Nieuw topic starten met iui

Discussie in 'MMM clubs' gestart door wendy86, 8 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wendy86

wendy86 Actief lid

29 apr 2011
    408
    0
    0
    Werk in de thuiszorg
    Heerhugowaard
    Hallo dames,

Hoe is het met jullie? Hier wel goed, gisteren alleen een dipje gehad! Was erg moe, en wilde alleen nog maar huilen en op bed liggen en waarom geen idee :( Nu gaat het gelukkig weer goed en ik ben er weer hahah..

Liefss wendy

2. chantal85

chantal85 Fanatiek lid

2 jan 2012
    3.310
    1
    38
    gezondheidszorg
    wendy vervelend! helaas zitten die dipjes erbij maargoed af en toe moeten die emoties er gewoon echt uit! Fijn te horen dat t beter gaat.

@adriana, herken het gevoel van er niet veel van willen verwachten, stiekem doe je dat toch... heb je t al over ivf gehad? sorry als ik dingen dubbel vraag, geheugen werkt nog niet top na ongeluk :)

Nou hier is mijn temp vanochtend weer lager dus denk niet dat t eisprong was. Morgen afspraak, ben benieuwd wat ze te melden hebben

3. Onewish

Onewish VIP lid

15 jul 2010
    8.373
    0
    36
    OneLoveOneWishOneHeart
    Wendy dikkeknuff meis!

Chan voor echo? xx

4. chantal85

chantal85 Fanatiek lid

2 jan 2012
    3.310
    1
    38
    gezondheidszorg
    beleidsgesprek, misschien controle echo

5. Molitalia

Molitalia Niet meer actief

wendy,ik ken dat die dipjes. Heb er vandaag ook een. Vandaar dat ik zoveel op het forum rondhang..

Chan,nog niet gevraagd. Ik neem aan dat ik IVF mag na een poging of 4. Kan ik nog even helemaal beter worden terwijl ik IUI doe en dan op naar de IVF. Dat wil ik pas als mn lichaam weer helemaal normaal functioneert maar ik ben aardig op weg alleen deze maand is het weer bagger ahoewel ik ook denk dat het aan de pregnyl kan liggen :$ Heb van die rare klachten zoals raar eten willen hebben.

6. chantal85

chantal85 Fanatiek lid

2 jan 2012
    3.310
    1
    38
    gezondheidszorg
    klinkt idd als pregnyl. Goed dat je eerst goed op krachten wilt komen. Denk dat gezien jouw leeftijd geen "verplicht" aantal iui is, maar ik snap je redenatie ennzou denk ik dannook gewacht hebben!

knuffl voor de dipdag meiden! En natuurlijk voor de rest!

7. Onewish

Onewish VIP lid

15 jul 2010
    8.373
    0
    36
    OneLoveOneWishOneHeart
    Iui 7 zit erop, dus weer op t wachtbankie...

(sorry dat k nie op iedereen reageer beetje drukjes)

8. chantal85

chantal85 Fanatiek lid

2 jan 2012
    3.310
    1
    38
    gezondheidszorg
    Ha One, aan de POM nu!
    Hier naar het zkh geweest. Uitgebreid gesprek gehad, allerlei vragen moeten beantwoorden en wat ze nu gaan doen is een onderzoek naar hh miskramen. Dit houd in NL in:
    Bij beiden:
    -een chromosomen onderzoek
    Bij mij:
    -Cardiolipine (lgG+lgM kwal) as (ACAR)
    -Homocysteïne
    -Lupus anticoagulans (LAC)

Bij mij houdt het in dat ze gaan kijken naar stollingsproblemen en nog iets... weet eigenlijk niet meer wat.

Verder vertelde ze dat na overleg tussen de artsen hun voorstel is om toch nog meerdere malen IUI te doen, omdat het nu toch gelukt is bij de laatste poging. Hoeveel dit er zijn, ligt aan ons. Daarnaast wilde ze ons wel vast op de info bijeenkomst zetten van augustus, zodat we dat al hebben gehad.

