Hoi allemaal, Op advies van het cb mochten wij beginnen met een toetje, met de bedoeling dat de laatste fles langzaam aan zou komen te vervallen. Wij zijn begonnen met een beetje yoghurt of kwark te geven na het avondeten en dan steeds iets meer. Gister kreeg hij 120cc yoghurt en 0m 19 uur gaf ik hem zijn fles met de hoop dat hij niet alles zou opdrinken. Maar dat deed hij dus wel. Hoe moeten wij het afbouwen? Wachten totdat hij zelf een keertje wat laat staan? Of gewoon steeds kleinere fles geven? bedankt alvast.
Ik heb bij Robyn alle flessen zelf af moeten bouwen. Ze vond haar flesvoeding altijd zo lekker, dat als het aan haar lag ze nu nog steeds 5 flessen zou krijgen denk ik. Als je die fles er echt af wilt hebben zou ik steeds wat minder in de fles doen om te kijken hoe dat gaat.
Ja ik denk dat je gelijk hebt. Hij krijgt nu 180/6 en ga morgenavond eens proberen 150/5 te geven. Moeten het toch een keer uit proberen
Je kunt yoghurt ook aanlengen met wat water en in een fles geven. Je kunt het toetje dan vlak voor het slapengaan geven i.p.v. de avondfles.
Wil ook graag de flessen afbouwen bij mijn dochtertje.....hoe heb je dat aangepakt? steeds minder in het flesje doen?
Ik heb het hier ook wel eens geprobeerd, maar minder melk voor het slapengaan betekent ook slechter slapen... Ik ben wel overgestapt van flesvoeding naar gewone warme melk, maar hij drinkt er nog steeds 200cc van op. Meer zelfs dan voorheen (ik zat een tijdje op 100cc).
Dan heeft ie het gewoon nodig en zou ik het lekker blijven geven en gewoon over de rest van de dag minder zuivel geven.
dirksmama: dat aanlengen met water is wel een goede tip maar van zijn dat de verhoudingen? Hoeveel cc yoghurt en hoeveel cc water? En dan warm of koud geven? Misschien is het sowieso een optie om toetje wat later te geven? Hij krijgt het nu vrijwel direct na zijn eten rond 17.45 en dan 19.00 fles. Misschien niet na eten direct toetje maar om 19 uur? Merijn: ik zou inderdaad ook gewoon melk blijven geven hoor anders heb je jezelf er mee met gebroken nachten. Wacht zegt het cb daar van dan ?
De verpleegkundige vroeg me laatst wel hoe vaak ie nog melk krijgt. Toen ik zei dat ie nog 's ochtends pap krijgt en 's avonds flesvoeding, zei ze daar niets op Ik heb mijn twijfels nog wel geuit over het feit dat mijn zoontje zoveel eet, maar ze vond dat ie er goed uit zag.
Nou hoe hij eruit ziet is toch het belangrijkst en het zijn gezonde dingen die hij krijgt dus prima toch? Hij komt er vanzelf wel vanaf straks. Ik probeer me er ook maar niet druk om te maken (soms makkelijker gezegd dan gedaan )
Verhoudingen zijn een kwestie van uitproberen. Je doet er precies zoveel water bij dat het de fles uitkomt. Warm of koud hangt af van wat je kind lekker vindt.
Je kunt ook heel simpel eens proberen om gewoon eten + toetje te geven om 17.45 uur en dan rond 18.30 à 18.45 een flesje met ander drinken en daarna naar bed. Wie weet hoe jou kindje je verrast
Vanavond hebben we wel gewoon een fles gegeven maar hij hoefde maar 120 van de 200cc. Hoop dus dat hij langzamerhand zelf de fles gaat afbouwen. De komende week gaan we gewoon flesjes van 120cc aanbieden ipv 200cc en dan steeds iets minder
Mijn zoontje drinkt ook altijd alles op wat je m voorschotelt. Toch is hij zelf gaan afbouwen toen hij meer avondeten en toetje ging krijgen. Hij eet nu ca 250-300 granm warm eten en 100-150 yoghurt en daarna drinkt hij niks meer. Wel even geprobeerd, maar dan drionk hij bijv 100cc en spuugde hij daarna de melk (plus de helft van zn toetje/ avondeten) uit. Ik moet m dus tegen zichzelf in bescherming nemen!
En hoe laat at je zoontje zijn avondeten en hoe laat zijn toetje? Ben benieuwd of je het gelijk achter elkaar gaf of de yoghurt op de tijd van zijn fles?