nieuw rapley groepje

Discussie in 'Voeding' gestart door tuc, 23 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Heerlijk Channe, een lekker etend kindje!

Hoofdpijn nog steeds blegh. Nouja zal wel weer een keer overgaan ;).

Ik had alle ingrediënten los en ik had een bakje met alles door elkaar. Ze had vandaag maar 1 slaapje gedaan en was veeeeeel te moe om te eten om 18.00. Eigenlijk vond ze het stuk komkommer dat mijn man had neergelegd voor haar nog het lekkerst vanavond. Hoop toch wel dat ze morgen wat meer slaapt, nog liever hazenslaapjes dan maar 1 slaapje.
    Ze heeft wel wat op maar niet zo veel als dat ik gewend ben van haar.

Ik geef heel lichtbruin brood, had 1 keer iets zwaarder brood gegeven (ook wel licht maar iets minder licht) en toen kreeg ze wel meer krampjes had ik het idee. Rustig aan dus maar.

Appel is hier wel favoriet! Papa had het zelfs helemaal zelf gestoomd haha. Trots op m'n vent!

2. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Super stoer Kirasese!!!

3. channe

channe Fanatiek lid

4 aug 2012
    1.147
    70
    48
    NULL
    Wat een rustig dagje vandaag hier!

Vandaag de hele dag gewerkt, en weer moeite om mijn meisje achter te laten vanochtend.
    Als ik eenmaal op mijn werk ben gaat het wel, maar haar wegbrengen :(.

Morgen nog een dagje en dan lekker weekend.. Gaan jullue nog iets leuks doen?
    Morgen komen mijn ouders, broer, schoonzus en hun kinderen hier gezellig eten! Doen we elke zaterdag, maar de ene keer bij mijn ouders dan bij mijn broer en nu dus bij ons.
    Zondag hebben we lekker rustdag, al is hier in het dorp een rommeltjesmarkt en ik vind het altijd wel leuk om te neuzen!

Kleine dame vandaag druifjes op bij oma, en alweer courgette en zoete aardappel hier thuis.
    Appeltje ging er ook weer in als koek!

Fijn weekend allemaal!

4. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Eens bijlezen en reageren, vooral dat laatste nog niet aan toe gekomen ;)

@ brood: Zag zelfgebakken brood voorbij komen van aarbeitjeEl: heerlijk zeg! En lees over een aantal kindjes die reageren op brood.. Hier alledrie de kids nooit last van gehad en ook nu eet ze gewoon het hele donkerbruine brood mee met ons. Maar na het zien van het zelfgemaakte brood (en de herinnering aan thuis en bij schoonouders van het zelfgemaakte brood: jammie!) misschien toch de broodbakmachine van mijn ouders eens lenen. Gaat niets boven zelfgemaakt brood en alle variaties die je kunt maken.. Te lekker! Tomatenbrood, pestobrood, chocoladebrood, notenbrood, krentenbrood.. Waah! Krijg trek :p

Hier dus ook geen blue band brood ;)

@ milame: bietjes! Wat een prachtige bietjestoet met die rode 'troep' :D Maar is natuurlijk lekker zoet dus kan mij goed voorstellen dat het er goed inging. Gaan we hier binnenkort ook proberen.

@ kirasese: zoo.. Nectarine en de pit terugkrijgen. Dat is handig :p En uiteten geweest! Stoer hoor. Ga ik hier nog niet aan beginnen met drie kids. Ok op een kidsproof restaurant na haha.

@ arual: wat vervelend van je hoofdpijn! Vaak last van? En appel favoriet.. Tja, is ook wel heerlijk zo'n gestoomde appel. Tenminste smaakte mij ook prima :p Gister een beter dagje gehad met slaapjes? Of weer een rommeldagje?

@ channe: oeh lijkt mij moeilijk je kindje naar de oppas te brengen zeg. Hopelijk gaat dat ook snel wat makkelijker worden. Vond het zelf makkelijker ze wat meer los te laten als ze ouder werden omdat je dan goed kon zien dat ze het erg leuk gehad hadden en graag weer heengingen (hier naar oma een dagje in de week lekker spelen). En wat leuk zeg zo op de week met familie samen eten: gezellig!

Jullie dametje gaat ook steeds beter eten zeg! Fijn!

Hier van de week toevallig ook druiven gehad, vond ze erg lekker. Al zijn appeltjes, bananen en besjes uit onze eigen tuin toch meer favoriet. Gestoomde paprika die hebben we ook geprobeerd en vond ze ook erg lekker. Werd vooral op gesabbeld zodat het schilletje overbleef maar ging erg goed. Ook aardappel gehad (uit de tuin van opa en oma) was vastkokend dus ging er in als koek.
    Ook woensdag wezen wegen met haar op het inloopspreekuur en gewoon bijna 400 gram gegroeid in een maand. Is behoorlijk veel op deze leeftijd, maar blijkbaar doet de bijvoeding haar goed haha. Weegt nu bijna 7200 gram.

