Missm, nog niet geprobeerd! Vond ze het lekker? Corina, ze moeten het nog leren. Zachte dingen gingen hier het beste en ik liet haar het zelf in haar mond stoppen. Hoe ging de bloemkool?
ja ze vond het lekker maar in stukjes geven gaat niet dus ik heb het geprakt met een vork en zelf een beetje in haar mond gedaan. haha af en toe voel ik me wel een kookmuts. Ik kook voor ons nooit groente zeker niet de hollandse pot groente dus weet af en toe niet wat ik er mee aan moet. . iemand nog tips? bijv bloemkool krijg ik niet goed zacht.
Ik heb van de week peer gehaald, geschild, gedept met keukenrol en in stukken gesneden zodat ze kan afhappen. Echter ze propt een heel stuk in haar mond! En ziet ze nog wat, dan gaat dat er ook bij. Dan gaat ze malen bijten, malen, etc. Is het toch teveel dan spuugt ze een stuk uit. Ik vind dit echt eng laten gaan of "ingrijpen" ? Het zijn natuurlijk geen mega-stukken maar afhappen doet ze dus niet.
dat vind ik ook altijd lastig kwebbel hier hetzelfde probleem. Ik laat het afhangen van wat ik geef. sommige dingen geef ik in hele stukken en laat ik het haar zelf doen. Maar ik geef dingen niet meer tegelijk maar per stuk tot ze haar mond leeg heeft en dan geef ik een nieuwe. Dat doe ik ook omdat de rest van het eten dan speelgoed is.
De bloemkool vond ze maar niks. Ze had het in de hand, kneep erin en liet het los. Toen ik een stukje in de mond wilde doen, was het brullen . Vanavond herkansing .
Kom hier ook even mee kletsen en heb gelijk een antwoord voor je Wij zijn met 9,5 maand gestart met rapley. En het was echt even wennen voor hem, maar nu ( hij is bijna 10 maanden) propt hij zijn eten achter elkaar naar binnen . Echt zo leuk om te zien. Het kan dus ook echt nog wel rond de 9 maanden pas starten .
Hey Hanneke, ook welkom hier . Proppen herken ik niet, misschien inderdaad even dingen per stuk geven en niet teveel stukken voor haar neus leggen? Bij te grote stukken in haar mond die ze niet weg krijgt spuugt ze uiteindelijk een gedeelte weer uit (wat ze daarna weer smakelijk opeet ), ingrijpen doe ik nooit als ze al iets in haar mond heeft, dat vind ik eng omdat zij dan geen controle meer heeft over wat er in haar mond gebeurt. Corina, hoe is de bloemkool gegaan gisteren? Hier gisteren lekker zoete aardappel met bloemkool en kipfilet op en een los stukje pompoen. Vanavond pompoen met aardappel. Verder wat gestoomde appel, pruimen en haar brood.
Hey Bedoel met propt het naar binnen dat hij het in een razend tempo op eet. Leg steeds 1 stuk voor hem neer. Mond leeg dan volgend stuk. Dat graait hij dan van tafel en kijkt me met een tiomfantelijk gezicht aan en knauwt de boel weg, slikt door en zit kaar voor het volgende stuk Tis zo'n moppie Ah en de kleine stukjes kip die hij laatst voor het eerst kreeg gingen met handenvol tegelijk naar binnen....denk dat hij het lekker vond
Bedankt voor de reactie Hanneke! Gelukkig dat het nog wel gewoon kan! Het gaat al iets beter hier, ik heb het idee dat hij toch wat meer binnen krijgt. Maar toch blijft er telkens ook nog heel veel over! Hij heeft wel elke dag 1 grote poepluier dus dan zal er toch wel wat binnenkomen of niet? Eten jullie kindjes altijd alles op? Hier blijft er altijd zo'n grote hoop eten (alles helemaal fijn gemalen met zijn handjes) over!
Oh Hanneke sorry jij noemde ook proppen maar ik reageerde eigenlijk op Kwebbel, een beetje onduidelijk. Hier blijft er vaak ook wel over maar ik kook ook teveel .
nou, ik zal jullie ook een update geven... ik ben weer gestopt... waarschijnlijk wilde ik toch echt teveel te vroeg. Afgelopen week ben ik toch maar potjes gaan geven... ze heeft heel duidelijk nog niet door dat ze iets in haar mond kan stoppen, doet ze met haar speelgoed eigenlijk ook niet. Alleen haar hand is de moeite waard om op te sabbelen. Als ze straks goed zelf in haar kinderstoel kan zitten wil ik weer gaan beginnen.
