ik heb een hsg gehad das doorspuiten eileiders met contrastvloeistof. Volgens mij doe dit minder pijn, dus komt goed! positive thinking
Hier een mailtje van de arts in Gent, had gevraagd naar mijn TSH waarde: 4,08. Wel raa, ze zei dat hij lager was in NL maar das dus helemaal niet waar. Best hoog of niet, aagezien hij maar 1 mag zijnbij zwangerschapswens.... Hopelijk helpen de pillen!
Dat is behoorlijk hoog dus! Ik hoop ook dat je pillen helpen! Een hysteroscopie is niet een camera door de vaginawand heen? Of alleen een camera in de baarmoeder?
Adriana sterkte! Chantal mooi hoor ik heb er ook 1. @ hier; maandag voor de fm geweest en er zat wat! Vandaag terug en ik kan vandaag pregnyl spuiten en vrijdag de iui!! ik had gezegt dat ik vorige keer na de pregnyl al de eisprong voelde 3 uur later. Ze zegt dat dat niet kan. Maar ik moet om kwart over 6 spuiten vandaag maar denk dat ik het paar uur later doe. Probeer zoveel mogelijk mee te lezen, zitten op de camping dus moet het op me telefoon doen. Fijne dag allemaal..
Wat ik hiervan weet is dit: Op zich is een TSH van 4,08 keurig. Tenzij je bekend met een veel te langzame schildklier, dan is er namelijk kans dat die waarde af en toe nog hoger is dan die 4. De waarde die jij hebt, is een waarde die bij veel vrouwen helemaal geen problemen geeft, juist omdat het een keurige waarde is. Maar.... ik kan me voorstellen dat ze bij vrouwen bij wie zwanger worden niet lukt willen kijken of de schildklier daarmee te maken heeft en gaan ze hem dus blijkbaar in belgie toch bijstimuleren om hem ietsje sneller te maken, zodat de waarde rond de 1 uit komt. Het is een lastig "kliertje" en ondanks dat hij zo klein is, is hij wel heel belangrijk. Als het goed is, merk je ook niet veel van de medicatie, mogelijk dat je iets minder slaap nodig hebt. Maar ook dat denk ik niet, gezien de waarde. Hopelijk doet het wat!!!
Hallo dames, ik ben weer terug van vakantie. Heb niet aklles gelezen, maar zag niet waar ik voor duimde... meer roze in de lijst. Veel teleurstelling gelezen... Ik zou willen dat ik woorden had om jullie te kunnen helpen... Het enige wat ik wel kan zeggen: geef de moed niet op! En als jullie geen hoop meer (durven) hebben, heb ik die wel voor jullie!! Een hele dikke knuffel voor iedereen!
@Chantal: TSH van 4 is best hoog ja. Maarrrrrrr .. ik ben al jaren bekend met schildklierproblemen (te snel weliswaar) en ben van mn dochter zwanger geworden met een TSH van 3. Een waarde waarmee je volgens de boekjes niet zwanger hoort te worden. Daarentegen ben ik met een waarde van 1,3 niet zwanger geworden. Kortom, waardes zeggen ook niet alles! Maar streven naar een waarde van rond de 1 is altijd goed! Ei al gevonden? @Knuffel: welkom terug van vakantie! @Wendy: hoe is de IUI gegaan? @All: afgelopen ronde hebben we net voor mn eisprong gehoord dat mn waardes net binnen de lijntjes vielen en de IUI door kon gaan. Helaas ben ik een dag na NOD toch ongesteld geworden. Nu dus 3x IUI gehad en nog niet zwanger. Vrijdag hebben we evaluatiegesprek met onze arts. Denk dat ze gaat beginnen over hormonen, maar dat wil ik liever nog niet. Dinsdag weer naar de internist voor mn schildklier. Hoop dat die nu netjes is, anders dus deze ronde geen IUI. Ben er bang voor...
Balen dreamer! Ja die tsh je weet het niet.. We zullen zien, ik slik braaf elke dag een pilletje extra. Knuffel welkom terug! Hoe heb je het gehad en hoe voel je je?
