lang verhaal kort te maken er is een nieuwe collega voor 3 dagen s'avonds aangenomen prima. alleen nu krijg ik opeens via de manager te horen dat zij een dag shift van mij wil overnemen omdat haar dat beter uitkomt?!? ze wil ook geen weekenden werken. ik heb een vast rooster en wil eigenlijk gewoon niet ruilen of wat dan ook (lees voor een keertje wel )ik ben hier niet echt blij mee en zeker omdat ze dat niet eerst met mij besproken heeft. weet niet zo goed hoe ik haar nu duidelijk ga maken op een rustige diplomatieke manier zonder haar te kwetsen dat ze eigenlijk de pot op kan iemand tips
Ik zou tegen de manager zeggen dat je dat liever niet wilt ivm je vaste rooster. En vervolgens tegen haar zeggen dat je gehoord hebt van de manager dat ze graag wil ruilen, maar dat ruilen met jou lastig is ivm de structuur van je rooster die je graag wilt behouden
Wat zegt je manager er zelf over? Volgens mij hoef je aan haar niks te laten weten want zij heeft je niks gevraagd. Ik zou aan je manager vragen wat die nu verwacht. Ik zou nog niet uit mezelf verder te veel zeggen of reageren. Laat hen maar eerst nog eens meer uitleggen of het zelf vragen. Gewoon je eigen rooster aanhouden.
+1 , je hebt niet voor niks een vast rooster dus zou het gewoon niet accepteren, als ze jou dat netjes gevraagd had, dan was het anders geweest maar door het direct hogerop te proberen? Dan kon ze wat mij betreft ook de pot op
Heel simpel, jij hebt een vast rooster. Zij komt er later bij. Dan moet ze zich maar aanpassen. Hier ook zo'n collega, ze wilde dat mijn andere collega haar vrije dag (wat haar oppasdag is op nichtjes/neefje) op gaf. Uiteindelijk is het niet gebeurd. Gewoon aangeven dat je met de opvang van je kindje dan echt in de problemen komt. Ik zou het niet accepteren. Ik heb me al een hele tijd terug bewust de woensdag als vrije dag gepakt. Nu gaat dochter nog niet vol naar school, maar als ze dat straks wel gaat ben ik blij dat ik de woensdag vrij ben.
Dus ze eerst aangenomen voor de avonddiensten en vervolgens wil ze nu een dagshift? Het lijkt er op dat je manager niet duidelijk naar haar is en misschien ook niet goed weet wat ie moet. Maar eigenlijk had ie haar allang kunnen zeggen hoe het zat lijkt mij.... Ik zou de manager dit laten oplossen dus. Dit is zijn/haar probleem en niks met haar bespreken want dat doet zij ook niet met jou.
Mee eens. Uit het verhaal haal ik ook helemaal niet dat die nieuwe collega vervelend is. Misschien wilde ze überhaupt al een dagshift en had ze daar ook op gesolliciteerd en hebben ze haar gezegd, dat ze 3 avonden kon beginnen en verder kon proberen te ruilen met anderen... In die situatie, zou ik het ook zo aanpakken. Jammer dat je dan meteen als vervelend wordt bestempeld... Of is ze op een andere manier vervelend en komt dit er gewoon bij?
ze is inderdaad op andere manieren vervelend in de zin van constant discussies houden en dergelijke en wanneer haar word uitgelegd hoe ze iets moet doen ja in je gezicht zeggen en vervolgens haar manier uitvoeren wat op een totaal verkeerd resultaat uitpakt . ik kan ergens nog best begrijpen dat zij een dagshift wilt maar er zijn gewoon nog 3 dagen vrij in de week dan kan ze ook een van die dagen pakken lang verhaal kort te maken voor een nieuw part-time persoon moet een compleet team van plus minus 20 personen zich aanpassen ... overigens heb ik het er vandaag met de manager over gehad en heb gezegd dat eens in de zoveel tijd ik ook kan ruilen maar het geen gewoonte moet worden en hij is daar mee akkoord gegaan .
Het had netjes geweest als ze het eerst met jou had besproken. Het klinkt niet echt alsof ze hoge nood heeft om te ruilen, (omdat ze bv een belangrijke afspraak heeft) maar dat ze gewoon graag een tropenrooster voor zichzelf wilt creéren. Ik zou dit en het "laten l*llen als jij haar inwerkt en uitlegt hoe het werkt met je manager bespreken. Als zij rechtstreeks naar de baas kan lopen, dan kan jij dat ook!