Channe ik lees meer mensen die naar het cb moeten. Wij hebben alleen over ruim een maand een groepsvoorlichting en in november pas een afspraak. Lekker gegroeid!!! Van de week even met onze meid op de weegschaal gaan staan en ik denk dat ze rond de 9 kilo is.
hier samen met de kleine meid ziek geweest dus niet zo druk hier geweest. Maar we zijn nog lekker bezig met rapley en het gaat goed en steeds beter. Vanaf vandaag krijgt ze een flesje minder en dat zal waarschijnlijk het eten ook ten goede komen.
Nou hier loopt het even rommelig. Kom ook niet echt aan rustig bijlezen en reageren toe: sorry dames!
Hier ook even druk druk druk haha Maar nog druk aan Rapley, zou never anders willen. Paar dagen geleden yoghurt met fruit gegeven... Gedoe met dat lepelen hahahaha ben verwend... Dus lekker zelf laten rotzooien... bevalt beter!
Dag dames, Mag ik mee komen kletsen? Wij willen ons kereltje ook eten geven a la rapley. Hij heeft al wel wat groente en fruit gehad (met 5,5mnd). Dat heeft hij wel grof geprakt gekregen. Dat gaat heel goed. Ook hapt hij wel stukjes af als ik het vast hou. Zelf vasthouden gaat nog lastig maar willen dat nu wel zo gaan aanbieden voor hem. Ik ben heel benieuwd! Mijn gastouder vind het heel erg leuk dat wij dit zo willen doen, en vind het nu al geweldig dat hij stukjes fruit eet. Ze heeft ook een meisje van 10mnden die alleen fijngepureerde potjes meekrijgt dus ze vond het een verademing! Ik heb al een hoop doorgelezen hier en handige tips uit gehaald!
Ik lees tandenpijn! Her hielp een rauwe wortel. Kunnen ze lekker op kauwen zonder dat ze daadwerkelijk een stuk af kunnen bijten. Y.inthe wordt 20 sept 1 jaar! Pff wat is dat snel gegaan. Hier ook een zaaltje gehuurd. Ik heb zelf half Surinaams dus veel familie en ze wordt ook gedoopt die dag dus dubbel feest! Ik vind je niet heel vroeg hoor Channe. Eten is een feestje hier. Ze houdt van lekkere dingen en is erg blij als het eten goed gekruid is
Blossom, welkom!!! 1 jaar alweer Patrijs! Als ik bedenk dat onze meid alweer ruim 8 maanden is vind ik het zo snel gaan! Vandaag gewinkeld en terwijl wij een broodje nuttigden heeft I. haar boterham op. Ze zat tegelijkertijd te flirten met een kereltje aan de tafel naast ons. 'S avonds heeft ze zoete aardappel en courgette. In de ochtend perzik en appel. Eten gaat goed, ze eet ook best flink heb ik het idee. Blijft heerlijk om haar bezig te zien met eten, heerlijk!
hier gaat het eten erg goed, eet een kinderbord vol van de week maar eens wat volle yoghurt proberen, want hij lijkt nog niet vol te zitten, maar vind een bord vol toch wel genoeg. Ik weeg verder nooit, maar gister voor de gein gedaan, hij eet meer dan 300 gram warme maaltijd
Zo tuc wat goed! Arual jouw meisje ook ook goed, heerlijk he als ze genieten vanun eten. Ook hier gaat het eigenlijk heel goed! Ik verbaas me soms wat ze allemaal opeet! Gisteren een heel bordje pasta met worteltjes en tomaat opgegeten (zelf gemaakt), ze zat er echt zalig van te eten. Blossom leuk dat je er ook bijkomt. Patrijs, ja het gaat echt razendsnel he? Wet niet of ik het eerder heb gezegd maar wat eeb mooie naam heeft je dochtertje! Wij gaan de verjaardag toch splitsen...anders zouden we 64 personen in eens krijgen (mits iedereen kan dan) dat vind ik voor Jenthe te druk. Wel gaan we nig steeds een zaaltje huren en daar zullen dan nog een man of 40 komen. Ben ook echt al aan het bedenken in wat voor kleurtjes we gaan gebruiken...roze met een ander kleurtje wil ik combneren. Heb nu al zin om de boel te plannen! Ik hoop dat het hier weer wat drukker wordt, vind het wel gezellig zo!
Channe, wat leuk al die verjaardagsplannen!!! Wat super dat ze zo heerlijk heeft gegeten! Wij hadden gisteren ook pasta en heerlijk gegeten.
Hoi Dames, Ik heb een vraag; Hoe zijn jullie gestart? Wij zijn nu een weekje bezig, boontjes geprobeerd. Olivier vind het zitten in de kinderstoel en rond kijken leuk, hij houd de boon die ik hem aangeef stevig vast, brengt het een paar keer naar zijn mondje, proeft een klein beetje en vermijd het vervolgens. We laten hem een 20 min. zitten, zodat hij misschien later de bonen van zijn kinderstoel blad pakt, en bieden hem het nog een paar keer aan. Of moet ik hem op schoot nemen? Hij heeft wel een paar keer een klein stukje in zijn mondje gehad, maar dan kokhalst hij het er weer uit. (het kokhals reflex ligt nog voorin zijn mondje) Ben ik nog wat vroeg? Moeten we zo doorgaan, en gaat hij het op een gegeven moment in zijn mondje doen, net als al zijn speel goed? (sommige katoenen stukjes van speel goed verdwijnen verder in zijn mondje dan het voedsel) Ik geef bv op verzoek. Vanwege zijn KMA moeten we elke groente 3 dagen het zelfde geven. Heb jij in het begin groente geprakt? Ik ben benieuwd naar jullie tips!