@Dreamer: hoe was het bij de internist? Als je (nog) niet aan de hormonen wilt, zou ik dat zeker in de groep gooien. Het klinkt misschien een beetje naar (en uiteraard niet zo bedoeld), maar zwanger worden llijkt niet echt een probleem te zijn. Het is meer het zwanger blijven dat de problemen geeft. Misschien dat ze daar iets mee kunnen (en ik weet dat dat heel moeilijk is...). Dikke knuffel, het is ook gewoon weg niet eerlijk!!! @Chantal: de vakantie was heerlijk. Heel mooi weer en lekker uitgerust. Met mij en de beeb gaat het goed. Vandaag de 20 wkn echo gehad, alles was. Er staat een fototje in mijn album. Dikke knuffel voor iedereen!!! (waar is iedereen, lekker op vakantie???)
@Knuffel: super dat de 20 weken echo goed was! Gaan jullie nog een 3/4d echo doen? @All: yes Waardes waren goed, dus we mogen starten! Ben echt blij! Vrijdagochtend echo, vrijdagmiddag evaluatiegesprek. Hormonen om een eisprong op te wekken zie ik (nog) niet zitten. Je hebt dan ook meer kans op een meerling en dat is bij mij niet ongevaarlijk (ivm dysmatuur en HELLP) Pregnyl om mn eisprong te timen wil ik wel overwegen. Mutsenbollen ook nog wel, maar mn LF is met 11 dagen lang genoeg lijkt me. Mn BBZ had met hormonen ook niet voorkomen kunnen worden. Na mn BBZ hebben we nu 1 poging gehad, dus zou graag nog even doorgaan zonder hormonen. (max 3x nog en dan proberen met hormonen als we nog niet zwanger zijn) Ik hoor het vrijdag we wat de arts te zeggen heeft erover! Vind het wel spannend.
Spannend dreamer! Chantal, jij bent deze maand ook weer aan de beurt! Ook spannend! Ik heb bijna vakantie, ben er aan toe!
@dreamer; ja de iui ging goed. Hadden gevraagd hoeveel zaadcellen het waren maar ze zegt dat de hoeveelheid niets zegt! Voor het wassen waren het 30% die mooi rechtdoor zwemmen en na het wassen 60%. 3x is scheepsrecht zeggen ze hè, ben benieuwd of dat bij ons op gaat. Morgen is de iui alweer een week geleden. Volgende week vrijdag na Spanje dus zie daar wel of ik ongi word. Mijn gevoel zegt van wel Wat goed dat jullie ook weer begonnen zijn
Zo, even het lijstje opgeduikeld Wie, wat, waar lijstje Chantal85: 37e ronde (sinds mei '09), in MMM sinds okt 2010: niets gevonden, IUI 1,2&3 mislukt. IUI 4 = laatste voor IVF mislukt- 2nd opinion in Gent28.6- oz naar hh mkn loopt, in totaal **** -27jaar Adriana76: ronde heelveel (april 2010) MMM jan 2012;laag progesteron,zaad matig. 1 juli spuiten IUI 3 Zwaaistaart: Ronde 36 (augustus 2009) ronde 13 sinds MA: IUI-3; 30 jaar Onewish: Ronde 22 ( sinds mei 2010 ) 6xiui mislukt! nu ivf/icsi - 22 jaar Knuffel: ronde veel te veel (sinds okt 2009), in MMM sinds eind 2010; zaad kwaliteit slecht (nu weer in de running na hernia); 36 jaar Wendy86: ronde ook te veel (sinds juni 2009) april eerste iui behandeling. 25 jaar. Willes: Sinds september 2009 bezig voor 2e kindje. In december 2010 een miskraam met 12 weken. Nu sinds september 2011 in de mmm uitslag: slechte zaadkwaliteit, dus nu IUI. 33 jaar. Dreamer83: Herstellen van BBZ! April VMK, Mei BBZ. IUI-D in eigen cyclus. 29 jaar Milou1987: Sinds Mei 2011 bezig voor een eerste kindje. In december Diagnose PCO gesteld. 