We hebben verteld dat we voor een 2nd opinion willen gaan in Gent. Vond ze prima, gegevens krijgen we mee, echter als we hiervoor kiezen ging ze ons niet aanmelden voor de info bijeenkomst... Begrijp het wel, dan is dat plekje beter voor iemand die zeker weet dat ze voor IVF in NL willen gaan.

We hebben nu voor 27 juni een afspraak. Dan krijgen we de uitslag van de eerste testen, het chromosomen onderzoek kan wel 3 maanden duren. Ze had een tabelletje en hieruit bleek dat ik 4% kans heb dat het probleem in mn chromosomen zit. Dit was het geval bij 3 of meer miskramen waarbij moeder en zussen geen hh miskramen hebben gehad.
    28 juni hebben we dan de afspraak in Gent. Dan kunnen we deze uitslagen nog meenemen en dan kunnen we daar vragen of ze nog aanvullende ideeën hebben, zo hebben we van allebei het beste zullen we maar zeggen!

Daarna mocht mijn man alvast bloedprikken omdat hij niet nuchter hoefde te zijn. We hebben daar wel een uur gezeten omdat er onduidelijkheid heerste of het wel meteen kon, of dat het bloed binnen 2u in Nijmegen moest zijn voor onderzoek. Uiteindelijk mocht het alsnog, scheelde hem weer vrijnemen, dus das wel fijn. Ik mag morgen bloedprikken.

Uiteindelijk stonden we 2 uur later weer buiten het ziekenhuis, kijken we elkaar aan en ik zeg: "ze heeft helemaal geen echo gemaakt, hoe zou het nu zijn met mn cyste??"
    Heel handig dus (not!) dus morgen maar even bellen wat ze daarmee willen. Opzich was hij 2weken terug al wel iets geslonken bij extra controle omdat ik zo'n pijn had en voel nu niets, mn hcg is foetsie dus ik denk dat het wel goed zit. We zullen zien.

Heel ego verhaal, hoop dat het met jullie allemaal goed gaat! Wachtbankmeiden veel succes met de wachtdagen.
    FM dames: hopen op mooie exemplaren!
    Zit er al iemand tegen zn NOD aan eigenlijk?

Fijne avond!

9. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Dames, ik ben kapot :(
    Het mocht weer niet zo zijn.

Ben maandag met spoed opgenomen in het ziekenhuis.
    Ik had zoveel pijn, meer dan bij mn bevalling.
    Na verschillende onderzoeken kwamen ze tot de conclusie dat mn zwangerschap niet in mn baarmoeder zat, maar erbuiten.
    Dus ben met spoed geopereerd.

Ben nu 2 dagen later weer thuis en ben kapot.
    Kan en mag helemaal niks, moet nog 2 weken plat.
    Waarom?
    Alsof we het nog niet moeilijk genoeg hebben gehad.

HHHHHHHHUUUUUUUUIIIIIIIIIILLLLLLLLLLLL

10. Molitalia

Dreamer een BBZ? Hebben ze de eileider kunnen behouden? Ontzettend veel sterkte meis..Het zit je ook niet mee,eerst een miskraam en nu dit weer :(:( Ik zal aan je denken. En jank maar lekker,ook hier op het forum,daar zijn we voor!Ik weet ook niet zo goed wat ik moet zeggen,het is gewoon kut!

