Het "bij" voeden van onze zoon is erg vertraagd wegens allergieën en traag ontwikkelende darmen. Ik ben nu gelukkig wel zo ver dat hij elke dag aardappel of rijst met groente krijgt en daarnaast rijstwafels en soepstengels (brood verdraagt hij nog niet en voor het fruit dat ik tot nu toe gaf was hij allergisch). Hij groeit super goed, is 79cm en 10,5kg. Maar nu stelde de kinderarts voor om hem een week op te nemen en hem elke dag in één keer álles te geven wat een ander kind ook krijgt! Zij dacht dat hij dáár geen reactie zou geven?! En dat zijn darmen na een paar dagen wel gewend zouden zijn als hij ineens alles tegelijk krijgt. Het kwam er meer op neer dat zij aan mij twijfelt. Ik vind dit zo raar.. Ik overleg alles met een diëtiste en die zegt ook steeds dat zijn darmen langzaam rijpen. Maar er is wel een stijgende lijn en hij verdraagt steeds meer. Maar soms valt iets nog te zwaar (brood, bloemkool bijvoorbeeld) en ligt hij te schreeuwen van de kramp. Dus alles in één keer geven vind ik een raar en slecht idee. Wat vinden jullie? Daarnaast krijgen kindjes die slechte eters zijn veel minder binnen (hij eet +- 2 rijstwafels en 3-4 eetlepels groente en aardappel) en die worden toch ook niet meteen opgenomen?
Hij krijgt verder trouwens 3,5 flessen Nutramigen (wegens KMA) en tussendoor thee en soms een bisquitje
Komt op mij idd over dat ze jou niet gelooft. Heel erg bij je eigen gevoel blijven, je zult niet zomaar stellen dat hij voeding niet kan verdragen en dit komt op mij over alsof de arts je even wil laten zien, ziet u wel mevrouwtje. Niks aan de hand.
vind dit ook raar.. alsof een kindje van de een op andere dag geen allergien meer heeft en plotseling wel alles kan verdragen. lijkt mij idd ook een gevalletje ziet u wel mevrouwtje je kent je kindje zelf het beste en ik zou zelf alleen met de dietiste verder gaan als het om eten gaat
Als een kind reageert op voedsel lijkt het mij niet verstandig om in een vreemde omgeving een overdosis aan verkeerd voedsel al "dwingend" aan te bieden. Os er al goed getest op alle allergieën? Kruisallergieen?
Ik zou hier zelf nooit voor kiezen. Als er een kruisallergische reactie optreed weet je niet eens waarop...
Ik snap er ook niets van, heb zelf geen verstand van allergieen, maar wel een baby met gevoelige darmpjes. Het gaat toch juist super, hij groeit goed, verdraagt steeds meer en als ik het zo lees, heeft hij idd al een best goed dieet, geen brood maar al wel soepstengels (is toch ook tarwe) en geen fruit maar al wel groentes (is ook vezels en vitamines). Hier een kind met ernstige eetproblemen door autisme en in zijn 7 jaar is er nog nooit iemand geweest die heeft gezegd: geef hem maar een weekje hier, dan proppen we alles wel even erin. Dat vind ik namelijk hetzelfde klinken . Daarbij kan jouw zoontje er ook nog eens heel erg beroerd van worden, dat maakt het zelfs nog erger...
Ik ben blij met jullie reacties, zo'n gevoel heeft het mij inderdaad ook gegeven! Ik heb ook gevraagd hoe zij dan weten waardoor het komt als hij ligt te huilen met kramp. Toen zei ze dat zij denken dat zijn darmen dan moeten wennen en dat dat na een paar dagen wel over is. En ze zei ook, dat ze denken dat het introduceren daar wel goed zal gaan. Toen zei ik dat het introduceren thuis ook goed gaat, hij vindt alles wat ik geef super lekker en eet graag, maar reageert soms gewoon. Toen zei ze dat dat juist het rare is dat hij alles zo lekker vindt, "want als hij allergisch is lust hij het niet" (!!!).
Alleen de koemelkallergie is bewezen dmv een test in het ziekenhuis. Maar op banaan reageerde hij heel heftig (zelfde als op koemelk eigenlijk) en op varkensvlees ook. Dus die dingen laat ik dan gewoon even staan..
