Sintmaarten / Keuvelen.

Discussie in 'De lounge' gestart door popje, 27 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    Dit jaar is 11 november op een zondag. Maar nu hoorde ik dat de kinderen niet op zondag langs de deuren mogen lopen. Van wege het geloof of zo.... Is dit waar? Wie weet het? Wordt het 1 dag later, 1 dag eerder of gewoon op zondag gedaan?

2. hardloper

hardloper Niet meer actief

Wij gaan gewoon op zondag hoor! Ik heb het nog nooit op een andere dag gedaan als op 11 november.

Groetjes, Didier

3. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Hihi hier word Joris gedoopt op 11 november, dus voor ons geen sint maarten maar een doopfeest :D

4. Mariekje

Mariekje Fanatiek lid

19 nov 2006
    1.014
    0
    0
    Vaak alleen maar de zwaargelovigen toch?

Ach maakt toch niet uit, ik zal het verschil toch niet missen, voor 2 jaar geleden had ik de eerste en gelijk de laatste pas om half 10 vorig tien voor de deur staan,

En vorig jaar wel geteld 7 kinderen in 2 groepen gehad. dus tja...

5. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    bij mij weten word sint maarten hier een dag eerder gedaan.

6. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ik stoor me er wel aan als ze op zondag komen en ik ben echt niet zwaar gelovig hoor!

7. babyloveyaa

babyloveyaa Actief lid

14 okt 2007
    102
    0
    0
    Amsterdam
    Volgensmij ook gewoon op zondag hoor, alhoewel ik er hier wijnig van zal merken want in amsterdam is de tradietie van langs de deuren gaan met lampionnetjes een beetje voorbij.
    Je krijgt bijna alleenmaar van die rotjongens aan de deur met een kaars die gierig zijn voor het snoep.

8. babyloveyaa

babyloveyaa Actief lid

14 okt 2007
    102
    0
    0
    Amsterdam
    ik heb idd op zondag ook liever niemand aan de deur

9. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    Mijn maak het niet zo veel uit of ze de dag zelf komen of niet. Vroeg het me alleen af. Heb hier nog niks gehoord of het verplaats is.

10. speeters

speeters Fanatiek lid

26 nov 2006
    1.410
    0
    0
    België
    "zwaar gelovigen" Nou dan ben ik vast zo'n "zwaar gelovige" :)

Maar Sint-Maarten is net een Heilige binnen de Kerk dus ik begrijp niet goed waarom het op zondag niet zou kunnen. Bij ons gaan ze in ieder geval zingen, maar dan na de hoogmis ;)

11. stiekel

stiekel Bekend lid

hoi hoi

volgens mij hier ook gewoon op de dag zelf.

hoop alleen dat ik er nu bij kan zijn voor mijn zoontje van 4.
    vorig jaar lag ik in het ziekenhuis,ze dachten toen dat ik een acute hernia had.

en ja wie zal het zeggen misschien ligt ik er dit jaar wel met een beeb, want ik ben de 16e nov uitgeteld.

groetjes sandra

12. maris

maris Bekend lid

6 mrt 2006
    843
    0
    0
    Waar wij wonen wordt helaas niet aan Sint Maarten gedaan.

Als "men" ergens vindt dat het niet op een zondag kan, dan neem ik aan dat je dat wel te horen krijgt via de lokale krantjes en zo. Mensen moeten toch weten waar ze aan toe zijn lijkt me...

Groetjes
    Maris

13. peetje24

peetje24 Fanatiek lid

3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    hier ook geen sint maarten, maar zondag lijkt me logisch. kerkelijke feestdagen tellen toch altijd als een ' zondag'? zondag is volgens mij de dag bij uitstek voor de kerk, maar ik zou op zondag ook niet zitten te wachten op hordes kinderen hihihi

Deel Deze Pagina