Chantal,wel lang 3 maanden wachten op de uitslag maar ik begrijp dat je ondertussen wel met de IUI's door mag gaan? Of werkt het zo niet? Echt oerdom ja dat ze geen echo hebben gemaakt. Was deze afspraak in DD en de 2nd opinion in Gent? Ik hoop dat je geen chromosonenafwijking hebt!! Zal voor je duimen natuurlijk.Moet eerlijk zeggen dat ik van de rest totaal geen verstand heb en weet ook niet wat het is *bloos*

Onewish,succes op het wachtbankje.Ik wacht met je mee (nog 9 dagen,word meestal wel eerder ongi)

11. chantal85

chantal85 Fanatiek lid

2 jan 2012
    3.310
    1
    38
    gezondheidszorg
    dreamer wat ver-schrik-ke-lijk!!! tranen in mijn ogen, zo oneerlijk. Wat adriana zegt:is je eierstok verwijderd? Meis heeeel veel sterkte, probeer joiw weg te vinden in het verwerken van je verdriet en als je onze hulp hiervoor kunt gebruiken, dan zijn we er voor je. Die relaxstoel bij de mmm mama's staat hopelijk ooit weer voor je klaar, voor ons allemaal! liefs Chan

@adriana: dit was in NL. Ja het is wel bertje knullig, we werden zo overladen met info, ergens halverwege het gesprek schoot het nog even door mn hoofd maar de sfeer werd iets minder toen we het gent verhaal dropte, toen gaf ze aan dat ze dan ook niet ondertussen met iui verder gaan, dat ik er niet aan heb gedacht... Morgen maar bellen. Hoe voel jij je dan?

12. Knuffel

Knuffel Fanatiek lid

1 dec 2009
    4.585
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Dreamer, nee meis wat erg!!!! Heel veel sterkte (eerst met lichamelijk herstellen en daarna met de rest)!!!
    Je weet ons te vinden.

Voor de rest sorry, even geen puf voor wat dan ook. Vanmorgen voor nekplooi en uitslag combi geweest. Alles ziet er goed uit!

Knuffels voor iedereen en hopelijk tot snel als mijn energie weer terug is!!!

13. Molitalia

Chantal,wel heel flauw dat ze dan niet met IUI verder willen gaan. Ik hoop dat je gesprek goed verloopt. Ik heb een hoofd vol puisten dus het zal niet raak zijn. Soms heb ik een LF van maar 10 dagen, dan zou zaterdag de ongi moeten beginnen. Bah.

Knuf,fijn dat alles er goed uitzag!

14. nance89

nance89 Actief lid

28 dec 2011
    495
    0
    0
    ben gastouder bij 3 hele leuke kindjes:D
    roermond
    @dreamer: heel veel sterkte meid!
    Dikke knuffel!

15. wendy86

wendy86 Actief lid

29 apr 2011
    408
    0
    0
    Werk in de thuiszorg
    Heerhugowaard
    @Dreamer: Ahhh neee wat erg meis. Net als wat iedereen zegt we zijn er voor je. Wat is dit toch oneerlijk! :(

@Chantal: Wat fijn dat je nu weer een vooruitzicht hebt en weet waar je aan toe bent. Hoop voor je dat alles verder goed zit en dat je aan Gent heel wat hebt.

@Hier: Bijna alweer een week wachten voorbij. Ik word altijd 16 a 17 dagen na de pregnyl ongi dit is 10 of 11 juni dus dat wacht ik lekker af anders mag ik 9 juni testen maar dat ga ik niet doen. Wacht het wel af.

