Oh ik lees mee, mijn aubergine moet echt op (straks even kijken of hij eigenlijk nog wel goed is ). Ik dacht hetzelfde als courgette bereiden (maak altijd plakken en repen die ik vervolgens stoom) maar vraag me nu af of dat wel werkt... Voor onszelf gebruik ik meestal zout en grill ik de aubergine.
stomen hier geprobeerd en dat gaat echt niet. Dan is het niet door te bijten zelfs niet voor een volwassene met een mond vol tanden .
Aubergine lijkt mij haast onmogelijk nog Misschien blokjes/repen en die grillen? Maar weet niet of ze dat goed weg kunnen krijgen hoor.. En wat een leuke foto weer. Mijn foto's schieten niet op haha. Zit echt te weinig achter de pc/laptop. Hier net tandje 3 ontdekt. Wat gaat dat hard Nu twee ondertandjes en eentje boven. Verklaard wel het onbedaarlijke schreeuwen af en toe, de stinkende luiers (begon al te twijfelen aan mijn eigen voeding: yoghurt en kaas bijv) en het selectieve eten
aubergine eigenlijk nog nooit geprobeerd. Ik vind opperdepop wel een superleuk boek, maar vooral in het begin is het vooral op hapjes gericht dus door elkaar en met rapley werkt dat natuurlijk niet. ik heb er wel een hoop dingen uitgehaald die hier nog steeds favoriet zijn, ik vind het een aanrader. Hier vandaag couscous gegeven, maar sorry dames dat is rapley niet te doen, veel te fijn. Dus de couscous op een lepeltje gegeven en stukken wortel en broccoli erbij. Zondag voor het eerst in een restaurant rapley'en ben benieuwd, gelukkig de pannenkoekenbakker en geen hele sjieke tent.
maar als de menu's van opperdepop wel op leeftijd zijn afgesteld waarom zou je die dan niet rapley kunnen geven? Ik heb het boek nog niet hoor.
dat kan wel hoor, maar de eerste 9 of 10 maanden pureren ze alles in dat boek, dus dan doen ze bloemkool en broccoli bij elkaar, dat is de charme van het recept dat het dus echt door elkaar gaat. Rapley kun je dat ook doen, maar dan leg je stukken bloemkool en broccoli naast elkaar en volgens mij doen de meeste dames hier ook groentes combineren...ik wil ermee zeggen, dat kun je zelf dus ook wel verzinnen Vanaf een maand of 10 gaan ze door vlees en vis toevoegen echte maaltijdjes maken en daar heb ik echt superveel lekkere recepten van...ook lunchgerechtjes met ei enz.
hahaha ja ok dan vat ik et. Dat kan ik idd zelf nog wel bedenken. nou dan wacht ik nog even rustig voor ik naar de winkel ren.
Mijn aubergineprobleem had zich al opgelost, hij rende bijna vanzelf weg haha . Vanavond sperziebonen en aardappel. Van alle boontjes naam ze 1 hap en zwiepte ze daarna de kamer door, aardappelpartjes idem. Brood ging er wel met smaak in. Ik heb het idee dat ze toch reageert op meloen, nu 2 dagen meloen en weer uitslag. De vorige keer dacht ik het ook al. Kan toeval zijn natuurlijk.
arual, kan hoor, hier sinds hij 2 keer appel heeft gehad, allemaal uitslag op zn wang. Dat geven we dus even niet meer.
Hier dus ook op haar wang. Ik eet de meloen wel even zelf op voorlopig. Vandaag appel gegeten, straks een boterham en vanavond weer sperziebonen met aardappel. Die sperziebonen belandden dus echt 2 meter verder .
Hé hier ook een sperziebonen-smijter En uitslag van meloen zou natuurlijk kunnen. Zou wel heel toevallig zijn anders.. Hier bij geen van onze kids tot nu toe ooit een allergische reactie gehad dus geen idee verder.
