Mijn manneke heeft een tijd 8 boterhammen op een dag weggewerkt (niet heel lang, maar toch) en at dan ook nog 4 stuks fruit en avondeten (meestal een klein bordje.) Dat werd de laatste tijd wel steeds wat minder, (vanaf 14 maanden nauwelijks meer groente en steeds minder avondeten), maar hij eet nu bijna niets meer (voor mijn gevoel). Vooral 's avonds gaan er met moeite meer dan 2 happen in, zelfs de ravioli vanavond heeft hij niet gegeten. Ook de boterhammen 's ochtends eet hij niet of nauwelijks. Op de creche eet hij meestal wel 2 of 3 boterhammen, maar thuis meestal maar 1 of 2. Begrijp me niet verkeerd. Hij eet echt wel genoeg, ik maak me ook totaal geen zorgen, maar het is zo wennen. Hebben meer ouders dit meegemaakt of heb ik gewoon een vreemd kind?
Hier ook hoor! Mijn zoontje was vanaf het begin van de bijvoeding een soort kliko. Vooral warm eten was ie dol op, hij at 2 borden vol een tijdje. Overigens zag je het niet aan hem, het blijft een slank mannnetje. Maar wij merken nu ook dat het eten steeds minder wordt. Overdag valt het gelukkig meer, maar avondeten is echt veel minder. Ik kan me niet meer herrineren wanneer ze voor het laatst hun bord leeg hebben gegeten. Vanavond hebben de meiden een uur aan tafel gezeten, en dan met veel geklets en gedraai half bordje op. Mijn zoontje heeft misschien 6 happen genomen en riep 'Klaar!'
Mijn zoontje at voor 18 maanden ook meer dan nu. Hij stopte toen (ook vanwege medische dingetjes) met eten. Begon rond 2 jaar weer. Hij eet nu gezond maar niet echt veel. Zolang ze lekker in hun vel zitten, vrolijk zijn, goed plassen en poepen en slapen, dan is het goed.
Hier hou ik me ook aan vast! Al blijft het CB in mijn nek hijgen omdat zoontje nog steeds op -1,2 lijn zit qua gewicht. Tja, hij eet echt gezond, en bij zijn geboorte stond zijn gewicht niet eens op de curve (1.220gram), dus wat willen ze? Ik ben al lang opgehouden me er druk om te maken.
Druk maak ik me er ook niet over, hij groeit bovengemiddeld goed (vooral in de lengte) en is lekker actief, maar het is gewoon zo nieuw voor me. Ik ben gewend dat alles er in grote getale in gaat. Dat is echt heel erg over.