16. wendy86

wendy86 Actief lid

29 apr 2011
    408
    0
    0
    Werk in de thuiszorg
    Heerhugowaard
    Wie, wat, waar lijstje
    Chantal85: 35e ronde (sinds mei '09), in MMM sinds okt 2010: niets gevonden, IUI 1,2&3 mislukt. IUI 4 = laatste voor IVF -27jaar
    Adriana76: ronde heelveel (april 2010) MMM jan 2012;laag progesteron,zaad matig. Op naar IUI 2.
    Zwaaistaart: Ronde 33 (augustus 2009) ronde 9 sinds MA: IUI-3; 29 jaar
    Onewish: Ronde 22 ( sinds mei 2010 ) 6xiui mislukt! nu ivf/icsi - 22 jaar
    Knuffel: ronde veel te veel:p (sinds okt 2009), in MMM sinds eind 2010; zaad kwaliteit slecht (nu weer in de running na hernia); 36 jaar
    Wendy86: ronde ook te veel :p (sinds juni 2009) april eerste iui behandeling. 25 jaar.
    Willes: Sinds september 2009 bezig voor 2e kindje. In december 2010 een miskraam met 12 weken. Nu sinds september 2011 in de mmm uitslag: slechte zaadkwaliteit, dus nu IUI. 33 jaar.
    Dreamer83: 2e ronde voor beeb 2! 1e ronde na VMK. IUI-D in eigen cyclus. 29 jaar
    Milou1987: Sinds Mei 2011 bezig voor een eerste kindje. In december Diagnose PCO gesteld. 24 jaar.
    Milow: sinds januari 2010 bezig voor een eerste kindje, partner heeft slecht zaad, juni 2011 1ste iui poging en zwanger met 23 weken bevallen van een zoontje(overleden) Milow*, 2e kindje iui 1 en 2 mislukt nu in begin ronde 3

Medicatie
    Chantal85: 5 dagen 91.6 eh, daarna 83,3 Puregon en 5000 Pregnyl
    Onewish: 5 dagen clomid 100mg , daarna pregnyl5000, en utrogestan 200 mg tot aan nod..
    Zwaaistaart: Gonal-F 87,5eh en ovitrelle/pregnyl
    Knuffel: ovitrelle voor eisprong
    Wendy86: 5 dagen clomid 150mg, daarna pregnyl.
    Willes: puregon 75EH en ovitrelle/pregnyl
    Adriana 2e IUI alleen pregnyl.
    Milow: pregnyl en na iui 3x2 maal daags utrogestan

(FM) afspraken
    22 mei: Adriana eerste FM CD 11
    23 mei: Onewish FM CD10
    24 mei: Wendy86 FM CD12
    28 juni: chantal85 afspraak Gent

IUI behandeling
    27 april: Willes iui 4
    30 april: Milow iui 3
    4 mei: Dreamer iui 2
    15 mei: Zwaaistaart IUI-3
    25 mei Adriana IUI 2 (Als alles goed gaat)
    26 mei: Wendy86 IUI 1

Anders

Wanneer testen
    Willes 11 mei
    Milow 14 mei
    Zwaaistaart 29 mei
    Adriana 8 juni
    Wendy86 9 juni

Zwanger en uitgerekende datum
    Knuffel - 11 december
    Dreamer83 - 25 januari

De hemel is weer een sterretje rijker:
    Chantal85: april 2011
    Dreamer83: april 2011

17. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Wie, wat, waar lijstje
    Chantal85: 35e ronde (sinds mei '09), in MMM sinds okt 2010: niets gevonden, IUI 1,2&3 mislukt. IUI 4 = laatste voor IVF -27jaar
    Adriana76: ronde heelveel (april 2010) MMM jan 2012;laag progesteron,zaad matig. Op naar IUI 2.
    Zwaaistaart: Ronde 33 (augustus 2009) ronde 9 sinds MA: IUI-3; 29 jaar
    Onewish: Ronde 22 ( sinds mei 2010 ) 6xiui mislukt! nu ivf/icsi - 22 jaar
    Knuffel: ronde veel te veel:p (sinds okt 2009), in MMM sinds eind 2010; zaad kwaliteit slecht (nu weer in de running na hernia); 36 jaar
    Wendy86: ronde ook te veel :p (sinds juni 2009) april eerste iui behandeling. 25 jaar.
    Willes: Sinds september 2009 bezig voor 2e kindje. In december 2010 een miskraam met 12 weken. Nu sinds september 2011 in de mmm uitslag: slechte zaadkwaliteit, dus nu IUI. 33 jaar.
    Dreamer83: Herstellen van BBZ! April VMK, Mei BBZ. IUI-D in eigen cyclus. 29 jaar
    Milou1987: Sinds Mei 2011 bezig voor een eerste kindje. In december Diagnose PCO gesteld. 24 jaar.
    Milow: sinds januari 2010 bezig voor een eerste kindje, partner heeft slecht zaad, juni 2011 1ste iui poging en zwanger met 23 weken bevallen van een zoontje(overleden) Milow*, 2e kindje iui 1 en 2 mislukt nu in begin ronde 3