Wij hebben een druk ochtendje achter de rug: zwemles 7-8 (maar uiterlijk half oktober afzwemmen; als het meezit begin september) dus dat is bijna klaar, boodschappen gedaan etc en nu vanmiddag nog nieuwe gymschoenen kopen voor de oudste (in de zomer +5cm en een hele schoenmaat overgeslagen :$) en morgen verjaardag schoonmoeder dus weinig rust haha. Ja, nu even.. 2/3 op bed en de derde in de box aan het spelen ;)

Wil jullie ook een fijn weekend wensen!

5. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Abri, drukdrukdruk weekeind zo te leven. +5 cm :$!
    Wat goed gegroeid!

Hoofdpijn, voornamelijk onder invloed van hormonen en vermoeidheid, niets bijzonders maar wel irritant soms. Gaat al weer beter :).

Channe, knuffel, kleine meid is vast heel blij je weer te zien als je thuis komt!

Vanmorgen bezoek van familie van mijn man gehad, kleine meid nu wel 2 slaapjes gedaan (hoor haar nu wakker worden) en gisteren totaal 2 dus dat is in ieder geval alweer beter.

Vanavond aardappel, wortel en courgette (vreemde combi maar de 2 restjes moesten allebei vandaag wel klaargemaakt worden).

Morgen komen mijn ouders terug van vakantie dus wil ik daar dus wel even langs en komt mijn zusje eten.

Vanmorgen mango op maar ze was al heel snel weer moe dus krijgt zo de rest. Ongeveer een halve boterham want was ook alweer moe door het bezoek. Ze pakt nu wel heel goed kleinere stukjes met haar vingertjes en stopt ze in haar mond, blijft dan niet meer in het vuistje achter.

6. tuc

tuc Niet meer actief

Heerlijk al die smikkelende kindjes....die bietenfoto geweldig!!

das idd een druk weekend abri.
    hier met een vriendin geshopt vandaag en morgen op visite nij andere vrienden

7. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik schreef ik mijn eerste zin leven maar bedoelde lezen

8. channe

channe Fanatiek lid

4 aug 2012
    1.147
    70
    48
    NULL
    Goedeavond allen!

Het is dit weekend echt heel rustig!

Jenthe eet heerlijk verder hier, ze eet alles wat wij haar voorschotelen.
    Morgen wil ik haar weer een broodje geven, kijken of ze er op reageerd.

Abri het scheelt dat mijn ouders oppassen...maar toch mis ik mijn meisje, maar als ik thuiskom en ze ziet me dan krijg ik demeest grote glimlach:d!

Arual fijn je ouders zijn nu dus weer terug,lekker gegeten met je zusje?

Ik ga maar eens slapen, morgen weer half dagje werken en dan 3 dagen vrij!

9. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Vandaag buiten de deur geluncht, ging heel goed. Verder lekker gegeten. Qua slaapjes een beetje rommelig door de lunch.

Channe, fijn dat ze naar je ouders kan!
    Zusje is niet komen eten want het kwam even niet uit met haar baby maar zijn wel samen naar onze ouders gewandeld en weer terug dus toch gezellig!
    Werkze morgen! Hopelijk reageert ze goed op het broodje!

10. channe

channe Fanatiek lid

4 aug 2012
    1.147
    70
    48
    NULL
    Toch nog geen broodje gegeten vandaag, morgen een nieuwe dag.

Vandaag lekker perzik gegeten, appeltje en avondeten broccoli en aardappel.

Jenthe heeft haar 1e tandje wat doorkomt, vandaar dat ze al een tijdje een beetje kwijlde...doen jullie er iets op of niet?

11. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Even heel kort want zie via de webcam wat gerommel boven en zal zo wel schreeuwen worden ;)

@ channe/tandjes: als ze geen last lijkt te hebben zou ik niets smeren hoor. Evt kan je ook iets verkoeling bieden in een bevroren broodkorst.. En een stukje brood en verkoeling voor pijnlijk tandvlees evt. Hier bij de eerste nooit wat gesmeerd, bij de tweede duidelijk pijn van de tanden en gengigel gesmeerd, nu bij de derde is er niet tegen te smeren (5 tegelijk doet gewoon erg veel pijn :().

En ja.. Huilen, dus hopelijk straks restje lezen en reageren ;) Fijne avond nog meiden!

12. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik heb dentinox staan, alleen nog geen doorkomend tandje.
    Als onze meid geen pijn aan zou geven/last ervan zou hebben dan zou ik er zelf nog niets op doen.

Vandaag een appel op, een boterham (op 1 korstje na) en savonds aardappel/paprika/tomaat en een lepeltje Griekse yoghurt.

