Wie gaat er ook bijna beginnen met iui?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door danip, 9 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. danip

danip Niet meer actief

Nou ik dacht laat ik maar een nieuw topic beginnen ;) De meeste andere lopen al zo lang, dat je daar als nieuweling maar weinig aansluiting bij vind (de meesten zijn dan al zwanger of kletsen al zoo lang!)

Wie gaat er binnenkort ook aan iui beginnen, of is net begonnen? Wij gaan vanaf mijn volgende cyclus beginnen, en het lijkt me leuk om elkaar te kunnen volgen, vragen te stellen en ervaringen te delen.

Wij zijn nu 3,5 jaar aan het proberen. We zijn pas na 2,5 jaar naar de gynaecoloog gestapt (ik durfde niet) Ik heb pcos, maar ben er niet op gerust dat dat het enige is. Met mijn man is alles in orde. We hebben nu 6 maanden clomid gehad, waar ik goed op reageerde, heb elke keer een eisprong gehad tenminste. We moesten eigenlijk nog 6 keer clomid doen, maar dat zag ik niet zitten. Ik geloof er niet in dat dat nu nog gaat helpen, en dus mochten we door met iui.

2. optimist

optimist Lid

29 mei 2011
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi danip, ook wij gaan binnenkort starten met IUI. We zitten nu nog in de onderzoeken als bloedprikken, sperma onderzoek, samenlevingstest en temperaturen. Alles is gedaan alleen nu nog ruim 2 weken temp bij houden. 27e terug voor alle uitslagen en vervolg. Hele grote kans dat dit IUI word. Wij zijn nu 1,5 jaar bezig. Moeilijk en emotioneel maar we gaan positief er tegen aan. Krijg jij IUI met of zonder hormonen? Groetjes!

3. sunmaid

sunmaid Actief lid

6 jan 2009
    184
    0
    0
    Hoi dames! Clomid, daar heb ik geen ervaring mee. Ik heb net mijn eerste iui gehad. Morgen 2 weken geleden. Vanmorgen getest maar negatief. Zondag officieel ongesteld worden dus het blijft nog even spannend. Wij zijn bezig vanaf oktober 2008. Alles is goed bij ons. Ik heb meestal regelmatige cyclus van rond 30 dagen. We zijn in t ziekenhuis begonnen in aug 2009. Alles dus al wel gehad ook met temperaturen. Dus als je nog vragen hebt optimist dan go ahead.
    Wij doen het in eigen cyclus. Viel ms reuze mee tot nu toe.

4. optimist

optimist Lid

29 mei 2011
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi Sunmaid,

Hi Sunmaid, al bezig vanaf 2009 in het ziekenhuis en nu pas je eerste IUI? Kwamen jullie niet eerder in aanmerking hiervoor?
    Spannende tijden voor jullie dus, ik hoop van harte dat je binnenkort een positieve test in handen mag houden.

Groetjes Optimist!

5. Linnieke

Linnieke Actief lid

7 sep 2009
    172
    0
    0
    Heey meiden,

Mag ik me ook aanmelden.. ?? Ook ik heb 27 mei mijn eerste IUI gehad, zit nu in de laatste spannende dagen. Heb beslist om zondag pas te testen, mocht er nog geen ongie zijn.
    Ook bij ons is er niets gevonden, alles "doet" het zal ik maar zeggen.. maar toch is er vanaf juni 2009 nog steeds geen zwangerschap geweest..

Succes voor jullie ook en dan we maar snel 2 streepjes in ons handen hebben!!

Grtz.

6. Paula

Paula Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.276
    0
    0
    Helmond
    Hey dames, ik kwam dit topic tegen en dacht... heb toevallig gisteren zelf ook een topic geopend voor degene die deze maand gaan beginnen met iui....

Dus als jullie het leuk vinden om je daar bij aan te sluiten, kom erbij :D

Topic heet: Eerste iui in juni, wie nog meer?

7. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    Ik sluit me ook aan
    13 Juli hebben wij het intake gesprek voor IUI

Wij zijn nu bijna 2 jaar bezig maar ik heb niet iedere maand een eisprong.
    Nu 2x clomid gehad 1x wel eisprong 1x niet..
    Ook het gemeenschapsonderzoek was niet hel erg goed..Visjes plakken aan elkaar na aanraking met mijn slijm

Ik ben nu begonnen met ovu testen om straks ook goed het verschil te kunnen zien

Dus wachtten tot 13 juli en tot die tijd hopen dat het misschien toch nog spontaan lukt...

