Wendy en Dreamer wat ontzettend rot! Heel veel sterkte Dikke kus voor jullie allebei. Wendy idd raar dat de testen alweer zo snel negatief aangeven. Niet leuk dat je pauze moet houden maar het is inderdaad wel goed misschien. Even rust,tot jezelf komen. Ik zit in mijn 2e maand overslaan nu. Heb ineens geen megapuisten meer doordat ik geen hormonen gebruik. Heerlijk! Normaal doet heel mijn gezicht zeer daardoor. Sorry voor het onsmakelijke verhaal. Morgen heb ik afspraak met de gyn,dan hoor ik de uitslag van mijn progesteron.
@wendy: kan me voorstellen dat je je zo nooit meer wilt voelen! Er zijn idd mensen die de hele zwangerschap depressief zijn. Ik hoop dat je snel weer jezelf bent meis! Dikke knuffel. @Chantal: hoe is de hysto gegaan? Weet je de uitslag al? Is er al verbetering tussen jou en je man? @Adriana: een verademing voor je gezicht dus! Ben benieuwd naar de uitslag morgen.
http://www.zwangerschapspagina.nl/blogs/chantal85/1343-hysteroscopie-uz-gent.html das t hele verhaal, vers vd pers!
@Dreamer en Wendy: Hele dikke knuffel voor jullie. @Wendy: Wij waren ook van plan een pauze in te lassen. Als je in de mallemolen zit gaat het allemaal best snel en heb je bijna geen tijd om er bij stil te staan wat er eigenlijk allemaal gebeurt en of dit is wat je wil en de manier waarop. Wij hadden/hebben ook even 'ons' tijd nodig, genieten van het gezinnetje wat we nu hebben zonder alle spanning van het zwanger worden. Nu 4 dagen over tijd (volgens eigen schema zou ik de 16e ongi moeten worden). Heb vanmorgen een CB digi test gedaan en deze geeft wederom 'niet zwanger' aan. Snel naar de Kruidvat geracet voor 2v5 testen, maar deze blijft omo-wit :x (2e urine). Vind het zo vervelend, wil nu eigenlijk wel duidelijkheid. Of ongi of zwanger, maar niet de onzekerheid van wachten. Oh ik hoop zo op het laatste, dat zou een geweldig verjaardagscadeau zijn.
Net ongesteld geworden. Dat is dan duidelijk . Straks ziekenhuis bellen en afspraak maken met de arts (hoewel er voor ons niets zal veranderen qua behandeling). Wij lassen nu een pauze in tussen de behandelingen, dus ik zal hier ook niet meer zo vaak schrijven op zp. Hou jullie wel in de gaten hoor en hoop op goede berichten.
Pruts,wat ontzettend jammer Chantal,ja die waarde is getest en was helemaal in orde. Ze hebben ook op progesteron getest en zojuist uitslag gehad,ook helemaal in orde. Ik vroeg eens naar de zaadkwaliteit van lief en ook die is helemaal in orde alleen als hij veel stress heeft wil het nog wel eens laag zijn. Ik dacht dat hij verminderd vruchtbaar is maar dat is helemaal niet zo! Hij had er zelfs een keer 25 miljoen wat volgens mij gewoon normaal is. Ik denk dat de oorzaak dus bij mij ligt. Ook heb ik pas sinds juni weer vette buikpijn dus pas sinds toen een goede eisprong. denk ik. Zij noemt het onbegrepen verminderd vruchtbaar. Trouwens ik krijg nog 4x IUI,dan word het IVF. chantal ik ga even je verhaal lezen. Wendy en Dreamer en pruts ik denk aan jullie.
Hoi hoi, Nou wat voelde ik mij vanmorgen klote en verdrietig zeg! Het niet weten wat je nou precies wil brak me. Had het zh gebeld en daar moest ik over 3 weken komen. Verder niet eens bloed prikken of wat dan ook Ben er verder niet op ingegaan had gewoonweg geen energie ervoor. Toen belde een vriendin van mij en ook toen brak ik weer. Zij heeft toen voor mij het zh gebeld en alles uitgelegd, dat we zo lang bezig zijn eindelijk zwanger was en me zoooo klote voelde en alleen maar kon denken ik wil dit niet! Ik moest zelf terug bellen om een afspraak te maken, deze is morgen samen met vriendlief. Ik hoop zo dat hun een verklaring hebben voor mijn negatieve gevoelens toen ik eenmaal zwanger bleek. Ik ben nu gewoon bang om weer zwanger worden want wil me nooit meer zo ellendig en depressief voelen. Sowieso lassen wij nu een pauze in. Denk in januari weer te beginnen of eerder het ligt er gewoon echt aan hoe ik me voel. Eerst moet ik me positieve gevoel weer voor 100% terug krijgen. Het gaat wel om een wondertje waar je blij mee hoort te zijn. Liefs Wendy
Jemig meiden wat een nare berichten hier allemaal! Ik zou zo graag willen dat ik iets voor julloe kon doen. Het is ieder van jullie zo gegund, en dan door al deze ellende heen moeten (op welk gebied dan ook). Het enige wat ik kan doen is hoop houden voor jullie als julie het even niet meer zien zitten (en dat begrijp ik volledig). Hele dikke knuffels voor ieder van jullie!!!