24 jaar. Milow: sinds januari 2010 bezig voor een eerste kindje, partner heeft slecht zaad, juni 2011 1ste iui poging en zwanger met 23 weken bevallen van een zoontje(overleden) Milow*, 2e kindje iui 1 en 2 mislukt nu in begin ronde 3 Pruts27: Sinds april 2010 bezig voor 2e kindje. December 2010 zwanger, vroegtijdige miskraam januari 2011. Zomer 2011 conclusie slecht zaad. Optie IUI. Nance89: Sinds november 2011 bezig in het zh voor 1ste kindje. Partner slecht zaad, 2 negatieve samenlevingstesten. 3 rondes clomid, nu 3de ronde IUI. 22 jaar. Es1983: Sinds april 2011 bezig voor een kindje. Februari begonnen in het ziekenhuis. Eerste ronde clomid 50 mg. 2e en 3e rondes hormooninjecties, geen inseminatie, twee keer negatieve samenlevingstesten en nu een positieve. Zaadjes van mijn man zijn goed. 14 juni positieve test. 28 jaar. Medicatie Chantal85: 5 dagen 91.6 eh, daarna 83,3 Puregon en 5000 Pregnyl Onewish: 5 dagen clomid 100mg , daarna pregnyl5000, en utrogestan 200 mg tot aan nod.. Zwaaistaart: Gonal-F 87,5eh en ovitrelle/pregnyl Knuffel: ovitrelle voor eisprong Wendy86: 5 dagen clomid 150mg, daarna pregnyl. Willes: puregon 75EH en ovitrelle/pregnyl. Milow: pregnyl en na iui 3x2 maal daags utrogestan Es1983: Clomid 50 mg, Purogon 25/42(pregnyl), purogon 33(ovitrelle) Nance89: Puregon 50eh daarna pregnyl Adriana: 50 eh puregon,dan pregnyl (FM) afspraken 27 juni: uitslagen bloedoz naar hh mkn 28 juni: chantal85 afspraak Gent IUI behandeling Wendy86: 23 juni iui2 Adriana76 28 juni IUI 3 Anders Wanneer testen Wendy86: 7 juli Adriana76 21 juli Zwaaistaart: rond 25 juli (geen IUI deze maand) Zwanger en uitgerekende datum Knuffel - 11 december Willes - 18 januari Es1983 - 21 februari De hemel is weer een sterretje rijker: Chantal85: april 2012 Dreamer83: april 2012 + mei 2012 Adriana hoe is het metjou dan??
Is bij jullie allemaal trouwens je tsh eens geprikt en weet je de waarde. Nu ik weet hoe belangrijk het is en hoe makkelijk huisartsen en sommige syns over de waardes doen kan ik het alleen maar aanraden. Lees dit maar es: Schildklier en Zwangerschap / Schildklierstichting Nederland Liefs
Wie, wat, waar lijstje Chantal85: 37e ronde (sinds mei '09), in MMM sinds okt 2010: niets gevonden, IUI 1,2&3 mislukt. IUI 4 = laatste voor IVF mislukt- 2nd opinion in Gent28.6- oz naar hh mkn loopt, in totaal **** -27jaar Adriana76: ronde heelveel (april 2010) MMM jan 2012;laag progesteron,zaad matig. 1 juli spuiten IUI 3 Zwaaistaart: Ronde 36 (augustus 2009) ronde 13 sinds MA: IUI-3; 30 jaar Onewish: Ronde 22 ( sinds mei 2010 ) 6xiui mislukt! nu ivf/icsi - 22 jaar Knuffel: ronde veel te veel (sinds okt 2009), in MMM sinds eind 2010; zaad kwaliteit slecht (nu weer in de running na hernia); 36 jaar Wendy86: ronde ook te veel (sinds juni 2009) april eerste iui behandeling. 25 jaar. Willes: Sinds september 2009 bezig voor 2e kindje. In december 2010 een miskraam met 12 weken. Nu sinds september 2011 in de mmm uitslag: slechte zaadkwaliteit, dus nu IUI. 33 jaar. Dreamer83: Ronde 4. April VMK, Mei BBZ. IUI-D in eigen cyclus. 29 jaar Milou1987: Sinds Mei 2011 bezig voor een eerste kindje. In december Diagnose PCO gesteld. 