8. danip

danip Niet meer actief

@ Optimist: Bij mij is het in een gestimuleerde cyclus. ik krijg de komende 3 pogingen gewoon clomid zoals ik gewend ben, en daarna 3 rondes met injecties (of eigenlijk hoop ik ze natuurlijk niet nodig te hebben) Weten jullie dan al iets over wat er aan de hand kan zijn? Of hebben jullie nog helemaal geen uitslagen gehad? Spannend de 27ste!

@ Sunmaid: zo jullie zijn ook al behoorlijk lang bezig! Jij hebt iui in eigen cyclus gehad he, moet je dan ook evengoed wel pregnyl spuiten?

@ Linnieke: Knap dat je tot zondag kunt wachten. Ik ben niet zo van het geduld, en kan me vaak niet inhouden. Ga voor je duimen ;)

@ Paula: zal straks even gaan kijken ;)

@ Hendrika: wij hebben nooit zo'n samenlevingstest gehad. mijn gyn begon zelfs te lachen toen ik het voorstelde. Ze zei dat het heel erg achterhaald was :( Terwijl ik als ik dat van jou lees het helemaal geen onzin vind. Had het onderzoek zelf graag gehad. Vind het ook heel raar dat het ene ziekenhuis dat standaard doet, en anderen het nut er niet van inzien. Hoe reageer jij op de clomid? Veel bijwerkingen?

9. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    De 1e keer had ik er weinig last van, wel flinke menstruatiepijn! Normaal heb ik er niet zo'n last van maar dit was wel heftig..

de 2e keer heb ik erge last gehad van opvliegers..ook geen eisprong..geen menstruatie
    Nu al 4 dagen! een positieve ovu test dus ik zal over een week of 2 wel ongesteld worden (hopelijk niet natuurlijk ;) ) dus ik ben erg benieuwd of ik dan weer zulke menstruatiepijnen heb..

Voor de IUI behandelingen zal ik hormooninjecties krijgen omdat Clomid de 2e keer dus niets deed bij mij

Juist omdat die gemeenschapstest niet zo heel goed was..ben ik nu al snel doorverwezen voor IUI

10. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    Zo zie ik het ook hoor :)
    Weer net zo spannend als toen ik het spiraaltje eruit liet halen
    en als het ons straks lukt om met IUI zwanger te worden dan zijn we vast nog gelukkiger dan dat het op de "normale" manier verwekt was :)

De gemeenschapstest heeft nu voor jullie toch ook geen nut meer..want wat heb je er eigenlijk aan om te weten dat het misschien niet goe dis als je toch al voor IUI mag??

Dat verwarde is trouwens ook erg herkenbaar haha
    en een beetje vergeetachtig was ik ook ;)

11. danip

danip Niet meer actief

Nee, daar heb je gelijk in, nu heeft het geen nut meer. Alleen had ik dat voor ik begon met clomid graag willen doen, want ook toen had ik dus al 19 x een eisprong gehad, en geloofde ik niet in het nut van clomid voor mij. Voor mij voelt het als een verspilt half jaar.

Ik hoop dat het voor jullie gewoon spontaan mag gebeuren voor de iui's ;) Ik ga straks even een afsprakenkalender maken in het topic. Dan kunnen we een beetje bijhouden wie wanneer iets moet.

12. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    daar heb je gelijk in...
    Als jouw eisprongen gewoon goed verlopen dat is Clomid eigenlijk een beetje nutteloos....
    Wel apart dat jullie arts het overbodig vond...

13. Paula

Paula Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.276
    0
    0
    Helmond
    Danip, ik wil even op jou reageren over de samenlevingstest. Bij mij hebben ze dat onderzoek wel meteen gedaan en gelukkig maar! want toen was meteen duidelijk wat er mis is.
    Ik maak bijna geen servixslijm aan en dus kon de arts ook bijna geen slijm wegzuigen. Net een druppeltje! Daar zat ook geen zaadje van mijn vriend in want zoals de arts het zei, als je in een sloot springt met alleen een beetje modder dan word zwemmen heel moeilijk.

