Nieuw wachtbankje, wie schuift erbij?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Noa14, 2 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. murphy

murphy Bekend lid

8 okt 2010
    877
    1
    18
    @noa: ja, het waren de drie van zaterdag, die waren nu wel mooi 17/19mm, en nog een stuk of 4/5 van rond de 15mm en nog een paar van 12/13mm. Dus echt veel te veel. Als ik nu pregnyl spuit, komt er nog een groeispurt, dus dan kunnen die van 15mm gaan meedoen.

Heb net al m'n naalden, boekjes, etc. weggegooid. Voelt toch wel raar. :x:(:x

2. zwolle123

zwolle123 Actief lid

5 mei 2010
    155
    1
    0
    NULL
    NULL
    Oh Murphy, lees net je bericht, WAT ERG!!!! KUTTERDEKUTTERDEKUT!! Hoe kunnen ze dat nou over het hoofd gezien hebben?!!! En je had ook niet nu kunnen insemineren en alleen de grootste evt pakken?!Oh wat baal ik ontzettend, ik vind het zo sneu voor je!!! Maar dit geldt toch niet als kans? Ga je hem dan evt voor later bewaren? Hele hele hele dikke knuffel voor jou!!!!

3. Noa14

Noa14 Fanatiek lid

4 mrt 2011
    1.327
    0
    0
    NULL
    Noord-Holland
    Ok, kleine peptalk dan maar:

* Laten we in ieder geval genieten van het feit dat we op 't moment niet steeds ziekenhuis in en uit hoeven te rennen, genieten van de rust! :)
    * Blij zijn met en lief zijn voor onze mannen, die we hulpeloos meeslepen in onze hormoonbuien.....:)
    * Laten we vooral de hoop niet te snel verliezen. We doen dit ten slotte allemaal om zwanger te worden en dat gaat dus ook gewoon lukken! POSIPOWERRRRRRRRR!!!!!!!:D:D:D
    * Als het deze ronde niet raak zou zijn, gaan we met z'n allen gewoon verder naar de volgende ronde, elke ronde die we doen is sowieso een stukje dichterbij onze gezamelijke droom: zwanger worden!;)

He he, dat was het dan weer voor vanavond.
    Als ik morgen zit te janken, wil iemand me dan even aan deze woorden herinneren?? :cool:[/QUOTE]

@ Murphy, ik wil je even je eigen peptalk sturen die je destijds naar ons allemaal hebt gestuurd. Ik weet dat het geen verdriet wegneemt maar destijds kreeg ik er toch een glimlach van op mijn gezicht.
    Jullie gaan nu een mooie tijd tegemoet met een pleegkindje. Iets waar ik enorm veel bewondering en respect voor heb dat jullie dat gaan doen.
    Liefs van Noa

4. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Ladies, wat weer een dag vol emotie op dit forum. En dat maakt het denk ik wel het zwaarst. Hormoonprikken, echo's, etcetera: op een gegeven moment denk je: toe maar. Maar dat wachten is echt killing.
    Ik begin trouwens te vermoeden dat onze poging niet gelukt is. Ik heb een licht zeurend gevoel in m'n buik, dat me maar al te bekend voorkomt ... Nou ja, we wachten af.

5. Noa14

Noa14 Fanatiek lid

4 mrt 2011
    1.327
    0
    0
    NULL
    Noord-Holland
    :$@ Stiertje, ohnee he ik hoop toch echt dat je je om andere reden zo voelt ;);)
    Wanneer is jouw NOD of wanneer mag je testen?
    Lekker met je doggies wandelen om je hoofd wat leger te maken?

@ Sanseveria, Mooibuikje, Rozerin, hoe gaat het met jullie? Hoe voelen jullie je?

@ Inge73, jij mocht zondag of vandaag testen toch? Ik hoop op iets positiefs? :);)

@ Blondjuh, hoe is het bij jou?

@ Hier, we hebben natuurlijk zaterdag onze IUI gehad en hebben toen 's avonds thuis ook nog even 'geklust' uiteraard. Maar ook gisteravond toch nog maar voor de zekerheid. Alleen toen kreeg ik gisteravond na het vrijen een steek links onderin mijn buik. Best pijnlijk :$
    Zou dit kwaad kunnen?
    En verder 'ben ik druk' deze ronde met de Utrogestan. Moet zeggen dat het best prima gaat en NOG geen vieze bende haha zoals zoveel hebben gezegd over deze bolletjes :)

6. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    @Noa: donderdag zou ik mogen testen. Na de eerste iui werd ik 1 dag voor de testdatum ongesteld. Daarna moesten we verplicht een maand wachten vanwege een cyste van 4 cm.

