Nieuw temperatuur groepje

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door Rosa5, 30 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Ja ik lees hier altijd dat je eisprong niet kunt voelen maar de laatste groeispurt. Nou het zal vandaag of morgen wel springen.

    Ah wat verdrietig weer en een dag eerder dan normaal ook? Jee in december al ivf? Hoop dat het niet nodig is hoor.
     
  2. Dicky88

    Dicky88 Bekend lid

    20 nov 2014
    597
    46
    28
    @Chitje, balen dat je al spotting hebt.
    Ga je hierna een vervolgtraject volgen en na iui? Ben helemaal onbekend daarin hoor.

    @vlinderCN, eigroei kan je vaak voelen, ze zeggen dat de eisprong vaak niet te voelen is.
    Ik ervaarde iig groeipijn 2 jaar terug. Dag zelf was dat plots over.


    Hier nog zo onduidelijk
    Gok ook dat ik vandaag op discared moet zetten. Wel goed geslapen (uren niet extreem veel verschil) maar bij de wekker werdt ik beroerd wakker. Buikpijn, niet lekker, zweterig. Later last van diarree ieks. Temp niet veranderd met gisteren.
    Nu oke, alleen buikpijn in rechter lies nog altijd.
     
  3. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    @Dicky88 ja wat gek joh al 2x een positieve test en nog geen stijging? Heb je wel eens zo'n lange cyclus gehad?
     
  4. Dicky88

    Dicky88 Bekend lid

    20 nov 2014
    597
    46
    28
    Tijdens mijn ziekte was het zowat weg. En zou ik ook onvruchtbaar zijn voor altijd.
    Toen die hormoonstornis weg was kwam het regelmatiger.
    In een stressperiode was hij 100+ dagen.
    Sinds na de zwangerschap is dit de langste aan het worden.
    Nu dus een van 31,41 en 25 dagen gehad.
    Nu pas aan het temperaturen en ovulatietesten aan het doen. Zal niet te laat begonnen zijn en hem gemist hebben daardoor gok ik, dan had ik nu moeten menstrueren.
    Ovulatietesten waren ook positief, dat was niet te missen.
    De testen van nu zijn negatief maar nog wel een redelijke streep. Maar neem aan dat dat weinig zegt gezien je altijd wat lh heb toch?
     
  5. Dicky88

    Dicky88 Bekend lid

    20 nov 2014
    597
    46
    28
    Krijg bericht niet bewerkt.
    Maar die tijd dat ik niet menstrueerde had ik ook nooit een poging tot eisprong en dus ook geen vocht blaasjes zoals bij pcos. Na mijn ziekte dachten ze er wel aan en had ik blaasjes maar waren uiteindelijk weg en gaven ze het niet de stempel pcos. Toen zwanger. Toen uk 9 maanden was precies kreeg ik eerste menstruatie.
     
  6. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Heb je er een foto van van de afgelopen 11 dagen? Wellicht dat er toch iets aan de hand is waardoor ei niet springt?
    Ik werd ook 9mnd na bevalling (met dikke 8 mnd werd borstvoeding ook minder en gestopt met 9) eerste x ongesteld maar wel meteen regelmatig. Alleen is mijn luteale fase van 14 naar 10 gegaan sindsdien. Maar misschien dat jouw lijf langer nodig heeft. En blijkbaar ben je gevoelig voor stress e.d. waardoor het weer schommelt. Gelukkig goede hoop dat áls je een eisprong hebt het misschien meteen weer raak is. Lijkt me wel lastig met vrijen zo, maar misschien dat het voor jullie nog geen moetje is ;)
     
  7. Chitje

    Chitje Fanatiek lid

    25 jun 2018
    2.032
    1.142
    113
    Vrouw
    @Dicky88: ja, na 6 mislukte IUI pogingen moet ik meteen IVF helaas. Dat is protocol in het ziekenhuis waar ik KID krijg. Helaas. Zelf proberen heb ik dus nooit gedaan. Dat is best verdrietig, zeker aanzien er bij mij geen aanwijsbare reden is waarom het niet zou lukken. Nog 2 pogingen verwijderd van IVF. Eind volgende maand is dat dan.
    Als ik naar jouw kaartje kijk is je eisprong nog niet geweest denk ik. Kan je een fotootje van je ovulatietesten posten? Het klopt wel dat je altijd wat LH hebt, maar het is wel apart dat je al 2x een positieve test gehad hebt, maar nog geen eisprong.

