waar irriteer jij je aan in een winkel??

Discussie in 'De lounge' gestart door tulip, 26 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tulip

tulip Niet meer actief

Als ik een rondje door de super of een andere winkel doe, dan kan ik mij zo ongelooflijk irriteren aan sommige mensen/acties.

bv. er staat iemand midden in een gangpad naar een rek te kijken/zoeken, als ik dat doe houdt ik in mijn ooghoeken altijd in de gaten of er iemand aan komt. Maar heeel veeel mensen doen dat dus niet en blijven maar kijken zodat ik steeds moet vragen: mag ik er even langs. Dat vind ik zo vervelend.

Of mensen die dan een cm opzij gaan zodat ik er nog niet langs kan met mn kinderwagen. Dan rij ik ook gewoon door hoor. Enkels of niet.

Mensen die aan een kassa tegen mij staan te zeiken dat de rij te lang is, pfff, heb toch even geduld die cassieres doen ook hun best.

Mensen die aan mijn dochter zitten.

2. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

mensen die midden in de pad uitgebreid gaan staan buurten. grrrrrrrr

3. Only me

Only me Niet meer actief

Ik vind het vreselijk als mensen elkaar tegenkomen en gezellig staan te kletsen in het midden van het pad!

Of mensen die tegen je kar aanrijden en jou dan aankijken zo van: 'moet je maar de kant gaan'.
    Ik zeg dan altijd: O sorry, dat deed u vast niet express :D

En mensen die die stomme mandjes aan hun arm houden en niet opletten waar ze lopen zodat je constant gebeukt wordt... zucht.

En, don't touch my child! Mensen die denken zo maar mijn meisje te aaien, die staartjes zo leuk vinden dat ze het MOETEN aanraken...
    grrrrr

4. Waar ik me kapot aan erger is als je van die rekken hebt die je kunt draaien, en er gaat iemand aan de andere kant van het rek staan die 'm dan doordraait, terwijl jij nog aan het kijken bent.. :x

5. MaaikeS

MaaikeS Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.516
    0
    0
    Zuid Beveland
    het in de weg staan van andere mensen in smalle gangpaden van de winkels, de kletsende mensen die dus echt alleen oog voor elkaar hebben en de rest van de mensen staat er geirriteerd omheen omdat ze niet door kunnen lopn!

6. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Ik heb erg veel moeite met mensen die voordringen. En ja, dat klinkt net zo kinderachtig als ik het vind. Je kunt toch verdorie wel even 30 seconden wachten tot ik, die wel netjes op haar beurt heeft gewacht, die 2 tijgerbollen heb afgerekend?

Oh, en nog 1 mega-irritatie: bejaarden die precies op zaterdagochtend als alle werkende mensen boodschappen MOETEN doen (want rest van de week geen tijd), ook ineens boodschappen gaan doen. Waarom???????

7. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Mjn grootste ergernis zijn óver opdringerige verkopers;
    VB: Stapt een kledingwinkel binnen en nog voor je de eerste blik hebt kunnen werpen: "Kan ik u helpen?" Grr..

Minstens zo irritant is als je langs 3 verkoopsters afloopt en die kijken nog niet op om nog niet te praten over goede dag zeggen. Vreselijk, alsof je niet bestaat....

8. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.269
    6.800
    113
    Volgebouwde winkels. Vooral met luiers en speelgoed.

Ik kan er niet langs met een gewone kinderwagen. En dat terwijl ik dus de doelgroep ben.

En dan moeilijk kijken als ik vraag dat ze het verschuiven. jammer voor ze. Ik vraag het toch.

9. tulip

tulip Niet meer actief

antwoord van mijn vriends oma: omdat het zo lekker gezellig is met al die mensen.;)

10. vlavlip83

vlavlip83 Bekend lid

31 jul 2010
    795
    13
    18
    Gouda
    chagarijnige kassamedewerkers, geen gedag zeggen, alleen maar met collega's kletsen. kan geen poe of bah vanaf. hoef ik echt niet te doen op me werk.

11. Only me

Only me Niet meer actief

Ja, ook zo vreselijk!!!

12. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.269
    6.800
    113

oja een kassamedewerker die blijft kletsen met een collega.

O ik zou daar niet bedrijfsleider moeten zijn. 3 keer waarschuwen en wegwezen

13. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Sinds dit weekend heb ik 1 van mijn gròòtste ergernissen vwb winkels ontdekt en dat zijn die verplichte routings (looproute)....Bllleeeeergggg....Soms ben ik na het zien van een paar dingetjes klaar en dan moet je dus die HELE zaak door om bij de uitgang te komen. Màn, sjaggerijnig dat ik daar van word:x

Irritant is ook dat altijd dat artikel uitverkocht is wat ik juist nodig heb....Of het nu chocomelk is of een pak negerzoenen, het lijkt altijd wel op te zijn als ik er zin in heb:$

Van die achterlijke hoge kledingrekken. Leuk hoor, dat je zo fijn kan snuffelen in zo'n hoog rek (NOT). Om iets te kunnen bekijken mòet je wel de verkoopster aanspreken en dat wil ik vaak gewoon niet om iets even vrijblijvend te zien:x

