nieuw rapley groepje

Discussie in 'Voeding' gestart door tuc, 23 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. missm

missm Bekend lid

12 mrt 2012
    931
    123
    43
    gewoon blijven proberen aardbeitje de aanhouder wint. je geeft toch ook borstvoeding? als dat zo is krijgt ze iniedergeval genoeg voeding. En wanneer je flesvoeding geeft zou ik gewoon wat minder snel afbouwen.

Ik verbaas me er elke keer weer over dat wanneer ik denk o ze is moe en zal wel slechter eten dan bunkert ze als een havenarbeider zo grappig.

2. AardbeitjeEL

AardbeitjeEL Actief lid

24 feb 2013
    295
    0
    0
    Amsterdam
    Dat is lief. Dat wil ik ook!

Ze krijgt voornamelijk bv. Ook 2 x per dag een flesje kv, maar daarnaast nog zo'n 5 keer bv :$ Ik maak me nog niet eens zo zeer zorgen of ze genoeg binnenkrijgt - ze groeit als KOOL - maar zie op tegen het CB bezoek over 3 weken. Ik kan dan helemaal niet vertellen dat we vooruitgang hebben geboekt :(

3. channe

channe Fanatiek lid

4 aug 2012
    1.147
    70
    48
    NULL
    Molenbloempje jah misschien ben je idd wat vroeg. Ik ben begonnen met 6 maanden en 1 week en het heeft bij ons denk ik 2 weken geduurt voordat ze echt wat at! Nu gaat het fantastisch!

Arual wat had je voor lekkers gekookt? Iets van stoofpotje ofzo? Was het gelukt! Fijn dat ook je dochtertje lekker eet!

Aardbeitjeel ik snap je frustratie. Dat had ik in het begin ook...gelukkig had ze het na 2 weken aardig door! Maar die onzekerheid is hier ook nog hoor! Ik doe sommige dingen ook wat grover prakken en dat gaatprima! Merendeel rapley en een beetje van mezelf ;)
    Het lijkt idd wel een allergische reactie, mijn neefje lijkt hetzelfde fe hebben en die gaat morgen even naar de dokter.

Miss m gek he dat je denkt datze te moe is en dan juist goed eet.. Gaathet verder goed?

Hier gaat het echt super! Vanochtend lekker peer en perzik, helaas was het te glibberig en heb ik er uiteindelijk maar fruithap van gemaakt. Dat ging erin als koek, maar was wel beetje veel dus net alles op. Vanmiddag 1,5 boterham met fruithapje erop gesmeerd...en na haar slaapje rond 15.30 nog restje fruit gegeten. Avondeten was zoete aardappel, met wortel en broccoli en ze heeft gewoon alles opgegeten! Klein smulpaapje! Ahoewel klein....
    Vanmiddag heerlijk met jenthe in badje gezeten...ze vond het heerlijk!

Trusten allemaal!

4. missm

missm Bekend lid

12 mrt 2012
    931
    123
    43
    oh daar zou ik me echt helemaal niks van aantrekken. Het belangrijkste is dat ze groeit. Het eten komt echt vanzelf ik weet het zeker. Hier adviseert het cb de rapley methode zelfs dus als ze dat doen kunnen ze ook niet verwachten dat het altijd bij elk kind direct goed gaat dat heeft bij elk kind tijd nodig.

5. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Aardbeitje, begrijp je frustratie!!! Maaaaar in een paar weken kan er ook veel veranderen! Probeer je niet teveel aan te trekken van het cb op dat gebied.

Missm, herkenbaar, hier eet ze moe soms ook heel veel (en soms belandt het meeste op de grond).

Channe, ik had kippenbouten met citroen, knoflook en zoete aardappel gemaakt. Had nog worteltjes gestoomd voor de kinderen.
    Heerlijk samen in het badje!!! En ook nog eens super gegeten!

2 jarig neefje wilde ook een stuk bloemkool met z'n handen eten (restje van gisteren) maar propte het erin en ging enorm kokhalzen. Vroeg me af of dat zou komen omdat hij niet zelf heeft leren doseren. Ze heeft niet zoveel gegeten als gewoonlijk maar een hoop afleiding en de wortels waren niet helemaal zachtgestoomd. Nu tanden poetsen en naar bed!