Vanavond even lekker niks: met de doggies op de bank (nouja, 1 op de bank, de ander op een stoel, anders pas ik er zelf niet meer bij, haha).

7. murphy

murphy Bekend lid

8 okt 2010
    877
    1
    18
    Meiden, bedankt voor jullie medeleven. Doet toch altijd goed!
    Op 't wachtbankje zal ik voorlopig echt niet meer zitten, maar ik blijf toch nog een beetje meelezen hier en af en toe meekletsen!
    Als jullie dat goed vinden, natuurlijk....

@noa: hihi, lief van je! Glimlachje nu ook op mijn gezicht!:)

@all: tis niet dat ik geen iui meer mag doen, ik wil eigenlijk zelf niet meer verder daarmee. Gaat gewoon zo moeizaam steeds (geen eitjes, te veel eitjes, bloedingen tussendoor, etc.) als ik nog eens aan de hormonen ga, dan wil ik ook een hele goede kans daarvoor terug, dus dan gaan we voor ivf.
    Maar eerst is het tijd voor pleegzorg. Gek genoeg heb ik vandaag allemaal spulletjes gekregen van familie voor ons pleegje, (kinderwagen, bedje, box) en ondanks de ellende van vandaag, hebben we daar nog steeds enorm veel zin in!

O ja, fert. arts gaf aan dat we een week geen gemeenschap mogen hebben, of met condoom ivm overstimulatie. Maar ze zei ook, ik kan me voorstellen dat jullie het gokje wel willen wagen en de laatste kans toch maar benutten. Is jullie eigen beslissing.....
    Wel een kleine kans op een twee/drie/vier of vijfling :)$) maar ja, hoe groot is die kans nu eigenlijk?? Wat zouden jullie doen?

8. Noa14

Noa14 Fanatiek lid

4 mrt 2011
    1.327
    0
    0
    NULL
    Noord-Holland
    @ Murphy, graag gedaan meid :)
    Ik zou ZEKER WEL gaan vrijen deze dagen. Inderdaad is die kans op zo'n grote meerling echt klein. Het kan ook dat er mooi 1 of 2 eitjes bevrucht worden. Zou toch fantastisch zijn!
    Het is toch een kans die ik zeker niet zou laten schieten

9. zwolle123

zwolle123 Actief lid

5 mei 2010
    155
    1
    0
    NULL
    NULL
    Murphy, als het goed voelt voor jullie, zou ik het ABSOLUUT doen!!! Jullie hebben al zoveel rondes gehad, wat zijn de kansen?!!! En aan de andere kant... worden het er meer, dan heeft het zo moeten zijn!!! ;) Aan de gang jullie...... :D knuffel!!!

10. Noa14

Noa14 Fanatiek lid

4 mrt 2011
    1.327
    0
    0
    NULL
    Noord-Holland
    @ Zwolle, hoe voel jij je?

11. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    @Murphy: ik zeg 'doen'!

12. inge73

inge73 Lid

13 jul 2010
    56
    0
    0
    Noord-Brabant
    @ murphy: wat ontzettend...... en misschien wel een stomme vraag en zit je er niet op te wachten of heb ik het over het hoofd gezien... waarom doen ze geen punctie? In ieder geval een grote knuffel voor je.

@Noah: Ik heb inderdaad mogen testen en durf het bijna niet te zeggen. De test is positief; ik ben dus zwanger. Hele gemengde gevoelens: heel erg blij dat het gelukt is en aan de andere kant nog zo'n onzeker gevoel bang dat het toch nog mis gaat. In ieder geval over twee weken de eerste echo om te zien of het geen bbz is, hoeveel het er zijn en of het hartje klopt. Spannend dus weer.
    We hebben ook bericht gehad dat de overige 2 emmy's niet geschikt waren om in te vriezen,

Ik geniet nu van mijn vakantieweekje en wandel heerlijk met mijn twee hondjes.

Dikke knuf voor iedereen.

13. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    @Inge: fantastisch, gefeliciteerd zeg!! Kan me voorstellen dat het heel spannend is. Hopelijk gaat het allemaal goed.

14. Sanseveria

Sanseveria Actief lid

4 jan 2011
    234
    0
    0
    Hee lieve meisjes!

