Welkom Happy Over happy gesproken , ik ben ook weer blij! Na 4 dagen van brood eten zonder reactie durf ik eindelijk te zeggen dat het nu echt goed zit! Ik bak het nu volledig zonder tarwe, maar met speltmeel en rijstmeel. Dus er zitten nog wel wat gluten in, maar misschien kwam de eerdere reactie van specifiek tarwe ipv gluten. Dus de broodkorstjes gaan goed nu. En wij ouders vinden het brood zelf ook nog lekker! Tijdens deze brood-'test' zijn we tijdelijk gestopt met alle andere hapjes. Alleen even brood en hooguit een rijstwafeltje voor de afwisseling. Nadat het goed bleek te gaan, heb ik haar gister voor het eerst peer gegeven. Oh, wat was dat smullen zeg! Vanochtend ook peer en ze kon er nog beter mee overweg dan gister. Grappig dat 1 dag al zo'n verschil kan maken. We pakken de draad weer lekker op
o wat fijn aardbeitjeEL!!! Nu kan het smullen zeker beginnen. Hier wordt nu zo goed als alles met de pot meegegeten. Macaroni schep ik uit voor ik de saus erbij maak ivm de tomaat. Hij smult overal even hard van. Twijfel alleen over de boerenkool van de week, niet omdat ze het niet zouden mogen, maar omdat hij nogal een verleden met ernstige buikkrampen heeft dus weet niet hoe het zal vallen. Nu zit hij lekker te lunchen met eerst een boterham en nu aan een krentenbolletje.
Fijn aardbeitjeEL. Lekker peer! Leuk dat 1dag zo'n verschil kan maken Hier vanavond weer bloemkool dus ze mag weer meeeten! Ben benieuwd of het beter gaat als dinsdag. Dondersag hadden we sperziebonen, maar die waren vooral leuk om mee te spelen en voelden toch wel heel raar in haar mondje
hier wat opmerkelijks. Elke keer dat T. spinazie heeft gegeten krijgt hij overal in zn gezicht rode vlekken. Hij heeft s avonds geen last en een 10-15 minuten na het eten verdwijnen de vlekken ook weer.
hm misschien een korte reactie tuc. Tis ook wel heftig spul denk ik. Maar goed als het daarbij blijft dan is het nog wel acceptabel lijkt me.
Aardbeitje, wat fijn!!! Tuc, geen idee of je daar iets mee zou moeten (bijvoorbeeld niet geven). Wat super dat met de pot mee eten zo goed gaat. Wij hebben een ziek meisje met flinke koorts maar heeft wel heel goed gegeten afgelopen dagen. Vandaag heb ik in de keuken bij moeten halen omdat ze niet genoeg had aan wat ik klaar had gelegd. Probeer haar juist nu zoveel mogelijk te laten drinken. Hopelijk snel weer opgeknapt!
Zaterdag voor het eerst geprobeerd: Broccoli! Ze was er heerlijk mee te spelen, maar verder nog net echt veel.. Zondag weer broccoli en toen deed ze het echt naar haar mondje en sabbelen en zuigen! Haha, trots En wat een leuk gezicht! Vandaag nog keertje broccoli en dan voor morgen denk boontjes (die eten wij zelf vanavond, dus hebben we nog restje over).. We hadden d'r trouwens in de kinderstoel met nog een extra stoelverkleiner (is echt een klein ukje hier!) en dat ging prima!
Rustig hier, alles kinderen lekker smikkelen en smullen! Olivier eet ook lekker. Nu zag ik vanmorgen dat kinderen vanaf 7 maanden pas volkoren brood mogen eten. Ik bak zelf brood en dat is volkoren en hij eet al vanaf 6 maanden mee. Wat zou de reden zijn dat het pas vanaf 7 maanden mag?
Ik heb begrepen dat sommige kindjes last kunnen krijgen van direct volkoren brood en de darmpjes dan beter eerst aan lichtbruin kunnen wennen. Als dat goed gaat dan volkorenproducten introduceren. Wij hebben zelf gewacht tot 7 maanden met brood geven en gaf toen heel lichtbruin brood. Ons meisje kreeg krampjes toen we startten met vast voedsel dus waren wat voorzichtig. Hier wordt er ook flink gesmuld, bleek op het cb ook lekker gegroeid. Ik heb het idee dat ze toch wat buikpijn krijgt van rijst dus daar zijn we wat voorzichtiger mee, ze vind het wel heel erg lekker. Herkennen anderen dat?
Hoi dames, hopelijk mag ik ff "inbreken" ik geef GEEN rapley bij het avondeten, wat ik wel in het vuistje geef is soms een boterham. Overig spul zoals een rijstwafeltje, soepstengel, e.d eet ze gewoon uit de hand. Fruit krijgt ze grotendeels nog zacht en kleine stukjes. Misschien flauw excuus maar heb geen zin dat de hele woonkamer onder het fruit zit, dochterlief is best een wildebras en ze kan zo iets door de kamer smijten uit enthousiasme. Wanneer zou ik kunnen beginnen met bijv. fruit a la rapley? Ze heeft 4 tandjes en welk fruit zou ik kunnen gebruiken?
