Hoe bereid je de paprika? Ook stomen? Wij eten hem zelf nl vooral rauw door bijv salade of door even te roerbakken (goh is het geroerbakt of roergebakken ).
ik stoom de paprika werkt perfect. eerst schilde ik em daarna ook nog maar dat doe ik niet meer want ze schraapt em af met haar twee ondertandjes en dan vind ik et vanzelf wel terug in de luier. hoe ervaren jullie het dagelijks eten kwa tijd. Ik heb wel het gevoel dat ik er veel mee bezig ben zo. Niet dat ik het erg vind maar ik merk wel dat ik er last van heb dat ik vier dagen werk in de week. Ik ben alleen maar zorgen dat alle eetmomenten gestroomlijnd lopen.
Ik ben fulltime thuis maar heb niet echt het gevoel dat ik er veel mee bezig ben. Fruit eet ze als ik m'n koffie drink (en ik hap dan mee), boterham tegelijk met mij en avondeten tegelijk met ons. Eten maken doe ik meestal als ik voor ons kook, soms eerder op de dag. Als ik echt geen vers eten kan maken dan heb ik restjes in de vriezer maar dat wordt wel soppig na ontdooien en is moeilijk met de handjes te eten. Oh ik heb nog 3 paprika's, ook eens proberen!
ik kan ook niet wachten hoor om een dag minder te gaan werken. Je ziet dat dan bij andere moeders waarbij het dan fluitend lijkt te gaan nou ik vind het zwaar. We hebben nu afgesproken dat ik een dag minder ga werken wanneer nummer twee er is. Dus nog even doorbikkelen.
Ga ik deze week even proberen die paprika. Had ik nog niet over nagedacht dat die ook gewoon konden haha. Hier heb ik echt het idee de gehele dag heen en weer te vliegen. Ben fulltime thuis, maar met drie kids heb ik af en toe het gevoel geen seconde stil te kunnen zitten (eentje op school, ander begint deze week op psz, net een nieuw peuterbed voor 3 weken: er nog vaak uitkomt en nu dagzindelijk, maar wel even helpen bij het naar de wc gaan en dan de derde die borstvoeding op verzoek krijgt, tandjespijn heeft: tja vier tegelijk is ook niet leuk, dus slapen ho maar en dan de bijvoeding erbij). Op de eetmomenten zit ik ook even uiteraard, maar ervoor twee ruziënde kids of een vermoeide peuter, jammerend kind in de draagdoek of zak het eten maken, eten, erna de bende weer opruimen of een poepje maken op het potje terwijl ik net probeer de sperziebonen enigszins bij de tafel in de buurt te houden of de borst geef.. Waaaah af en toe haha Is genieten die meiden, maar die bijvoeding erbij vind ik nu wel even veel. Is natuurlijk combi van alle andere dingen hoor en als je haar dan ziet genieten van de hapjes dan kan ik daar echt oprecht zo van genieten en zo trots zijn. Maar af en toe denk ik wel 'waar ben ik aan begonnen'?! Kan mij ook best indenken dat het met een baan er bij ook echt even wennen is zo. En soms enorm hectisch.
Abri, dat klinkt en stuk drukker dan 1 kindje! Lijkt me heerlijk maar soms ook wel heel pittig! Missm, 4 dagen lijkt me ook wel pittig. Fijn dat je een dag minder kan werken als er een tweede komt!
ja dan moet het ook echt wel want anders is het echt niet te doen met huishouden erbij. Het is een feit ik ben zojuist 34 geworden.
Errrrrrrrr is er een jarig, hoera! Hoera! Van harte gefeliciteerd Missm! Vandaag eet I. hetzelfde als gisteren, wij eten ook rijst maar met andere groenten. Straks mango en tussen de middag weer een boterham.