Gisteren heftig gesprek gehad met manlief. Wij blijken beiden geen vertrouwen te hebben in het IUI traject. Bruikbare zaadcellen zijn te weinig voor een positief resultaat (ja je hebt er maar één nodig) en de timing moet zo perfect zijn... De laatste maanden was ik ook niet te genieten en er hangt een gespannen sfeer in huis. We hebben de knoop doorgehakt en gaan niet verder met IUI, ook al hebben we nog 3 pogingen tegoed. IVF zouden we sowieso al niet doen. We proberen het nog op de natuurlijke manier, maar niet getimed, gewoon wanneer we zin hebben. We willen ook niet al te veel leeftijdsverschil tussen een 1e en 2e, dus moeten op een gegeven moment stoppen. We zijn het beiden met elkaar eens dat we blij moeten zijn met het gezinnetje wat we nu hebben en daar lekker alle energie in moeten steken. Meiden veel succes en ik hoop voor jullie allemaal een heel mooi wondertje. Wij hebben er in ieder geval al één .
Hey pruts mooi gezegd. Mijn vriend is er ook een beetje klaar mee dat ik me zelf niet meer ben door al die troep. Vanmiddag hebben wij een afspraak in het zh. Ben zo benieuwd wat ze te zeggen hebben over het feit dat ik nu zwanger was maar er totaal niet blij mee was! Heb een beetje op google zelf gezocht en het komt vaker voor. Toch is dat gevoel nu nog niet helemaal weg. Ik voel het nog een beetje zo. Ook erg bang dat als ik weer zwanger zou worden het weer gebeurd Ik wil dat gewoon echt niet nog eens meemaken. Ook voor mijn moeder en vriend is dat verschrikkelijk, zij zijn zo blij en dan kan ik alleen maar roepen ik wil dit helemaal niet. Als ik er nu weer over nadenk springen de tranen weer in me ogen. Waarom voelde ik me zo en voel ik me nog steeds zo. Ik wil me weer lekker voelen er even niet meer aandenken en gewoon even verder gaan. Maar dat is nog zo makkelijk niet, steeds gaan mijn gedachten na al die jaren dan denk ik, ik wilde het zo graag nu ineens is dat bijna weg is dan alles voor niets geweest??? Ik hoop dat er nog hormonen in me zitten waardoor ik mij zo voel. Ik wil me vriend namelijk wel een kindje geven ook al is dat nu even niet en nemen we even rust. Ik vind het fijn mijn gevoel met jullie te delen liefsss
Hoi Chantal ja alles was verder schoon om maar zo te zeggen en bloed was ook goed. Verder ga ik na een psycholoog via de gyn. Die kunnen je helemaal helpen en begeleiden. Vriendlief vond het een goed idee, omdat die ook ziet dat ik verander. Hoop dat ze iets uit me krijgen en ik me gauw beter voel. Krijg nu een oproep dus even afwachten. Xx
@Pruts: heftige en moeilijke beslissing! Ik wens jullie veel geluk met jullie gezin. @Wendy: goed dat je hulp zoekt. Je zo rot voelen is echt niet fijn. Hoop dat de hulp snel komt en goed helpt! @Adriana: krijg je nu wel Utro om je LF te verlengen? Want die was wel erg kort toch? (of heb ik dat verkeerd onthouden) @Chantal: heftig allemaal. Wel fijn dat het niet teveel pijn deed! @All: maandag 1e FM en gesprek over Ovitrelle (Pregnyl) en Utrogestan. Ben benieuwd! Maar de Utro krijg ik als het goed is sowieso van 2 lieve forumdames, dus daar kan ik dan sowieso mee starten deze ronde. Hoop dat dat net dat zetje is wat mn lichaam nodig heeft om de beeb/beebjes vast te houden.
