12 wkn geen opvang, omdat school niet wil laten instromen einde schooljaar

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door iMama, 11 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. iMama

iMama Actief lid

21 okt 2011
    445
    0
    0
    NULL
    NULL
    Eind volgend schooljaar zou mijn oudste naar school toe mogen, want dan wordt hij 4. Hij zou dan nog zo'n 6 weken naar school gaan.

Vanochtend nog een school bezocht en waarschijnlijk gaat die het ook worden. Alleen is er 1 probleem. De school wil nieuwe leerlingen die in de laatste weken voor de grote vakantie 4 worden pas laten instromen in het nieuwe schooljaar. Beide kleuterklassen die ze nu hebben zijn van 22 kleuters naar 33 aan het einde van het jaar gegroeid. Dit wordt ook verwacht voor volgend jaar.

De crèche heeft mogelijk niet de gelegenheid om hem langer te houden. Zeker in deze tijden is het ook niet te vragen of ze als er kindjes op de wachtlijst willen laten staan voor ons gemak.

Dus waar t op neerkomt is dat hij straks 6 weken voor het einde van het schooljaar van het kdv 'geschopt' wordt. Niet naar school kan en dan komt dus ook nog eens 6 wkn grote vakantie erbij. In totaal zal hij dus 12 weken uit de 'routine' zijn. Waarschijnlijk zal oma hem wel 3 maanden willen opvangen maar ik ben bang dat hij dan straks niet meer wil als hij eindelijk naar school mag. Wat denken jullie?

2. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    een school kan je kind nooit weigeren , als hij 4 is mag hij naar school!!Dus als je dit echt zou willen kun je op je strepen staan. Maar de vraag of het voor het kind leuk is om aan het eind van het schooljaar een klas binnen te komen dat het jaar aan het afsluiten is , is denk ik belangrijker ...

3. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    misschien naar een peuterspeelzaal ?

4. maria80

maria80 Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.974
    136
    63
    Gaat je zoontje dan straks niet naar de buitenschoolse opvang? Als dit wel zo is, dan zou je iig in de zomervakantie wel opvang moeten hebben.
    Je zoon de laatste weken laten instromen in de kleutergroep lijkt mij ook niet verstandig (erg druk en onrustig zijn de laatste weken vaak), dus daar zou je dan wel opvang voor nodig hebben.

5. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Hier doen ze dat ook niet zo kort voor de zomervakantie eind mei, juni, juli. Ze zitten met jaar afsluitingen etc.
    En daarbij, dan is je kind net gewend op school en dan vakantie, kan je na de vakantie weer opnieuw beginnen met wennen.

Kan begrijpen dat het lastig is, maar zijn er helemaal geen mogelijkheden voor opvang voor je zoontje?

6. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    Hier doen ze het ook niet , maar als je erop staat , dan wel , maar goed ..ik zou het zelf niet doen .....Ze kunnen nog lang genoeg naar school !!!!!!! En vooral als je opvang kunt regelen voor hem , zou ik hem nog lekker ff laten genieten , van het niet hoeven !!!!

7. tulip

tulip Niet meer actief

ik zou het ook voor mn kindje niet willen, 6 weken voor einde schooljaar, is toch zielig in een nieuwe klas waar alle kindjes elkaar kennen en al toe zijn aan vakantie

8. Sannebc

Sannebc Niet meer actief

Hier doen ze het ook niet, de grens ligt op 1 mei.
    Mijn tweede dochter is van begin mei en heeft dus moeten wachten tot na de zomervakantie. Ik vond dat prima, want de laatste weken op school zijn vaak heel rommelig.

Ik heb een zoon van begin september en doordat er zoveel kindjes na de zomervakantie gingen starten die tussen mei en augustus 4 jr werden moest hij wachten. Daar had ik meer moeite mee. Hij heeft verplicht tot 1 oktober thuis gezeten. Ik was er van uitgegaan dat ze met elkaar zouden starten, gelijk na de zomervakantie. Dat was andere jaren ook het geval geweeest, maar toen waren er niet zoveel kinderen jarig tussen mei en augustus....

9. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Kun je niet gewoon met je opvang dit afspreken. Dat hij tot einde schooljaar op kdv blijft en dan in de zomervakantie alvst naar de bso. Als ze het over van te voren weten kunnen ze er toch ook op plannen. Dit is echt niet het eerste kindje dat nog niet meteen naar school gaat aan het einde van het schooljaar...
    Gezien de terugloop in aanmeldingen in de kinderopvang is het mogelijk niet eens zon probleem.

10. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    wat ik weet van kdv is dat er heel veel mensen het niet meer kunnen betalen vanwege de nieuwe wet en er nu niet meer langewachtlijsten staan. we hebben op gehouden met kdc eind vorig jaar en ze zeiden dat er niet snel nieuwe kindjes kwamen wanneer n kind stopt.(dat was n kdv met 1 jaar wachtlijst toen wij begonnen).ze vonden het juist vervelend dat zoveel kindjes ni meer naar kdv komen.

11. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Psz lijkt me niet echt een oplossing, dat is maar voor een paar ochtendjes en ook niet in de vakantie.
    Maar kunnen ze je bij het kdv gewoon er af 'trappen' dan? Je hebt toch gewoon voorrang als je kind er al op zit? Tja, jammer voor de volgende op de wachtlijst, maar jullie hebben er toch ook net zoveel recht op?

12. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    DAt is idd wel vreemd dat je zoontje moest wachten, daar zou ik ook moeite mee hebben ...

13. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    nee het is geen oplossing , maar ze wilde haar kindje niet 12 weken thuis hebben , dus dan is het wel een optie ......Hier kun je ook op 2 dagen hele dagen naar de psz vanaf de 3 jr ..En dan idd wel vakantie , maar die had ie ook gehad als ie wel naar school was gegaan ..

14. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Op zich vrij gebruikelijk voor de school om dit zo te doen. Thijmen is begin december jarig en is ook pas in januari na de kerstvakantie naar school gegaan. Wij hebben toen deels de creche laten doorlopen en in de kerstvakantie zijn we overgestapt op de bso vakantie-opvang.
    Wij hebben overigens wel wendagen voor Thijmen geregeld voor de kerstvakantie, zodat hij wist waar hij naar toe ging. Misschien kun je daar al iets mee? Tot 10 wendagen is wel gebruikelijk. Die zou je dan kunnen inzeten in die 6 weken?

15. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    He leuk mijn zoontje heet ook Thijem alleen dan zonder n , hij is ook van december ..Hier is het zo dat de maand waarin je 4 wordt 10 dagdelen inloopt en die maand daarop ga je volledig naar school , als je kindje bij ons naar de psz gaat ( zit aan school vast ) mag hij die maand nog gewoon zijn dagelen daar draaien ..

16. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.141
    8.872
    113
    Vanaf begin mei al weigeren...?! :$ Mijn dochter is van 16 mei en ik wil dus echt wel dat ze dan begint. Dat is nog een flinke tijd tot de vakantie...en ja, tuurlijk is de periode vlak voor de vakantie onrustig, maar moet je dan in november en december ook geen kinderen toelaten ivm alle feestdingen die nog meer onrust veroorzaken...? Dan is er toch altijd wel wat...?

Maar goed, ik denk dat de BSO hem inderdaad in de zomervakantie wel zal accepteren...en verder zou ik het af laten hangen van wat je zelf wilt. :)

17. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    het ligt ook aan de start van de vakantie ..Tara mijn dochter is ook van mei , die mocht nog wel instromen , omdat we pas eind juli vakantie kregen , waardoor ze nog 2 volle maanden naar school kon , en ze was er ook onwijs aan toe , das ook wel een graadmeter denk ik ..

Dit jaar begint de vakantie hier eind juni en zou je 4 weken naar school kunnen , en geloof me die laatste weken zijn druk , allemaal leuke extra dingen en ga zo maar door ....dus echt geen aanrader ..

18. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Ligt er idd aan wanneer de vakantie begint. Er is hier een school die al vanaf april geen kindjes meer aanneemt, maar dat vind ik wel heel vroeg. En eind november en december zou ik ook wachten tot januari. De decembermaand is voor vrijwel alle kinderen een zeer spannende maand. Dan lekker in alle rust in het nieuwe jaar beginnen met school.

19. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    hier mag je van december wel oefenen in december , maar niet aan de kerstviering en sinterklaasviering meedoen .......

20. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    ik vind dat echt raar als het nou zou gaan om 1 a 2 weken zou ik zeggen is anders maar 6 weken vind ik te lang
    ik zou er echter op door hameren. want als je kind die 6 weken niet gaat kan hij toch al wat achterlopen op de andere kindjes.

nogmaals gewoon door zeuren ze mogen geen kinderen weigeren

Deel Deze Pagina