nieuw rapley groepje

Discussie in 'Voeding' gestart door tuc, 23 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Abri

    Abri VIP lid

    16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    @ mam1991: zou gewoon kijken hoe en wanneer het jullie uitkomt het aanbieden van eten. Hier bieden we bijvoorbeeld altijd s ochtends brood aan (vanaf 6 maanden) na de borst, tussendoor rozijntjes/biskwietje, s middags een bordje pap (straks brood), in de namiddag fruit en dan s avonds warm met toetje. Met 6 maanden was dat broodje vooral de korsten want die vond ze heerlijk en dan langzaamaan werd dat steeds meer. In het begin ging er inderdaad niet gek veel in, soms nog een beetje voeren en/of helpen en dat ging vanzelf steeds beter.

    Hier op het brood roomboter of kokosolie (is smeerbaar) maar ze eet eigenlijk het allerliefste droog brood :( Dus tja haha :p

    Kwestie van uitproberen allemaal dus hihi.

    @ kaat1984: het is net wat je makkelijk vind. Wij eten ook niet altijd geschikte babymaaltijden, maar heb eigenlijk altijd wel wat verse groente in huis (bijv een zakje geschrapte wortels: zijn best lang houdbaar nog). In het begin toen wij bijv pasta met saus ed aten: at zij alleen de pasta met ernaast een deel van de groenten die bij ons door de saus zat (gooide ik in de stoomkoker die ik bij de zeeman voor. €10,- kocht). Zo kon zij dan pasta met gestoomde courgette, paprika, wortel en ook partjes tomaat (die laatste niet gestoomd) eten bijvoorbeeld. Gooide dat in de stoomkoker en was gelijktijdig klaar met onze maaltijd, meestal maakte ik meteen twee porties en had voor de dag erna eenzelfde portie.

    Maar iedereen doet dat op zijn eigen manier. Je kunt natuurlijk ook meerdere porties tegelijk maken en dan invriezen, of kiezen voor diepvriesgroenten als je niet teveel groenten in huis wilt hebben en dan eruit halen wat je nodig denkt te hebben.
     
  2. Happy2013

    Happy2013 Fanatiek lid

    27 apr 2012
    1.162
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij zijn nu net met brood begonnen. Op het kdv eet ze nu een paar stukjes. Maar thuis komt het brood samen met de rest van haar maaginhoud steeds na 2 stukjes weer naar buiten. Ik wil vanavond aan het kdv vragen wat zij nu anders doen als ik.

    Verder is het rapley hier erg lastig. Ik werk veel, dus heb vaak de puf niet om groente te maken en zelf eten we niet echt babyvriendelijk...
    Daarnaast ben ik vaak laat thuis en is het al bijna weer tijd voor haar laatste voeding, dus het groentehapje komt een heel stuk eerder. Ik ben dus toch maar aan de potjes begonnen. Maar als ze onverhoopt toch een keer bij ons eten is en we eten iets wat zij ook kan eten mag ze meedoen.
    Ik merk wel dat ze haar mondje met eten nog niet goed kan vinden... Met speelgoed gaat het perfect, maar zodra het eetbaar is niet meer...
     
  3. Kaat1984

    Kaat1984 Actief lid

    9 mrt 2012
    255
    0
    16
    Noord-Limburg
    mam1991 en Abri, dank voor de tips.
    Diepvries groente, helemaal niet aan gedacht. En de stoomkoker voor een paar cent ga ik ook eens halen. Klein pannetje heb ik nog wel, dus moet goedkomen. Denk soms te moeilijk haha. Pasta mag ze natuurlijk ook en dat kan ze inderdaad kaal eten. Komt helemaal goed ;)
     
  4. Arual83

    Arual83 Fanatiek lid

    11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik heb ook altijd een zak diepvriesgroenten liggen, bijvoorbeeld de gemengde biologische groenten (doperwt, bloemkool, boontjes, wortel). In 10 minuten klaar! Altijd handig op een haast-dag.

    Hier zit ze ook steeds met haar handjes op haar hoofd, soms echt enorm piekerig en plakkerig daardoor! Hadden we net gezwommen en nu staat het alweer overeind haha.
    Badmuts, uhmmm pietenmutsje dan maar?
     
  5. suzanneVVdO

    suzanneVVdO Bekend lid

    28 jul 2012
    911
    0
    0
    Abri, dankjewel! Lief van je!

    Ik wilde even snel een update geven :). Hij heeft de pasta gehad en vond het reuze interessant en lekker! De volgende keer combineer ik het met die groente die je aangaf Abri, lijkt me zelf inderdaad ook lekker!

    Happy2013, wij eten ook altijd erg laat en meestal niet kindvriendelijk (al is dat tegenwoordig wel al wat omgeslagen). Zoals anderen al aangaven heb ik veel verschillende soorten diepvriesgroente en ook altijd kant en klaar geraspte wortels in huis.

    Gisteren heb ik Hessel o.a. zelf de dorperwtjes laten eten.. Hihi, echter moest ik hem toch wel helpen met die dingen in zijn mond doen, tenzij er ongeveer 50 op de grond zouden belanden en 2 in zijn mond :D. Het lukt hem wel er eentje te pakken en in zijn mond te stoppen, maar zodra hij ze op zijn bord ziet liggen grijpt hij ze het liefst allemaal tegelijk :).

    Arual, hihi wat zou dat zijn he.. die enorme drang om al dat eten op hun hoofdjes te smeren.. Misschien bewaren ze het als snackje voor later ;).
     
  6. Happy2013

    Happy2013 Fanatiek lid

    27 apr 2012
    1.162
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier van het weekend komkommer gegeven. en die heeft ze met haar 2 kleine tandjes wat afgeschraapt, dus daar kunnen we weer mee verder...
    Brood is om op een korst te sabbelen perfect, maar stukjes blijven thuis een uitdaging... ach ja dan maar korstjes. Ik kan me wat ergers bedenken als een kind dat alleen korstjes eet...

    De diepvries groente kan ik wel eens naar kijken idd.
     
  7. Arual83

    Arual83 Fanatiek lid

    11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Komkommer was hier ook al snel een hit! Nog steeds is het een ware traktatie voor haar! Ook zonder tandjes (nog steeds geen tandjes hier ;)) krijgt ze het helemaal weg.

    Hier wat later met brood begonnen en ook alleen eerst korsten (7 maanden) en binnen korte tijd at ze een hele boterham weg, komt vanzelf, het is nog geen moeten.
    Zoete aardappel is ook snel gaar alleen moet je nog wel schillen/snijden.


    Bewaren voor later Susanne, zou dat het zijn??? haha zie het helemaal voor me, snachts wakker 'ohja had nog wat in mijn haar gesmeerd' :D. Jammer dat mama het er dan al afgepoetst heeft ;).
     
  8. mam1991

    mam1991 VIP lid

    17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Een update vanaf hier; Ivan begint eindelijk stukjes te eten! Ben echt super trots op hem, vanmiddag heeft hij een half broodje met roomboter gegeten.
    Zijn groente en fruit gaat ook prima. Kan nog niet zeggen dat hij heel erg veel eet, maar hij doet wel ontzettend goed zijn best! :D
     
  9. Abri

    Abri VIP lid

    16 jun 2010
    12.423
    3
    38

    Wat fijn! Leuk om te zien hè? :)
     

Deel Deze Pagina