Hallo allemaal! Voor mijn vraag: zie onderwerp. Ik vraag me namelijk af of ik deze winter al een winterjasje voor ons meisje (bijna 3 mnd) moet gaan kopen of pas als ze zelf kan lopen/zitten en dus een stuk ouder is. Voor mijn gevoel valt zo'n winterjasje maat 68 in de categorie 'baby-Nikes' of 'bolero-vestje' leuk om te zien, niet nodig voor het kindje. Ze is nu 60 cm lang en, wanneer ze buitenkomt, ligt ze altijd in de bak van de kinderwagen of in de maxi-cosi. In de kinderwagenbak heeft ze warme kleertjes aan (rompertje met lange mouwtjes + blouse + sokbroekje + vestje + mutsje) en ligt ze onder een dubbelgevouwen dekentje. Bij de maxi-cosi hebben we zo'n voetenzak, het is net een mummyslaapzak, alleen haar gezichtje is dan nog vrij. (Daaronder gewone kleertjes, anders wordt het te broeierig.) Is dit voldoende om straks mee met hagel en vrieskou naar buiten te gaan? Het zou best kunnen van niet, maar om dat op te vangen denk ik toch eerder aan meerdere dekentjes, kleding van warmere stof of wollen vestjes enzo dan aan zo'n dik winterjasje. Volgens mij past ze met dat jasje niet eens meer in de maxi-cosi? En het ligt daarmee vast niet lekker in de kinderwagen. Ik ben erg benieuwd of jullie voor zulke jonge baby's een winterjasje nuttig vinden. En als niet, hoe jullie ze dan zouden aankleden als het ècht koud is. Alvast bedankt voor al jullie reacties!
voor een baby in de kinderwagenbak of maxi cosi zou ik er inderdaad niet een kopen want dan liggen ze al warm in de voetenzak. mijn zoontje is bijna 4 maanden en nogal groot dus voor hem heb ik voor de winter al wel een jasje gekocht want ik denk zelf dat hij tijdens de echte winter dec/jan niet meer in de kinderwagenbak past het wil nu nog net en als hij in de wandelwagen ligt dan krijgt hij wel een winterjasje aan.
Hoi ja hoor,mijn zoontje heeft altijd een winterjasje aan gehad. Zelfs onder het dekentje ,als het te warm was,sloeg ik het dekentje gewoon af. en met 4 mnd in de buggy,hij pstte niet meer in de bak, met jasje,muts en voetenzak in de echte winter groetjes
Daan heeft ook een kinderjas aangehad. Zo'n pak. Het is toch koud in zo'n bak ze liggen stil ! Als het zometeen vriest dan is een warme jas toch wel lekker. Je weet ook niet hoe iedere dag de wind staat.
ik deed wel een jasje/vestje alleen niet zo'n dikke gevoerde winterjas dat is toch veel te warm in zo'n dikke voetenzak die ook al gevoerd is
Nou, dat vraag ik me dus ook af.. Ik heb voor Elena ook een winterjasje gekocht, maar haar dat ding aantrekken is echt een ramp!
ik heb een jasje van babyface gekocht. Had ik vorig jaar bij fienne ook. Het is net geen hele dikke jas, maar ook niet zo dun als een vestje. Aangezien ik nooit het dekzeiltje ga gebruiken, omdat ik dat te broeierig vind..
Yildiz had zo een lekker dik pak, ik vindt wel dat ze een winterjasje moeten dragen ondanks dat ze onder een deken liggen. Die winters kunnen koud zijn hoor en een dekentje is niet genoeg vindt ik!
Ik had voor de eerste maanden een fleece jasje wat hij over zijn kleertjes heen kreeg in de kinderwagenbak. Daarna deed ik hem wel een jasje aan maar geen dikke winterjas. Hij lag altijd in een wrapper van lodger en daaroverheen de cover van de kinderwagenbak zelf. Is warm zat.
Wij hebben ook een winterjas voor Emma gekocht. Nu gebruik ik nog een "tussen"jas (zo'n dunne) en straks al het kouder wordt dan krijgt ze d'r winterjas aan. Nu ligt ze nog in de kinderwagenbak maar met een maandje past ze daar denk ik niet meer in.
Ik had voor mijn zoontje op die leeftijd zo'n skipakje. Als het erg koud was gebruikte ik dat. Soms ook als het wat warmer was zonder dekentje in de bak (alleen een lakentje ofzow) Ik kon het helemaal openritsen, hem erin leggen en weer dicht ritsen. IDEAAL! Ik had trouwens ook gewoon een winterjasje, zonder cappuchon uiteraard want dat vond ik niet echt comfortabel voor zo'n kindje, maar om nou te zeggen dat dat jasje nou zo super dik was? nee...
Bedankt voor al jullie antwoorden! Ik heb al zo'n skipakje (gekregen). Ik begrijp dat dit, zeker als ze uit de bak is gegroeid, nodig is. Verder is in ieder geval een tussenjas erg handig, zie ik. De voetenzak is gelukkig warm genoeg voor de maxi-cosi en ik heb ook een voetenzak voor bij de buggy, dus dat komt vast goed van pas!
Sienna heeft altijd een jasje aan en voor als het kouder wordt, heb ik ook een winterjasje voor haar gekocht. Vind het toch een fijner idee. Een dekentje trekt ze vaak van zich af dus ja. In de maxicosi heb ik inderdaad zo'n voetenzak die behoorlijk warm is, dus daarin zou ik geen winterjas aantrekken maar een dun jasje.
Ik heb voor femke ook zo'n zak die je in de maxicosi kunt gebruiken, een jasje vind ik zo'n gedoen, en femke trapt de dekens telkens af graait het dekzeil ook eraf dus ze moet echt in zo'n soort zak, voor de winter een mutsje erbij op, want de muts die eraan zit is veel te groot. Ik heb ook wel een jasje, maar dat is meer een gevoerde vest, een echte winterjas vind ik ook niet wat.