24 jaar. Milow: sinds januari 2010 bezig voor een eerste kindje, partner heeft slecht zaad, juni 2011 1ste iui poging en zwanger met 23 weken bevallen van een zoontje(overleden) Milow*, 2e kindje iui 1 en 2 mislukt nu in begin ronde 3 Pruts27: Sinds april 2010 bezig voor 2e kindje. December 2010 zwanger, vroegtijdige miskraam januari 2011. Zomer 2011 conclusie slecht zaad. Optie IUI. Nance89: Sinds november 2011 bezig in het zh voor 1ste kindje. Partner slecht zaad, 2 negatieve samenlevingstesten. 3 rondes clomid, nu 3de ronde IUI. 22 jaar. Es1983: Sinds april 2011 bezig voor een kindje. Februari begonnen in het ziekenhuis. Eerste ronde clomid 50 mg. 2e en 3e rondes hormooninjecties, geen inseminatie, twee keer negatieve samenlevingstesten en nu een positieve. Zaadjes van mijn man zijn goed. 14 juni positieve test. 28 jaar. Medicatie Chantal85: 5 dagen 91.6 eh, daarna 83,3 Puregon en 5000 Pregnyl Onewish: 5 dagen clomid 100mg , daarna pregnyl5000, en utrogestan 200 mg tot aan nod.. Zwaaistaart: Gonal-F 87,5eh en ovitrelle/pregnyl Knuffel: ovitrelle voor eisprong Wendy86: 5 dagen clomid 150mg, daarna pregnyl. Willes: puregon 75EH en ovitrelle/pregnyl. Milow: pregnyl en na iui 3x2 maal daags utrogestan Es1983: Clomid 50 mg, Purogon 25/42(pregnyl), purogon 33(ovitrelle) Nance89: Puregon 50eh daarna pregnyl Adriana: 50 eh puregon,dan pregnyl (FM) afspraken IUI behandeling Wendy Dreamer83: 5 augustus Anders Wanneer testen Adriana76 21 juli Zwaaistaart: rond 25 juli (geen IUI deze maand) Wendy Dreamer83: 18 augustus Zwanger en uitgerekende datum Knuffel - 11 december Willes - 18 januari Es1983 - 21 februari De hemel is weer een sterretje rijker: Chantal85: april 2012 Dreamer83: april 2012 + mei 2012
Wendy, hoe gaat het daar? Chantal, ik ben bekend met schildklierproblemen, dus weet hoe belangrijk dat kleine, o zo irritante, kliertje is. Ben het ermee eens dat ze daar veel meer onderzoek naar moeten doen bij iedereen met een kinderwens! Zou een hoop leed besparen (en een hoop vruchtbaarheidsbehandelingen!!) @All: het is hier heel snel gegaan. Vrijdag FM, eitje zat rechts! Yes, die doet het dus nog (daar zat het kindje) En dat eitje was al 21 mm!! Slijm was al 10 mm, dus supergoed voor dag 11. Had dus ook geen 2e FM gepland, want gokte dat mn ovutesten dan al wel positief zouden zijn. En ja hoor, zaterdagochtend op dag 12 al een posi test! Dus vandaag de IUI gehad. In dezelfde kamer als waar we de IUI van onze dochter hebben gehad! Heel bijzonder, want die kamer gebruiken ze eigenlijk niet voor IUI (is de punctiekamer) Mn hele cyclus is ook vrijwel hetzelfde als toen bij onze dochter. Dus ik heb er vertrouwen in Nu duimen voor net zo'n mooi resultaat als toen! Evaluatiegesprek was simpel. We mogen van de arts na de BBZ nog 3x zonder hormonen proberen, omdat we bewezen hebben zwanger te kunnen worden. Na deze ronde dus nog 1x, maar laten we keihard duimen dat we die niet nodig gaan hebben
Wow wat super joh!!! Duimstand hier gaat over op standje turbo!! Zou wel heel bijzonder zijn als t raak was!!
Hier de uitslag vh chromosomenonderzoek; geen afwijkingen gevonden. Gelukkig maar want op dat vlak kan je ook weinig beginnen volgens mij. Weer iets om af te strepen van het lijstje!
Hoi allemaal Wij zijn lekker 8 dagen naar Zwitserland geweest. Heerlijk! Kom ik thuis is mijn lieve poes ziek dus vanavond meteen dierenarts. Over 14 dagen krijg ik de uitslag van mijn progesteron Chantal,fijn dat er geen afwijkingen waren! Dreamer ik zal voor je duimen!