Meer willen drinken?

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by MissT, Dec 17, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MissT

MissT Niet meer actief

Hi,

Mijn dochtertje is nu iets meer dan 2 weken oud.
    Ze krijg 7 flesjes van 100 ml wat ze overdag goed leeg drinkt en dan ook voldaan is.

Zodra ik het laatste flesje wil geven (zo rond 23.00 uur) blijft ze erna hongerig. Ze blijft huilen en maar sabbelen op haar handje.
    Bij de ochtendfles is dit eigenlijk hetzelfde.... lijkt wel of ze het niet voldoende vind?

De rest van de dag gaat wel goed... wat kan ik hieraan doen??

Groetjes.

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hallo!
    Kan je merken bij de laatste en eerste fles of ze deze sneller drinkt dan de andere flesjes? Welke variant voeding krijgt ze? Het is wel helaas zo dat vaak de laatste uren in de avond altijd wat onrustiger verlopen. Mocht ze wat snel drinken (sneller dan 15 tot 20 minuten) over een flesje, dan kan het zo zijn dat de verzadiging niet goed intreedt. Dit komt vaak voor bij kindjes die een grote zuigkracht ontwikkeld hebben. In dit geval kan je de voeding iets indikken met de vezel johannesbroodpitmeel (Nutriton). Met die hoeveelheid vezeltjes waarbij je kindje in ieder geval weer 15 minuten minimaal over het flesje doet.
    Succes,
    groetjes Femke

3. MissT

MissT Niet meer actief

Ze krijgt nu nutrilon 1. Maar ze drinkt de flesjes eigenlijk niet sneller leeg... de eerste helft drinkt ze best gulzig, maar daarna moet ik haar steeds wat stimuleren om verder te drinken.

Is het geen mogelijkheid om over te stappen op nutrilon forte voeding?

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hoi,
    Wanneer ze 15-20 minuten over een voeding doet dan is dit prima. Je hoeft dan geen speen met een kleiner gaatje te nemen.
    Je kan inderdaad een voeding geven die zorgt voor meer verzadiging. Misschien kun je ook (evt. tijdelijk) die 2 voedingen met elkaar mengen. Hiervoor kun je het beste even overleggen met Nutricia.
    Groetjes Angélique

Share This Page