6. missm

missm Bekend lid

12 mrt 2012
    931
    123
    43
    ja Channe verder gaat het best goed hier eigenlijk elke keer beter. fruit snij ik nu in stukjes en geef ik met een vork. plastic vorken van de ikea ideaal. leert ze direct met een vork eten. ze zijn ook nog eens felgekleurd.

7. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ja Ikeavorken ook hier een hit! Top! Volgens mij gaf Kirasese de tip een paar weken geleden dus had ze laatst gehaald. Ze pakt de vork zelf en brengt hem naar haar mond (meestal :D).

8. missm

missm Bekend lid

12 mrt 2012
    931
    123
    43
    ja daar was het idee idd ook van wist niet dat zij ze ook van de ikea had. Het zijn natuurlijk ook geweldige dingen om mee op de tafel te meppen hihi.

zijn er ook al mensen die wat andersoortige dingen hebben geprobeerd bijvoorbeeld spinazie. Ik doe hier nu nog alleen broccoli, sperziebonen,wortel, tomaat, bloemkool, courgette, zoete aardappel en vlinderpasta.

9. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Nee nog niet, heb toevallig wel verse spinazie liggen omdat mijn man dacht dat ik het nodig had voor mijn ovenschotel, geen idee of ik daar iets mee kan?
    Ik geef meestal dezelfde dingen als jij en ook paprika en komkommer.
    Aan tussendoortjes komen we amper toe afgezien van fruit maar dan krijgt ze soms soepstengel of rijstwafeltje met appel en een slokje water.

10. channe

channe Fanatiek lid

4 aug 2012
    1.147
    70
    48
    NULL
    Komkommer heb ik niet durven geven nog, gaat dit goed?

Verder gaat alles perfect hier, op het poepen na...soms dan is haar poep echt keihard! Andere nog last van? Heb nu 2 druppeltjes olijfolie in flesje gedaan en gaat wel beter, maar dan wil ik niet blijven doen....

11. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Jep hier ook keutels meestal. Krijgt op haar brood roomboter, hoop dat dat de boel al iets smeert. 2 dagen courgette op en het is wat zachter (misschien doordat ze daardoor ook wat meer vocht binnen krijgt). Verder zoveel mogelijk aardappel en zo min mogelijk rijst helpt ook wel iets bij ons.

Komkommer gaat goed maar dan in repen zonder schil of plakjes zonder schil met een hap eruit. Gisteren een plakje met schil en dat krijgt ze niet weg en bleef dus in haar mond zitten tot ze het uitspuugde.

12. AardbeitjeEL

AardbeitjeEL Actief lid

24 feb 2013
    295
    0
    0
    Amsterdam
    Ik weet het, ik moet me niet te veel van het CB aantrekken. Stiekem denk ik dat dit ook niet de voornaamste reden is, maar dat het toch grotendeels mijn eigen zorgen zijn. Ik ben een groot liefhebber van eten, mijn vriend niet zo.. en ik hoop altijd zo dat ze wat dat betreft meer op mij lijkt dan op hem ;)

Maar altijd fijn om geruststellende woorden te horen van ervaringsdeskundigen als jullie!

Haar uitslag lijkt weg. Mijn eigen brood staat weer te rijzen, dus morgen daar een stukje van en kijken of dat goed gaat.
    @Channe, weet je wat er uit is gekomen bij je neefje? Hopelijk heeft hij er niet te veel last van (gehad).

Ik lees over vorkjes. Wanneer is het goed daarmee te beginnen? Kan ik dat proberen naast de dingen die we al doen, misschien dat het een hit is, of liever even wachten nu het toch al wat rommelig gaat? Wat denken jullie?

13. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Aardbeitje, misschien vindt ze die vorkjes wel heel leuk. I. pakt ze nu zelf aan en brengt ze dan naar haar mond (met glibberige dingen bijvoorbeeld).
    Ik zie nu dat ze nog net geen 7 maanden is, dan ben je ook nog niet zo heel lang bezig toch? Op een ander forum lees ik regelmatig dat kindjes met een maand of 9 ineens heel goed gaan eten. Is ze snel afgeleid?

