Nieuw temperatuur groepje

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door Rosa5, 30 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AmyW

    AmyW Fanatiek lid

    8 sep 2016
    1.327
    867
    113
    Poeh dat is een gedoe, zelfde tijd.. hoewel, m’n dochter is eigenlijk altijd rond 07:00 wakker. Maar op dagen dat ik werk ben ik zelf een uur eerder op.
    Wat kun je aflezen aan je temp? Eisprong maar ook evt innesteling toch?
     
  2. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.840
    1.675
    113
    Vrouw
    Bij de ene komt het niet zo nauw als bij de ander. Bij mij is het soms een klein verschil als ik wat vroeger wakker word. Als je het teveel gedoe vindt zou ik er niet aan beginnen ;) het vergt wel wat discipline om er echt iets aan te hebben. Het belangrijkste wat je eruit kunt halen is dat je eisprong geweest is (dat kun je er met iets minder secuur tempen meestal ook wel uithalen). Verder kun je een innestelingsdip tussen ca 5-10 dpo hebben maar hoeft zeker niet. Als je temp daalt weet je dat je progesteron daalt en je menstruatie eraan komt (Bij mij pas op dag 3 ofzo tijdens menstruatie:rolleyes:). Ik dacht dat ik aan mijn temp kon zien dat ik zwanger was maar nu is toch gebleken van niet, maar ik werd vorige keer ook telkens veel vroeger wakker dus niet heel betrouwbaar.
     
    Rosa5 vindt dit leuk.
  3. Namar

    Namar Fanatiek lid

    3 aug 2018
    1.902
    1.858
    113
    Vrouw
    Ik slaap nooit hetzelfde aantal uur en ben ook niet hetzelfde tijdstip wakker :cool:

    Als ik 7 of 8 uur slaap aanhoudt en tussen 08.00 en 09.00 uur meet, zou dat dan goed zijn? Zal wel wennen zijn :o: Moet je direct meten na het wakker worden? Of mag je eerst douchen etc.

    En nog een vraag? Waar meet je :cool::D:cool:
    Of maakt dat tegenwoordig niet uit :)

    Ik ga wel een thermometer bij de Hema halen :)
     
    Stresskipje vindt dit leuk.
  4. Namar

    Namar Fanatiek lid

    3 aug 2018
    1.902
    1.858
    113
    Vrouw
    @Rosa5

    Ik slaap nooit hetzelfde aantal uur en ben ook niet hetzelfde tijdstip wakker :cool:

    Als ik 7 of 8 uur slaap aanhoudt en tussen 08.00 en 09.00 uur meet, zou dat dan goed zijn? Zal wel wennen zijn :o: Moet je direct meten na het wakker worden? Of mag je eerst douchen etc.

    En nog een vraag? Waar meet je :cool::D:cool:
    Of maakt dat tegenwoordig niet uit :)

    Ik ga wel een thermometer bij de Hema halen :)[/QUOTE]
     
  5. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.840
    1.675
    113
    Vrouw
    Nee je mag niets doen voor je gaat tempen!! Echt wakker en dat ding tussen je billen..met de Hema maar n paar seconden ;) (gebruik die ook bij mijn dochtertje dus snel genoeg)
     
    Rosa5 en Namar vinden dit leuk.
  6. Namar

    Namar Fanatiek lid

    3 aug 2018
    1.902
    1.858
    113
    Vrouw
    In je bil dus, okee :)
    Thanks
     
  7. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.840
    1.675
    113
    Vrouw
    Yep..niet echt romantisch ;)
    En belangrijkste is idd evenveel uren slaap (dus van 23 tot 7 of van 22 tot 6 zou zelfde moeten zijn) tot een half uur meer of minder kan misschien nog wel maar een uur scheelt meestal wel 0,1 graad maar dan kun je (achteraf) nog steeds wel zien wanneer je ei was, hoogstens 1 dag afwijking dan.
     
    Rosa5 en Namar vinden dit leuk.
  8. Namar

    Namar Fanatiek lid

    3 aug 2018
    1.902
    1.858
    113
    Vrouw

    Een hele berg? :);)
    Ja duurt vaak enorm lang.. ik wacht nu al zeker 3 weken op mijn bestelling
     
  9. Namar

    Namar Fanatiek lid

    3 aug 2018
    1.902
    1.858
    113
    Vrouw
    Dat gaat wel een uitdaging zijn :) ik slaap van 5,5 tot 8,5 uur normaal, nooit een paar dagen hetzelfde. Ik ga het wel serieus proberen :D

    Ik weet inmiddels via de ovulatietesten en de kramp na de piek op de ovutest wel precies wanneer mijn ei is. Als het goed is, zou ik dat dan op een gegeven moment (vast niet na 1 mnd) met de temperatuurmeting moeten kunnen verifiëren.

