Nieuw rapley groepje

Discussie in 'Voeding' gestart door Jennifer0306, 15 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hupje

Hupje Actief lid

15 jun 2015
    281
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb inderdaad de reepjes steeds wat breder gemaakt, zodat er wat meer van het zachte bij zat.

2. MrsBucket

MrsBucket Niet meer actief

Wij gingen van broodkorst naar kwart boterham.

Je kunt peer in schijven snijden en dan een soort kerstboom van maken, is makkelijker vast te houden. Mango hetzelfde.

3. Hupje

Hupje Actief lid

15 jun 2015
    281
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoe doen jullie het avondeten als je geen tijd hebt om te koken? Groente uit de vriezer is zo klaar, maar aardappel invriezen werkt niet, heb ik ontdekt.

4. Peetje83

Peetje83 Fanatiek lid

29 jun 2011
    4.068
    2.560
    113
    Limburg
    Als ik pasta kook of nasi of iets in die richting, zorg ik dat ik wat meer kook, zodat er wat de vriezer in kan voor dagen dat ik geen tijd heb om te koken of wanneer de gastouder ze eten moet geven. Hier liggen altijd wel een stuk of 3 bakken eten in de vriezer.

5. MrsBucket

Dan maar geen aardappel die avond :) Of snel even iets van pasta in een pan mikken.

6. Yasmientje14

Yasmientje14 Fanatiek lid

10 jun 2014
    1.442
    263
    83
    Hey, banaan geven wij hier door midden en dan gedeelte met schil laten en een kopje ontschillen word het ook geen kliederboel

7. Modra

Modra Fanatiek lid

24 jul 2014
    1.656
    445
    83
    Groningen
    #107 Modra, 19 jan 2016
    Laatst bewerkt: 19 jan 2016
    Nog een kleine twee weekjes, dan beginnen wij ook. :D
    Wat raadden jullie aan? Beginnen met één voedingsmiddel per dag? Bijvoorbeeld een groente? Of beginnen met een fruitsoort en een groentesoort per dag?

8. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Ohhh wij mogen ook bijna beginnen 😁

Wij gaan beginnen met groente, heb er ontzettend veel zin in

9. MrsBucket

Wij begonnen met brood en groente. Volgens mij hadden we als eerste pompoen en zoete aardappel :)

10. Hupje

Hupje Actief lid

15 jun 2015
    281
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoe doen jullie het als je op pad gaat?
    Laatst waren we bij een feest met lunch, daar voerde ik hem stukjes brood (anders wordt het zo'n bende). En bij opa en oma krijgt hij gewoon zoals altijd.
    Maar bijvoorbeeld vanochtend waren we weg onder fruittijd. Hoe doen jullie dat?

11. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.396
    5.303
    113
    Nog niet meegemaakt, want hier gaat nog niet veel naar binnen, dus dan slaan we gewoon een eetmoment over. Ik heb silicone placemats om van te eten, aangezien onze dochter in een trip trap zit. Die kan ik oprollen en dan kan ze ook gewoon op locatie ervan eten ;). Voor als ze straks wel echt die eetmomenten nodig heeft.
    Maar ik heb ook geen bezwaar tegen een potje/cupje fruit als dat zo uit zou komen, ze wil alleen nog niet zo van een lepeltje eten...:p

12. Yasmientje14

10 jun 2014
    1.442
    263
    83
    Ik wil hier elke keer meer schrijven maar vergeet het steeds.

Als we op pad gaan neem ik knijpflesjes mee van de AH bio die slurpt ze dan zo zelf op heel schattig haha, ik wil andermans huis inderdaad ook niet vies maken maar niet alleen dat soms ben je ook nog gewoon onderweg bijv o.i.d. bij opa's oma's is het wel gewoon raplyen

13. Yasmientje14

10 jun 2014
    1.442
    263
    83
    vandaag garnaaltjes eerste keer vond ze heerlijk hahaha slurpte ze in rap tempo naar binnen met aardappel en wortel. Geprakt eten wilt ze hier niet van een lepeltje ze wilt echt stukken zal de leeftijd misschien ook wel zijn alles zelllluuuf doen

14. Veera

Veera Niet meer actief

Knijpfruit is idd ideaal voor onderweg!

