Jeetje wat een drama! Waarom is dat? wat een engelengeduld moet een mens hebben! Ik zie idd wel op tegen de punctie
Om je lichaam te laten herstellen van alle hormonen (maar heb m'n lijf sinds vorige week eigenlijk alweer terug voor m'n gevoel en dus ook niet die heftige ongi die ze voorspelden). En vanwege de feestdagen doen ze deze maand sowieso geen ontdooiingen. En die klok tikt zo hard door, dat is zo akelig. Ja dat snap ik. Vond de punctie zelf niet heel erg. Vooral vervelend dat ze op je buik staan te drukken en tussen je benen van alles staan te doen. Maar zorg dat je daarna echt tijd hebt om te herstellen. Dat duurt echt zeker wel een week.
@Chitje vervelend dat je dan zo lang nog moet wachten zou er een gejaagd gevoel van krijgen... Hier zaterdag 09.30 punctie! Krijg het er bijna benauwd van En wat versta je onder tijd voor herstellen? Thuis alleen op de bank of gewoon ook rustig administratief werk en wandelen met de hond?
Dag van de punctie echt op de bank en niks doen. Dag erna zou ik hetzelfde doen, maar kan je evt wel administratie doen. Wandelen met de hond, mwah, ik was heel blij na 10 minuten lopen van en naar de apotheek dat ik weer kon crashen op de bank die 2e dag. 3w dag weer iets beter. Het gaat steeds beter, maar houd er rekening mee dat ze echt een hele berg blauwe plekken maken in je buik en dat je daar ellendig en moe van kunt worden. En dat het tijd nodig heeft om te helen.
Heey meiden @Yviev spannend @vlinderCN hoop zo dat jij positief het jaar begint. Ik denk dat dat ik a.s maand een keer zonder tempraturen en zonder ovuluatie testen ga doen. Blijf hiero wel mee kletsen als dat mag
Wat lees ik nu @Chitje, niet gelukt. Wat ontiegelijk balen! Niet leuk! Zulke goede hoop. Dikke knuffel voor je! Duim keihard voor de volgende poging @Yviev heel veel succes zaterdag! Hopelijk een mooie goede poging straks. @Rosa5, geen bijwerkingen van de clomid? Blijf ook voor jou duimen. Hopelijk goede cyclussen en ook raak. @vlinderCN, spannend weer op het wachtbankje! Hopelijk goed nieuws in het nieuwe jaar. @Indy89 hoe is het met jou? Iedereen goede kerst gehad? Hier extreem last van beide liezen, vooral rechts. Ben benieuwd of hij springt. Dan zou het wel vlot zijn. Verder ook bij de gynaecoloog geweest. Helaas zoals gedacht toch ook pcos. Had rechts 17 vochtblaasjes en links 9. Testesteron was ook ietsjes hoger, niet te hoog maar gecombineerd met de blaasjes weer wel begreep ik. Voor nu over half jaar terug. Proberen het eerst nog zelf. @khloe877 hopelijk voor jullie ook snel raak. Tuurlijk mag je gezellig kletsen. Dat blijft gewoon fijn toch.
Hmm..klinkt echt niet fijn.. Ik hoop dat het niet voor niks is geweest. @Yviev gewoon goed voor jezelf zorgen en lekker niks plannen, ziek melden op je werk en met kippensoep op de bank. @khloe877 dank je ja ik ook...als ik dit allemaal zo lees kijk ik niet uit naar ivf Ook al heb ik daarmee wel grotere kans. Heb jij al besloten wat je doet? Naar huisarts?
Oké balen maar wel kans op zwangerschap hiermee dus? Lijkt me zelf erg lastig omdat je niet weet wanneer je eisprong hebt en jij had heel vaak positieve toch ovu testen toch?
@vlinderCN ja nu 2x gehad dat ik bij de 2e positieve ovulatietest pas eisprong had in dezelfde cyclus. Kans is er wel, wel klein. Maar heb zelf geregeld uiteindelijk toch een eisprong dus voor nu zonder medicatie. Over half jaar weer controle mocht het zelf nog niet gelukt zijn.
@Dicky88 balen dat er toch pcos uitgekomen is maar nu weet je het tenminste. Hopelijk toch een beetje redelijke cyclussen van jezelf. Dapper dat je het nog even zelf gaat proberen. Hier geen last van de clomid gehad, al heb ik het idee dat mijn 'groeipijn' en vruchtbare slijm die ik de dagen erna had daar wel van komen. Verder eigenlijk niks bijzonders gemerkt. Morgenochtend zal ik zien of er ook daadwerkelijk wat gebeurt is.
Balen @Dicky88 hopelijk vallen je eigen cyclussen gewoon mee en heb je snel een positieve test! Volgens mij heb ik ooit wel e.e.a. gelezen over bepaalde diëten of levenswijzen waarbij je PCOS duidelijk verminderd. Wellicht is het wat om daar is wat over op te zoeken! @Chitje bedankt! Heb sowieso zatedag vrij genomen. Zondag ben ik standaard vrij maar sport ik normaal. Dat ook maar op een laag pitje! Maandag weer werken dat moet wel kunnen!
@vlinderCN ja ga in januari na de huisarts. Die is nu 3weken op vakantie. Wacht liever dat mn eigen huisarts terug is. @Dicky88 hoop dat gauw raak is voor jullie, zo gegunt. Hopelijk hoeve jullie niet de hele.traject in over halfjaar Hoop dat iedereen in nieuwe jaar gauw positief nieuws krijgt.
@khloe877: ik had helemaal over jou heen gelezen. Wat verdrietig dat het niet gelukt is! Ga je nu toch een keer langs de huisarts? Natuurlijk mag je mee blijven praten ook als je niet temperatuurt deze maand. @Dicky88: oh shit, dus toch pcos. Wat heeft je doen besluiten het eerst nog zelf te doen? Mag je als het tegenvalt evt ook eerder terug komen? Nou ja, je weet nu wel wat er aan de hand is. En dat er waarschijnlijk wel wat aan te doen is. @Rosa5: ben benieuwd wat ze morgen gaan zien. @vlinderCN: het fysieke deel van de IVF vind ik niet het ergste. Daar kan je rekening mee houden en dan is het echt wel te doen. Mentaal is het grotere probleem. Er steeds aan denken spanning of het nu wel gelukt is enz. @Yviev: ik zou het zondag afzeggen als ik jou was. Echt rustig aan en goed herstellen voor de terugplaatsing. Dat sporten en werken komt wel weer, een kindje is zoveel belangrijker.
@Chitje geeft niet hoor. Ja ga in nieuwe jaar na de huisarts.. Die is al een nu 3weken op vakantie en wil niet na vervanging. Hoe gaat het met jou?
Mischien geen gepaste vraag in deze groep, sorry, sorry Maar weet iemand Mischien hoe dat gaat Of wat we kunne verwachten als we de huisarts bellen?
Ongepaste vragen zijn er toch niet wat dit betreft? En ik snap dat je hiervoor niet naat de waarnemer wilt. Waarschijnlijk gaan ze tijdens consult vragen hoe lang je al bezig bent, of je regelmatige cyclus hebt, of je al eens zwanger bent geweest, dat soort dingen. Meestal maken ze een inschatting wat je kansen op een zwangerschap zijn zonder medisch ingrijpen. Als die onder een bepaalde grens ligt word je doorgestuurd naar de gynaecoloog.
Goedemorgen, vanochtend echo gehad en het zag er goed uit. Bms 8mm en links 1 mooi ei van 18mm. Over 5 dagen terugkomen.