Nieuw rapley groepje

Discussie in 'Voeding' gestart door Jennifer0306, 15 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hupje

Hupje Actief lid

15 jun 2015
    281
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik leg het eten op een plastic bord, wat ik zelf aan de rand vasthoud. Onze kinderstoel heeft geen blad.

2. Hupje

Hupje Actief lid

15 jun 2015
    281
    0
    0
    NULL
    NULL
    Broccoli is hier nu trouwens favoriet <3 Hij begon te huilen toen er alleen nog maar geplette broccoli op zijn bord lag en ik nog wel stronkjes op mijn bord had liggen :D

3. MrsBucket

MrsBucket Niet meer actief

Vlees hebben we nog niet gegeven. We hebben drie keer kip geprobeerd en toevallig was het alle drie de keren erna de hele nacht huilen. Stefan Kleintjes raadt het ook af voor het eerste jaar.
    Wij hebben kruimige aardappels en dat gaat prima. Nog meer favoriet is zoete aardappel, heb je dat al geprobeerd?

En vragen is goed he :) Niet zomaar ergens vanuit gaan.

Op vakantie zijn we een aantal keer uit eten gegaan en toen vroegen we om een bordje gestoomde groenten. We kregen het iedere keer zodat mijn zoontje ook daar kon Rapley-en. Vonden ze in het restaurant nog leuk om te zien ook, zo'n kleintje die hele stukken bloemkool opat.

4. JNROCKINGIT

7 dec 2015
    55
    0
    6
    NULL
    NULL
    Mag ik ook mee kletsen? Kletste vroeger ook in z'n soort groepje mee
    Ons zoontje Novan krijgt ook bijvoeding via de rapley methode.
    Ik had eerst een ander account JMAY maar ik mocht m'n gebruiksnaam niet veranderen &#128531;

Novan kreeg de eerste 6 maanden volledige bv, toen hij 6 maanden was zijn we bijvoeding gaan introduceren maar hij wilde het steeds niet. Nu is hij 10 maanden en sinds een week of twee eet hij super goed!
    Hij eet eigenlijk alles momenteel behalve dingen waar te veel kruiden in zit.
    Alleen fruit gaat nog steeds niet zo goed, ik merk dat mijn man het soms ook wel eng vind het fruit omdat het zo glibbert haha

Vlees eet hij nog niet

5. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.395
    5.302
    113
    Hier willen we deze week starten, dochter is 5,5 maanden. Welke groente raden jullie aan als eerste, ik weet dat er best veel mag, maar vind het nog wat eng qua verslikken ed, dus wil met een "makkelijke" beginnen. Koken of stomen jullie? Kun je dat evt ook invriezen en opwarmen in de magnetron? We hebben namelijk een stoomoven, maar om die nu te gebruiken voor 2 stukjes tegelijk....

Verder heb ik een silicone placemat in bestelling, want de tabletop van stokke vind ik te duur (hoewel deze placemat ook niet goedkoop is, maar je kunt hem oprollen en meenemen :)).

6. Jennifer0306

Jennifer0306 Bekend lid

19 mei 2012
    809
    7
    18
    Gezellig dat er weer nieuwe meiden mee komen kletsen. Welkom!

Hier gaat het nog altijd niet je van het maar interessant blijft het natuurlijk wel voor haar haha.
    Qua groentes vind ik broccoli, wortel of bloemkool aanraders om mee te beginnen. :D Foto´s maken he, dan kan je later terugkijken.

7. Hupje

Hupje Actief lid

15 jun 2015
    281
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze dietiste raadde wortel of broccoli aan.

Sinds vorige week heeft onze kleine de smaak te pakken en belandt er meer in zijn mond! Zijn fijne motoriek wordt steeds handiger, zo leuk om te zien.

8. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.395
    5.302
    113
    Bij wortel, halveer je die dan nog over de lengte, of is de dikte juist goed? En hoe lang laat je ze, neig naar eenmaal halveren over de lengte, is dat goed?

Ik ben benieuwd hoe het zal gaan, hebben jullie je kind op schoot (gehad) of meteen in de kinderstoel?

9. Hupje

Hupje Actief lid

15 jun 2015
    281
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij zijn begonnen op schoot of heel rechtop in de wipstoel, maar al snel kon hij goed genoeg zitten voor de kinderstoel en dat is toch het handigst.