15. Yasmientje14

10 jun 2014
    1.442
    263
    83
    Hebben jullie ook meegekregen dat er een schadelijke stof zou zitten in rijst en rijstproducten ? ik weet nog niet wat ik ervan moet denken of vinden maar wilde het wel delen met jullie!

16. Yasmientje14

10 jun 2014
    1.442
    263
    83
    Hier vanavond voor het eerst aan de bonen ben benieuwd ze pakt kleine stukjes heel goed dus vandaar dat ik bonen wilde proberen. En pastinaak had ik nog in de vriezer (ik kook vaak teveel wat ik dan invries en zo steeds wat uit kan halen). Ben benieuwd hoe de bonen vallen!

Van de week at ze een kwart sinaasappel vond ze erggg lekker had het met schil gegeven, op den duur viel me op dat ze de helft op had, ik zoeken naar de schil ... uhhh die had ze dus ook mee opgegeten, ja dat kan dus ook haha!

17. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.820
    5.956
    113
    Vrouw
    Up ��

18. Gember

Gember Niet meer actief

Dank voor de tip Zoe123! Ik sluit me hier aan...

Van de week voor het eerst Rapley geprobeerd. Een derde banaan gegeven waarbij alleen een stukje bovenaan geschild, een soort ijsje/lolly. Dochter (6 mnd) duwt die banaan zo in haar mond en een groot stuk breekt af in haar mond. Ik panisch dat stuk eruit vissen... Hoe doen jullie dit? Snap het nog niet helemaal hoe je het aanpakt zonder stikken/verslikken.

19. Modra

Modra Fanatiek lid

24 jul 2014
    1.656
    445
    83
    Groningen
    Ja, ook hier net begonnen! :D

Eerst brood en groente. :) Paar dagen dezelfde groente achter elkaar eerst, kijken hoe hij er op reageert... Beginnen we als hij een maand of 7 is ook met fruit.

Broccoli, aardappel en broodkorst heeft hij nu gehad. Het viel me niks tegen! Hij is nog niet heel handig, dus het is wat lastig om dingen in zijn mond te stoppen maar hij doet wel echt zijn best, pakt wat hij pakken kan en wil het in zijn mond stoppen. Hij krijgt ook echt wat binnen. Ik las overal dat je niet moet verwachten dat ze in het begin al echt wat binnenkrijgen, maar ik vond van alles terug in zijn luier. :)

@Gember, ik laat het hem eigenlijk gewoon zelf regelen...Hij kokhalst soms wat en dan komt er wat terug. En dan stopt hij vrolijk weer een nieuw stuk in zijn mond. Baby's hebben een kokhalsreflex vrij voor in de mond, als natuurlijke bescherming... En verder heb ik voorhand gelezen wat te doen mocht het wel misgaan, maar ik denk dat het wel meevalt als ik S.ijmen zo bezig zie. :)

20. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.396
    5.303
    113
    Ik had ook wel gezien dat anderen banaan zo geven, maar heb het idee dat ze dan wel minder controle hebben met het afhappen. Dus wij geven gewoon een derde zonder schil. Een paar weken terug moest ik hem dan mee vast houden (bracht ze hem wel zelf naar de mond), maar nu is ze helemaal van het zelf doen en ondanks dat banaan heel glibberig wordt, gaat dat heel goed. Motorisch gaan ze zo hard vooruit op deze leeftijd (dochter is 7 maanden).
    Hier komen de grote stukken er gewoon weer uit, de tong duwt ze naar voren. Het is wel belangrijk dat ze goed rechtop zitten, in het begin zat ze daarom bij mij op schoot (we zijn met 5,5 maand begonnen), met 6 maanden en een beetje zat ze ineens goed rechtop in de stoel (trip trap), dus toen daarin.
    Echt heel veel gaat er nog niet naar binnen hier, behalve van banaan en maisboogies. Hoewel we de rest ook wel terugvinden in de luier hoor... Zijn alleen maar kleine beetjes... Gepureerd gaat er niets naar binnen, vindt ze helemaal niets.
    Ik heb heeeeeel hard geoefend met pap, aangezien ze niet van harte uit de fles wilde drinken en ik laatst een halve dag weg moest. Pap niet gelukt en ze was heel zielig, want blijkbaar kan het gekke meisje alleen bij mama uit de fles drinken en tsja, dat is nou net de enige bij wie dat niet nodig is ;)

Deel Deze Pagina