Jaaaa gefeliciteerd!!! Missm, ik herken wat je zegt over het gevoel de hele dag met eten bezig te zijn. Hier is het ook omdat ik het idee heb dat we nog steeds geen ideaal ritme hebben en ik eigenlijk nog elke dag zoekende ben. De ene keer is het borst na de bijvoeding, de andere keer weer ervoor want misschien is dat toch handiger... Dan is het laat eten, en dan is het vroeg eten want toch beter om het tijd te geven om te laten zakken... Sterker nog, ik ben elke dag alweer bezig met hoe ik het eten de volgende dag moet gaan regelen, want dan probeer ik de lessen van die dag mee te nemen (als ze bijvoorbeeld weinig heeft gegeten of later erg slechts slaapt, dan ga ik bedenken wat er anders moet de volgende dag). Eigenlijk heel vermoeiend, of vooral stressvol, want ik heb steeds het idee dat ik achter de feiten aanloop. Officieel werk ik ook 4 dagen per week, ik moet alleen nog worden opgeroepen voor een klus (ik zit in de detachering). Dus ik zit vooral nog thuis, maar moet er elke dag rekening mee houden dat ik de volgende dag een opdracht aan de andere kant van het land heb. Dat idee maakt het er ook niet relaxter op, omdat ik er heel erg mee bezig ben dat ik het nu alvast zo wil hebben zoals ik het straks wil doen als ik daadwerkelijk aan het werk ben 4 dg/wk. Het plan was eigenlijk om 3 dagen te gaan werken, maar ik kwam er (te laat) achter dat mijn contract dat niet toe staat Argh!
Over slechts slapen gesproken, vannacht was dat weer het geval. Nou twijfel ik of het door de broccoli kwam (ze liet wel windjes) of ook tandjes. Maar.. ik denk al maanden dat er tandjes aankomen, kan echter nog niets voelen aan haar tandvlees. Nu heeft ze wel sinds een paar dagen ongeveer 0,5 graad verhoging steeds en wil overal op knauwen. Hoe lang kunnen kindjes last hebben van de symptomen voordat er echt een tandje tevoorschijn komt? Moet het na een paar dagen van zulke klachten echt doorbreken?
Gefeliciteerd Missm!!! Hier halve week 2 kids en ik vind Rapley daarin juist makkelijk... Kiann geef ik 2 bammetjes en beker baby melk en ik kan me haren doen en oudste evt helpen en kleren klaarleggen etc etc... hij doet alles zelf. Blijf in de ruimte maar hoef niet te helpen
dat is balen zeg. Is er later nog wel een mogelijkheid om je contract aan te passen? Wat ik idd wel irritant vind ook dat als ik nu uren inlever op mijn contract krijg je die ook niet meer terug. Zeker niet in deze tijd.
Nee, ik kan binnen mijn huidige werk gewoon niet minder dan 32 uur gaan werken, omdat mijn werkgever me dan niet verkocht krijgt aan de opdrachtgevers. Vandaar dat ik hard op zoek ben naar een ander baan en dan wel lekker 3 dagen per week. Maar inderdaad, de tijden zijn moeilijker en die nieuwe baan laat lang op zich wachten Dat ik zo veel met eten ben is overigens niet zo erg als het misschien klonk hoor. Ik ben gek op eten Het is alleen die zoektocht naar wat het beste is voor je kindje wat het soms lastig maakt.
Dat is ook lastig hoor. Het blijft een zoektocht wat het beste werkt voor je kindje en er moet ook nog tijd overblijven om te spelen voor de kleintjes...
Klinkt wel stressvol zo Aardbeitje, probeer het niet te perfect te willen doen. Wel goed dat je naar je kindje kijkt natuurlijk. Ik geef de borstvoeding tussendoor, bij borstvoeding vlak voor de maaltijd is bij ons de maaltijd niet echt interessant en na de maaltijd de borst niet. Wij hebben wel redelijk vaste momenten alleen de middag verloopt wel eens een beetje verschillend qua bv (afhankelijk van de slaapjes). Het was hier ook wel even zoeken hoor en als ze weinig slaapt overdag dan is het weer even zoeken. Hoe lang zal ik paprika stomen? Ik eet het meestal rauw of ik roerbak het dus heb geen idee en ook zo zonde als het snot wordt.
gefeliciteerd missm!! Hier bevalt het thuis zijn eigenlijk prima, al zou het wel fijn zijn als ik gastkindjes kreeg weer. Hier heeft de kleine man al gesmikkeld van een nectarine, een boterhammetje tussen de middag en vanavond zoete aardappel met brocolli.
ik doe het op een combinatie van gevoel en af en toe ff prikken met een vork. Het moet idd niet te zacht maar ook niet te hard. Ik doe er vaak een proefexemplaar bij.Dan bij ik zelf even om te kijken hoe gaar het is.