Nieuw temperatuur groepje

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door Rosa5, 30 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. manootje

    manootje Fanatiek lid

    11 nov 2008
    1.098
    402
    83
    Ah zo balen! Hoe is het nu met je?
     
  2. Frieke

    Frieke Fanatiek lid

    26 apr 2017
    1.281
    572
    113
    Vrouw
    Zoo .. heel het Corona gebeuren zorgt ervoor dat ik de laatste dagen later ben gaan slapen, later opsta, minder uren slaap... En nu net rondom eisprong.

    - kan ik met het kaartjes nog wat doen, of is dit verloren?

    - kan je een zeer donkere ovulatietest hebben op vrijdag, zaterdagochtend een positieve en ook zaterdag je ei? Neen zou ik denken...

    - was dan zaterdag if zondag eisprong of nog een andere dag?


    Bedankt om mee te kijken, mijn kaartje staat in handtekening
     
  3. Abigail114

    Abigail114 Actief lid

    16 sep 2015
    233
    115
    43
    Ik denk dat je best nog wat met dat kaartje kunt doen. Maar ligt er misschien aan wat je er precies mee wilt. 100% zekerheid van ovulatiedag, of überhaupt ovulatie zien. Feit dat je ook je afscheiding bijhoudt geeft ook weer meer info. Die is zo te zien na dag 11 sticky en creamy.

    Ik heb wel vaker eisprong op dag van positieve test gehad. Niet heel waarschijnlijk, maar zeker niet onmogelijk. Heb een keer gelezen dat eisprong 24-48 uur na START van oploop plaatsvindt, en (volgens mij) 8 uur na piek. Misschien heb je hier wat aan: https://www.avawomen.com/avaworld/long-lh-surge-last/
    Hoe laat had je op vrijdag getest?

    Heb je vaker zo'n vroeg ei gehad?
     
    Frieke vindt dit leuk.
  4. Frieke

    Frieke Fanatiek lid

    26 apr 2017
    1.281
    572
    113
    Vrouw
    Ik denk dat ik dit vooral doe om controle te hebben.

    In eerste instantie weten dat er eisprong is geweest, op zich maakt de dag niet uit, weet ik wel, maar toch wil ik het weten... Ik heb meestal wel mijn ei rond dag 10/11/12 of zo verwacht ik het toch. Vorige maand later, eerste ei na mk en dat was dag 14..
    Dank u om mee te kijken!
     
  5. Abigail114

    Abigail114 Actief lid

    16 sep 2015
    233
    115
    43
    Ja, zo was ik ook ;). Maar ik sliep er ook altijd slecht van, en mijn temperatuur daalde ook niet echt voor menstruatie. Dus ben er vrijwel helemaal mee gestopt. Tempte nog wel na eisprong afgelopen keer, maar ben er 2dpo al mee gestopt. Voelt veel fijner om op mijn lichaam te vertrouwen. Ik kan het iedereen aanraden ;) (En na mijn miskraam eind januari zei ik nog tegen een vriendin: Nee, stoppen met tempen kan ik echt niet!)

    Als jij er verder niet (te) veel mee bezig bent, en je er ook niet slechter van slaapt, dan zou ik er eventueel lekker mee doorgaan. Maar het dan meer als aanvullend proberen te zien en niet als leidend. Je temperatuur is ook maar je temperatuur.
     
    Frieke vindt dit leuk.
  6. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.579
    15.060
    113
    Nabij Utrecht
    Ik denk dat je ei zondag is gesprongen.
    1 dag na je piek, dus ook heel logisch :)
     
    Frieke vindt dit leuk.
  7. Ior

    Ior Niet meer actief

    Hey, helaas ben ik maandag begonnen met bruin/roze verlies. Vandaag eerste rood bloed gezien dus ga ervan uit dat ik de komende dagen een miskraam krijg. Mijn temp is nog steeds hoog (tussen 36.9 en 37.1)
    Wanneer kan/moet ik weer de temp in gaan vullen op ff?
     
  8. Abigail114

    Abigail114 Actief lid

    16 sep 2015
    233
    115
    43
    Hee, wat verdrietig. Dat zal weer hard aankomen.

