Comfort

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by Hartediefje, Jan 2, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

Jan 25, 2010
    1,717
    0
    0
    Zeeland
    Mijn zoontje heeft vorige week in het ziekenhuis gelegen ivm het rs virus. Nu had hij hele dunne ontlasting (wel zes tot zeven keer op een dag...) en ze dachten dat het toch van de comfort voeding was. Dus wij hebben weer gemengd met de friso standaard. Maar nu heb ik het idee dat hij toch weer veel buikpijn heeft (de poepbroeken worden ook minder en minder dun). Maar hij heeft nu ook veel meer last van zijn darmpjes met het mengen. Hij ligt soms twee uur lang wakker en onrustig te zijn van zijn buikje..

Ik heb eigenlijk twee vragen dan... Is het beter om comfort voeding te gebruiken in combinatie met friso standaard, of kan ik ook evt friso standaard gebruiken met zelf los johannesbroodpitmeel erin te doen?

En nu hebben we het idee dat hij best meer zou kunnen drinken, want hij is na sommige flessen best ontevreden als hij leeg is. Maar als we 150+ 5 scheppen dan aanbieden, komt hij gewoon om de vier uur ook en ook 's nachts nog. Als hij nu 6 flessen dan krijgt van 150+5, dan krijgt hij toch wel teveel voeding binnen??? En krijg ik dan zijn nachtfles er wel vanaf als die ook zoveel drinkt met zijn nachtflesje? Hij is nu ong. 4300 gram en zeven en halve week.

Bedankt!!!

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hallo,

Je mag doen wat je zelf het prettigste vindt, Friso Comfort mengen met Friso Standaard of Friso Standaard met los johannesbroodpitmeel mengen. Allebei prima.

Als je 6 flessen van 150 ml geeft, dan kom je inderdaad iets te hoog uit. Voor het gewicht van je zoontje mag je 5 flessen van 150 ml geven. Als je zoontje na de fles ontevreden is, mag je wat extra water aan de fles toevoegen (10-20 ml), vaak helpt dit. Ook kan je eens op zijn drinktempo letten, dit zou ongeveer 15-20 minuten mogen zijn. Als het sneller gaat kan hij na de fles ontevreden zijn en zou je beter een kleiner speentje kunnen gebruiken.

Mocht dit allemaal niet voldoende werken, dan zou je ook kunnen overwegen om Friso Comfort met Friso Extra (voor hongerige baby's) te mengen.

Groetjes Linda

Share This Page