Nieuw wachtbankje, wie schuift erbij?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Noa14, 2 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Noa14

Noa14 Fanatiek lid

4 mrt 2011
    1.327
    0
    0
    NULL
    Noord-Holland
    Hoi Rozerin,
    Tuurlijk mag je erbij 'schuiven' Gezellig juist.
    Jij mag dus al overmorgen testen, wow spannend.
    Je eerste keer IUI met Puregon en Pregnyl dus.
    Je spuit dezelfde eenheden als mij.

Die bijwerkingen en zw.symptomen zijn verschrikkelijk door de Pregnyl. Ene keer heel erg zodat het echt lijkt of je zwanger bent en deze ronde heb ik er minder bijwerkingen van.

Die testen 'branden in je hand he' Ik kan ook bijna niet wachten maar het maakt je zo gedesorienteerd.

2. Sanseveria

Sanseveria Actief lid

4 jan 2011
    234
    0
    0
    @Rozerin! Hi! Welkom! Spannend. Jij weet het al bijna...voel je je goed verder? Trek je het een beetje in de mmm?

@Murphy: Ach ja ongeduldig, dat ook weer niet echt. Maar ik zou het best al wel willen weten nu ja. Jij niet?

@Noa: zo het wordt hier al een beetje gezelliger he? Gezellig dat we nu al met z'n vieren kletsen. Misschien komen er nog meer bij ons op het wachtbankje zitten. Past wel.

@all: Wat ik me nog even afvraag, hoe gaan jullie om met alcohol. Oftewel drinken jullie helemaal niets momenteel of wel eens een wijntje (of iets anders alcoholisch) of drink je alleen als je zeker weet dat je ei er nog klaar voor is? Ik hou zelf best van een wijntje (gewoon met mate hoor, niks zorgwekkends haha), maar vind het zo moeilijk om voor mezelf te bepalen of dat nu wel of niet kan. Zou dat kwaad kunnen? Hoe doen jullie dat? Noa jij zij volgens mij laatst al eens dat je helemaal geen alcohol drinkt toch? Nooit of de laatste tijd niet omdat je met een kindje bezig bent?

3. zwolle123

zwolle123 Actief lid

5 mei 2010
    155
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames, is er nog een plekje voor mij op het bankje in deze spannende weken?!! Wij hebben net onze eerste IUI achter de rug:
    ik heb 8 dagen Puregon gespoten (25 eh) en daarna inseminatie op 31 maart en op 1 april nog een keer (maximale voorraad ervoor gegooid... haha). Ik mag van de verpleegkundige testen op 17 april, maar als ik een beetje bij jullie IUI- en testdagen kijk, dan moet dat volgens mij wel eerder kunnen! Helaas is manlief daar nog helemaal niet van overtuigd, maar dat komt nog wel... ;)!!

Ik vind het echt MEGAspannend allemaal, ik vind het erg fijn hier om te zien dat ik niet de enige ben... haha! Ik hoop op hele goede berichten voor ons allemaal!!! Liefs!

4. murphy

murphy Bekend lid

8 okt 2010
    877
    1
    18
    @sanseveria: ik drink normaal gesproken ook best graag een wijntje, maar in de weken na de iui drink ik geen druppel. Voor de eisprong wel af en toe een wijntje.
    Ook hou ik rekening met wat ik eet (geen biefstuk, filet americain) en niet te veel cafeïne.
    Weet niet of 't kwaad kan, maar zwanger worden gaat bij ons al zo moeilijk, wil het mijn lijf niet extra moeilijk maken. Is vooral gevoelsmatig, ik vraag me ook af hoe anderen dit doen. Ben dus benieuwd naar de andere reacties.

En tuurlijk, ik zou wel alvast willen weten of het gelukt is. Valt alleen nu nog weinig te weten, denk ik zo. Ik kan het redelijk los laten dit keer, maar ben wel heeeeeel moe door de utrogestan. Blij als ik kan stoppen met dat spul (hoop natuurlijk dat dat pas over negen weken is...)

