Vanaf wanneer extra-tjes?

Discussion in 'Voeding' started by firefly, Mar 16, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. firefly

firefly Fanatiek lid

Jan 29, 2010
    1,845
    1
    38
    Vanaf wanneer mag je extra-tjes geven zoals, thee, water,diksap en een soepstengel, broodkortjes ed?
    En wat voor thee mag je geven en doe je dat dan in een tuitbeker of flesje?

We geven ons zoontje nu een maand fruit en groente hapjes en dit gaat erg goed.
    Ben benieuwd wanneer hij iets nieuws mag hebben.

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik zou 6 maanden aanhouden maar het is allemaal niet nodig. Mijn stelregel waren:

melk mag in een fles...al het andere gaat in een (tuit)beker.

eerst goed eten, daarna toetjes en extra's

melk, water en thee.. daarna (zeer sterk aangelengd) diksap / sap etc.

Thee mag je gewoon geven maar wel slappe thee.

3. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

Je zou evt met broodkorst kunnen beginnen, rest vanaf 6/7 maanden
    Zodra flessen vervangen worden door groente en boterham bijvoorbeeld.

4. tuc

tuc Niet meer actief

Ik zou het nu nog niet doen...eerst aan groente en fruit wennen. Hier met 6 maanden gaan bijvoeden dus was hij al dik 7 maanden toen we aan iets anders toe waren, maar vanaf 6 maanden kan je een broodkorstje geven en later een soepstengel of rijstewafel. In andere dingen zit te veel suiker. Ik gaf toen ook water en thee en sinds hij 1 is af en toe diksap.

5. nathalie2012

nathalie2012 Fanatiek lid

Oct 5, 2012
    1,581
    0
    0
    Pff het is nog maar zo kort geleden, maar ik weet al niet eens meer precies hoe dat gegaan is het eten. Moest naar de foto's kijken. Vanaf een maand of 5 bijvoeding gaan proberen, fruit en groente. Met 7 maanden broodkorst en soepstengel. Vanaf 8 maanden rijstwafeltje of 1 Nijntje koekje. En dat krijgt ze nu nog steeds. En in de ochtend fruithap en avondeten meestal met yoghurt na.

Ander drinken dan de fles melk heeft lang geduurd en gaat nog steeds niet van harte. Ze drinkt pas sinds kort uit een rietjes beker. Tuitbeker wil ze nog niet. We hebben op een gegeven moment maar drinken in de fles gedaan in de hoop dat ze aan de smaak zou wennen en het ook uit een andere beker zou drinken. Mijn idee was ook om haar voornamelijk thee te laten drinken omdat hier geen suiker in zit, maar wat als ze weigert? Thee drinkt ze nog niet, diksap (variant zonder toegevoegde suiker) drinkt ze nu af en toe.

Thee mag inderdaad gewone thee zijn, maar wel verdund. Maar dat zou ik met alle drinken doen, behalve de melk.

Kijk eens op deze site:
    Maand voor maand | Voedingscentrum

Deze site is een handige richtlijn maar kijk ook naar je kindje. Ik had me ook voorgenomen om bepaald drinken/eten (nog) niet te geven maar soms werkt het niet. Ook qua bekers dacht ik met een simpele tuibeker uit de voeten te kunnen, maar uiteindelijk drinkt ze nu uit een rietjesbeker. Ieder kind is weer anders!

Share This Page