Hoe doen jullie dat met foto's?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Joeja, 21 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joeja

Joeja Bekend lid

2 sep 2007
    994
    0
    0
    Hallo allemaal,

Tegenwoordig met de digitale fotografie slaat menig ouder een beetje door met foto's denk ik. Ik heb hier al 100-en foto's van kleintje. Het liefst zou ik ze allemaal voor eeuwig bewaren. Om de schade te beperken :) zoek ik de mooiste eruit, die laat ik afdrukken en dan plak ik ze in het album van mijn dochtertje.
    Mijn dochter is slechts 4 maanden oud, en haar fotoboek zit nu vol :oops:
    Hoe doen andere mama's (en papa's) dat nou? Hebben jullie een hele stapel fotoboeken? of bewaren jullie de foto's op een andere manier...

gr. Joeja

2. Niet meer actief

Ik bewaar alle fofo's digitaal en eens in de tijd zet ik ze op cd. Verder heb ik besloten van ieder jaar een digitaal fotoboek te laten printen...

3. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    poeh, goed dat ik dat ook weer es even hoor.
    m'n pc staat vol met foto's, en we hebben er nog maar een paar laten afdrukken. :oops:
    Als m'n pc vanmiddag crasht heb ik dus bijna niets meer.
    Poeh.
    Ik ga zometeen eerst z'n foto's op Cd's branden en daar weer een kopietje van maken. Dat lijkt me het veiligst.
    Je kunt ze toch ook niet alle duizend (of meer) laten afdrukken. 8)

4. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ik heb van de allerleukste een babyalbum gemaakt en af laten drukken. Die zijn veel minder dik dan een een gewoon fotoalbum met ingeplakte foto's. Heb dat nu van de eerste 4 maanden gedaan en ga het straks van de rest van het jaar doen.
    Verder heb ik ook alles op de pc staan, maar wel met een paar back-ups... tja weet nog niet wat ik er mee ga doen eigenlijk.

5. inge1983

inge1983 Bekend lid

27 jul 2006
    675
    0
    0
    Van het eerste jaar heb ik een album op de pc gemaakt en af laten drukken. Verder maak ik voor iedere maand een nieuwe map op de pc.

Misschien een tip: Wij doen om de zoveel maanden alle fotoos op 2 cd's branden en 1 daarvan leggen we bij mijn schoonouders neer. Als er ooit iets gebeurd met ons huis (wat ik natuurlijk niet hoop) dan hebben we gelukkig de fotoos nog van het beste wat ons is overkomen hihi.

O ja dadelijk wordt het wel minder hoor, de hoeveelheid fotoos die je maakt, maar het nlijven er nog altijd meer dan vroeger met de rolletjes hahaha.

Groetjes Inge

6. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    wij laten alle foto's afdrukken, ik vind het namelijk nog steeds heerlijk om door fotoalbums te bladeren. Vooral door die van vroeger van mezelf en mijn zusjes.

7. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Eens in de drie maanden ofzo laat ik foto's afdrukken en plak ze in. En ik heb wat digitale foto-albumpjes (eentje van de vakantie en 2 algemeen, waarvan 1 toch gratis was.
    Ik ben nu bezig met een c.d.-tje van haar eerste jaar, leuk om met de beamer op haar verjaardag op de muur te projecteren.

8. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Ik lees dat veel mensen ze op een cd branden, maar hou er dan wel rekening mee dat de kwaliteit daarvan ook achteruit gaat. Beter is om een back up te maken op een externe harddisk.

9. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Hier alle foto´s op cdrom en exterene harddisc en 1x per jaar maak ik een album per kind van dat jaar. Ze staan geordend per maand en dan kies ik van elke maand wat leuke uit en staan ze zo in chronolgische volgorde.

Inplakken doe ik niet meer aan, ik maak zo´n onlineboek en laat dat afdrukken.

10. inge1983

inge1983 Bekend lid

27 jul 2006
    675
    0
    0
    Ja dat klopt, maar als je huis afbrandt en je externe harddisk ligt thuis, heb je nog niks ;)
    Dus voor thuis 1 back-up op ext. harddisk en 1 cd voor bij opa en oma of zo hihi

11. marleen3

marleen3 Actief lid

27 mei 2006
    317
    0
    0
    Ik heb ook veel foto's in mijn pc.

Ik kies alleen de mooiere foto's eruit van elke maand. En elke 2 bladzijde plak ik zijn foto's van zjin maand. Dus bijvoorbeeld 1e 2 bladzijden, foto's toen mijn zoon 1 maand foto's en ook plak ik een envelop in die bladzijde, waar ik de rest van zijn foto's heb uitgezocht toen hij 1 maand oud was.

Zo wordt de album ook niet snel vol.

12. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Wij hebben na 14 maanden ruim 3000 foto's en 20 uur video. We bewaren het op meerdere plaatsen, zowel digitaal als geprint en gebrand. Externe harde schijf ligt bij mijn zus thuis.

13. inkie1980

inkie1980 Bekend lid

13 mei 2007
    557
    0
    0
    rozenburg
    ik heb ook zoooooveel foto's.
    maar vindt n fotoalbum plakken niks meer.
    wij hebben vorige week voor mn schoonvader zn verjaardag een digitaal fotoboek gemaakt.en wij kregen van mn broer als kraamkado een boekje met mooie foto's (broer is fotograaf) van o.a. mn zwangerscha van mnd tot mnd.haar kamertje,geboorte en 2 pagina's met allemaal kleine fotootjes die gemaakt zijn in t ziekenhuis op de couveuse afd. met n webcam van de dag dat ze naar huis mocht.
    en n mooi gedicht aan de kleine die mn schoonzus gemaakt heeft.
    zo leuk om te geven en te krijgen.
    wij gaan allemaal digitale boeken maken.wil er zoiezo nog n paar van wat vakantie's en van de honden een.en natuurlijk de kleine heeeel veel.

een tip...kijk op www.albumprinter.nl
    daar download je heeel simpel software en je kunt aan de slag.
    niet zoals van de hema een logo van de hema op de kaft.vindt ik zo lelijk....
    mn broers en ouders doen dat ook altijd daar maken en bestellen.veel soorten en mogelijkheden.
    en je hebt m binnen 5 dagen (ik van de wk met 2 dagen )al in huis.1e boek is ff kijken van hoe en wat,maar daarna weet je hoe t moet en ben je sneller klaar.

14. kyara

kyara Actief lid

21 jul 2008
    151
    155
    43
    Vrouw
    Ik heb al verchillende fotoboeken haha...
    Ik heb van haar meest gedenkwaardige momenten en meest mooie foto's een scrapbook gemaakt. (1 van het 1e jaar en ben nu met het 2e jaar bezig)
    Verder plak ik de leukste foto's in, in een album erbij en de rest van de foto's brandt ik op CD.

15. ik heb alle foto's van jaydienne op een usbstick gezet ook print ik regelmatig foto's uit van haar.
    Ik print ze bij dixons uit heel goedkoop 1 vel voor 0.09 cent en ik maak gebruik van zo'n paspoortvel waar zo'n 9 verschillende foto's maar op paspoort formaat.Zo kan je lekker veel foto's uitprinten en hebben voor maar weinig geld.

XX

16. Patricia1980

Patricia1980 Bekend lid

11 dec 2006
    504
    0
    0
    Ik wil na elk jaar de mooiste foto's af laten drukken en in gaan plakken.
    Ik heb van Alyssa's eerste jaar nu 2 fotoalbums ingeplakt. Ik ben van plan om nu van elk jaar 1 album te maken, anders wordt het wel erg veel.
    De rest van de foto's staan op cd.

17. Joeja

Joeja Bekend lid

2 sep 2007
    994
    0
    0
    Ik doe het ook nog ouderwets met de albums. Vind het heerlijk om daarmee bezig te zijn en door een fotoalbum bladeren heeft iets ouderwets, al vind ik het idee van zo'n kant en klaar boek ook heel aantrekkelijk. Ik denk dat ik dat wel eens ga uitproberen.

18. inkie1980

inkie1980 Bekend lid

13 mei 2007
    557
    0
    0
    rozenburg
    is net zo leuk om door te bladeren.
    alleen mooier vindt ik.zijn net prentboeken.
    en helemaal niet zo erg duur hoor.en daar ben je ook ff mee bezig hoor net als plakken.maar je kunt zooooveeel meer als gewoon inplakken.vindt dat ook n stuk rommeliger staan.
    bij een digitale kun je zelfs de achtergrond een vervaagd foto zetten.veel meer mogelijkheden.
    ik had nu een boekje van 20x15 voor 17,- incl verzend.
    met 24 blz.en soms zet ik wel 4-5 fotootjes op zo'n blz.
    je kunt een hoop bewerken en hoeft niet zoveel te knippen enzo...en teksten en gedichtjes ...alles...noem maar op...
    mooie achtergronden van je eigen foto's ipv een standaart achtergrond of wit....
    en t is net zoveel werk misschien wel minder als knippen en plakken.

19. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Albums laat ik echt printen, plakken komt er hier niet meer van.

20. inkie1980

inkie1980 Bekend lid

13 mei 2007
    557
    0
    0
    rozenburg
    ik vindt t zoiezo ook mooier als foto's die loslaten of in de toekomst er uit worden gehaald enzo...
    ben ff wat programma's aan t vragen aan mn broer om te bewerken...echt leuk...

Deel Deze Pagina