Gefeli missm! Fijne dag gehad tot nu toe? Hier nog broccoli over, dus maar gegeven.. Vond ze weer heerlijk! Hier hectisch dagje met eerste dag in groep 3 voor de oudste en eerste middag peuterspeelzaal voor de middelste. Was veel heen en weer geloop van en naar school met hun niet matchende tijden. Maar goed voor de beweging Nu even tv kijken en dan hop naar bed. Nummer drie ligt nu ook voor het eerst vandaag even te slapen.. Kan ik hopelijk ook even rustig zitten met een bakkie thee.
Jaa.. Vooral omdat de middelste echt een verlegen dametje is in bijzijn van anderen (thuis niets van te merken overigens ), maar ging verrassend goed en had het best naar haar zin gehad. En dan dus ook het middagslaapje overslaan dat is echt instortingsgevaar nu Oudste ook heel veel dingen geleerd dus hingen even als twee zombies op de bank naar Sesamstraat te kijken. Ben benieuwd hoe de paprika gaat/gegaan is bij je En hoeveel voedingen zit je nu ongeveer? Lees dat je tussendoor voedt, maar dat is ook best druk dan op een dag denk ik zo of zit je al op vrij weinig voedingen?
Hallo dames, Poosje niet geweest, de kids zijn geveld door een buikgriep en aan mijn ingewanden te voelen ga ik snel volgen Hier wordt dus even niet echt gerapley'd, ik leg haar maar zoveel mogelijk aan de borst, maar ook alle melk komt er net zo hard weer uit, dus vast voedsel doen we maar even niet.
Heel veel beterschap Kwebbelsnoes!!! Abri, ik voed haar als ze wakker is in de ochtend tussen 7.30-8.00, dan gaan we lekker naar de woonkamer en ontbijt ik en kleed ik me aan als ik dat nog niet heb gedaan (geen schoolgaande kindjes ) en doe ik even wat in huis en tijdens m'n bakje koffie eet zij fruit en hap ik mee. Dan slapen en na het slapen bv, tussen de middag eten we samen brood, in de middag nog 1 of 2 bv, samen avondeten en savonds voor het slapen gaan bv. Als ze in de avond wakker wordt leg ik haar ook wel eens aan, voornamelijk als ze slecht heeft gedronken overdag. Meestal 5 voedingen maar op een dag maar tijdens ontwikkelingssprongen, verkouden zijn, korte slaapjes of andere ongemakken kan dat vaker zijn. Ze drinkt maar kort overdag (kan heel effectief drinken en soms is ze gewoon teveel bezig met ontdekken of afgeleid), soms maar 2 minuutjes dus dan voelt het niet als veel ermee bezig zijn, het gaat zo automatisch, meestal na een slaapje leg ik haar aan, net zoals ik na een slaapje naar de commode loop om een luier te verwisselen. Ik koester die momenten ook echt, even samen zitten, zo gezellig en bijzonder. Wat een hit die paprika!!! Had een gele gepakt, nou het was een feestje! Ze heeft trouwens behoorlijk veel gegeten in totaal. Wat wel grappig is, is dat met de sperziebonen gesmeten werd (eet er ook wel van) en met de rest niet. Waarschijnlijk zwiepen ze lekker door de kamer haha.
Beterschap!!! Hier gaat Kiann ineens hard... Glibberig fruit zoals kersen, mango stukjes en aardbei... Kan hij nu zelf ipv hulp van vorkje... En vanavond voor eerst rauwe tomaat en komkommer gegeten!
Kwebbelsnoes beterwchap! Arual wat fijn dat je dochtertje ook goed eet! Ik heb niet alles helemaal teruggelezen, maar hoe had je die paprika gemaakt? En tsjah boontjes zwiepen toch ook mooi door de lucht. Abri, fijn dat alles toch goed is gekomen ondanks het heen en weer geren. Missm gefeliciteerd! Jij zit ook op de fb van dec/jan kindjes toch? Hier gaat mijn meisje goed! Ze eet nu eigenlijk haar eten elke keer helemaal op! Alleen wil ik zelf wat eet variatie aan gaan bieden. Ik durf nog geen pasta clindertjes te geven... Ze eet dus vooral courgette, zoete aardappel, gewone aardappel, wortel, broccoli, appel, peer, mango en banaan. Paprika klinkt wel interessant..kan ik wel geven. Rijst geven sommige van jullie ook al he? Doen de kleintjes dat dan met hun handjes of geven jullie het met een lepeltje? Maken jullie het rijst wat vochtiger of hoe doen jullie dat? Recepten zijn welkom
Rijst met de handjes probeert ze wel maar lukt niet. Help dus met een lepeltje dat ze dan vaak zelf naar haar mondje trekt. Ik kook het iets langer dan voor onszelf. Oh niet op de tijd gelet eigenlijk, heb maar een beetje geprikt! Was tegelijkertijd bezig met koken van de rest van ons eten. Het was wel een vrolijke boel op haar blad: oranje (zoete aardappel), geel (paprika), groen (boontjes) en lichtgroen (stukje komkommer van ons). De paprika had ik in lange repen gesneden en gestoomd met schil.
