Nieuw temperatuur groepje

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door Rosa5, 30 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rosa5

Rosa5 VIP lid

21 okt 2011
    7.561
    1.935
    113
    @Indy89 fijn dat het zonder pijn ging. Qua temp vind het lastig, zou het zo even laten staan en dan morgen eventueel aanpassen als je een nieuwe temp hebt.
    Ik had gisteren een feestje en veel later getempt dus mijn temp is ook niet betrouwbaar want hier was het 37,2 haha ver boven basaal.

Indy89 vindt dit leuk.
  2. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.020
    15.627
    113
    Nabij Utrecht
    Gewoon 36.7 invullen en je temp op discarded zetten.

Indy89 en Rosa5 vinden dit leuk.
  3. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.378
    1.852
    113
    Vrouw
    Tja dit is beetje zelf de als wat ik vorige keer had :( 36.7 met discarded helaas en morgen weet je pas zeker dan dat je ei is geweest.
    Wil me er trouwens niet mee bemoeien hoor maar je hoeft echt niet elke dag sex te hebben om de dag of zelfs 2 dagen is meer dan genoeg (ivm de pijn, kijk als je gewoon zin hebt gewoon doen natuurlijk ;))

Indy89 vindt dit leuk.
  4. Indy89

Indy89 Fanatiek lid

19 dec 2015
    2.020
    681
    113
    Vrouw
    Oja haha! Aaaag feestjes moeten ook gevierd worden en we mogen best is uitslapen :p

Rosa5 vindt dit leuk.
  5. Indy89

Indy89 Fanatiek lid

19 dec 2015
    2.020
    681
    113
    Vrouw
    Je hebt helemaal gelijk :) snap ook niet waarom we het zo vaak hebben gedaan, heeft helemaal geen zin..(ws iets met te graag zwanger willen worden:rolleyes:)

6. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.378
    1.852
    113
    Vrouw
    Hmm..Ik heb ineens 36.9 das een post ei temp bij mij. Had gisteren ook al best veel pijn in linkereierstok (Nog steeds), maar nog nooit een ei voor dag 14 gehad dus op cd 10 lijkt me echt niet kunnen. Ben nog niet eens begonnen ovu testen. Kan daar echt weer van in de stress schieten...ook omdat we door verhuizing echt nauwelijks tijd/energie voor seks hebben gehad.
    Het zal wel een uitschieter zijn, voor mijn laatste zwangerschap had ik ook wel eens 36.9 erbij zitten zie ik. Maar nu al 6 rondes niet.

Yviev vindt dit leuk.
  7. Chitje

Chitje Fanatiek lid

25 jun 2018
    2.044
    1.146
    113
    Vrouw
    Ik denk ook dat het eerder door de stress en wintertijd komt dat doordat je ei al gesprongen is. Cd10 is sowieso heel erg vroeg. Door stress en gedoe verwacht je eerder later dan vroeger. Dus denk dat het goed gaat komen en je temp morgen weer lager is.

8. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.378
    1.852
    113
    Vrouw
    Ja denk t ook niet hoor. Maar vraag me dan wel af of ik dan dus afgelopen maanden (telkens slow rise dacht ik) mijn ei had de dag voor 36.9 of dat mijn temp echt min. 37.0 moet zijn om te weten dat mijn ei echt gesprongen is dag ervoor...36.9 is eigenlijk niet eens 0.2 verhoging nl. Maar 0.15 t.o.v. basaal ...

Baal wel dat ik weer zo'n pijn heb, uitstraling in lies en been. Vorige maand voor het eerst niet, duidelijk eitje aan rechterkant gevoeld.

9. Chitje

Chitje Fanatiek lid

25 jun 2018
    2.044
    1.146
    113
    Vrouw
    @vlinderCN: ik heb soms ook kleine stapjes temperatuurstijging. Hangt ook af van het tijdstip waarop je ei springt misschien? Van die piekjes zijn niet zo gek en kunnen allerlei oorzaken hebben.

Inderdaad heel vervelend van die pijn! Waar dat toch vandaan komt? Deze week afspraak bij de nieuwe gyn toch?