Hier geen buikpijn van rijst, maar ze lijkt wel een heel klein beetje uitslag rond de mond te krijgen van rijst. Dat had ik echt niet verwacht, dacht dat rijst van alle dingen wel het meest neutraal en veilig zou zijn. Maar het is toch al een keer of 3 voorgekomen. Overigens vermijd ik het nu niet helemaal, maar doe gewoon heel kleine beetjes. Kwebbel, wat leeftijd betreft kun je al beginnen hoor. Qua fruit geef ik onze 8 maanden oude dochter peer, banaan en (gestoomde) appel. Volgens mij kunnen sommige andere fruitsoorten ook al. Grappig, wij doen het momenteel net andersom. Fruit geef ik grof geprakt van een lepel, want anders komt dat overal, inclusief haar oogjes, en het plakt zo dat zoete fruit Bovendien hebben we zo het oefenen van een lepel ook weer gedekt. Groente geven we dan 's avonds op z'n rapley's. ps: trots momentje > dochter was al aan het oefenen met optrekken en liet zojuist zien dat ze het wel onder de knie heeft wat haar betreft
Hoi Hoi!! Hopelijk mag ik even meekletsen/lezen! Ik heb al wat dingetjes terug gelezen en begin me een beetje zorgen te maken! Aangezien onze lieve knul nooit echt een goede eter is geweest, en het minimaal 5 van 7 dagen 'strijd' is om iets naar binnen te krijgen, hebben we besloten om ook de Rapley methode te gaan toepassen. Voor hem leuker en voor ons een stuk fijner! Maar.. Hij is dus nu 'al' 9 maanden, als ik zo lees wat er allemaal naar binnen gaat bij jullie kindjes van die leeftijd, krijgt hij bijna niks binnen! Zou het niet te laat zijn om op deze leeftijd te starten? (hij krijgt daarbij nu 3 flessen van 120+6) Hopelijk kunnen jullie me helpen want ik wil het eigenlijk graag doorzetten, maar natuurlijk moet hij dan niks te kort komen!
Hoi meiden, Ik wil heel graag vast voedsel gaan introduceren via de rapley methode. Voorlopig nog niet natuurlijk, maar ik heb wel alvast een vraag... Hoe lang gaat de borstvoeding door met deze methode? Wij willen namelijk heel graag een tweede kindje, maar wij zijn helaas op icsi en dus medicatie aangewezen. Omdat ik met mijn 32 jaar al behoorlijk ver in de overgang zit, kunnen we niet lang wachten voordat we weer starten. Ik ben namelijk nog maar nauwelijks te stimuleren. Maar als we starten, moet de borstvoeding dus helaas stoppen...
Kiekske, welkom en heftig dat jullie het traject weer in gaan over niet al te lange tijd. Rapley kan ook icm kunstvoeding, dat doen de meeste dames die hier schrijven. Hoe lang je doorgaat met borstvoeding hoeft niet perse samen te hangen met hoe je vaste voeding introduceert. Diewertje, gezellig dat je mee komt kletsen. Er schreef hier nog iemand die om andere redenen dan jij rond de 9 maanden is gestart maar ik weet niet of ze hier nog meeleest. Ik begrijp dat hij nu ook niet veel binnen krijgt? Dan zou ik het proberen en eventueel nog wat geprakt proberen na te geven. Bij ons gaat het prima. Aardbeitje, ja ik had ook geen reactie bij rijst verwacht. Vanavond proberen we weer een beetje want ik twijfel weer of het wel de rijst was dan. Van de week veel buiten de deur gegeten. 1x onverwacht en kregen een potje in het restaurant, maar dat wilde ze dus echt niet (geef haar geen ongelijk, heb even geproefd) maar heeft wel rauwkost en brood meegegeten. Vanavond nemen we maar zelf wat mee . Vanmorgen lekker een peer zitten smullen en vandaag al 3,5 boterham op.
Hallo dames! Ik heb erover gedacht om ook te beginnen met Rapley voeden. Vorige week een keer een stukje peer (gekookt, zacht) gegeven. Ik hield dit eerst zelf vast en zij heel hard zuigen. Op den duur had ze een klein stukje in de mond gekregen en begon enorm te kokhalzen/hoesten. Ik schrok hier best erg van. Maar ik begrijp dat zo'n reactie normaal is? Ze krijgt nu altijd vers gepureerd fruit en groente van de lepel. Ik lees dat bv bloemkool dan beter is om mee te beginnen? Hebben jullie tips? Ik wil ook binnenkort beginnen met een broodkorstje (wel koemelkvrij brood). Benieuwd hoe dat gaat!
Die van ons is echt broodverslaafd volgensmij. Zo lekker vindt hij dat. Yoghurt kan hij niet tegen...biigarde...griekse yoghirt...alpro soya yoghurtvariatie...geven alledrie problemen. Buikpijn, niet kunnen slapen. Fruit gaat hier ook nog grof geprakt. Hij vind vers fruit zo lekker. Nectarines zijn favoriet. Gisteren had hij zelfgemaakte friet van papa Wat een feest. (gestoomde reepjes aardappel)
zo'n kokhals reactie is heel normaal moeten ze allemaal leren is het niet nu dan wel over een paar maanden. Wat hier goed werkte om mee te beginnen is zacht gestoomde broccoli, zoete aardappel. Is zacht en makkelijk weg te werken.
wie heeft er al eens bietjes gegeven? Ik heb het gister geprobeerd klaar te maken maar ik vond dat het vrij hard bleef.
Bedankt voor de reactie! Vanmiddag heb ik M.aaike een broodkorstje (koemelkvrij) gegeven. En dat ging super! Had heel anders verwacht, maar ze leek het heel lekker (en leuk) te vinden. Zodra ik het in haar mond deed, begon ze te kokhalzen en vies te kijken. Maar deed ze het zelf, lekker sabbelen en zelfs 'stukjes' doorslikken. Zonder overdreven kokhalzen. Straks krijgt ze een stukje bloemkool. Ben benieuwd .