Progesteron kunnen ze op 3 momenten prikken, net na de eisprong om te zien of ie daadwerkelijk gesprongen is (3 dpo) en dan op 5/6/7 en 8/9/10 (telkens 3 dagen ertussen) om te zien of ie mooi hoog is.
Hier cd 1 hoor jongens weer maar lf van 9 of 10. Ik weet ook niet waarom temp gisteren zo laag was, dat was een maand geleden ook al zo eerst naar 36.9 net voor ongesteld en toen weer 2 dagen 37.1 (bij mij daalt temp normaal pas vanaf cd 3 naar 36.9) om me toch nog beetje hoop te geven ofzo maar ben ongesteld en aan het verhuizen vandaag en morgen, lekker dan.
Hoe bedoel je? War ervoor altijd rond 36,4 - 36,5 maar toen tempte ik om de drie dagen eens. Maar in het grafiekje ingevuld van zodra ik elke dag begon te tempen
Je moet altijd op de eerste dag van je menstruatie beginnen om een goed beeld te krijgen anders weet je niet wat je pre-ei temperatuur is (basaal) en wanneer dus je eisprong geweest is.
Hmmm cd 21 was voor mij 4dpo. Heb dit ook niet aangegeven bij gyn omdat ik dacht en hoopte dat het iets eenmaligs was... heb ook niks gezegd over mn kortere lf omdat ik overal lees dat 10 opzich prima is. 5 november maar meer bespreken! Ben ook benieuwd wat het semenonderzoek van vandaag met opwerking brengt... Nog 2 weken geduld!
Er staan te weinig gegevens in, daarnaast vind ik dit een lastig kaartje om af te lezen. Je gebruikt geen FF?
10 is op het randje. Bij mij is het sinds miskraam gem. 9 a 10. Ik denk dat je er prima zwanger mee kan raken maar het je kans wel verminderd want het kan maar net zijn dat het bevruchte eitje op dag 9 of 10 innestelt (Ik weet bijna zeker dat dit bij mijn dochter zo was a.h.v. temperatuur en omdat ik 2 dagen erna pas een lichte tuurstreep had). Ik mag na lang zeuren van de gyn nu 2 maanden progesteron proberen om lf van 14 dagen te krijgen, wie weet lukt het daarmee wel. Maar ze doen hier vaak moeilijk over. Maar 4 dpo is wat vroeg, ik heb dat ook een keer gedaan maar het gaat er ook om of je op cd 9 nog hoog genoeg progesteron hebt.
Wat ik al zei. Nu 8 dpo en helaas nog niks over te zeggen. Dit kan een zwanger kaartje zijn, maar hij kan ook ineens kelderen op je nod.
Jammer vlinder je temp stijging van gister maakte het nog extra spannend. Heel veel geluk de volgende ronde, hopelijk is het jouw ronde!!!
10 dagen is kort, maar die had ik ook voor mijn dochter en toch gelukt. Spannend wat er uit de test komt. Je hoopt misschien dat ze iets vinden, maar aan de andere kant ook weer niet.. Hopelijk vliegen de weken snel om!
Hi meiden, zie mijn tempkaartje in mijn handtekening. Op cd 20 had ik waarschijnlijk mijn eisprong (CD 17 18 en 19 oplopende testen en cd 19 een smiley. De dagen daarna stijgt mijn temp zo slecht ... ik zit nu op CD3 pas 0.2 graden hoger dan mijn BBT. Vind het toch een beetje vreemd. Of klopt mijn BBT misschien niet? Weet eigenlijk niet hoe FF die berekent. Discarded bolletjes was op uitslaapmomentjes.
Ik denk dat het klopt hoor. Een stijging van 0.2 is genoeg om je eisprong vast te stellen. Denk dat FF er moeite mee heeft omdat er dagen missen.
Ik zeg dag 21 je eisprong. Helaas niet goed waarneembaar in je tempkaart vanwege de discarded en open bolletjes. Maar gezien de eerdere discarded temps, zou de temp van dag 21 ook rond de 36.5 hebben gezeten als je op de juiste tijd getempt hebt. Dag 20 is ook te laat getempt (meer dan 20 min later dan normaal) en dus ook licht verhoogd door een andere meettijd. Je basaal is 36.5 en dus dus 36.7 op 2 dpo en dat is een prima stijging voor 2 dpo.
Bedankt, ook @Chitje. He wat baal ik daarvan. Precies juist vaker gevreeen bùiten het fertile window. 2 dagen vóór de eisprong zal dan het laatst zijn geweest. Daarna waren we veel te moe (#momlife! ).