Channe, goed dat Jenthe haar bordje/dienblad/'...' leeg eet. Je zult wel trots zijn! Nav de onderzoeken waar Tuc het over had zijn we hier toch ook begonnen met broodkorstjes. Het was mijn zelfgebakken glutenarme en zoutarme brood, dus ik vertrouwde het wel. Dat was een paar dagen geleden en heel geslaagd, ze heeft er heerlijk van gesabbeld! Bekijk bijlage 345174 Geven jullie ook avocado? Dat wil ik vanavond misschien geven... En is er nog iemand die zijn ervaringen wil delen over hoe lang tandjes-klachten kunnen duren voordat ze ook echt doorkomen? Ze heeft hier al een paar dagen verhoging, kwijlt en bijt veel, maar ik voel nog niets aan d'r tandvlees. Ze lijkt verder niet ziek, maar wordt 's nachts wel vaak huilend wakker
aardbeitjeEL, ahhh zie ze smullen Die tandjes, dat verschilt per kind en per tand. Bij mijn oudste kwamen ze altijd vrij vlot door, die had 1 dag nog helemaal niks, geen streepjes/wittigheid of iets en 2 dagen later 2 tanden in dr mond. Ook eigenlijk (buiten de kiezen) nooit last van gehad. Bij de kleinste zit er nu zeker een week al 2 van die streepjes (dat het een beetje open gaat staan) en wittig en het voelt wel iets hard maar nog niet echt. Hij is er ook echt hangerig van
Heerlijk Aardbeitje! Avocado wel gegeven maar omdat ik zelf een reactie kreeg, heb ik het niet meer gedaan. Vandaag een hazeslaapjesdag, ze knaagt de hele tijd op speelgoed en mijn hand en doet gek met haar tong. Misschien ook een voorbode van tandjes (ook al meerdere keren gedacht)? Ook nog niks te zien en te voelen. Ze heeft wel normale poepluiers dus het zal wel niet. Man heeft een late dienst vandaag dus I. krijgt een restje van gisteren en ik eet een maaltijdsalade. Vanmorgen mango op en tussen de middag een boterham. Misschien vanmiddag een rijstwafeltje, ligt even aan wanneer ze weer gaat slapen.
haha hier ook....vanochtend heel goed mango gegeten en vanavond had ze weinig op van dr boontjes , wortel en aardappel.. maar jah beetje eigen schuld was vanaf 13.00 tot 16.30 (met om 15.00 tussenstopje thuis) aan het wandelen gegaan.. van hema hier 25 min vandaan om er vervolgens achter te komen dat ik mijn boodschappenlijst was vergeten en dus sowieso eerst terug moest naar huis lopen en dan weer verder te gaan naar andere kant wer zo'n 15 minuten lopen... mw had mooi niet geslapen, en wilde ook niet slapen! waardoor ze pas om 18.30 aan dr eten zat...Stomme mama arual wordt rijst niet heel droog dan? wij hebben snelkookrijst en dat is echt droog nadat het 15 min heeft gerust zoals op de verpakking staat! Doen jullie er iets door zodat het vochtiger wordt?
Sorry kan je niet heel erg helpen denk ik, vind mijn rijst ook niet kleverig genoeg. Volgens mij heb ik Surinaamse rijst. Iemand anders tips? Geen rijstwafeltje gegeven want vanaf 14.15 heeft ze welgeteld nog 2 minuten geslapen tot ze rond 20.00 sliep. Ze was lekker moe dus ze nam van elk stuk 1 hap om de rest vervolgens op de grond te smijten (nee niet laten vallen maar echt smijten ). Paprika, boontjes en zoete aardappel vielen wel weer in de smaak en ook nog een lepel Turkse joghurt op. Mama gaat nu ook slapen, gaaaaaap.
Ik geef nog geen rijst aan de kleine, maar als ik het zo hoor, denk ik dat pandan rijst de oplossing moet zijn. Dat is thaise rijst (gewoon in elke supermarkt te koop hoor). Het is een beetje plakkerig en wordt in Thailand traditioneel ook met de handen gegeten. Als ik over een poos rijst ga geven, zou ik er waarschijnlijk kleine losse balletjes van draaien (ook heel thais ) Haha! Volgens mij wordt (deze plakkerige) rijst zo'n kliederfeest. Ik kijk er al naar uit
Aardbeitje, balletjes van plakrijst is wel een idee! Dat brood wat je zelf hebt gemaakt, heb je alle ingredienten daar los van bij elkaar gedaan? Onze molen verkoopt wel allerlei mixen en losse ingredienten en mijn ouders bakken regelmatig brood dus ik zat eraan te denken om misschien ook een brood zelf te bakken voor haar in de broodmachine.