weer aardig goed gegeten overal over het algemeen lees ik. hier vanavond een bbq met vrienden gehad. Madammeke erbij met courgette en tomaat. Ze was wel bijzonder afgeleid door al die aandacht maar het ging redelijk. Ze kreeg bergen aandacht uiteraard
Lekker BBQ !! En aandacht natuurlijk nog leuker hihi Wij gaan morgen bbq'en bij vrienden. Pff ben zo blij en opgelucht !! Dat het zo goed gaat de Rapley. Was bang dat we haar een soort van verpest hadden omdat we eerst alleen gepureerd eten geven. Morgen mogen we een broodje geven ..wel met niks erop maar dat vind ze vast ook lekker. Zit wel beetje te kijken hoe of wat qua flessen vandaag waren het er 3 , maar vind t zo weinig gezien de kleine hoeveelheid schepjes en de hele kleine bijvoeding die ze krijgt. 7:30 180/4 13:30 180/4 18:00 paar Worteltjes 21:00 180/5 Geven jullie trouwens ook stukje paprika of komkommer ofzo als ntussendoortje? Ik wil . straks liever zuks geven als voorheen al die koek enzo
Wat doen onze kindjes het toch geweldig Letten jullie nog op seizoensgroente en fruit? Natuurlijk zijn wij net pas gestart, dus tussendoortjes is nog niet van toepassing eigenlijk. We hebben er wel ideeën over. We willen sowieso onder de twee jaar geen koek, snoep, chips of chocolade geven. Tussendoor krijgt hij rauwkost, stukjes fruit of eventueel een volkorenbiscuitje. Ik heb twee zusjes die enorm verslaafd zijn aan suiker. Dat wens ik niet voor onzeknul. Vannacht een beetje onrustige nacht. Duidelijk dat er wat veranderd was voor onze man. Vanochtend dan ook echt zijn eerste twee drolletjes Wel nog in de bv kleur, maar schijnbaar heeft ie toch echt wat binnen gekregen! Vandaag weer bloemkool en aardappel voor hem. We herhalen het een dag of drie, zodat hij door de herhaling straks beter weet hoe hij alles moet eten.HHet is al zoveel verandering voor hem! Eerst maar es rustig aan Ik ben nu wel steeds bang dat ie gaat bijten tijdens de voeding
Cupcake, hier ook zulke tussendoortjes. Voor T. nog niet, die is pas net begonnen, maar wel voor de oudste, die heeft ruim 2 jaar zulke tussendoortjes gehad en soepstengel en rijstewafel. Op een gegeven moment gaan ze wel andere dingen,leren kennen natuurlijk. Nu met bijna 5 zeker Maar ze heeft een trommeltje waar ze s middags 1 keer iets uit mag kiezen. Het voordeel is dat mama bepaald wat erin gaat en ons meisje bijna elke middag zelf rozijntjes kiest haha.
Ja precies ! dat is wel handig . Naja klinkt stom maar voorheen kreeg J. Eigenlijk alles ijs, koek enz.. Erg slecht maarja dat id gebeurd en is gebeurd met een rede nu kunnen we overnieuw beginnen. Van het ene uiterste naar t andere uiterste wil ik ook weer niet gaan , een cracotte of soepstengel op zn tijd vind ik ook niet erg. Als t maar niet zoals toen word..
soepstengel en rijstewafel wordt hier nog steeds erg gewaardeerd, en nadat ze s middags iets uit de trommel heeft gehad, vraagt ze er ook geen tweede keer om, vraagt automatisch om fruit of paprika/komkommer/stukjes kaas/stukjes worst.
