Mijn dochtertje is 11 maanden en sinds ze 9 maanden is geweest komt ze 's nachts of heel vroeg in de ochtend weer voor een fles daarvoor sliep ze van 19.00 uur tot 6.30/7.30 uur. Vanmorgen werd ze om 5.15 uur wakker(de dagen ervoor was het 3.15 en 4.15 uur) De speen wil ze niet en water heeft mijn man vanmorgen geprobeerd wil ze ook niet. De fles wel maar ze drinkt maar rond de 100 cc. Dit is haar schema: 5.15 uur: 150+5(50 cc laten staan)hierna meestal slapen tot 6.30/7.00 uur 8.15/8.30 uur: 2 broodjes+ thee(soms 90+3) 9.30/9.45 uur: soepstengel/rijstwafel+thee/water 10.00 uur: slapen 11.00/11.30 uur: wakker 12.00 uur: broodje + fles 150+5 14.30 uur: fruit vers of potje+water 15.00/15.30 uur: slapen 16.45 uur: uiterlijk wakker maken 16.30/16.45 uur: groente potje of vers(later komt hier nog een toetje) 18.30/18.45 uur: fles 180+6(gaat niet altijd leeg) We hebben ook al pap in de laatste fles gedaan, maar dat helpt ook niet. Ik heb gisteren het CB hier gebeld en die adviseerden om de nachtfles af te bouwen, omdat ze die niet meer nodig heeft. Het lijkt of ze echt honger heeft als ze wakker wordt, maar dat ze dan maar 100 cc drinkt vind ik dan wel weer raar. Ik heb 's ochtends al een 2e boterham toegevoegd en straks komt er nog een toetje bij, maar ik denk dat ze dan ook minder van de laatste fles gaat drinken. Op den duur willen we ook het avond eten van haar gelijk met ons gaan doen en dan zal de laatste fles wel wegvallen. Kunnen we overdag nog meer geven ik weet het namelijk niet.
Beste Tamtam78, Het schema ziet er goed uit en je kindje zou hiermee voldoende binnen moeten krijgen. Wat wel eens zou kunnen helpen is om van de eerste fles een papfles te maken. Dit werkt als een goed ontbijt en zou de hele dag zijn doorwerking kunnen hebben qua voldaan gevoel. Misschien dat je dan ook zou kunnen proberen om deze fles iedere dag ietsjes later (bv 10 minuten) te geven. Misschien dat je kindje dan ook iedere keer iets later wakker wordt en dat is natuurlijk mooi meegenomen. groet, Anne
Vanmorgen heeft ze doorgeslapen tot 6.45 uur. We hadden haar gisteravond nog wel een flesje gegeven om 21.30 uur, maar daar heeft ze maar 35 cc van gedronken kan me niet voorstellen dat het daar aan lag. Ze heeft ook om 8.00 uur pas de eerste melk gehad met 2 broodjes, dus honger had ze nog niet toen ze wakker werd. Ze eet zo goed brood, dus pap wil ik liever niet meer aan beginnen, maar mocht ze weer erg vroeg komen kan ik het gaan proberen.
Vannacht was het weer 4.00 uur. Mijn man had eerst een flesje van 60 cc gegeven, maar dat was niet genoeg, dus ik heb nog 100 cc bijgemaakt en daar heeft ze 60 cc van gedronken. Toen heeft ze geslapen tot 7.00 uur. Ik denk dat ik morgen toch 's ochtends pap ga proberen kijken of dat beter gaat.