Even een berichtje van mij. Ik heb af en toe wel even meegelezen, maar reageer niet meer op iedereen persoonlijk nu. Sorry, als ik iemand vergeet, maar ik leef erg met jullie mee hoor!

@Noa: spannend meis, je zit weer op het wachtbankje! Ik hoop voor je dat het raak is dit keer!

@Murphy: wat jammer dat deze ook niet door kan gaan. Overstimulatie las ik, jeetje nu dat weer. Maar heerlijk dat jullie nu lekker rust nemen en voor een pleegkindje gaan. Geniet daarvan en ik hoop echt van harte dat het toch nog zo mag zijn binnenkort bij jullie zelf...en wat gemeenschap nu betreft? Hmm, lastige...ik weet niet of ik dat zou gokken. Maar ik sta ook niet echt direct te springen om een twee- of meerling. Als dat voor jullie niets uitmaakt: go for it! Niet geschoten is altijd mis! ;)

@Zwolle: wat is jouw status momenteel? Jij bent ook aan het wachten dus? Hoe gaat het?

@Inge: wat spannend! Ik hoop voor je dat ie goed zit en dat de echo meer rust brengt over een tijdje. Voor nu: gefeliciteerd!

@all: mijn status: na 3 iui's zonder hormoonstimulatie ben ik dus even gestopt voor een aantal maanden. Eerste week was ik onrustig. Nu heb ik me er bij neergelegd. Ik heb dit forum even iets meer op de achtergrond gezet om wat rust in mijn hoofd te krijgen. Dat is wel redelijk goed gelukt nu. Heerlijk gefeest afgelopen weekend in Amsterdam! Was echt top! En genoeg afleiding en leuke sociale bezigheden en natuurlijk kan ik de eisprongdatum niet vergeten (dat is nu), dus we klussen zelf als een gek. En nu maar hopen dat het binnenkort een keer zomaar raak is. En zo niet, dan gaan we na de vakantie weer verder in augustus ofzo. Op 17 mei hebben we nog een afspraak met onze gyn om even te evalueren en te bespreken of we de volgende 3 pogingen met hormonen moeten gaan doen. Dus, dat is mijn status momenteel. Zijn jullie weer even op de hoogte.

Ik blijf jullie hier af en toe volgen en als er goed nieuws te melden is van jullie of mijn kant, dan laten we dat hier natuurlijk weten! Succes allemaal met wachten! Hierbij gooi ik weer wat toverstof jullie kant op! Catch!

xxx Sanseveria

15. Noa14

Noa14 Fanatiek lid

4 mrt 2011
    1.327
    0
    0
    NULL
    Noord-Holland
    @ Inge, wat een geweldig nieuws, gefeliciteerd!!! :) Je zal het ook nog wel spannend en eng vinden maar wat fijn voor jullie joh!

@ Sanseveria, groot gelijk dat jullie het nu zelf ook 'flink' proberen ;) hihi, niet geschoten is altijd mis. Wat fijn dat je zoveel leuke uitjes hebt, dan vliegt de tijd voorbij!
    Hoef je na de eerste 3 IUI's geen kijkoperatie voordat ze verder gaan met de volgende ronde IUI's? Of heb je dat al gehad?
    In welk ziekenhuis zit je ook alweer?
    Dat wordt namelijk alleen gedaan bij academische ziekenhuiszen zoals o.a. de VU en AMC.
    Dat doen ze zodat ze zeker weten dat je geen verstoppingen hebt of andere storende elementen die de behandeling in de weg kunnen zitten. Ik heb deze in dec. 2010 gehad.

@ Murphy, en? ;);):( toch zelf ook geklust deze dagen of durven jullie de gok niet te wagen?
    Hebben jullie al een idee wanneer jullie en pleegkindje krijgen? En hoe moet ik dat zien? Zijn dat kindjes die niet bij hun ouders kunnen blijven of komen ze uit een opvang of uit het buitenland of ?? Ik weet daar eerlijk gezegd weinig vanaf. En voor hoe lang zorg je dan voor hem/haar (kun je dat ook aangeven of je liever een jongen of meisje wil?) en waar gaat zo'n kindje nadat ze bij jullie zijn geweest dan naartoe? Wat een vragen allemaal he :)

@ Hier, best veel steken links van mijn navel. Zou dat al een cyste kunnen zijn? Zo kort na mijn IUI? Het is wel uit te houden hoor en ook niet 24 uur per dag maar vaker steekjes dan de vorige IUI's. Jullie enig idee wat dit kan zijn?