Hoi dames! Ik ben mezelf vooral aan het informeren, en overal rond aan het neuzen. Want onze zoon is nu 5 maanden en de tijd gaat zo snel dat het niet lang meer duurt voordat we bijvoeding gaan introduceren. Of dat het iets is voor hem moet ik nog bekijken hoor, hij doet het goed op mamamelk en heeft ernstige reflux. Maar de KA heeft aangegeven toch wel zeker met 6 maanden gestart te zijn met bijvoeding. Maar of ik hier mee eens ben weet ik nog niet aangezien het nu zo heerlijk gaat (het is hier 3 maanden echt niet leuk geweest, vooral voor mijn zoontje niet want die had zoveeeel pijn) maar goed. De rapley methode is iets wat mij vanaf het begin wel aanstaat en ik wil dit dan ook gaan proberen met mijn ventje (wel pas als hij 6 maanden is of hij moet ineens alles in zijn mond gaan stoppen) Maar nu komt het! misschien is dit wel een hele stomme vraag... Maar hoe doen jullie het bij jullie kleintje want als je kleintje nog niet zelfstandig zit gaat die dan wel gewoon in een stoeltje? En welk tijdstip is het beste om te beginnen want ons ventje is een vroege slaper en ligt om 6 uur al te bed. dus dan misschien tussen de middag proberen? En is er ergens een schema te vinden op internet over wanneer welk voedsel te introduceren?
Hoi Corry! Veel mensen hier gebruiken het introductieschema van borstvoeding.com Op deze pagina is ook een PDF te downloaden. Wij zijn begonnen met voeden vanaf onze schoot. Zet je kleintje in ieder geval niet in de wipper tijdens het eten; hij zit dan te veel onderuit. Qua tijdstip kun je voor overdag kiezen ipv 's avonds. Sowieso vanwege zijn bedtijd, maar ook omdat je dan de rest van de dag nog hebt om te kijken of hij ergens op reageert. Kies bijvoorbeeld voor de late ochtend of de vroege middag. Ik zou het hapje niet te dicht bij een melkvoeding doen. Er net vóór betekent waarschijnlijk dat hij honger heeft en geen geduld om te experimenteren met hapjes. Er net ná.. sja.. dan zit hij lekker vol van de melk en heeft hij misschien ook niet meer zoveel zin in een hapje.
Super daar kan ik wat mee! Ik ben erg benieuwd hoe het tegen die tijd gaat. ik merk wel dat ik al commentaar krijg van mensen omdat ons ventje nog geen bijvoeding krijgt, laat staan als ik ze vertel dat ik hem stukjes wil gaan geven en geen gepureerd spul Maar tot die tijd lees ik hier lekker wat mee!
commentaar hoort erbij corry. Dat zul je wel vaker horen want rapley is minder gebruikelijk maar het is echt super om te doen. Wat aardbeitje zegt eerst je kleintje op schoot nemen en het zo proberen.Het heeft tijd nodig en het kan in het begin een beetje eng zijn vanwege de kokhalsreflex maar dat went echt. succes.
ons ventje zit al soms lekker op schoot met het eten want hij vind alles wel heel interessant dus dat moet goed komen. Maar je ziet soms van die filmpjes dat ze al in een stoeltje zitten als ze de eerste keer rapley introduceren dus ik vroeg het me af. ooh ja commentaar ben ik inmiddels al wel gewend, en gelukkig luister ik er niet na want anders kreeg ons ventje al geen borstvoeding meer, enz enz. Maar ik blijf me erover verbazen hoe sommige mensen HUN opvoedkundige tips de lucht in prijzen en die van andere mensen de grond in kunnen drukken. Maar goed daar gaat dit topic niet over, ik ga lekker meelezen bij jullie en ik ben benieuwd hoe ons ventje het over een tijdje gaat doen.
Hallo dames, Ben nu 2 weken bezig, bied haar fruit, groente en broodkorst aan als wij ook aan tafel zitten. Ze zit al goed in kinderstoel, dus ze zit er gezellig bij. In begin had ze helemaal geen interesse , keek niet eens naar eetbare en ging lekker op haar slabber knabbelen... Maar sinds 3 dagen toch aan het spelen/ontdekken geslagen. Ze sabbelt ook af en toe even, maar van alles wat echt in de mond beland gaat ze kokhalzen. Kost soms echt wat moeite om het van achter in haar mond weer eruit te krijgen, maar heb haar nog niet hoeven helpen. Ik merk dat ik er best relaxed in sta, ze moet het gewoon nog leren (bovendien kokhalsde ze net zo hard bij een hapje gepureerde groenten). Manlief heeft dat vertrouwen niet echt , hij vindt het maar allemaal eng en wordt soms ook echt boos dat ik het zo blijf aanbieden. Terwijl ik dan denk, oefening baart kunst! Hoe gaan jullie partners er mee om en wanneer ging het kokhalzen een beetje over?
Kache, wat leuk dat ze nu echt gaat ontdekken. Mijn man schoot ook wel in de stress in het begin en moest soms echt wel moeite doen om niet paniekerig te reageren. Ik zat zelf ook soms wel even met ingehouden adem hoor maar na een paar weekjes was het echt veel minder. Wanneer het helemaal weg was weet ik eigenlijk niet meer. Na de eerste weken gebeurde het daarna nog wel met aardappel of pompoen, de wat drogere dingen. Bij ons was het dus wel vrij snel over. Corry, lees lekker mee ! En ja commentaar hoort erbij, ene oor in en andere oor uit!
Ik ga vanavond spruitjes maken, ben benieuwd wat ze ervan vindt! Man gruwelt nu al, lekker voorbeeld .
manlief hier vond het in het begin ook helemaal niks. maar nu! helemaal trots en zit ie op te scheppen over hoe goed ze wel niet eet.