Nieuw topic starten met iui

Discussie in 'MMM clubs' gestart door wendy86, 8 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chantal85

chantal85 Fanatiek lid

2 jan 2012
    3.310
    1
    38
    gezondheidszorg
    Dreamer succes met je gesprek morgen.
    Zwaaistaart hoe was de vakantie verder?

*zwaai vanuit hier* Ben bang dat het einde huwelijk gaat worden en de kinderwens voorlopig in deckast moet totdat er iemand is met wie ik dat weer aandurf :( Probeer aant laatste maar niet te veel te denken... Eerst focussen op het nu. Zal misschien wat minder hier zij maar dan weten jullie waarom

2. zwaaistaart

zwaaistaart Fanatiek lid

23 jan 2011
    2.452
    1.038
    113
    Vrouw
    De vakantie was heerlijk!

Veel sterkte verder Chantal!

3. wendy86

wendy86 Actief lid

29 apr 2011
    408
    0
    0
    Werk in de thuiszorg
    Heerhugowaard
    Goh Chantal dat meen je niet :( Erg hoor, veel sterkte. Hoe ben je er onder meid trek je het wel een beetje allemaal??

4. chantal85

chantal85 Fanatiek lid

2 jan 2012
    3.310
    1
    38
    gezondheidszorg
    Ha meiden, rustig hier! Wie zit er nu op hrt wachtbankje en is het uit te houden?
    Update hier: kreeg gisteren reactie op mijn mail met de vraag hoe mijn tsh en t4 waarde nu de 2e keer, op de dag vd hystero, waren. Dit was na een maand meds. Tsh is van 4,08 naar 1,3 gegaan, T4 was nu ok 1,3: weet niet wat dat de eerste keer was.Maar iig super, ik moet nu gewoon doorgaan met het pilletje.

Zo ik ga mn spullen pakken want vertrek vanmiddag voor 4 dagen naar Londen. Ik moest er echt even uit. Weg hier, van alle ellende. Ik ga onze duikinstructeurs uit Maleisie opzoeken Zij werkten daar vorig jaar maar komen zelf uit londen. Hopelijk kan ik daar mn hoofd even een beetje leegmaken en me opladen

5. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    @Chantal: T4 van 1,3 klinkt mij superslecht in de oren, maar geloof dat ze het in B wat anders doen.
    Maar je TSH is iig super!
    Veel plezier in Londen, hoop dat het helpt om alles even op een rijtje te zetten en je zinnen te verzetten!

@Zwaaistaart: welkom terug meis!
    Fijn dat de vakantie leuk was.
    Kan me voorstellen dat je teleurgesteld was, je blijft toch hoop houden!

@wendy: hoe is het nu?

@Adriana: 10 dagen zou genoeg moeten zijn.
    De tijd tot je eisprong kan idd veranderen, 15/16 dagen is nog netjes (hier ook zoiets)
    Ik heb het niet voorgeschreven gekregen nee.. ;)

@All: maandag hadden we de 1e echo.
    Eitje was op dag 10 pas 13 mm, nog nooit zo klein geweest.
    Vandaag op dag 13 was ei pas 16 mm, gaat echt mega langzaam.
    Moet nu vandaag/morgen nog ovutesten doen.
    Is mn test morgen niet posi, dan moet ik om 22 uur Ovitrelle spuiten.
    Dan is zondag om 11 uur de IUI.
    Is morgenochtend de ovu wel posi, dan geen Ovitrelle en krijg ik zaterdag de IUI.
    Wat ik moet doen als mn test vrijdagavond voor de Ovitrelle posi is, is me niet helemaal duidelijk...

Heb prikinstructie gehad en de Ovitrelle opgehaald.
    Nog tips voor het spuiten?
    Verpleegkundige zei een kwartier vantevoren uit de koelkast halen en een ijsblokje op mn buik doen.
    Anything else?

Hier weer spannende dagen dus.
    Wel/geen Ovitrelle, wanneer IUI en dan de wachtweken weer.
    Hoop dat het nu eens goed mag gaan!

