nieuw rapley groepje

Discussie in 'Voeding' gestart door tuc, 23 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

hier meestal een aantal stukjes voor zn neus en als het op is leg ik nog wat neer.

2. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Oeh ja die tanden.. Ai! Dl bijt gelukkig alleen als er nieuwe tanden komen. Ze heeft er nu 6.
    Sinds vandaag staat ze los! Zo grappig om te zien. Door de warmte is ze meer bv gaan drinken en water. Ze eet aanzienlijk minder. Ach komt wel weer.
    Ik moet morgen ook weer werken na 3 wkn vakantie. Blehhh!
    Voor iedereen een fijne nacht

3. Cupcake2013

Cupcake2013 Niet meer actief

Woow 6 tanden gaat snel dan he !
    Hier nu bijna 4.

Wat knap zeg !!

Idd die warmte he pff dan eet ik zelf ook altijd minder al.zit ik nu wel chips te bunkeren.

Succes met werken morgen !

4. Sopann

Sopann Niet meer actief

Succe met werken voor de werkenden!

Wie kan mij helpen aan lekkere recepten met courgette? Vandaag ga ik dat voorschotelen, maar ik heb dus geen enkel idee hoe lang ik courgette bijvoorbeeld moet stomen. Normaal gooide ik het door de mie. Nu gaan wij automatisch ook puurder eten :)

Volgens mij iis het hier een combinatie van tandjes en sprongetje. En ik dacht nog wel dat we het gehad hadden... Echt óm de twee uur hangt hij aan de borst.

Gisteren trouwens frustratie aan tafel, haha. Hij wilde zó graag eten. Wat hij te pakken kreeg at hij met smaak op, maar hij kreeg niet zoveel te pakken. Daar werd ie echt boos om, haha. Verder niet temperamentvol ofzo... ;)

5. AardbeitjeEL

AardbeitjeEL Actief lid

24 feb 2013
    295
    0
    0
    Amsterdam
    Voor jullie zelf of voor de kleine?

6. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hier gister vol smaak een paar gestoomde wortels gegeten (3) ze wist niet hoe snel ze ze weg moest krijgen haha.

Andere kindjes ook aardig goed gegeten lees ik! Fijn als het lekker loopt :)

@ arual: haha was hier ook zo met in ene iets gepureerds.. Gek kijken en maar graaien met die hand. Maar wel lekker opgegeten dus de mango ;)

@ sopann: hier zelf geen fan van courgette eten dus maak het puur en alleen voor de jongste als wij het door bijv macaronisaus eten of een ovenschotel ;) Stoom het hier vrij kort omdat het snel erg slap wordt.

7. tuc

tuc Niet meer actief

sopann, ik gooi het ook overal in en nooit los, maar ik blijf dat ook zo doen en haal voor T. de losse onderdelen eruit die hij mag. Dus bv courgette en macaroniboogjes en dan voor ons met saus en vlees en andere groenten.

8. AardbeitjeEL

AardbeitjeEL Actief lid

24 feb 2013
    295
    0
    0
    Amsterdam
    Het zal wel voor jezelf zijn :D

Courgette doe ik door de ratatouille, lekker samen met paprika, aubergine, tomaat, ui en knoflook. Je kunt ze ook heerlijk gevuld eten uit de oven, met bijvoorbeeld een vulling van gehakt, rijst, noten, courgette-vruchtvlees, kaas, etc. Of gewoon los grillen, samen met andere groenten (zoals wederom aubergine, paprika) en dan met een yoghurt sausje.

Ik heb laatst met het stomen van de courgette de binnenkant weggehaald (echt maar klein stukje), dat werd echt te zacht en een beetje draderig. Dus nu houden we de schil over met nog steeds een behoorlijk gedeelte van het vruchtvlees eraan.

Hoe lang stomen jullie wortels? Vooralsnog kook ik alles, maar wil misschien toch gaan stomen. Maar wortels duren met koken al zo lang, dus ik stel me voor dat ik met stomen een uur bezig ben... ;)

9. Sopann

Sopann Niet meer actief

Ik doe courgette altijd zonder schil eigenlijk...
    Bedankt voor de receptenz
    Ondertussen sterf ik van de honger... ZL is aan het regelen en slaapt nu al een uur op mijn arm. Hij ligt zo lief... Dan zorg ik echt slecht voor mezelf.