Medicatie
    Chantal85: 5 dagen 91.6 eh, daarna 83,3 Puregon en 5000 Pregnyl
    Onewish: 5 dagen clomid 100mg , daarna pregnyl5000, en utrogestan 200 mg tot aan nod..
    Zwaaistaart: Gonal-F 87,5eh en ovitrelle/pregnyl
    Knuffel: ovitrelle voor eisprong
    Wendy86: 5 dagen clomid 150mg, daarna pregnyl.
    Willes: puregon 75EH en ovitrelle/pregnyl
    Adriana 2e IUI alleen pregnyl.
    Milow: pregnyl en na iui 3x2 maal daags utrogestan

(FM) afspraken
    22 mei: Adriana eerste FM CD 11
    23 mei: Onewish FM CD10
    24 mei: Wendy86 FM CD12
    28 juni: chantal85 afspraak Gent

IUI behandeling
    27 april: Willes iui 4
    30 april: Milow iui 3
    4 mei: Dreamer iui 2
    15 mei: Zwaaistaart IUI-3
    25 mei Adriana IUI 2 (Als alles goed gaat)
    26 mei: Wendy86 IUI 1

Anders
    5 juni: Dreamer bloedprikken hcg
    11 juni: Dreamer uitslag weefsel BBZ

Wanneer testen
    Zwaaistaart 29 mei
    Adriana 8 juni
    Wendy86 9 juni

Zwanger en uitgerekende datum
    Knuffel - 11 december

De hemel is weer een sterretje rijker:
    Chantal85: april 2012
    Dreamer83: april 2012 + mei 2012

18. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Ze hebben gelukkig alles kunnen behouden, dus zou niet verminderd vruchtbaar zijn.
    Op 11 juni krijgen we de uitslag van het weefsel wat ze hebben weggehaald.
    We zouden dan eigenlijk de 1e echo hebben, dus heel dubbel.

Het wordt wel eens tijd dat de lijst rozer wordt en BLIJFT!
    Vooral dat laatste.

Hoop dat er snel dames op roze mogen.

19. chantal85

chantal85 Fanatiek lid

2 jan 2012
    3.310
    1
    38
    gezondheidszorg
    dreamer fijn dat ze alles hebben kunnen sparen. Ik sluit me helemaal bij je aan wat betreft die roze lijst!

hier vandaag alsnog de echo gehad. Eerst 8 (!) buisjes bloed afgetapt voor het uitgebreide onderzoek naar hh miskramen. Daarna langs de poli gelopen, moest even half u wachten en toen kreeg ik de echo. Er zat iets van bijna 25mm, het was mooi rond en helder dus de arts dacht dat t een follikel was en dat de cyste verdwenen was. Zeker wist ze het niet, zou wel betekenen dat t een mega ei is! Toch maar aan de pom de komende 2 wkn, je weet nooit!

20. Molitalia

Dreamer,ik hoop ook op meer roze..

chantal,goed dat je aan de pom gaat,ik heb me er ook mee volgegoten afgelopen dagen :D 8 buisjes bloed,pfoe veel zeg. Ik hoop dat die stomme cyste helemaal weg is!

hiero: ik baal van het weer. Mis de zon heel erg. Ik weet het,het klinkt zo banaal vooral nu Dreamer zulk slecht nieuws heeft gekregen. Gelukkig mag ik as woensdag testen,ben ik tenminste van dat gewacht af. Overigens verwacht ik de ongi zondag al.

Deel Deze Pagina