Liefs voor allemaal

6. wendy86

wendy86 Actief lid

29 apr 2011
    408
    0
    0
    Werk in de thuiszorg
    Heerhugowaard
    @Dreamer; Het gaat gelukkig weer goed met me :) Geen huilbuien meer. Ik krijg zelfs het gevoel dat ik een kindje wil alweer terug. Dat was gewoon helemaal even weg. We nemen nog wel even deze pauze, ik heb net te horen gekregen dat ik woensdag een sollicitatie gesprek heb dus ga daar met goede moed maar naar toe. Zit al veelste lang thuis! ;) Het is wel gelijk voor 40 uuur dat vind ik wel minder maar goed, het is tenminste iets.

7. Molitalia

Molitalia Niet meer actief

Dreamer,ik zat zelf te denken om het ook ergens vandaan te ritselen ;) Maar ik weet niet of dat zin heeft bij mij.

Als je ovitrelle gaat zetten zou ik alles vantevoren even klaarzetten. Ik weet niet of dat ook werkt met van die glazen dingetjes maar ik heb alles 3 kwartier vantevoren klaargezet omdat ik anders zeker een uur te laat zou zijn met de prik,het is zo'n gedoe met dat spul!

Chantal ondanks alles hoop ik dat je toch fijne dagen in Londen hebt en fijn dat je waardes er zo goed uitzagen.

Wendy,40 uur,pfoe echt heeel lang. Wel fijn dat die huilbuien tenminste over zijn.

Zwaai,k*t dat het weer niet gelukt is. Ik had dat ook toen ik terugkwam van vakantie.

Hiero: saai verveel gaap. Nog 2 weekjes wachten ongeveer,dan ben ik ongesteld en beginnen we met IUI 4. Ben blij als ik mijn IUI's erop heb zitten,kan ik tenminste verder voor IVF. Hopelijk ben ik toch wel voor die tijd zwanger maar ik geloof er niet meer zo in.

Ik wil zo gaan pitten maar er zit een bende egels in mijn tuin (ik voer ze kattenbrok) en ze snuffen zo erg;)

8. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    @Wendy: fijn dat je je weer beter voelt!
    Lijkt me heel naar je zo te voelen.
    Succes woensdag!

@Adriana: mij werd het aangeboden en dan zeg ik geen nee!
    Ik weet dat het soms helpt bij vmk's, dus dan wil ik het graag proberen.
    Denkt je arts wel dat IUI kans heeft?
    Niet leuk om met zo'n gevoel de IUI's door te moeten gaan.

@All: net de Ovitrelle gespoten!
    Is een kant en klare spuit gelukkig, dus wat makkelijker dan Pregnyl.
    Vond t wel even spannend, maar heb m binnen een halve minuut gezet, ben trots op mezelf :p
    Zondag dus de IUI!

9. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Wie, wat, waar lijstje
    Chantal85: 37e ronde (sinds mei '09), in MMM sinds okt 2010: niets gevonden, IUI 1,2&3 mislukt. IUI 4 = laatste voor IVF mislukt- 2nd opinion in Gent28.6- oz naar hh mkn loopt, in totaal **** -27jaar
    Adriana76: ronde heelveel (april 2010) MMM jan 2012;laag progesteron,zaad matig. 20 augustus gesprek gyn,uitslag progesteron ivm korte LF
    Zwaaistaart: Ronde 36 (augustus 2009) ronde 13 sinds MA: IUI-3; 30 jaar
    Onewish: Ronde 22 ( sinds mei 2010 ) 6xiui mislukt! nu ivf/icsi - 22 jaar
    Knuffel: ronde veel te veel:p (sinds okt 2009), in MMM sinds eind 2010; zaad kwaliteit slecht (nu weer in de running na hernia); 36 jaar
    Wendy86: ronde ook te veel :p (sinds juni 2009) april eerste iui behandeling. 25 jaar.
    Willes: Sinds september 2009 bezig voor 2e kindje. In december 2010 een miskraam met 12 weken. Nu sinds september 2011 in de mmm uitslag: slechte zaadkwaliteit, dus nu IUI. 33 jaar.
    Dreamer83: Ronde 5. April VMK, Mei BBZ, Augustus VMK. IUI-D in eigen cyclus. 29 jaar
    Milou1987: Sinds Mei 2011 bezig voor een eerste kindje. In december Diagnose PCO gesteld. 24 jaar.
    Milow: sinds januari 2010 bezig voor een eerste kindje, partner heeft slecht zaad, juni 2011 1ste iui poging en zwanger met 23 weken bevallen van een zoontje(overleden) Milow*, 2e kindje iui 1 en 2 mislukt nu in begin ronde 3
    Pruts27: Sinds april 2010 bezig voor 2e kindje. December 2010 zwanger, vroegtijdige miskraam januari 2011. Zomer 2011 conclusie slecht zaad. Optie IUI.
    Nance89: Sinds november 2011 bezig in het zh voor 1ste kindje. Partner slecht zaad, 2 negatieve samenlevingstesten. 3 rondes clomid, nu 3de ronde IUI. 22 jaar.
    Es1983: Sinds april 2011 bezig voor een kindje. Februari begonnen in het ziekenhuis. Eerste ronde clomid 50 mg. 2e en 3e rondes hormooninjecties, geen inseminatie, twee keer negatieve samenlevingstesten en nu een positieve. Zaadjes van mijn man zijn goed. 14 juni positieve test. 28 jaar.

Medicatie
    Chantal85: 5 dagen 91.6 eh, daarna 83,3 Puregon en 5000 Pregnyl
    Onewish: 5 dagen clomid 100mg , daarna pregnyl5000, en utrogestan 200 mg tot aan nod..
    Zwaaistaart: Gonal-F 87,5eh en ovitrelle/pregnyl
    Knuffel: ovitrelle voor eisprong
    Wendy86: 5 dagen clomid 150mg, daarna pregnyl.
    Willes: puregon 75EH en ovitrelle/pregnyl.
    Milow: pregnyl en na iui 3x2 maal daags utrogestan
    Es1983: Clomid 50 mg, Purogon 25/42(pregnyl), purogon 33(ovitrelle)
    Nance89: Puregon 50eh daarna pregnyl
    Adriana: 50 eh puregon,dan pregnyl
    Dreamer83: Ovitrelle + Utrogestan

(FM) afspraken

IUI behandeling
    Dreamer: 2 september

Anders

Wanneer testen

Zwanger en uitgerekende datum
    Knuffel - 11 december
    Willes - 18 januari
    Es1983 - 21 februari

De hemel is weer een sterretje rijker:
    Chantal85: april 2012
    Dreamer83: april 2012 + mei 2012 + agustus 2012
    Wendy86: augustus 2012

10. Molitalia

Dreamer,oh ja was even vergeten dat het bij VMK's heel goed schijnt te zijn. Er is ook ergens een topic over voor dames die het gebruiken. Hopelijk werkt het bij jou ook!

Het is niet leuk nee zo door de IUI's te moeten en ik moet er dus nog 4:$ Dan heb ik er in totaal 7 gehad. De dokter gelooft er zelf wel in maar ik ben nogal een doemdenker haha:p Misschien zou ik zelf wat positiever moeten zijn maar ik denk dat ik pas zwanger word als ik helemaal niet ziek meer ben. Stom want ik heb weer prachtige eisprongen en alle waardes en zélfs het zaad waren ok. Heel veel succes zondag! Spannend!

11. Knuffel

Knuffel Fanatiek lid

1 dec 2009
    4.585
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Ik kom even spieken en knuffels uitdelen.

Dames, jullie zijn toppers! Na elke tegenslag jezelf weer bij elkaar vegen weer doorgaan! Ik blijf hoop houden voor jullie, ook als jullie zelf even niet meer hebben!!

Dikke knuffels van mij!!