    Je kan natuurlijk meteen al beginnen. Je kan ook over een week weer beginnen of zelfs nog iets later. Als je maar een duidelijke baseline hebt voor je eisprong. Na miskraam kan je tempetatuur ook wat anders zijn dan normaal, maar dat wist je misschien al. Sterkte.
     
    Ior vindt dit leuk.
  9. Ior

    Ior Niet meer actief

    Dank je wel! Ja, helaas wist ik dat al idd. Maar kan ik het wel al invoeren als het nog zo hoog is? Dan wordt de baseline niet goed duidelijk leek mij? Dank je wel! Je krijgt steeds minder hoop zo
     
  10. Frieke

    Frieke Fanatiek lid

    26 apr 2017
    1.281
    572
    113
    Vrouw
    Oh Ior... Wat ongelooflijk verdrietig!! Zou het nog kunnen goed komen? Zijn er krampen bij?
     
  11. Abigail114

    Abigail114 Actief lid

    16 sep 2015
    233
    115
    43
    Ja, het kan sowieso. Je temperatuur is nu eenmaal wat ie is. FF maakt ook niet gebruik van alle datapunten volgens mij.

    Ik zou het laten tot het bloedverlies over is. Gewoon omdat het toch zo weinig zegt en het ook weer niet zó leuk is om ermee bezig te zijn.
     
  12. Ior

    Ior Niet meer actief

    Ik hoop van harte dat het goed komt, maar ben zo bang dat het door gaat zetten. Heb geen krampen, maar dit heb ik bij de andere vmk's ook niet gehad. Ook nooit bij ongesteld zijn/worden.

    Daar heb je gelijk in. Ik moet wel elke dag temperatuur bijhouden ivm corona, maar dan idd gewoon alleen daarvoor en niet streng op zelfde tijden etc
     
  13. Frieke

    Frieke Fanatiek lid

    26 apr 2017
    1.281
    572
    113
    Vrouw
    Hoe gaat het nu ior?
     
  14. Frieke

    Frieke Fanatiek lid

    26 apr 2017
    1.281
    572
    113
    Vrouw
    Ik heb best een speciaal kaartje vind ik.
    Geen dip van het gele lichaam? Elke dag een beetje hoger..
     
  15. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.579
    15.060
    113
    Nabij Utrecht
    Ik zie enorm veel open bollen.
    Temp je wel op hetzelfde tijdstip?
    Ik denk zelf dat jouw eisprong een dag later was.
     
  16. Abigail114

    Abigail114 Actief lid

    16 sep 2015
    233
    115
    43
    Zo zag mijn kaartje eruit bij mijn tweede zwangerschap. Op die open driehoekjes na ;)
     
    Frieke vindt dit leuk.
  17. Frieke

    Frieke Fanatiek lid

    26 apr 2017
    1.281
    572
    113
    Vrouw
    Ja, ik temp nu steeds op hetzelfde uur, het is wel een 3kwartier later dan de vorige kaartjes en dan de eerste week van dit kaartje.
     
  18. Abigail114

    Abigail114 Actief lid

    16 sep 2015
    233
    115
    43
    Als je dan maar lang genoeg op dat tijdstip doortemperatuurt, maakt hij die nu open driehoekjes zijn weer rondjes en die daarvoor driehoekjes ;) Hoop dat het een mooie uitkomst gaat zijn voor je!
     
    Frieke vindt dit leuk.
  19. Frieke

    Frieke Fanatiek lid

    26 apr 2017
    1.281
    572
    113
    Vrouw
    #3159 Frieke, 23 mrt 2020
    Laatst bewerkt: 23 mrt 2020
    Ik denk trouwens inderdaad wat jij zegt, zondag ipv zaterdag. Of misschien nog eerder ergens in de nacht van zaterdag op zondag!
     
  20. Frieke

    Frieke Fanatiek lid

    26 apr 2017
    1.281
    572
    113
    Vrouw
    Is er ook maar enige kans dat mijn ei op dag 14 was ipv 12? (Vorige maand ook 14)
     

Deel Deze Pagina