    Bij een innesteling gaat je temperatuur weer even naar beneden?

    Ik ga ook wel even googlen :)
     
  10. Rosa5

    Rosa5 VIP lid

    21 okt 2011
    7.561
    1.935
    113
    Je hoeft ook niet persé op te staan hè, ik word wakker, meet en draai me dan soms gewoon weer om.
     
  11. Chitje

    Chitje Fanatiek lid

    25 jun 2018
    2.032
    1.142
    113
    Vrouw
    Ik slaap eigenlijk altijd heel onrustig. Vaak eruit om te plassen etc. Ik heb daarom vaak wel kaartjes met wat pieken en dalen, maar m'n eisprong is vaak wel te vinden. Soms zegt FF op een andere dag dan ik zelf denk (mede daardoor misschien), maar je kan er als je een beetje handig bent ook zelf wel veel uithalen. Of hier vragen uiteraard.
    Innesteling is niet met zekerheid te zeggen tot je een positieve test hebt. Kan namelijk ook het gele lichaam zijn dat nog een stoot oestrogeen afgeeft waardoor je een temperatuurdip krijgt tussen 7-10 dpo. Dat weet je alleen op dat moment niet. Er zijn zwangerkaartjes met temperatuurdip, maar ook niet-zwanger kaartjes. En wel-zwangerkaartjes zonder dip. Dus daar moet je niet teveel van verwachten. Zolang je temperatuur hoog is kan je zwanger zijn, dat is het enige. Bij sommigen daalt de temperatuur al een paar dagen voor de menstruatie, bij anderen pas vlak voor of zelfs tijdens, zoals bij @vlinderCN .
     
    Rosa5 vindt dit leuk.
  12. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.451
    15.003
    113
    Nabij Utrecht
    Kleine aanvulling/correctie.
    De gele lichaamsdip vind alleen plaats tussen 1 en 5 dpo ;) niet later.
     
    wennepen80 en Rosa5 vinden dit leuk.
  13. Chitje

    Chitje Fanatiek lid

    25 jun 2018
    2.032
    1.142
    113
    Vrouw
    Maar je kunt ook een dip hebben op 7-8 dpo zonder dat het een innesteling is. Wat is dat dan?
     
  14. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.451
    15.003
    113
    Nabij Utrecht
    Dat kan door veel oorzaken komen, buiten de dekens geslapen zonder te weten, later gaan slapen, onrustig geslapen, alcohol genuttigd, je bed uit geweest etc.
     
  15. Chitje

    Chitje Fanatiek lid

    25 jun 2018
    2.032
    1.142
    113
    Vrouw
    Ok, weer wat geleerd. Maar helaas zegt het dus nog steeds niks over een eventuele zwangerschap...o_O
     
  16. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.451
    15.003
    113
    Nabij Utrecht
    Nee helaas niet.

    Een dip tussen 5 en 10 is altijd een "het zou kunnen", maar aan je temp kan je nooit aflezen of je zwanger bent.
    Ik heb de meest mooie en hoopvolle tempkaartjes op 14 dpo zien kelderen waarna toch de ongi kwam.
    En de meest rare en onhoopvolle kaartjes, waarbij het toch raak bleek te zijn.

    Je kan alleen een zeer waarschijnlijke zwschap aflezen als je 18 dagen een hoge temp hebt, maarja er zijn weinig vrouwen die op 18 dpo nog niet zelf getest hebben ;);)
     
    Namar en Rosa5 vinden dit leuk.
  17. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.840
    1.675
    113
    Vrouw
    Misschien ook nog een poging tot innestelen...maar meteen mislukt.
     
  18. Rosa5

    Rosa5 VIP lid

    21 okt 2011
    7.561
    1.935
    113
    Dat denk ik ook. Ik las dat het bij de innesteling het vaakst 'fout' gaat dus denk dat je dan wel de dip kan terug zien maar dat het niet goed gegaan is.
     
    Namar vindt dit leuk.
  19. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.451
    15.003
    113
    Nabij Utrecht
    Klopt, maar dat zal je niet kunnen weten, daarom kan je daar maar beter niet aan denken :D
    Als je dat wel wilt weten, zal je elke keer 2 dagen na een dip al moeten gaan testen.
    Dan kom je erachter of zo'n dip door een (mislukte) innesteling komt.
     
  20. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.840
    1.675
    113
    Vrouw
    Zou je in zo'n geval echt al hcg aanmaken? Ik heb bij mijn zwangerschappen wel dip gehad maar testte pas 3 en 5 dagen erna positief met gevoelige test..
     

Deel Deze Pagina