nieuw schema

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door nonnie26, 17 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nonnie26

nonnie26 Niet meer actief

hoi goedemorgen vroeg me af of het schema wat we nu hebben voldoende voedingsstoffen voor mijn dochtertje bevat want het flessen drinken is geen succes meer maar ze heeft het natuurlijk wel nodig..

8.30 pap 200cc van lepel
    11.00 fruit vers hoeveelheid 6 mnd potje
    13.00 boterham zonder korst met beleg en boter (korst word teveel ben wel aan het opbouwen )
    13.30 fles 150cc opvolgmelk
    slapen
    15.30 koekje/soepstengel etc. met diksap ong. 60 cc uit open beker waar ik haar bij help dus ik geef het zelf, zo niet dan drinkt ze of uit haar rietjesbeker of tuitbeker
    17.00 avondeten vers zonder vlees als ze met ons mee eet of potje 6/8 mnd als wij iets eten wat ze nog niet mag.
    19.30 papfles 200cc

ik vroeg me af of ze voldoende melkvoeding krijgt nu?? meer krijg ik er niet in dus denk dat ze het zelf wel aangeeft als ze meer wil maar vroeg het me af want er is volgens mij wel een bepaalde richtlijn toch??

overigens loopt mijn dochtertje wel boven de gem. groeicurve.. maar ze volgt wel netjes paralel aan de gem. lijn..

alvast bedankt

groetjes non

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo Non,

Je kindje mag zeker nog 500-600 ml per dag drinken, daar kom je nu aan. Met 500 ml kom je in ieder geval aan de benodigde hoeveelheid vitamines en mineralen per dag.

Groetjes Eveline

3. nonnie26

nonnie26 Niet meer actief

hoi, dank je wel voor het antwoord maar als ze nou een keer niet aan de 500cc komt doordat ze wat laat staan overdag is dat dan erg??? soms laat ze van de pap in de ochtend ook wel eens 30cc over en bij de middag fles soms wel 50cc dan komt ze niet meer aan die 500 is dat erg dan??

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi,
    Dat is niet erg hoor als ze een keer wat minder drinkt. Zolang als ze verder vrolijk is en goed groeit, kan ze zelf goed aangeven wat ze wel/niet wilt hebben. Met minder dan 500 ml opvolgmelk krijgt ze alleen niet voldoende vitamine D. Tot de leeftijd van 4 jaar is het advies om 10 microgram vitamine D per dag te geven. Er is een landelijk advies bij meer dan 500 ml opvolgmelk geen extra vitamine D nodig en minder dan 500 ml opvolgmelk 10 microgram vitamine D geven (of aanvullen tot 10 microgram).
    Groetjes Angélique

Deel Deze Pagina