@ sopann: bijzonder hè zo'n eerste tandje! Hier nu twee en heb ze al gevoeld in mijn tepel Auw auw auw. Probeer goed op te letten, meestal richting het einde van de voeding gaan ze wat tutten aan de borst en dat is een moment dat er weleens gebeten kan worden. (Tenminste hier bij de middelste ook gehad ). Ben nu dus weer wat alerter haha. O en die bv-poep daar verlang ik af en toe naar terug Rook zo zoetig en dan nu stinkpoepies Let hier wel op seizoensgroente en fruit, maar dat komt echt door de prijs. Ik ga niet 2 voor iets betalen terwijl fruit/groente uit het seizoen voor onder de 1 te koop is bijv @ zoete aardappel: bij meer dus een succes, gaan het eens proberen @ snoep/koek: hier niet heel moeilijk wat betreft een koekje s ochtends en evt een klein snoepje s middags uit hun trommeltjes. Ga ik nu niet heel anders doen. Heb niet zo'n probleem met evt suiker aangezien ik weet dat het bij dat ene koekje blijft en het snoepje vaak rozijntjes zijn. In de zomer wordt er ipv een snoepje wel veel tomaatjes en ander fruit gegeten en vervalt het snoepje eigenlijk. Wil zelf wel 'strenger' blijven met water/thee geven ipv diksap etc. Oudste en middelste weigerden gewoon pertinent water/thee. Nu gaat een slokje water met dit warme weer erg goed en dat wil ik er echt inhouden. @ missm: hihi de show gestolen bij de bbq! Altijd leuk! Fijne zondag meiden!
Hier ook voorkeur water en gezonde snacks... Zodra hij ongekookte paprika en tomaatjes etc kan eten word dat lekker ingeslagen
@abri Nee idd maar ik bedoel aangezien mijn dochtertje aan de grote maat is we twee maanden terug per direct met bijvoeding moestrn stoppen . Nu weer langzaam opbouwen maar dus zonder koek ijs enz. Later kunnen we dst dan altijd nog doen. Wij zijn aan t bbq'en bij vrienden J. Eet worteltjes en heeft daarna nog 120/1 gehad. Gisteren zat ze op 3 flessen maar vind dat echt wat weinig omdat ze naast der 3 worteltjes geen bijvoeding krijgt. Normaal moet zij zelf.aangeven wanneer ze wilt drinken maar nu hebben we t zelf aangeboden
Goed gegeten lees ik!!! Hier ook goed gegeten. Vanmiddag bij vrienden haar boterham op (een halve denk ik) en thuis een restje zoete aardappel en pompoen. Vriendin vroeg smiddags of I. ook mango wilde (ze was stukjes aan het maken voor haar dochtertje die 9 maanden ouder is), dus ik zeg ja lekker en verder lette ik niet op dus kreeg een bakje met mangoprutje boor haar haha. Ze heeft dus voor het eerst fruit niet in stukken/stukjes op na ruim 5 weken Rapley, ook weer een nieuwe ervaring. Ze vond het prima smaken maar ze wilde het overduidelijk liever zelf doen . Haar neusje zit dicht en snurkt, dus nu even haar bedje ophogen voordat ze erin gaat. Tussendoortjes: hier voorlopig geen koek of snoep. Diksap en zoete drankjes vind ik ook echt niet nodig voorlopig, ze heeft geen afkeer van water en misschien over een tijdje lauwe thee proberen. Hier zal ze straks misschien een rijstwafel krijgen of fruit/rauwkost als tussendoortje maar nu gaan we eerst de maaltijden wat uitbreiden en nieuwe dingen proberen.
Hier wilde ze eerst nooit water ! Nu ineens wel maar zelf drinken uit een beker. Haar rietjes beker gooit ze weg. Hoe doen jullie het eigenlijk qua eten alles op eem bord en tegelijkertijd geven ? Ik.geef nu bijvoorbeeld worteltje voor worteltje
Bloemkool ging weer goed! Blijft wel lastig pakken voor hem hoor. Hij wilde ook drinken uit de beker. Bam dat ding tegen zijn gezicht op de kop. Dat was dus even schrikken dat het water zo snel kwam. Hahaha. Fanatiekeling. Nu wil ie alleen niet slapen.... Te warm denk ik. Of te moe.
Alles tegelijk. Ze bepaalt zelf wat ze daarvan neemt . Edit: Los op haar blad want een bord belandt denk ik op de grond.
Jah hier ook meerdere stukjes, en dan op tafel, want het eerste wat op de grond beland is haar plastic bordje! Blegh morgen weer werken... Na 3 weken vakantie. Hopen dat we dan ook weer een beter schema krijgen! Fijne avond allemaal!