10. khloe877

khloe877 Fanatiek lid

18 nov 2013
    1.455
    569
    113
    Vrouw
    NULL
    noord Holland
    @vlinderCN
    Hoop dat je temp morge lager is.

Hopelijk Krijge we allemaal.gauw leuk nieuws

vlinderCN en Rosa5 vinden dit leuk.
  11. Chitje

Chitje Fanatiek lid

25 jun 2018
    2.044
    1.146
    113
    Vrouw
    Hier nu 9 dpo. Merk nog steeds weinig. Heel klein beetje gevoelige borsten, maar mag echt geen naam hebben in vergelijking met wat ik meestal heb rond deze tijd in m'n cyclus. Wel nog steeds beetje misselijk, denk van de antibiotica en megaveel last van winderigheid, denk ook van de antibiotica. Maar vreemd genoeg geen diarree wat duidelijk als bijwerking in de bijsluiter staat, maar eerder het tegenovergestelde wat dan weer geen bijwerking is. Pff, wil nu wel gewoon weten of het gelukt is deze maand. Van temperatuur word ik op dit moment ook niet wijzer.

12. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.378
    1.852
    113
    Vrouw
    Obstipatie kan door extra progesteron komen he...hoop t zo voor je dat t nu raak is. Nog maar 4 dagen dan weet je t wel denk ik. Je gaat niet eerder testen toch?
    Ja vrijdag afspraak gyn.

13. Dicky88

Dicky88 Bekend lid

20 nov 2014
    597
    46
    28
    @Indy89, hoe gaat het nu met de pijn? Al minder?
    Opzich geen gek idee van @Chitje Zou ik zelf niet eens bij stilstaan /over nadenken zeg.
    @Chitje, hoe gaat het nu met jou? Onzekere dagen nu he met dat wachten. Duim hard voor je! Antibiotica slaat goed aan?

@Rosa5, nu echt een menstruatie dus lijkt het?
    @vlinderCN ben benieuwd of het je eisprong al is. Jij hebt sowieso een normaal/korter cyclus toch? Succes vrijdag!

Ik vanmiddag naar de ha.
    Sowieso vragen om bloed prikken. Vrije t4 en tsh toch? Zou de huisarts al op andere dingen kunnen bloedprikken of gaat dat allemaal via de gynaecoloog weer?
    Mijn ovulatietesten zijn momenteel echt tuurstreepjes, bijna omo wit zelfs vandaag. Dus lh lijkt 'minder'. Tempratuur heeft aardig wat stabiele dagen. Cyclusdag 54 ieks, leuk met de eerste ronde....
    @RoGiJuLi, is er wat van te zeggen wat nu mijn basale temperatuur kan zijn?

14. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.378
    1.852
    113
    Vrouw
    Wat frustrerend dit voor je dicky dat je al 54 dgn in een cyclus zit:( voor je laatste menstruatie had je toen wel normale cyclus (niet getempt?) Met eisprong?
    De huisarts kan best wel veel laten onderzoeken op bloed maar mijn ervaring is dat ze er zelf niet zomaar mee komen dus even bedenken (progesteron misschien ook handig?) wat je moet/wilt weten en daar om vragen (ik had gevraagd voor schildklier en toen had ze alleen t4 gedaan..wat dus niets zegt).
    Mijn cyclussen waren heel normaal 28 dagen maar nu ineens 1x 25 en 1x 26 erbij...maar ei op cd 10 is vrijwel onmogelijk (bij mij) ovu test is ook heel licht dus denk gewoon weer lang eigroeipijn en pas cd 17 ofzo ei.

