D

@ Sopann: dat is een goed begin! Hier gaat het pakken ook nog niet zo van een lijen dakje.. ik help stiekem een handje mee

Wij moeten ook hoognodig een professionelere slab aanschaffen. Ze zit steeds van top tot teen onder, vooral door het drinken uit een bekertje.

12. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Mag ik nog aansluiten dames? Mijn jongste is sinds een klein maandje lekker aan het rapley'en. Bij de oudste was dit geen succes, die snapte het echt niet en was nogal "lui", die vond het wel best als het gewoon gepureerd naar binnen geschoven werd, anders at hij echt niet.
    Onze kleine meid snapte het gelukkig wel gelijk en geniet volop van alles wat er onder haar neus verschijnt. Sommige groenten zijn vooral leuk om mee te slaan, zoals repen courgette.
    Wat ook leuk is een stukje perzik afhappen, fijn kauwen en dan heel hard blazen met je mond vol zodat het alle kanten op vliegt. Dikke pret!

13. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Sopann, goed begin!!!

Kirasese, geweldig!

Tuc, wat stoer van papa! Weet niet of de mijne het zou durven.

Kwebbelsnoes, welkom!

Sorry voor wie ik vergeet!

Even kort, I. ligt nog te slapen in de kinderwagen van de wandeling terug. Aardappel en wortel op, weinig geknoeid.
    Hier ook Silly Billyz, alleen met brood een gewone slab.

14. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    @ tuc: hier ook fan van de silly billyz slab! En even een misschien 'domme' vraag: zoete aardappel is die wat betreft stevigheid niet zo papperig als kruimige aardappelen of wel? Heb ze zelf nog nooit gehad en ben nog op zoek naar alternatief voor kruimige aardappelen. Wij houden zelf echt niet van vastkokende dus vandaar ;)

En je man dus ook lekker gerapley'ed met zoon: dat is fijn!

@ kirasese: hihi, wat goed!

@ cupcake: gefeli! En fijn dat ze zo netjes kan eten hihi.

@ kwebbelsnoes: hé! Leuk je hier te zien :) Hoe gaat het met jullie meisje en met jou?

@ aarbeitjeEL: hier dus fan van silly billyz slab! Zeker een aanrader wat mij betreft!

@ sopann: wat een goed begin! :)

@ arual: eetze! ;)

Hier paar rommelige dagen. Dame is helemaal uit haar hum met de warmte en wil even niet zoveel. Yoghurt en broodkorst en dat is het wel. Straks hopelijk nog even uitgerust wakker voor een banaan, maar we zien het wel ;)

15. Sopann

Sopann Niet meer actief

Even snel: ik had gelijk! Het tandje.is door :D

16. Cupcake2013

Welkom kwebbelsnoes gezellig !

17. tuc

tuc Niet meer actief

sopann, ahh wat goed!!

abri, nee zoete aardappel lijkt meer op wortel qua uiterlijk en structuur, ik kook het wel zacht natuurlijk, maar het gaat erg goed.

18. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Kijk voor de noob die ik ben erg duidelijk haha :) Kleur wist ik nog wel, maar de structuur lijkt dus ook wel wat op wortel.. Nou, ga ik dat eens proberen van de week. Dank!

19. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Structuur zoete aardappel lijkt inderdaad meer op wortel dan op aardappel maar wel weer ietsje droger dan wortel.
    Ik snijd er repen van (soort frieten). Ik ga morgen weer even nieuwe halen.

Sopann, wow een tandje!

20. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Wat eten jullie kindjes toch goed!
    Zoete aardappel is ook hier gewild, evenals bloemkool en broccoli. Eigenlijk lust dl alles wel tot nu toe. Ze heeft nog wel de neiging om nieuwe dingen eerst uit te spugen, te bekijken en dan weer terug te stoppen.

Ik ben blij dat de kokhalsfase wel helemaal voorbij is. Dat vond ik toch minder.

Deel Deze Pagina