    @vlinderCN: ja, en dus ineens cyclus van 25 dagen en lf van 12. Dat is voor het eerst volgens mij. Het is inmiddels echt doorgebroken, dus nu echt weer cd1. Nou ja, maar beter ook als het toch niet gelukt is. Weer aangemeld voor volgende poging.
     
  8. Dicky88

    Dicky88 Bekend lid

    20 nov 2014
    597
    46
    28
    #88 Dicky88, 8 okt 2018
    Laatst bewerkt: 8 okt 2018
    Gaat wat mis

    Bericht opnieuw.
    @Chitje balen zeg. Hopelijk deze poging wel raak. Lijkt mij een zenuwslopend traject. Zwaar vooral. Bizar dat het nooit achterhaald is waardoor het niet zelf lukt.
    Heb je wel een "fijn" ziekenhuis? Zover het fijn kan zijn uiteraard.

    Ik zal morgen opnieuw proberen de ovulatietest len op de foto te krijgen. Krijg het er niet goed op (op ruitjespapier geplakt, niet handig kan ik zeggen haha). Ze zijn ook allemaal vager opgedroogd. Kan ik mij niet herinneren van 2 jaar terug.
    Ovulatietesten leken qua positieve precies op die van 2 jaar terug. Dus weet ook niet of die achteraf zo waren opgedroogd, die heb ik niet meer. Maar op foto van toen leek het ook zo vaag.

    Lichaam kan iid nog wat ontregeld zijn.
    Uiteindelijk ook tot 12 maanden borstvoeding kunnen gegeven, al werdt dat ook slechter sinds ik weer menstrueerde helaas. Vooral geduld hebben.
     
  9. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.609
    15.072
    113
    Nabij Utrecht
    @Dicky88 ik denk dat je temp eerst wat hoger was door het ontpillen.
    Dan je basaal rond 35.7.
    Je eisprong 2 dagen na je laatste posi ovu en nu 3 dpo.

    Ps... bij pcos hoef je niet perse een kraleketting te zien op een echo. Dat kan ook in bloed aangetoont worden. Dus het niet zien van een kralenketting betekent dus niet per definitie dat je geen pcos hebt.
     
  10. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    @Dicky88 nu lijkt het wel of je m gisteren gehad hebt.
     
  11. Chitje

    Chitje Fanatiek lid

    25 jun 2018
    2.032
    1.142
    113
    Vrouw
  12. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Tja twijfelgeval..cruciaal moment en dan net vannacht is mn dochter aan t spoken en heb dus slecht geslapen. Dus ik weet niet zeker of de temp klopt (Ik vul zelf altijd zelfde tijd in en maak notities erbij)..voelde begin nacht ook nog best steken in rechter eierstok maar ja dat heb ik meestal tot aan menstruatie alleen dan aan de linkerkant.

    Irritant want het maakt wel het verschil tussen een lf van 9, 10 of 11 en had zelf bedacht als ie deze mnd 11 is ik niet aan progesteron ga.
     
  13. Chitje

    Chitje Fanatiek lid

    25 jun 2018
    2.032
    1.142
    113
    Vrouw
    @vlinderCN: oh, dat is irritant. Even kijken wat er morgen gebeurt. Ben je er vaak uit geweest? En wat bedoel je met dat je altijd dezelfde tijd invult en zelf notities maakt?
     
  14. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Hij staat bij mij standaard op 6:30u , dat is de tijd waarop meestal temperatuur. Als ik een keer veel later of vroeger temp dan laat ik die 6:30 staan. Maar ik heb een andere app, die ik voor alles behalve temp grafieken fijner vind, waar ik dan noteer dat ik een uur eerder wakker was of er paar keer uit ben geweest. Dat laatste was dus vannacht. Om 1, 2 en 3u :confused: dus eigenlijk discarded maar dat vind ik zo'n onduidelijk beeld geven en ik onthoud het zelf wel.
     