Vanavond was het courgette en wortel voor de baby. De wortel snijd ik overlangs door vieren, anders vind ik het stomen niet te doen. De courgette sneed ik voorheen in plakjes, maar tegenwoordig maak ik er lengte-partjes van (uhh.. toblerone-vorm zeg maar), dat is makkelijker vastpakken. De man des huizes heeft een bachelorfeest (niet zijn eigen), dus ik hoefde verder alleen voor mezelf te koken... niet gedaan, want ik had niets in huis Dan maar een gepofte aardappel haha! Dochterlief heeft dus uitgebreider gegeten dan ikzelf. Ik heb maar een groentje van d'r meegepikt, vond ze ook wel grappig.
aardbeitjeEL, ook goed voor jezelf zorgen he Hier heeft de kleine man penne met courgette en bloemkool op. Ik snijd plakjes van de courgette en doe die doormidden. Voorheen sabbelde hij daarop en gaf mij dan de afgesabbelde schillwn, maar nu slikte hij ineens een heel stuk met schil door!
Hier doperwtjes hahaha Zeker de helft ook daadwerkelijk opgegeten Rest kon ik onder kast en bank vandaan halen
Ik maak schijven en lange parten, kan ze kiezen . Eerst liet ze ook de schillen liggen maar nu eet ze ze ook op. Vandaag iets minder met boontjes gesmeten. Overigens aan haar luier te zien had ze er gisteren toch wel flink van gegeten. Vandaag dus aardappel met boontjes en het restje gestoomde appel van de ochtend als toetje. Smiddags een boterham die ze weer bijna helemaal op heeft gegeten (alleen beetje boter erop). De wortel deed ik ook net als jij Aardbeitje, alleen laatste 2 keren ha ik dat niet gedaan. Eerste keer waren ze helemaal zacht gestoomd maar tweede keer niet. Ik ga het dus ook weer zo doen.
Hier eet ze het beste in lange parten! Alles gaat op bij dr met courgette! Ze kan er heerlijk van genieten! Jah smijten met eten vindt ze hier ook leuk! Worteltjes kook ik altijd, is soms wel lastig om te bepalen, maar ik heb ze dan liever iets te zacht als te hard. Vandaag ben ik echt trots op onze kleine dame, een kwart courgette op en een halve zoete aardappel (was een erg grote)! Ik moest haar zelfs helpen om de laatste zelf geplette puree op te eten.. heerlijk! Begin nu echt zekerder te worden.
Goed om te horen Channe!!! Ik ben trots op manlief. Hij had nog niet alleen met onze dochter avondgegeten maar doordat ik vast kwam te zitten in een lift moest hij vast beginnen zonder mij en hij heeft haar lekker laten rommelen. In het begin was hij huiverig voor het kokhalzen maar hij heeft nu ook alle vertrouwen. Stiekem wel jammer dat ik het eten samen gemist heb. Ze had rijst en wortel, dit keer weer in 4en overdwars, moest de deur uit dus het moest ook wat sneller gaar zijn. Verder een boterham die bijna helemaal op ging en mango in de ochtend. Van de mango niet superveel gegeten maar ze was ook heel vroeg wakker vandaag en flink moe.
Heerlijk gegeten de kids lees ik. En wat zijn er veel gek op courgette! Hier moet ze er niet veel van hebben. Broccoli daarentegen blijft echt een hele grote favoriet. We gingen even heel slecht bij de Macdonalds de vakantie afsluiten en had voor haar gestoomde broccoli mee. Mensen keken hun ogen uit hun hoofd haha. Kwart broccoli opgegeten Wortels gaan hier in hun geheel trouwens, maar zoek dan wel er gelijke maatjes of snijd ze alleen even korter: door de helft bijv. Dametje krijgt nu in een paar dagen volgens mij 4 tandjes erbij. Arme kind Onder stonden er al twee en nu boven 2 doorgebroken en 2 bijna. @ arual:jammer dat je het eetmoment zo gemist hebt. Maar wat fijn dat je man het zo opgepakt heeft! @ channe: wat veel! Geeft idd veel vertrouwen als ze lekker aan het eten zijn! @ aardbeitjeEl: ook goed voor jezelf zorgen hoor!