Hoi... Mijn dochter is nu 4 weken oud en ik geef haar borstvoeding maar mijn man heeft haar leren slapen met speen waardoor ze mijn tepel niet goed meer kan pakken. Nu heb ik haar net wel kunnen voeden het duurde heel lang voor ze eraan lag masr toen dronk ze maar 4a5 min en was al weer in slaap gevallen. Nu maak ik me zorgen dat ze niet genoeg voeding krijgt... En w as t kan ik doen dat ze mijn borst weer goed kan pakken?
Even geen speen geven. Zodra ze begint te zoeken, aanleggen. Mij lijkt dat kindjes rond 4 weken aan de borst in slaap vallen, dus laat haar zich gewoon lekker in slaap drinken bij je en dan leg je haar later in haar eigen bedje. Niet te druk maken of ze wel of niet genoeg krijgt, als ze honger heeft, meldt ze zich wel. Meldt ze zich niet, maak je haar na 3 uur wakker overdag.
Helemaal met Red eens. ALs je je nu zorgen maakt zorg dan dat je 8 a 10 voedingen op een dag geeft. Laat haar de borst leegdrinken, valt ze in slaap, luiers verschonen en laten boeren en aan de andere borst aanleggen. Met borstcompressie (even op borstvoeding.com lezen hoe dat gaat) kun je zorgen dat ze wat sneller volle melk krijgt. En maak je man duidelijk dat een speentje NU echt nog even niet kan, al staat er nog zo schattig I ♥ papa op!
Speen-tepelverwarring kan de eerte 4 weken inderdaad voorkomen. Even geen speen (dan evne je vinger als ze toch zuigebehoefte heeft) Lekker vaak aanleggen, huid-op-huidcontact. Wellicht is ze in d enacht al bezig om echt een nachtritme aan te wennen. Dus drinken-slapen-drinken-slapen. Overdag idd zoals medemama's al hebben geschreven! Succes, komt echt wel goed!