Dit kan komen door een tekort aan oestrogeen of door de lysexcisies die ik gehad heb. Ik heb dus littekenweefsel op mijn baarmoedermond omdat ze daar een paar keer weefsel weg hebben moeten halen.

Dus... zo nutteloos is zo'n test echt niet en vind het heel raar dat sommige ziekenhuizen er het nut niet van in zien...

Veel succes in de mmm!

14. Paula

Paula Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.276
    0
    0
    Helmond
    maar idd. als jullie toch al voor iui mogen gaan, dan is die test niet meer nodig. (lees ik net pas....)

15. M82

M82 Lid

10 jun 2011
    72
    0
    0
    Noord Brabant
    Hey meiden !
    Ben vandaag naar het ziekehuis geweest voor een echo, had 2 eitjes, 1 van 13mm en 1 van 18mm, morgenavond moet ik de pregnyl zetten en maandag om 10.15 krijg ik iui, dit is de 1e keer voor ons en vind het heel spannend allemaal !!!

16. danip

danip Niet meer actief

Inderaad super spannend! Heb je ook al eerder geprikt? Lijkt me ook wel gek, om jezelf dan te prikken. Ben al zo'n mietje haha. Maar wat moet dat moet ;) Is dit in een gestimuleerde cyclus trouwens?

@ Paula, nou dat bedoel ik! Vind het ook zo raar dat ze dat gewoon niet willen testen! Ik hoor overal verhalen waarbij er daar toch iets uit komt. Merk je daar zelf ook niks van dat je weinig cervixslijm hebt?

Maar goed, nu iui gelukkig! Ik hoop echt dat we niet door hoeven voor ivf, ik kijk daar zo tegen op!

17. M82

M82 Lid

10 jun 2011
    72
    0
    0
    Noord Brabant
    @Danip, ja klopt dit is een gestimuleerde, 31 mei was me 1e dag van me cyclus en heb vanaf dag 3 tot 7 Clomid geslikt. Vandaag is dag 11 en mijn eitjes waren al flink groot....Echt super spannend allemaal, we zijn al 3 jr bezig bijna en dat terwijl er eigenlijk niks mis is bij ons. We hopen zo dat het snel een keer raak is !!! Heb jij al iui gehad of ook de 1e keer ? Groetjes

18. sunmaid

sunmaid Actief lid

6 jan 2009
    184
    0
    0
    Hier roze gespot dus helaas is onze eerste iui mislukt. Baal er behoorlijk van. Morgen zal de ongi wel doorzetten. Heb ook buikpijn nu. Zal het ooit lukken om zwanger te worden??? Heb er een zwaar hoofd in.

19. M82

M82 Lid

10 jun 2011
    72
    0
    0
    Noord Brabant
    @Sunmaid, Kop op he ;)
    Snap wel dat dit k#t is, dat is het elke keer weer als je ongi word maar je hebt nog wat pogingen over dus niet meteen de moed laten zakken meid ! Ik krijg 2e pinksterdag mijn 1e iui en vind het heel spannend allemaal, want heb mezelf nog nooit hoeven spuiten met iets dus vind dat wel raar maar het is voor een goed doel...
    Had je nu ook eigenlijk ongi moeten worden ?
    xxx

20. sunmaid

sunmaid Actief lid

6 jan 2009
    184
    0
    0
    @M82 ongeveer wel, ik ben meestal tussen 29 en 32 dagen ongi. Dus het zou zondag moeten komen. Misschien zijn we wel net te laat geweest ofzo. Dit is een redelijk snelle cyclus. 11 of 12 dagen na ei krijg ik mijn ongi alweer, soms denk ik dat het daar aan ligt. Misschien moet ik het maar eens vragen.

Iemand anders had nog gevraagd of ik ook pregnyl heb moeten spuiten, nee, dat hoefde bij mij niet. Ik heb gewoon een eisprong, er is niets mis met mij en ook niet met mijn man.

Misschien dat we toch wel een gestimuleerde willen doen, maar eerst maar een keer gewoon weer. Daarna een maandje rust omdat we op vakantie gaan.

Succes allemaal jongens! We gaan er voor!

Deel Deze Pagina