16. Noa14

Noa14 Fanatiek lid

4 mrt 2011
    1.327
    0
    0
    NULL
    Noord-Holland
    @ Zwolle, hoe gaat het bij jou? Want we lopen gelijk op :)

17. murphy

murphy Bekend lid

8 okt 2010
    877
    1
    18
    @inge: hoe voel je je ? Voelt het nog heel eng? Kun je het bevatten?? :D
    Ik kreeg geen punctie, omdat dat in mijn zh niet wordt gedaan. Voor ivf moet ik naar een ander zh, maar daar is een wachtlijst van bijna een jaar! :$

@noa: in de pleegzorg gaat het om kinderen uit nederland die om wat voor reden dan ook (tijdelijk) niet thuis kunnen wonen. Er zijn vele varianten, maar wij hebben gekozen voor acute zorg voor hele jonge kindjes, tussen nul en twee jaar.
    Kindjes komen uit een noodsituatie thuis. Moeten direct weg en worden vaak letterlijk uit hun bedje getild en meegenomen door jeugdzorg/politie. Dan gaat onze telefoon dus, met de mededeling dat er een kindje wordt gebracht.
    Binnen een maand wordt er dan onderzoek gedaan bij de ouders, wat er voor problemen zijn, is er een oplossing en kan het kindje nog terug naar huis. Misschien is er nog familie die voor het kind wil/kan zorgen. Wij hebben aangegeven dat het kindje bij ons kan blijven zolang het nodig is, kan dus een paar weken/maanden of zelfs jaren zijn. Soms blijven kinderen tot ze volwassen zijn. Maar hoe dan ook, de ouders blijven altijd in beeld. Kindje verliest zijn/haar familie dus niet, krijgt er alleen pleegouders bij! Dit laatste was ons doorslaggevend bij de keuze tussen adoptie/pleegzorg.

Kindjes komen vaak met alleen hun slaapzakje aan en een knuffel, dus we hebben veeeeeel babyspullen nodig. Ben dus druk aan het verzamelen. :D

O ja, we hebben toch maar gewoon geklust, zonder behandeling bij mij geen eitjes, dus voorlopig de laatste kans.

18. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    @murphy: mooi dat er mensen zoals jullie zijn, die kinderen een veilige plek bieden. Petje af.

Ik heb zelf al 3 dagen het gevoel dat ik ongesteld ga worden, maar het zet niet door. Sowieso balen natuurlijk dat onze 2e iui-poging dus waarschijnlijk niet gelukt is. En dan heb ik ook zoiets van: kom nu maar door, want dan kunnen we weer verder (als die cyste in m'n eierstok tenminste een beetje koest gebleven is). Morgen is de testdatum. Mocht ik dan nog steeds niet ongesteld zijn geworden, dan ga ik voor de zekerheid toch maar even een testje doen. Maar ik geloof er niet meer in dat deze poging gelukt is.

@Noa: ik had na de inseminatie een paar dagen een gevoelige buik, maar dat kwam denk ik omdat bij mij de inseminatie nogal moeilijk gaat ivm gekantelde ligging baarmoeder.

Groetjes stiertje

19. inge73

inge73 Lid

13 jul 2010
    56
    0
    0
    Noord-Brabant
    @ stiertje: spannend joh. Ik duim voor je dat het niet doorzet
    @ Noah; wanneer mag je testen? Heb je ook een inbrenghuls voor de utrogestan; de zogenaamde proppenschieter;)

Hier voel ik vanalles en dat geeft wel onzekerheid. Heb last van gevoelige boobs en wat lage rugpijn op sommige momenten. Vind het nog steeds spannend; moederdag komt eraan en 4 jaar geleden heb ik op moederdag een miskraam gehad. Ik tel af naar 17 mei.
    Hoop dat er ook voor jullie goed nieuws komt

20. inge73

inge73 Lid

13 jul 2010
    56
    0
    0
    Noord-Brabant
    @Murphy: jammer dat ze in jouw ziekenhuis geen punctie doen en dat er bij de ander een jaar wachttijd is. Ben verbaasd. Misschien wel verwend hier in Den Bosch. Geen wachtttijd.
    Mocht je toch zelf hebben geklust...;) ik hoop dat het raak is.

Deel Deze Pagina