Dames......we zijn intern alle voor en tegens aan het bespreken. Wat is mogelijk, waar moeten we opletten, is het echt nodig om hiervoor een subforum aan te maken.......etc etc. Niet iedereen is steeds online en dit gaat de nodige tijd kosten. Zodra we eruit zijn komt er vanzelf een bericht. Kwebbel
Ik, als moeder van een kindje met CCAM, ben helemaal voor dit idee. Er is weinig over te vinden op internet, laat staan 'lotgenoten'. Het lijkt me fijn om met andere moeders te kunnen praten over het omgaan met een minder gezond kindje.
Ik vind het ook een goed idee, maar dan wel een voor 'Kind en gezondheid' of iets dergelijks. Je eigen gezondheid, daar kun je iets kwijt bij 'Na de bevalling' als het nog ontzwangergerelateerd is, of in de Lounge als het over gezondheid in het algemeen gaat. Dat moet in elk geval niet door elkaar heen gaan lopen.
Kind en gezondheid is idd een goed onderwerp. Maar veel dingen over koorts, krampen enzo staan al wel bij baby en dreumes.
Dat is waar. Misschien dan eerder iets als 'Mijn kind en ziekte', aangezien er juist behoefte aan is om over kinderen te praten die niet zo helemaal gezond zijn? Voor je het weet gaat het anders idd over krampjes, koorts, vlekjes en hoeveel groente moet hij/zij eten....
op 9maand.be hebben ze een subgedeelte kindjes en een handicap..(klinkt weer heel zwaar...) Maar daar gaat dus alles naartoe voor kindjes die idd iets mankeren...dus geen krampjes enz....Is door de harde titel wel duidelijker....
want voor die krampjes hebben ze weer een sub gedeelte nder het gedeelte de baby...namelijk baby's gezondheid
Ben ik het helemaal mee eens, hoewel ik in het dagelijks leven moeite heb om te zeggen dat mijn dochter een handicap heeft .
Ik vind een nieuw subgedeelte: kind&ziekte of kind&gezondheid ook een goed idee. Als voormalig kinder(-en psychatrie)verpleegkundige probeer ik altijd in te springen op vragen over gezondheid omdat dit mijn vakgebied is, maar deze topics zakken vaak ver weg tussen alle brabbel en ontwikkelingsvragen terwijl het voor ouders juist heel fijn kan zijn om geruststelling of tips te krijgen... Het is mij om het even of daar dan ook de vragen heengaan omtrent krampjes, koorts, reflux enz. aangezien dit feitelijk ook met gezondheid te maken heeft... Anders zou het idd kind&handicap moeten gaan heten, maar dan weet ik niet of je echt de doelgroep bereikt omdat sommige ouders het niet als handicap zien of nog in de fase zitten richting de diagnose...
Update.....we zijn er nog steeds mee bezig. Achter de schermen moeten wij op 1 lijn komen te zitten. Gezondheid is te breed.....alle vragen over koorts, buikpijn, vlekjes etc etc blijven in de topics horen die er nu zijn. We kijken of er een mogelijkheid is om dit te onderscheppen. Wordt vervolgd.... Kwebbel
Moet het perse alleen voor de kinderen zijn? Ik vind wat ik heb nou niet in de lounge thuis horen en na de bevalling ook niet echt, want die is al weer even geleden. Bij zwangerschap heb je ook een stukje gezondheid. Waarom niet een soort gelijk iets voor moeder en kind na de geboorte?