Wat een rare arts, van leken kun je zulke 'bijzondere' reacties soms krijgen, maar zelfs die zijn overal het algemeen slimmer. Van een arts had ik toch iets meer verwacht. Zou wel makkelijk zijn als je de dingen waar je allergisch voor bent niet lust. Volgens mij heb je een goede diëtist, dus lekker daar blijven en aan deze "arts" niet te veel tijd besteden.
achteraf was mijn neefje alergisch voor pinda's maar hij vond pindasaus heerlijk hoor! beetje heel domme uitspraak vooral van een arts idd..
Nou als mijn zoon kijk wat hij eet Enige is bv op verzoek en fruit hij is 10 maanden Groeit niet zo heel hard maar ontwikkeling gaat super hij stapt al langs de meubels Hij heeft ook kma en reageerd ook op ei en geitenmelk Naar alleen doormiddel van galbulten en roodheid in het gezicht Maar wat een raar voorstel jij kent je kind het beste hoor en een allergische reactie kan soms heel vervelend uitpakken Toen hij voor eerst nutrilon kreeg 30cc had die op Binnen 5 minuten krijsen overgetrokken galbulten overgeven heel zielig hij was 5 maanden En net wat die zegt dan lusten ze het niet nou hij vond ei heerlijk maar regeerde er met een op dus dat is onzin hoor Ik heb contact met een dieetiste en die zei er proberen pas weer na 1 jaar eerder niet Ga op je eigen gevoel af of raadpleeg desnoods een andere arts
Wat een onzin zeg! Mijn oudste was allergisch voor koemelkeiwit, mijn jongste voor koemelkeiwit en soja. Als ik ze het gaf dronken/aten (koemelk/soja) ze het gewoon en vonden het ook nog lekker! En toch waren ze echt allergisch! Allergisch heeft niets met smaak of afkeur te maken. Allergisch betekent alleen dat het immuumsysteem dit deeltje als foute stof ziet en dus er tegen gaat vechten. Ik zou deze arts niet zo serieus meer nemen na zulke uitspraken. Ze heeft blijkbaar weinig geleerd over allergien in haar opleiding.
Wat een raar verhaal! Vanuit TS bezien zou ik ook raar staan te kijken als ik een kindje had dat op van alles heftig reageert en de kinderarts zegt dat het tijdens een opname opeens allemaal wel zou kunnen. Aan de andere kant denk ik niet dat een kinderarts zomaar een opname voorstelt. Kennelijk is het verhaal van TS afwijkend van andere ouders van allergische kinderen. Opname is volgens mij namelijk geen standaard procedure bij een allergie om alles maar eens in één keer uit te proberen. TS, zijn er dingen die jij anders doet dan andere ouders? Bijvoorbeeld alternatieve behandelingen, geen vertrouwen in geneeskunde of specifieke denkbeelden over voeding?
Wat bedoel je met TS? Nee, ik doe niets anders dan andere ouders.. Vanmiddag heb ik de arts aan de telefoon gehad en gezegd dat wij niet de noodzaak zien om hem te laten opnemen. Vanmorgen ook nog met de diëtiste overlegd, en zij zei ook dat het prima is hoe het nu gaat, en dat hij ook al bijna een volwaardig dieet volgt. De kinderarts antwoordde dat het goed voor zijn smaakontwikkeling zou zijn als hij daar meerdere verschillende dingen kreeg. Vind ik alsnog heel erg raar, maar goed. Ik laat het hier maar bij, en zij ook
TS = Topic Starter, jij dus. Over smaakontwikkeling, mij is het volgende uitgelegd; Ieder kind heeft meerdere periodes in zijn jonge jaren waarin het meer open staat voor andere smaken dan andere periodes. Het is dus niet 1 periode. Dus als je deze periode over slaat, kan je proberen een andere beter te benutten. Ik heb het bij de jongste echt meegekregen, toen was hij bijna 2,5 jaar. Hij wou letterlijk alles proeven. En hier hebben we dan ook uitgebreid gebruik van gemaakt (uiteraard niet met alles, maar wel alle door ons geschikte producten) En, lees eens de topics over lastige peuter/kleuter eettopics. Heel veel peuters en kleuters hebben extreme voorkeur voor minimaal eten en zeker geen groente etc. Je kan mij niet vertellen dat al deze kinderen op de leeftijd van jouw kindje slecht aten.
Nee dat lijkt mij ook niet Mijn zoontje lust tot nu toe alles wat ik hem geef, zelfs spruitjes Dus over die diversiteit in smaak zit ik niet in.