10. Cupcake2013

@sopann gauw lekker eten gaan hihi.

vanaond eten wij bloemkool en ik laat J. ook een hapje mee eten paar stronkjes bloemkool een aardappel is wel een voldoende portie toch ?

11. tuc

tuc Niet meer actief

das zeker prima en je ziet vanzelf of ze nog meer lust. Hier was het in het begin ook zo een paar happies ergens van. Maar gister voor de grap ff op de weegschaal gelegd wat ik hem aanbiedt en dat was toch al zo'n 200 gram en dat ging bijna helemaal op.

12. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Oh herkenbaar! Hier zat ik net ook anderhalfuur met de jongste op schoot die eindelijk even heerlijk sliep. Middelste en oudste lagen zowaar ook even op bed, maar mijn lunch is er zo wel bij ingeschoten en de dames kennende komt er pas vanavond als iedereen op bed ligt weer tijd voor wat te eten.

Maar probeer er goed om te denken hoor meis! Helemaal met de bv, deze warmte etc.. In ieder geval goed drinken!

Succes straks met de kleine grote man en courgette ;)

13. tuc

tuc Niet meer actief

hier ook weer gesmuld van sperzieboontjes en zoete aardappel. Ik zal strakjes even 2 fotootjes plaatsen van onze bink en dan haal ik ze even later weer weg, vind het wel leuk om het even met jullie te delen

14. Sopann

Sopann Niet meer actief

Vandaag even niet. Hij piept om alles en doet alsof de wereld vergaat. Dat eten komt morgen wel weer :)
    Wel heerlijk uitgebreid voor onszelf gekookt net. Nog even wachten tot het uit de oven komt :) Lasagne. Zónder pakjes ;)
    Ik heb ook zo'n trek in een wijntje ofzo... Maar ja, met een regelende baby moet ik dat maar even uit mijn hoofd zetten. Spa rood is ook lekker :)

200 gram! Jongens wat een hoeveelheid!! Waar laten ze het hè?

15. Cupcake2013

Jeetje mina..
    Ik denk dat hier de 9 maanden sprong is aangebroken.
    Vreselijk !

Miepig , piepig , huilerig , hangerig , niet tevreden, niet kunnen vermaken. Blok om mamas been..pff

Verdee ging het eten goed ze heeft vanavond iets meer gehad ..

16. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Cupcake, ohjee! Wel fijn dat ze goed gegeten heeft!

Sopann, op regeldagen zette ik altijd flesjes drinken neer in huis of naast het bed, hoefde ik niet op te staan. Hopelijk heb je nu je buikje rond van de lasagne!

Tuc, ben benieuwd naar een foto!
    Ja het mangoprutje heeft ze met smaak op maar het zat in een bekertje dus ze wilde het drinken hahaha.

Mijn man is deze week thuis, heeft vakantie, geen bijzondere plannen maar hij maakt nu wel wat meer eetmomenten mee. Vandaag boodschappen gedaan dus bloemkool en zoete aardappel gehaald en bereid, ging er met smaak in!
    Verder een halve boterham en banaan en meloen.

17. missm

missm Bekend lid

12 mrt 2012
    931
    123
    43
    ik heb op inspiratie van jullie ook maar eens zoete aardappel gehaald. Ik heb dit alleen nog nooit van mijn leven klaargemaakt. tips zijn dus meer dan welkom.

18. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Wow wat eten sommige kids veel! 200 gram! Of en groente en fruit en deels brood: wauwie!

Hier komen we niet veel verder als een paar happen fruit, paar stukjes groente (vandaag 3 worteltjes) en een korstje brood haha. Weet dat het vanzelf komt hoor, maar wat een verschillen :D

@ arual: gezellig samen thuis! :) En wat een slimmerik met het bekertje!

@ sopann: hopelijk heerlijk genoten van de lasagne!

@ cupcake: oeh sprongetje.. Succes en sterkte! Maar wel lekker gegeten dus ;)

@ missm: hier moet hij nog gekocht worden hihi.

19. tuc

tuc Niet meer actief

missm, gewoon schillen en koken:D Ik kook nooit op tijd, maar prik altijd met mn vork en zie zo wanneer het gaar is.

Hier dan eventjes 2 pics van onze smulaap (haal ze straks wel weer weg):

Bekijk bijlage 342187

Bekijk bijlage 342188

20. missm

missm Bekend lid

12 mrt 2012
    931
    123
    43
    thnx tuc

erg leuke foto's

Deel Deze Pagina