PlayStation/fortnite hoe vaak vraagje

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door vruchtje24, 12 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hoi,

Net zoals vele andere speelt onze zoon 9,5 jaar ook graag fortnite. FIFA is op de achtergrond momenteel.

Mijn vraag: hoe vaak en hoe lang mag je kind dit spelen? Wij hebben wel wat regels maar zoon blijft zeuren. Zo erg dat ik overweeg dat hele fortnite er vanaf te halen.

Van ons mag hij maandag woensdag en zaterdag fortnite spelen 1 uur per dag. Zodat hij andere dagen een ander spel speelt en niet alleen maar fortnite. Verder speelt ie graag veel buiten. Binnen vermaakt ie zich niet goed behalve PlayStation en tablet......verschrikkelijk

Zijn wij nu te streng. Jongen in de straat heeft het op zijn slaapkamer en mag vrijwel ongelimiteerd erop spelen.

Lees graag hoe jullie hiermee omgaan.

2. Syl72

Syl72 Bekend lid

14 mrt 2008
    817
    176
    43
    Onze zoon van 9 speelt elke dag Fortnite en vele uren nu in de vakantie. Ik vind het heel moeilijk de tijd te bepalen, want wat is ‘normaal’. Veel vriendjes zijn op vakantie en eigenlijk weet hij niet iets anders te doen. Maar die van ons zit er nu teveel achter, dat besef ik me wel. Klasgenoten mogen ook wel elke dag Fortnite spelen, maar wel minder lang dan die van ons.

3. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Lastig he. Ze gaan er ook niet dood van en wat je zelf zegt is wel vakantie. Maar blijft lastig.

4. FoxyDiamond

FoxyDiamond Bekend lid

23 jan 2017
    637
    231
    43
    Ik vind je wel iets te streng eerlijk gezegd. Het is vakantie tijd, een uur per dag is zo voorbij, en dan niet eens alle dagen. Als hij weer naar school moet is het een ander verhaal. Dan lijkt me een uur per dag voldoende.

lies276, Dielle, Ella1988 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.194
    35.901
    113
    Nu in de vakantie heb ik het losgelaten, al vind ik eigenlijk dat hij er soms wel te vaak achter zit, maar goed, hij is ook vaak nog wel aan het voetballen en volgende week beginnen de trainingen ook alweer. Als hij straks weer naar school gaat mag hij er een uur achter, maar dat haalt hij dan vaak niet eens door school, spelen en voetbal, dus komt dan wel weer goed.
    Zijn vriendjes zitten tot 's avonds laat erachter, dat is hier wel een discussie puntje haha.

lies276 en Syane vinden dit leuk.
  6. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.245
    11.826
    113
    Hier spelen ze elke dag Fortnite. Het is nu een rage. Straks wordt het als minder. En zo niet, dan niet. Ze mogen er elke dag een paar uur op.
    Waarom moet je kind perse op de andere dagen een ander computerspel doen?

7. Linda86

Linda86 VIP lid

Hier hetzelfde. Hij heeft het nu het hele weekend nog niet gespeeld, maar afgelopen vrijdag alles bij elkaar wel 3 uur denk ik. Heel verschillend dus.

8. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Mijn zoon van 9 zit er ook elke dag op, ook fortnite, en stiekem doe ik het zelf nu ook als ze op bed liggen en mijn man avond dienst heeft ;)

Ze willen graag lang opblijven, maar ik hoef ze in alle eerlijkheid niet de hele vakantie tot 21.00 uur bij mij op de bank te hebben, af en toe heel leuk en gezellig en de tijd dat ze hele dagen bij ons op de bank hangen zal echt snel komen maar Nu nog niet haha, dus nu gaan de jongste twee om half 8 naar bed en Mogen de andere twee nog een uurtje op de PlayStation of iPad op onze kamer.

Ik gok dat onze zoon er incl de avond wel 3 uur per dag op zit.

Als kanttekening hij voetbalt heel veel, buiten de vakanties om zit hij er eigenlijk nooit op, heeft veel vriendjes en speelt na school altijd wel met iemand wat vaak inhoud dat ze voetballen op het schoolplein, daarnaast train hij ook nog 3 keer per week plus 1 keer in de week wedstrijd, wat inhoud dat hij weinig tijd van computeren heeft,

Dus zo in de vakantie vind ik dat helemaal niet erg.

9. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Fortnite wordt hier weinig gespeeld, zeker niet elke dag. Maar goed zij spelen dan andere wii spelen, nu bezig mat mario

10. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

Na 4 weken camping ( en dus bijna alleen maar buiten spelen) heeft oudste van 9 een hele dag mogen spelen.
    Wat was hij vervelend vanavond :eek:

Ik heb geen vaste regels, maar meestal speelt hij een of twee uur per dag ( na school en sporten). Ook in het weekend. Zeker met mooi weer speelt hij ook graag buiten. Binnen weet hij zich moeilijker te vermaken.