14. Daantje1

Daantje1 Fanatiek lid

19 jul 2010
    1.314
    0
    36
    NULL
    NULL
    bijna hetzelfde als vlavlip alleen soms zijn ze niet eens chagarijnig maar zitten ze te kletsen over van alles en nog wat:' tot hoe laat moet jij werken? oh, ik moet nog tot vanavond en heb echt geen zin,bah,ik verveel me dood zeg,er is niks te doen- dat is dan 22,50 euro mevrouw- en ga jij morgen op stap? ik ga echt wel goed doordrinken deze keer- etc etc..
    ik vind dat echt onbeschofd, ook al zeggen ze hallo en dag tegen me...die dingen bewaren ze maar voor in de pauzes

15. Only me

Only me Niet meer actief

Had vorige week nog een leuke:

Ik liep de C1000 in om boodschappen te doen. Ik loop richting het pas van de augurken en daar hadden ze in de stelling alles zo volgebouwd dat ik het amper normaal kon pakken.
    Je raadt het al, de pot met augurken viel. Ik liep direct naar meisje van de C1000 toe, die stond de kletsen met een vriendin en hun iPhone in handen.
    Toen ik net mijn mond open wilde doen om het netjes te zeggen, kreeg ik met een snauw het antwoord:' jaja, heb het al gezien, ruim het zo op hóór, even geduld!!'
    En ze ging zo verder met der vriendinnetje kletsen en spelen met de telefoon (die niet aan het werk was).

Ik denk okay... Een paar minuten later ligt de rotzooi er nog en staat ze nog steeds gezellig te doen.
    Toen ben ik naar de bedrijfsleider toegelopen en verteld hoe en wat. Ze werd na 5 minuten in het hokje geroepen en kwam niet zo vrolijk naar buiten met een boze blik naar mij :)

Ben ik nou zo'n kreng of was dat goed?! Ik vond het net goed namelijk...

16. Fullhouse1981

Fullhouse1981 Fanatiek lid

8 jun 2010
    1.903
    0
    0
    Oosten van het land
    Dat is onbeschoft ja!! Bah!

Of dat je verteld dat ze iets te GOEDKOOP hebben aangeslagen, en dan krijg je van zo'n zestienjarige een smoel van heb ik me jou daar!

Geklets midden in het gangpad

Blikken van mensen in de wagen/aaien aan mijn dochter.

Bemoeienissen :D

17. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ja vind ik ook heel erg irritant.. die mensen blijven dan zo heel strak naar dat kledingrek/schap ofzo kijken en zien je (zogenaamd) niet staan en dat je dan moet gaan vragen of je er asjeblieft langs mag.. kijk dan om je heen muts!

en mijn toppunt van een aantal jaar terug:

Stond bij de mac om iets te bestellen, liepen 2 medewerksters te kletsen en vertelde de 1 aan de ander dat ze een vreselijke schimmelinfectie had.. nou het zal vast niet aan m'n friet zitten maar werd er zo misselijk van, ben meteen vertrokken.

18. Only me

Only me Niet meer actief

Gatver, daar zou ik dus ook nooit meer heen gaan!

19. sill

sill Bekend lid

28 jul 2010
    621
    0
    16
    Mama in spé :)
    At Home
    Je heb gelijk hoor, als jij aan het werk bent met klanten of clienten.. dien jij toch ook ten aller tijden vriendelijk te zijn? :)

Toen ik nog in de stad woonde, knikte of glimlach ik altijd vriendelijk naar medewerkers in de winkel.. Daar hadden ze blijkbaar moeite mee, nu ik in een wat groter dorp woon - krijg ik altijd een glimlach terug! :)

Verder heb ik echt een hekel aan mensen die zeuren dat de rij te lang is.. Kies dan een andere dag als zaterdag om boodschappen te doen? Of ga naar een andere winkel :)

Wat ik ook vervelend vind bij de Lidl in omgeving, is dat er nooit iemand te vinden is om een vraag aan te stellen. Vaak heb je ook wel een producten die je graag wil, maar staat geen prijs bij. Bij de kassa blijkt het gewoon té duur te zijn :x

20. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    En nog 1tje waar ik me vreselijk aan irriteer:

Bij de Trekpleister of Kruidvat heb ik het al verschillende keren meegemaakt dat ik zogenaamd net op het moment kwam dat ze een nieuwe levering binnenkregen 'Ja mevrouw, op dinsdag krijgen we altijd een nieuwe lading binnen.. dan is het niet zo handig om met een kinderwagen te komen..'
    Ja vorige week was dat ook al op maandag en bij de kruidvat is dat zogenaamd weer op donderdag! Het is gewoon altijd een enorme rotzooi in die winkels, geef dat gewoon toe en doe niet net alsof ik met mijn vreselijk lastige kinderwagen altijd op de verkeerde dag kom! Wanneer je iets wilt verkopen moet je je winkels wat toegankelijker maken voor moeder met kinderwagens en mindervaliden met rolstoelen of rollators.

Edit:

En bij de Lidl en Aldi dat je zowat 3 paar armen moet hebben om alles zo snel mogelijk in je zak te mieteren omdat het anders zowat van dat plankje afdondert.

Deel Deze Pagina