Wie, wat, waar lijstje Chantal85: 37e ronde (sinds mei '09), in MMM sinds okt 2010: niets gevonden, IUI 1,2&3 mislukt. IUI 4 = laatste voor IVF mislukt- 2nd opinion in Gent28.6- oz naar hh mkn loopt, in totaal **** -27jaar Adriana76: ronde heelveel (april 2010) MMM jan 2012;laag progesteron,zaad matig. 20 augustus gesprek gyn,uitslag progesteron ivm korte LF Zwaaistaart: Ronde 36 (augustus 2009) ronde 13 sinds MA: IUI-3; 30 jaar Onewish: Ronde 22 ( sinds mei 2010 ) 6xiui mislukt! nu ivf/icsi - 22 jaar Knuffel: ronde veel te veel (sinds okt 2009), in MMM sinds eind 2010; zaad kwaliteit slecht (nu weer in de running na hernia); 36 jaar Wendy86: ronde ook te veel (sinds juni 2009) april eerste iui behandeling. 25 jaar. Willes: Sinds september 2009 bezig voor 2e kindje. In december 2010 een miskraam met 12 weken. Nu sinds september 2011 in de mmm uitslag: slechte zaadkwaliteit, dus nu IUI. 33 jaar. Dreamer83: Ronde 5. April VMK, Mei BBZ, Augustus VMK. IUI-D in eigen cyclus. 29 jaar Milou1987: Sinds Mei 2011 bezig voor een eerste kindje. In december Diagnose PCO gesteld. 24 jaar. Milow: sinds januari 2010 bezig voor een eerste kindje, partner heeft slecht zaad, juni 2011 1ste iui poging en zwanger met 23 weken bevallen van een zoontje(overleden) Milow*, 2e kindje iui 1 en 2 mislukt nu in begin ronde 3 Pruts27: Sinds april 2010 bezig voor 2e kindje. December 2010 zwanger, vroegtijdige miskraam januari 2011. Zomer 2011 conclusie slecht zaad. Optie IUI. Nance89: Sinds november 2011 bezig in het zh voor 1ste kindje. Partner slecht zaad, 2 negatieve samenlevingstesten. 3 rondes clomid, nu 3de ronde IUI. 22 jaar. Es1983: Sinds april 2011 bezig voor een kindje. Februari begonnen in het ziekenhuis. Eerste ronde clomid 50 mg. 2e en 3e rondes hormooninjecties, geen inseminatie, twee keer negatieve samenlevingstesten en nu een positieve. Zaadjes van mijn man zijn goed. 14 juni positieve test. 28 jaar. Medicatie Chantal85: 5 dagen 91.6 eh, daarna 83,3 Puregon en 5000 Pregnyl Onewish: 5 dagen clomid 100mg , daarna pregnyl5000, en utrogestan 200 mg tot aan nod.. Zwaaistaart: Gonal-F 87,5eh en ovitrelle/pregnyl Knuffel: ovitrelle voor eisprong Wendy86: 5 dagen clomid 150mg, daarna pregnyl. Willes: puregon 75EH en ovitrelle/pregnyl. Milow: pregnyl en na iui 3x2 maal daags utrogestan Es1983: Clomid 50 mg, Purogon 25/42(pregnyl), purogon 33(ovitrelle) Nance89: Puregon 50eh daarna pregnyl Adriana: 50 eh puregon,dan pregnyl (FM) afspraken Dreamer: 27-8 1e FM IUI behandeling Anders Dreamer: 27-8 gesprek Ovitrelle+Utrogestan Wanneer testen Zwanger en uitgerekende datum Knuffel - 11 december Willes - 18 januari Es1983 - 21 februari De hemel is weer een sterretje rijker: Chantal85: april 2012 Dreamer83: april 2012 + mei 2012 + agustus 2012 Wendy86: augustus 2012
Dreamer helaas geen utro. Ik weet ook niet of het nodig is als mijn progesteron goed is. Weet wel dat het niet in orde is omdat ik normaal altijd een ei had op dag 11 en nu pas op 15 of 16. Geen idee ook wat ik er verder aan moet doen en waarom het veranderd is. De LF is meestal wel 9 of 10 dagen. Ik hoop maar dat het genoeg is Hopelijk doet de utro bij jou wel zijn werk! Heb je het voorgeschreven gekregen of gekregen van dames hier zonder recept?
Ik ben weer terug van vakantie, maar jemig wat lees ik slecht nieuws hier! Veel sterkte allemaal. Ik ben vandaag ongesteld geworden Toch wel grote teleurstelling, ondanks dat we niet met behandelingen bezig zijn, maar wel omdat met altijd zegt: ga op vakantie, denk ergens anders aan, dan komt het goed. Tuurlijk weet ik allang dat dit niet op gaat, maar toch is die hoop er dan weer... nog 1 ronde niks en dan gaan we weer IUI'en. Eerst even m'n proeftijd doorkomen