  15. Chitje

    Chitje Fanatiek lid

    25 jun 2018
    2.032
    1.142
    113
    Vrouw
    Ja ok, ik snap het. Op zich heb je dan nog wel 3 uur aan 1 stuk geslapen toch tot 6.30 uur? Voor mij is het echt standaard om er zo vaak uit te gaan. Even afwachten wat er verder gebeurt...
     
  16. Chitje

    Chitje Fanatiek lid

    25 jun 2018
    2.032
    1.142
    113
    Vrouw
    @Dicky88: ja, heel zwaar traject. Op zich is het niet vreemd hoor dat ze niet achterhaald hebben wat er mis is, omdat er waarschijnlijk niks mis is behalve m'n leeftijd en het feit dat ik geen partner heb. Zonder man lukt het zonder ingrijpen nog steeds niet. Dus ik ben na een wachtlijst voor een donor meteen met IUI gestart. Nooit zelf geprobeerd dus, aangezien ik niet zou weten met wie. En het is niet gek dat het dan bij poging 4 nog niet gelukt is, aangezien de kans per keer ongeveer 10% is. Rationeel weet ik dat allemaal, maar emotioneel is het zwaar en wordt het met elke poging die niet gelukt is moeilijker om weer moed te verzamelen. Het wachten lijkt ook steeds langer te duren. Het stramien van het ziekenhuis regeert je dagen/planning. Ik kan heel slecht langer dan een week vooruit kijken ivm afspraken in het ziekenhuis die soms last minute zijn.
    En ik vind het gewoon ontzettend verdrietig dat ik het alleen moet doen. Dat ik geen partner heb die het net zo/ook graag wil. Dat je je hoop, verwachting en teleurstelling kunt delen en hopelijk uiteindelijk ook de blijdschap met degene die het meest dichtbij je staat. Dat je her samen doet. Het is heel erg eenzaam en dat maakt het nog veel moeilijker dan het sowieso al is.

    Dat opdrogen kijk ik wel doorheen hoor.
     
  17. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Echt? Oh jee ben je niet kapot dan? Komt dat door de spanning of heb je dat altijd? Schrale troost dat je dan i.i.g. alvast goed voorbereid bent op een baby.
    Heftig he hoe het emotionele de ratio zo kan overspoelen. Daar hebben mannen niet zo'n last van. Dat oergevoel dat je moeder wilt zijn van zo'n frummeltje. Het is je zo gegund want idd al moeilijk genoeg in je eentje.
    Maar voor iedereen hier hoop ik voor einde vh jaar goede zwangerschappen!
     
  18. Dicky88

    Dicky88 Bekend lid

    20 nov 2014
    597
    46
    28
    Ik ga zo even op de laptop berichten nalezen en reageren. Merk dat ik dat lastig vindt via de telefoon, dan weet ik niet meer wat ik heb gelezen en vooral wie het schreef.

    Nu kijken of het lukt om de foto's te plaatsten. Moet ik dan foto uploaden of iets anders?
     
  19. Dicky88

    Dicky88 Bekend lid

    20 nov 2014
    597
    46
    28
    Die met pijltjes zijn het. Krijg ze verre van goed op de foto, camera wil niet scherpstellen erop. 2e foto is de 2e pijl als losse foto direct na testen, ingeplakt is hij anders opgedroogt.

    IMG_20181009_115509.jpg

    IMG_20181009_115922.jpg
     
    Indy89 vindt dit leuk.
  20. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    De eerste pijl ziet er niet helemaal posi uit maar de tweede inderdaad wel. Bij mij drogen ze soms ook lichter op. Maar gaat om wat je binnen 10min ziet. Weet niet of het mogelijk is om pas 4 dagen na test een eisprong te hebben?? Qua temp zou ik echt gisteren zeggen. Als je nu 2 dagen hoge temp invult dan zal ff dat ook aangeven denk ik?
     

Deel Deze Pagina