Als ik dan denk aan het kindje dat nu bij mij in m'n buik groeit dan breekt mijn hart gewoon. De navelstreng 'gewoon' even doorknippen zodat het kindje doodgaat... wat een moordenaars! Ik kan me echt wel wat voorstellen bij abortus om medische redenen, maar dit is toch misdadig! Het kindje was al 18 weken! Gatver en die ouders...! Hoe kun je je kind dit nou aandoen?? Dit meisje heeft de rest van haar leven een trauma en waarom? Net als in een ander topic, als mijn man hetzelfde zou reageren als de vader van dit meisje kon HIJ het huis uit! Het is toch onvoorstelbaar dat je je kind dwingt om abortus te plegen omdat het jou niet aanstaat!! :x
Heftig was het he. Ik word er altijd helemaal naar van.... Hier zijn zoveel vrouwen die, met alle liefde van de wereld, een kindje willen. En dan word daar " gewoon" even de navelstreng doorgeknipt. Kan er met mijn kop niet bij.......
Wij hebben het ook gekeken. Mijn hart brak gewoon, 18 weken die kleine heeft zo geknokt in de buik en het leven wordt dan zo beëindigd, vreselijk! Arm meisje ook, en wat een ouders, als dat mijn man was geweest kon hij zelf zijn koffers pakken. Hopelijk bieden ze deze meid wel psychologische hulp.... Die andere meid vond ik trouwens sterk overkomen, die komt er wel!
ja dat je dat doet als ouders zijnde he........de vader schaamde zich voor zijn zwangere dochter maar niet voor zijn gedrag...belachelijk!
Ik heb net de herhaling op Uitzending gemist gekeken! Wat heftig zeg! Had het zo met "Aniek" te doen, wat heeft dat meisje een verdriet! En had respect voor dat andere meisje. Zo serieus en volwassen hoe ze met haar zwangerschap omgaat.
Ik heb ook net terug gekeken. Wat erg. Wat heftig. Ik heb het zo met dat kind te doen. Als ze eerder al eenzaam was wat is ze nu dan? Ik hoop echt dat ze ergens hulp krijgt.
heb het net terug gekeken en o wat verschikkelijk hoe dat meisje nu verder moet met der leven. Hoe moet ze dit in godsnaam verwerken. helaas mag het hier in nederland tot aan de 22wk na bevruchting (24wk). er is geen onderscheid in de wet die zegt wanneer het wel en niet mag tot dit termijn. het is gewoon een algemene grens en kijken hierbij na levensvatbaarheid van de foetus. Ik vind eigenlijk dat er met elke meisje die voor deze keus staat een profesioneel gespekje gevoert moet worden met wat er gaat gebeuren, of ze dit echt zelf wilt (dus niet de ouders) en wat de eventuele mogelijkheden zijn als ze het niet zou doen. zonder ouders of invloed van familie/vrienden. luisteren naar het meisje zelf is zo belangrijk in de keus die ze maakt. oke zelf opvoeden was hier misschien niet een optie maar bijv open adoptie was een heel goed alternatief.
idd een adoptie was denk ik goed geweest...want zelf opvoeden kon zij ook nog niet naar mijn mening... Ik denk dat je best gesprekken krijgt maar als je vader je zo hersenspoelt he....bah!
Ik dacht echt altijd dat je in NL alleen abortus tot 13 weken mocht doen en NA 13 weken alleen als er medisch iets mis was zoals bij het syndroom van down of andere aandoeningen die heftig zijn
Ik ben denk ik in de war met België In België is abortus provocatus volgens de huidige wetgeving onder bepaalde voorwaarden niet strafbaar tot 12 weken na de bevruchting (14e week amenorroe). Voorbij de 12e week tot aan de geboorte, is het niet strafbaar indien de zwangerschap een "ernstig gevaar" inhoudt voor de gezondheid van de vrouw of indien vaststaat dat het kind dat geboren zal worden, zal lijden aan een "uiterst zware ongeneeslijke kwaal". In Nederland is abortus provocatus onder bepaalde voorwaarden toegestaan tot de foetus levensvatbaar is buiten het moederlichaam. Dit wordt door de Nederlandse overheid op basis van de huidige stand van de wetenschap geïnterpreteerd als een zwangerschapsduur van 24 weken gerekend vanaf de bevruchting [1]. Volgens de overheid houden Nederlandse artsen veelal een veiligheidsmarge aan omdat ze er zeker van willen zijn binnen de termijn te blijven[1], waardoor in de praktijk veelal een termijn wordt aangehouden van 22 weken en enkele dagen na de bevruchting. De onderste grens van levensvatbaarheid daalt door de vooruitgang die geboekt wordt in de neonatologie. De twee jongste kinderen die als prematuren geboren werden zijn waarschijnlijk James Elgin Gill (geboren op 20 mei 1987 in Ottawa, Canada, na 21 weken en 5 dagen zwangerschap)[2] en Amillia Taylor (geboren op 24 oktober 2006 in Miami, Florida, na 21 weken en 6 dagen zwangerschap)[3]. Beiden werden minder dan 22 weken na de bevruchting geboren en groeiden uit tot gezonde kinderen.