Nieuw voedingsschema

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door manonenemma, 28 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. manonenemma

manonenemma Actief lid

8 okt 2010
    423
    0
    0
    NULL
    NULL
    Emma is nu bijna 4 maanden, en we willen langzaamaan beginnen met de hapjes. We hebben gister al de eerste hapjes worteltjes gegeven, en dat ging goed.
    Nu is mijn vraag, hoe zou een nieuw voedingsschema er nu uit kunnen zien?
    We zitten nu op 5 flesjes van 180+6, om 8.00 12.00 16.00 20.00 en 24.00. Gister hebben we het hapje ook om 16.00 gedaan, op advies van het CB, omdat dat hapje straks een flesje gaat vervangen.
    Nu zag ik ook dat je al een papje mag geven met 4 maanden, dus daar wil ik ook aan beginnen volgende week, als laatste flesje voor het slapengaan, maar hoe laat kan ik die dan het beste geven,want dan kan ik waarschijnlijk wel een flesje overslaan?

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo,

De hoeveelheid flesvoeding hoeft niet gelijk te veranderen. Wanneer de bijvoeding ook uitgebreid wordt met groente, kun je een flesje minder gaan geven. Je kunt al wel overgaan op 4 voedingen, dan mag je flesjes geven van 210 ml water met 7 schepjes voeding.

Groetjes Eveline

3. manonenemma

manonenemma Actief lid

8 okt 2010
    423
    0
    0
    NULL
    NULL
    En mogen we dan met het laatste flesje al pap erbij doen? Dus dan bv rond 21.00 en dan 180+6+pap??

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo!
    Het is beter om even te wachten met verschillende introducties. Darmen van een kindje moeten echt wennen aan vaste voeding, het is beter om eerst dat te introduceren. Pas na een week of 2 kan een fruithap of bijvoorbeeld rijstebloem ook geintroduceerd worden. Succes.
    groetjes Femke

5. manonenemma

manonenemma Actief lid

8 okt 2010
    423
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ok, dan wacht ik daar nog even mee,hou ik het nu nog even bij het groentehapje.
    Maar ik zou dus, als ze straks echt wat eet van het groentehapje (tis nu alleen maar een beetje proeven), de flesjes kunnen verhogen, 1 minder (dus 4 flesjes) en dan het laatste flesje met pap kunnen geven? Dus dat zou dan worden:
    3x flesje 210+7
    1x flesje 180+6+pap
    en groente hapje??

6. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi,
    Wanneer het inderdaad goed gaat met het groentehapje en je nog geen andere nieuwe voedingsmiddelen geeft kan je kijken om van 5 flesjes naar 4 flesjes te gaan. Je kan dan inderdaad wat meer per keer gaan geven. Ook dit is dan weer even kijken hoe het gaat, hoe het bevalt om wat meer per keer te gaan drinken.
    Rijstebloem moet je kindje misschien ook even aan wennen. Het is goed om eerst 1 schepje erbij te doen, kijken hoe dit gaat, even wennen en evt. verder opbouwen.
    Groetjes Angélique

7. manonenemma

manonenemma Actief lid

8 okt 2010
    423
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou, vanaf vandaag zijn we al op 4 flesjes overgegaan. Mevrouw liep zo te tutten en te treuzelen,en dronk zo weinig, dat we 1 ronde hebben overgeslagen,en net dronk ze weer zonder morren haar flesje leeg. Morgen nog maar eens proberen met 4 flesjes...Het groentehapje gaat ook steeds beter, nog 2 dagen dezelfde smaak, en dan lassen we even 3 dagen pauze voor een nieuwe smaak (dit om praktische reden ook omdat ze laat van het kdv afkomt).

8. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Fijn dat het nu al zo goed gaat! Klinkt prima! :)

Groetjes Linda

Deel Deze Pagina