Hij js nog jong... echt vakkundig eten deed Kiann na 2 weekjes... Je kan evt prakken combineren. Dus beetje mee laten spelen en dan daarna paar lepels geven. Of het aankijken en blijven proberen. Ineeeeens hebben ze een stapje vooruit en doen ze het wel. Hier 8mnd en volleerde Rapley'er met pincetgreep en 2 handen en omdraaien en hele vruchten en rauwkorts etc. Ik zou lekker mee door gaan, hij is nog mega jong
Ik zou ook lekker zo doorgaan, hij is nog jong. Wij hebben met 6 maanden groenten voor haar neergelegd en daar werd snel goed van gepakt en gegeten. Wij hebben wel gemerkt dat boontjes erg leuk zijn om door de lucht te laten zwiepen ! Wortel/bloemkool/broccoli gingen een stuk beter. Hier alles prima, eet vandaag wat minder maar dat is misschien de warmte. Ze eet wel gewoon goed zelf. Verder sta ik in de keuken, mijn schoonzusje komt eten en had iets bedacht dat 3 uur in de oven moet... heel slim op zo'n warme dag als je in een appartement woont. Nu moet ik nog thuisblijven ook -_- met de oven aan. Ze krijgt vandaag bloemkool en wortel met aardappel. Net een boterham roomboter op en vanmorgen 1 appeltje, vanmiddag krijgt ze de rest van haar appel.
hier ook begonnen met gewoon neerleggen en laten doen. Hier idd na 2 weken ongeveer ging het van spelen naar echt hoeveelheden wegwerken.
Gisteren heb ik wat roosjes broccoli en haricots verts gestoomd. Hii pakt de boontjes al heel gied vast en brengt het eten ook naar zijn mond. Hii mist soms alleen nog haha
Hier gaat het bij lange na niet zo snel als ik bij anderen lees We zijn nu ruim een maand bezig en als ik haar zelf laat rapley'en, krijgt ze nog steeds niet veel binnen. Dus nog steeds met een lepeltje geprakt na voeden. En ook dan gaat er niet veel in. Misschien 3 theelepeltjes totaal? Ik maak me zorgen... Vandaar dat het vanuit onze kant even stil is geweest hier in de groep. Sommige dingen gaan beter dan andere, zoals courgette en brood. Maar over het algemeen lijkt ze het eten toch niet zo leuk te vinden en gaat ze vaak huilen en tegenstribbelen. Ik dacht eerst dat het een sprong was, maar die is volgens mij echt voorbij. Argh!! Wordt er onzeker van. Brood is dus een van de weinige successen, maar daar hebben we nu ook weer een klein probleempje mee. Ik zat laatst heel leuk met popsie ergens te lunchen. Ik had een belegde boterham en gaf haar een korstje waar ze enorm van smulde. Echt zoals ik het graag zou zien bij haar groente! Later die dag heeft ze uitslag!!! Toen ze van mijn eigen gebakken brood at, had ze daar geen last van, maar nu een 'vreemd' stuk brood en krijgt ze rode stipjes op armen, benen, handen en voeten. Maar ik weet het niet zeker... Wat denken jullie als jullie de foto zien? Heb helaas geen duidelijkere foto. Bekijk bijlage 348361 Sorry voor mijn mopper-bericht. Ik ben zelf ook niet helemaal lekker, denk dat er een griepje aan zit te komen, blugh.
AardbeitjeEL...sorry voor het inbreken! Wij zijn met 6 maanden begonnen met Rapley en bij ons duurde het bijna twee maanden voordat ze echt begon te eten. Ze likte wel, ze nam hapjes, maar spuugde eigenlijk alles weer uit. We zijn toen overgegaan op purees, maar die wilde ze ook niet. Nu, met 1 jaar, eet ze alles zonder problemen op. Maak je nog niet teveel zorgen
Bedankt voor jullie reacties! Gewoon blijven proberen gaan we doen. @AardbeitjeEL, ik denk dat er dan wat in het brood zit, bv. broodverbeteraar. Heeft je dochter allergieën? Doe je zelf melk of broodverbeteraar in je zelf gebakken brood? Ik zie wel duidelijk rode stipjes, heeft ze er ook jeuk aan? Sterkte!
@ Kaden: Goed om te horen dat het ergens anders ook zooooo langzaam ging Nog maar een maandje aankijken dan. @ Molenbloempje: Ik gebruik zelf geen zuivel of verbeteraars in m'n brood; juist omdat we veel allergieën in de familie hebben wilde ik dat soort dingen vermijden. Maar inderdaad, in veel brood zit dat wel. Verdorie, ik was nog wel zo voorzichtig en bakte het daarom zelf. Over een paar dagen maar proberen of ons eigen brood weer beter valt. Ze heeft vooralsnog gelukkig geen jeuk of anderszins last ervan <knock on wood>.