12. wendy86

wendy86 Actief lid

29 apr 2011
    408
    0
    0
    Werk in de thuiszorg
    Heerhugowaard
    @Dreamer&Adriana; Wat schijnt goed te zijn tegen VMK? Ovitrelle? Ik mis nu iets volgens mij ;)

13. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    @Knuffel: morgen al 26 weken meis!
    Heerlijk die mijlpaal!

@Adriana: hoop dat je er toch nog wat vertrouwen in krijgt meis!

@Wendy: Ovitrelle is Pregnyl ;)
    Ik heb nu Utrogestan en dat heeft sommige vrouwen met herhaalde miskramen geholpen om zwanger te blijven.

@All: IUI ging weer goed!
    Nu duimen voor een plakbeeb :D

14. wendy86

wendy86 Actief lid

29 apr 2011
    408
    0
    0
    Werk in de thuiszorg
    Heerhugowaard
    Ohh zo ja klopt ;) nou spannend weer hè ik duim voor je meid. Maar denk dat het wel goed zit bij je, met elke iui ben je nu nog zwanger geweest dacht ik toch? Dus ik ga nu mega hard voor je duimen dat het goed blijft gaan! Ik gun het je zo. Knuffel Xx

15. Molitalia

Dreamer,ik ga ook echt voor je duimen!! Hopelijk werkt die utro!

Ik hoop ook voor het vertrouwen maar zou er meer op vertrouwen als ik utro zou krijgen. Maar helaas pindakaas. Ik heb ook geen VMK's gehad alleen ik vertrouw mijn LF nog steeds niet.

knuffel,lief van je :)
    Wendy,hoe gaat het met je? Kun je je verdriet een plekje geven?

16. chantal85

chantal85 Fanatiek lid

2 jan 2012
    3.310
    1
    38
    gezondheidszorg
    Dreaner spannend. duim voor je! Waarom is t4 slecht volgens jou? Hoorde iemand anders dat ook al zeggen. denk je dat ik in nl beter een afspraak kan maken met een internist?

Londen was leuk. Fijn om er even uit te zijn.

Knuffels voor iedereen hier!

17. wendy86

wendy86 Actief lid

29 apr 2011
    408
    0
    0
    Werk in de thuiszorg
    Heerhugowaard
    @Adriana: Ja het gaat weer goed met me. Zelfs mijn zin om verder te gaan is weer helemaal terug! :) Alleen nemen we nog wel steeds even deze break. Denk nog een maandje. Wil ook graag afvallen, dus daar focus ik me nu even op al is dat echt niet makkelijk. Gaat gewoon niets af.

18. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    @Wendy: ben blij te lezen dat je je weer zo goed voelt.
    IUI3 was niet raak bij mij ;)
    Water drinken ipv cola/vruchtensap/koffie, scheelt echt een paar kilo!

@Chantal: T4 moet minstens 13 zijn (liever richting de 20)
    Geloof bij een te langzame schildklier dat ie 17 moet zijn.
    Dus ja, dan is 1,3 veeeeelste langzaam.
    Zou zeker een internist/endo in NL zoeken.

@Adriana: ik vind je LF ook erg kort.
    Je kan het ook zelf kopen als het goed is (even googlen)

19. wendy86

wendy86 Actief lid

29 apr 2011
    408
    0
    0
    Werk in de thuiszorg
    Heerhugowaard
    @Dreamer; Ik drink al nooit cola dus dat scheelt haha meestal water of spa rood. Af en toe ook nog wel eens ranja. Wat ik verkeerd deed is overdag bijna niets eten of drinken en dan savonds voor de tv honger hebben :( Dit word week 2 dat ik savonds niets genomen heb :) Morgenochtend weer voor het eerst na de sportschool.

Oke nou bijna allemaal dan ;) Spannend he die wachtweken, de eerste week vind ik niet erg maar week 2 gaat altijd zo langzaam :p

20. Molitalia

Dreamer,dat wist ik niet! Ik ga meteen even googelen en dank je voor de tip!

Wendy,ik hoop dat je toch wat kunt afvallen. Lijkt me ook moeilijk. Snoepen is zooo lekker!

Chantal,fijn dat het zo goed was in Londen!

Deel Deze Pagina