We hadden vanmorgen een vroege vogel dus die is voor haar fruit alweer haar bedje in gegaan en ligt nog te slapen, heb 2 appels gestoomd voor als ze wakker is.

14. Oedy

Oedy Actief lid

22 aug 2013
    326
    17
    18
    NULL
    NULL
    Hoi!
    Heb niet alles gelezen, maar heb even vraagje voor jullie..

Mijn kleine kan nog niet goed rechtop zitten, hoe deden jullie dat in de kinderstoel, Met kussens erbij of in de wipper (Nuna leaf)..
    Want wat ik er van begreep moeten ze wel echt goed rechtop zitten toch...

Misschien dat ze over een maandje wel al beter zit, maar was er nu al over aan het denken en twijfelen..;)

15. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Nuna zou ik zeker niet doen. Ik heb gewacht tot ze even in de kinderstoel kon zitten en wij zijn met 6 maanden begonnen. Er kan veel veranderen hoor in een paar weken :).

16. AardbeitjeEL

AardbeitjeEL Actief lid

24 feb 2013
    295
    0
    0
    Amsterdam
    We zijn toch wel al dik een maand bezig.. Ze is inderdaad wel heeeel snel afgeleid! Vriend en ik moeten tijdens haar hapje al het andere even laten voor wat het is, omdat ze anders helemaal niet met haar eten bezig is.

Heb zojuist iets ontdekt: Drinken uit een beker vind ze altijd heel leuk en gaat ook erg goed, dus ik ging proberen om de stukjes vanuit een bakje in haar mondje te schuiven. Haha, het lukt! Ze hapt/slurpt ze zelf ook van het randje af als ze er bij kan met haar mond. Nou, we moeten het er maar even mee doen zo ;) Van te voren wel steeds een paar minuutjes spelen a la Rapley.

@Oedy: wij begonnen met bijvoeden vanaf onze schoot. We zijn vrij snel op de kinderstoel overgegaan; toen kon ze redelijk zitten, maar nog niet helemaal zelfstandig, dus we gebruikten ondersteuning van kussentjes/opgerolde hydrolfielen. Inmiddels kunnen de kussens weg, want ze zit nu goed!

17. Oedy

Oedy Actief lid

22 aug 2013
    326
    17
    18
    NULL
    NULL
    Op schoot ja.. Haha, soms is het zo simpel, maar bedenk je het toch niet zelf!;)

En misschien dat ze over weekjes idd al wat stabieler kan zitten als we gaan beginnen..

Ik blijf meelezen, want heb sterk de voorkeur om ook Rapley te doen..

18. tuc

tuc Niet meer actief

AardbeitjeEL, heb eigenlijk niks toe te voegen aan de andere dames!

Hier al spinazie gegeven idd...ik kook penne of fussili en ontdooi diepvriesblokjes spinazie. Dan hussel ik op zn bordje alles door elkaar. Leg dan stukjes pasta voor zn neus en de spinazie plakt er vanzelf aan

19. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Aardbeitje, ik denk dat ik er ook wel onzeker van zou worden hoor, ondanks dat ik lees dat er meer kindjes zijn die ineens beter gaan eten als ze wat ouder zijn. Wat grappig dat het wel lukte via het bekertje!
    Dat afgeleid zijn ken ik wel, vooral met de borstvoeding (ze drinkt maar kort dus doen we meestal even in haar kamer of onze slaapkamer). De maaltijden verlopen hier altijd rustig en zitten we aan tafel. Laatst hadden we bezoek en dan eet ze ook echt minder. ALLES is interessant momenteel, aan alles moet vastgepakt en aangeraakt worden.

Tuc, goed idee van de penne met spinazie!

Oedy, op schoot kan heel goed :). Met 5 maanden kon ik me nog niet voorstellen dat ze een maand later in de kinderstoel kon.

Vandaag weinig geslapen dus erg moe met eten. Wel goed gegeten, broccoli blijft toch wel een van de favorieten.

20. missm

missm Bekend lid

12 mrt 2012
    931
    123
    43
    sja net als met alles je moet soms een hoop geduld opbrengen.

Vandaag vond ik dus echt een megastuk wortel terug in de luier. Dan denk ik ook wel van meisje meisje je moet wel kauwen....

Deel Deze Pagina