En vandaag is ze 8 maanden!!!

13. channe

channe Fanatiek lid

4 aug 2012
    1.147
    70
    48
    NULL
    Gefeliciteerd arual met je meisje! Ik ben niet zo best met terug rekenen dus wanneer is ze geboren..ik meen dat jouw dochtertje iets ouder is als mijn dochter.
    Zij is van 13 januari....

Tot nu toe merk ik nog niet dat ze pijn heeft aan haar mondje..ze is echt zo lief, vrolijk en schattig!
    Owhh ben echt verliefd op mijn meisje..elke keer als ik haar vast heb dan denk ik wat prijs ik mezelf toch gelukkig met jou!

Vandaag half dagje gewerkt, en nu 3 dagen vrij!

Ik heb vandaag bij de etos pampers gekocht...35 euro voor 214 luiers! Ik vond het een koopje (16ct per luier) en gelijk maar billendoekjes gekocht! Merken jullie nog verschil met verschillende luiers?

Ik ben erg vroeg ermee, maar zijn jullie al aan het bedenken hoe jullie de verjaardag van jullie kindjes vieren?
    Hier een nogal grote familie van mijn kant en we zijn dus van plan om een zaaltje te huren, omdat we die drukte niet in huis willen hebben.
    Ik ben zelf half indisch en wij vieren de verjaardagen dus incl avondeten... En t lullige is, ik kan niet indisch koken:(! Dat worden dus gewoon lekkere salades en soep..
    Binnen 3 weken ga ik kijken bij een zaaltje om te kijken of ik het leuk vind, en of er 50 man in passen...vinden jullie mij erg vroeg? Ik ben echt een beetje een controlfreak wat betreft dit soort dingen..

Zijn jullie getrouwd trouwens?

14. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Channe, heerlijk dat gevoel he?!?!

Ze is van 2e kerstdag :), 26-12.

Ik gebruik pampers baby dry nu. Een paar keer met lihl-bonnen leuk luiers kunnen scoren dus heb een hele voorraad. Met de exclusieve borstvoeding hielden veel merken de poep niet tegen dus ik heb daarna eigenlijk nooit meer een ander merk geprobeerd. Nadeel vind ik wel dat ze naar plas ruiken.

Verjaardag... Ja moeilijk ze is van tweede kerstdag dus we vieren het ook nog op een andere dag. Wij wonen in een appartement dus hier in huis vieren zie ik niet zo zitten zoals ik er nu tegenaan kijk. Ik denk er nog even over haha. Ik ben ook een controlfreak hoor.

Ik heb hier een Indisch kookboek liggen :p.

15. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Abri, ik hoop dat alle kindjes lekker slapen! Wat ontzettend sneu als er zoveel doorkomen tegelijkertijd.

16. channe

channe Fanatiek lid

4 aug 2012
    1.147
    70
    48
    NULL

17. tuc

tuc Niet meer actief

hier dacht ik een week of 2 geleden ook dat de tandjes zouden doorkomen, maar nog steeds niet iig.
    Wel van de week bij de ha geweest met hem...al 1,5 week alleen maar huilen, terwijl het een supervrolijk ventje is. Gelukkig niks ontstoken maar wel een druk op zn oortjes door verkoudheid en daarvoor een neusspray gehad (zoutoplossing werkte niet nl) en dat lijkt nu wel te werken.

18. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Kom straks de laatste reacties even lezen!

19. channe

channe Fanatiek lid

4 aug 2012
    1.147
    70
    48
    NULL
    #699 channe, 29 aug 2013
    Laatst bewerkt: 29 aug 2013
    Is iedereen gestopt met rapley ofzo? Het is hier zo rustig....

Hier gaat het eigenlijk heel goed, mw eet super en drinken uit tuitbeker gaat ook goed!

Vandaag naar cb geweest en mw woog 7385 gram bij 69 cm!
    Alles wa prima, en ze doet de dingen die ze moet doen!
    Zo trots op mijn meissie....

20. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Rustig hier!

Wij zitten volgens mij in de aankondiging van de 8 maandensprong en slaapjes overdag zijn momenteel zeer schaars maar ze eet wel goed. Vandaag een gestoomd appeltje, boterham en bloemkool en rijst. Ook nog een hapje Griekse joghurt toe.

Bij I kea kreeg je bij een warme maaltijd een potje biologische babyvoeding, dat was niet zo'n succes. Voor het eerst merkten we dat ze iets echt niet lekker vond. Het was rond lunchtijd dus ze heeft lekker haar boterham op zitten eten. Was de eerste keer dat ze iets uit een potje heeft geproefd, waren wel nieuwsgierig hoe ze het zou vinden. Verder heeft ze haar ogen uitgekeken.

Deel Deze Pagina