Wortel hangt af van wat je hebt (winterpeen, bospeen). Ik zorg dat hij het goed vast kan houden in zijn knuistje en dat er dan een hapbaar stuk nog bovenuit steekt.

10. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.395
    5.302
    113
    Net voor het eerst geprobeerd, we hadden nog van die al geraspte kleine wortels, dus twee gekookt en gegeven. Van een heeft ze een stukje afgesabbeld/gebeten, erop gekauwd en weer uitgespuugd ;). Ze heeft er wel wat van binnengekregen, want 5 minuten later spuugde ze en er zaten 2 oranje schilfertjes in de melk :p

11. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ik zit er ook overna te denken dit te gaan doen met zoontje (nu nog niet) maar word er bij jullie niet gigantisch gepropt?

Ik weet dat nog goed van mn eerste zoontje, daar heb ik geen Rapley bij gedaan, maar die propte als een gek...
    Die had altijd zn hele mond vol!:$

Dat vind ik dus echt dood eng

12. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.395
    5.302
    113
    Ik verwacht dat dat juist een voordeel is als je dus al zo jong begint hiermee. Net dus voor het eerst bij dochter van 5,5 maanden, de motoriek is nog maar zo dat het best even duurt voordat ze iets opgepakt hebben en dan nog in de mond, dus proppen kan nog helemaal niet. Tegen de tijd dat ze dat kunnen, zijn ze dan al wel gewend aan stukken eten.

13. Veera

Veera Niet meer actief

Mijn dochter propt ook altijd haar hele mond vol inderdaad en ze kan niet bijten want ze heeft geen tanden. Resulteert in stukken die vastzitten, stikken, huilen. Nee ik geef kleine stukjes of gepureerd en "normaal" eten komt wel als ze groot is :)

14. MrsBucket

MrsBucket Niet meer actief

Hier wordt niets gepropt hoor. Mijn zoontje probeerde al vanaf 6 maanden af te bijten, zonder dat hij tanden had. En dat ging nog best goed! We moesten de groenten wel bijna tot snot koken, maar dat hadden we anders ook gedaan.

15. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.395
    5.302
    113
    Beetje onsmakelijke vraag misschien, maar is het normaal dat het eten niet goed verteerd wordt in het begin? Dochter heeft nog echte borstvoedingspoep, vloeibaar dus en daar zaten vandaag dus stukjes wortel in. Ze had toch nog echt wat binnengekregen voor de eerste keer dus...
    Vandaag weer wortel gehad, vindt ze duidelijk lekker, ging herhaaldelijk de mond in :p denk wel dat iets langere stukken wat handiger zijn, die kleine worteltjes zitten bijna volledig in haar vuistje, dus dat bemoeilijkt het in de mond krijgen, hoewel ze goed haar best heeft gedaan ;)

16. Veera

Veera Niet meer actief

Darmpjes moeten inderdaad even wennen. Ik heb ook hele bijzondere dingen gezien sinds ze vaste voeding eet haha

17. Peetje83

Peetje83 Fanatiek lid

29 jun 2011
    4.062
    2.557
    113
    Limburg
    Sommige dingen komen er weer heel uit ja, ik zal morgen waarschijnlijk maïs vinden in de luier haha.
    Wat proppen betreft; mijn oudste zoon deed dat met bepaalde dingen, bijv. banaan, die gaf ik dan geprakt.
    De jongste eet juist heel rustig.

18. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.395
    5.302
    113
    Avocado geeft een lekkere smeerboel...:D

19. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Ik blijf het lastig vinden hoor.. Zal vast mijn eigen beperking zijn... &#128531; wanneer gaan ze echt daadwerkelijk 'meer' eten? Hier wordt echt nog veel uitgespuugd en fruit komt helemaal nauwelijks binnen.... Zoontje krijgt flesvoeding dus vindt het lastige afweging soms.. Hij krijgt potjes/gepureerd als wij iets gekruids eten of iets eten wat bijna niet te eten is met rapley..

20. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Oh ja, nog iets.. Boterham krijgt hij in reepjes met boter en jam oid maar hij propt heel zijn mond vol en zit dan gerust 10 min met dat brood in zn mond zonder wat door te slikken, vervolgens spuugt hij alles daarna uit! :(:D viessss! :p herkent iemand dit? Mijn dochter at alles netjes op.... ;)

Deel Deze Pagina