15. Dicky88

Dicky88 Bekend lid

20 nov 2014
    597
    46
    28
    @vlinderCN, ik ga het gewoon eens navragen. Kijken wat er gedaan kan worden.
    Zal vanmiddag als de kleine op bed ligt eens kijken wat mijn cyclussen precies waren maar ongeveer dit:
    Tijdens ziekte toen periode van stipt dezelfde dag naar nooit (ziekte gerelateerd, verder niet onderzocht toen) daarna toen hormonen weer wat op orde kwamen en voor zwangerschap was dat 21 tot 34 dagen. Op 1 uitschieter van 3 maanden, maar dat was mogelijk stressgerelateerd die periode. Toen is pcos uitgesloten.
    Na zwangerschap pas na 9 maanden 1ste menstruatie. 25 a 36 dagen en 1x 41 (toevallig ook weer slechte periode voor mij, kan ook stom toeval zijn steeds uiteraard). En nu we de dag besloten voor een 2e te gaan (de eerste temperatuur dag ook in dit kaartje) dus deze cyclus..
    Dus stabiel waren ze niet. Kort en langer en deze de langste (dit keer niet echt stress periode ofzo, nu ook gevoel ban komt wel goed. Testdagen waren dan wat minder fijn maar verder oke qua gevoel zeg maar)

Hm korter dan voorheen dus. Maar opzich nog binnen de normen van normaal toch?

16. Rosa5

Rosa5 VIP lid

21 okt 2011
    7.561
    1.935
    113
    @Dicky88 dat lijkt inderdaad zo maar dat komt omdat ik zelf besloten heb een nieuw kaartje te beginnen. Ik heb nog steeds bloedverlies zo nu en dan maar niet te vergelijken met een normale menstruatie. Wat ook logisch is want geen eisprong gehad. Ik heb vandaag maar weer eens een ovu test geprobeerd en mijn lh is gelukkig gedaald zo te zien. Vanmiddag moet ik mijn huisarts bellen naar aanleiding van de echo vorige week. Hoop wel dat het bloedverlies helemaal stopt want het is wel irritant zo.

Ik ben benieuwd wat jouw huisarts gaat zeggen, geen bloedprik advies van deze kant, heb er geen verstand van.
    @RoGiJuLi heeft vast wel een tip.

17. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.378
    1.852
    113
    Vrouw
    Fijn dat je je niet druk maakt, wist even niet dat dit jullie 1e ronde is, dan kan ik me voorstellen dat je het nog luchtig wil houden. En duidelijk dat je sowieso onregelmatig bent en je weet dat het door stress kan komen. Komt vast goed dan hoor. Ben benieuwd wat de ha nog zegt.

18. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.020
    15.627
    113
    Nabij Utrecht
    Je basaal lijkt nu op 36.3 te liggen, waarbij de periode hiervoor dus of a) toch pcos kan zijn of b) ontpillen.

19. Dicky88

Dicky88 Bekend lid

20 nov 2014
    597
    46
    28
    @Rosa5 hm dus nog niet een echte menstruatie. Wat vervelend. Fijn dat ook jouw ovulatietest weer wat anders aangeeft. Hopelijk snel een goede eisprong. Al informatie van de huisarts?

@RoGiJuLi dankje! Hou ik die als basaal aan voor nu.

@vlinderCN fijn is anders, maar met stress erom krijgen wordt het niet beter. Inderdaad pas eerste ronde. Geen haast, al zou het leuk wezen maar dat geld voor ieder.

Nou bezoekje huisarts gehad. Fijn gesprek! Moet morgen nuchter bloedprikken. Voor schildklier, algemene waardes, diabetes (de ziekte die ik had kon dat triggeren, gelukkig nooit ontwikkeld toen, maar om uit te sluiten), hb waarde en nog een paar.
    Mocht dat oke zijn gaan we eerst via internist uitsluiten of de ziekte weer actief is (dat kan niet via huisarts bloedtest, dat is met speciaal bloedonderzoek, urine, speeksel waardes etc, daarvan heb ik normaal jaarlijkse controle, toevallig zitten we nu tussen 2 controles in dan) zo niet gaan we naar de gynaecoloog voor onderzoek. En dat zonder maar 1 vraag geregeld. Dat geeft al zoveel rust!

Rosa5 vindt dit leuk.
  20. Indy89

Indy89 Fanatiek lid

19 dec 2015
    2.020
    681
    113
    Vrouw
    Vervelende bijwerkingen zeg! Hoelang is je LF.. Spannend hoor.

Deel Deze Pagina