Fortnite is favoriet. Maar ook Minecraft en FIFA en een paar andere spellen zie ik regelmatig voorbij komen. Ik stuur niet op welke spellen hij kiest binnen zijn game-tijd. Dat gaat meestal in overleg met zijn vriendjes die ook online zijn.

11. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.492
    13.946
    113
    Vrouw
    Nu in de vakantie zit mijn zoon vaak tijdens de siësta Fortnite te spelen mits we niet op pad zijn, prima de rest van de dag ligt hij in het zwembad.
    In Nederland in de vakantie ben ik er ook wat makkelijker in, de eerste week waren al zijn vriendjes al op vakantie dus was buitenspelen ook geen optie.
    Als de school straks begonnen is, dan mag hij max 2 uur per dag gamen.

Overigens wel leuk om te zien dat kinderen van veel nationaliteiten hier 'communiceren' dmv Fortnite dansjes. Zelfs tussen het voetballen door op het dorpsplein, geen gezicht. :roflmao:

lies276, famofthree en cowgirl80 vinden dit leuk.
  12. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.809
    9.317
    113
    Gelderland
    Hier gemiddeld denk elke dag een uurtje FIFA. Dat andere spel kennen we nog niet. Soms slaan we een dagje over. Straks als de vakantie voorbij is dan mogen ze in het weekend wat vaker en langer spelen en dan doordeweeks niet/amper.

13. Ahava

Ahava Fanatiek lid

27 mei 2011
    1.138
    201
    63
    Fortnite helemaal niet, aangezien ze nog geen 12 zijn...

Verder mogen ze hier ‘s ochtends gamen terwijl ik me nog even omdraai in bed.

Daarna pas weer als ik ga koken. In de vakanties is het dus zo’n twee uurtjes per dag.

Wanneer school weer begint valt de ochtend weg en gamen ze alleen aan het eind van de middag.

HooyoShimbir vindt dit leuk.
  14. Monique1985

Monique1985 Fanatiek lid

7 okt 2013
    1.472
    113
    63
    Almere
    Nu mogen ze fortnite wel wat meer spelen .. maar PlayStation staat beneden en de hele tijd dat gepraat met vriendjes en geschiet om mijn heeft hoeft niet hoor..
    de 2 oudste spelen van 7,5 en 11 jaar met vriendjes uit de buurt neef /oom /tante

15. Monique1985

Monique1985 Fanatiek lid

7 okt 2013
    1.472
    113
    63
    Almere
    Wij komen net uit Spanje en idd Sl die verschillende nationaliteiten en de zelfde dansjes geweldig om te zien met die achterlijke dansjes Haha

16. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Hier is zoon bijna 9 en die speelt elke dag 1 uur en s middags vaak ook nog, tenzij hij een vriendje heeft om te spelen dan taalt hij er niet naar.
    Ik laat het een beetje los

17. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Eerst elke dag wel een tijdje, maar hij kon vorige week alleen nog maar over Fortnite praten, er om zeuren en verder wist hij niets meer te verzinnen om te doen, terwijl hij zich normaal wel aardig kan vermaken, dus ik heb de tijd een stuk geminderd. Werd een beetje een obsessie.

18. wafelijzer

wafelijzer Fanatiek lid

26 nov 2015
    1.828
    782
    113
    Vrouw
    Hier spelen ze beide Fortnite en nu in de vakantie is het zo erg dat ik het een paar x bijna eraf heb gegooid.
    Ze vragen vanaf smorgens vroeg al om Fortnite... en alle gesprekken gaan over Fortniteo_O

En bij zoon is het zo erg dat hij niks anders kan en wil doen dan Fortnite en op telefoon. Al het andere is saai en stom. Echt pubergedrag volgens mij?!
    Alleen als de buurtkinderen buiten zijn speelt hij buiten. Maar alleen of met zusje, ho maar.
    Gelukkig is de vakantie bijna om:rolleyes::rolleyes:

19. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.492
    13.946
    113
    Vrouw
    Grappig, wij zitten momenteel nog in Spanje.
    Bij het strand waar veel toeristen zitten zie je ook overal om je heen die dansjes.

20. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Bedankt voor alle reacties tot nu toe. Deels herkenbaar dat het lijkt dat alles alleen om fortnite draait en andere dingen stom zijn. We houden t hier op 2x een half uur per dag. Of 1 keer een uur. Keer in de ochtend en keer in de avond. We hebben wel een kind die behoefte heeft aan vaste afspraken:). Als keer slecht weer is mag ie heus wel wat langer of vaker.

Deel Deze Pagina