@zwolle123: kom gezellig erbij! We schuiven wel stukje op hoor!
    Huh? Twee keer inseminatie?? Hmm, nooit van gehoord, maar misschien wel goed, max. vorraad...
    Spannend he, die wachtweken. Enne, als manlief over een week of twee helemaal gek wordt van jouw zenuwen (en die van hemzelf) dan vindt hij iets eerder testen vast geen gek idee!

5. Sanseveria

Sanseveria Actief lid

4 jan 2011
    234
    0
    0
    Heee Zwolle!!! Leuk dat er bij komt. Je eerste poging dus? Spannend he? Waarom moest jij 2 keer insemineren? Dat is bijzonder. Hadden jullie goede hoeveelheden? Waar ligt het aan bij jullie?
    Wij mogen over het algemeen testen 14 dagen na IUI. Dus...zaterdag 16 april mogen wij testen (iui op 2 april). Lijkt mij toch dat jij in ieder geval 1 dag eerder mag...haha. Niet nog eerder doen hoor, de pregnyl kan een vertekend beeld geven omdat dat zwangerschapshormoon is. Schijnt na 10 dagen uit je bloed te zijn. Succes met wachten! Liefs terug!

6. Sanseveria

Sanseveria Actief lid

4 jan 2011
    234
    0
    0
    @Murphy: hm, wat knap van je om niks te drinken en al zo goed bezig te zijn met eten. Dat doe ik allemaal niet hoor. Als het er eenmaal echt in zit, dan leef ik natuurlijk direct heel gezond. Maar ik denk ook maar zo: als ie zit (of als 'ze' zit...jaja een meisje lijkt mij zo leuk!!!), dan zit ie goed en zal het vast niet afhangen van een broodje filet of carpaccio ofzo. Hoop ik.
    En die wijntjes...tja die zijn zo lekker! Ik drink dan wel veel minder dan eerst. En bij voorkeur dus ook niet na de IUI. En als ik dan toch eens drink, dan hooguit 2 glazen.
    Hm cafeine zeg je...ik drink op mijn werk echt sloten koffie...misschien ook maar eens een beetje minderen.

Ben ook benieuwd naar de anderen.

7. zwolle123

zwolle123 Actief lid

5 mei 2010
    155
    1
    0
    NULL
    NULL
    HAHA ik word wel blij van jullie lieve berichtjes!! We komen de tijd wel door met zijn allen!!!

Bij ons is tot op dit moment niets gevonden. Wel 1e keer negatieve samenlevingstest gehad, maar paar dagen later nog een test gedaan (er was 1 zielig dood zaadje te zien) en toen zag het er prima uit... vreemd verhaal, maar goed! Verder niets gevonden. Ik mocht van de arts 2 dagen achter elkaar insemineren, dus heb de kans maar gegrepen! :D Hoe meer zaadjes, hoe meer vreugd.... :D
    Woensdagavond pregnyl gezet, donderdagmiddag en vrijdagmiddag inseminatie. Mijn lijf reageert nogal heftig op de hormonen dus ik was wel bang dat mijn eisprong vanzelf eerder zou springen (eitje was ook deze ronde behoorlijk snel gegroeid ineens).

Wij zijn al tijdje bezig en moet zeggen dat ik niet heel ernstig rekening hield met drinken en dingen eten en zo. Wel wat geminderd met koffie en rond eisprong geen woeste kroeg-avonden voor ons, maar verder niet echt. En nu vrijdag na IUI lekker hapje eten samen en we hebben er lang over zitten dubben of ik nog gezellig een wijntje mee zou drinken.... hahahaha! Nu hebben we samen maar geproost op een goede afloop van onze IUI en heerlijk genoten van mijn lekkere wijntje!!! Doe nu wel overdreven braaf voor mijn gevoel, maar gelukkig hebben jullie daar hier en daar ook wel last van... aan de andere kant.. als het nog heeeeeel lang gaat duren... met de zomer en terrasjes voor de deur.... nou ja, deze maand gaat hem worden, dus dan is het voor een goed doel!!

@ Rozerin: WAT SPANNEND DAT JE AL BIJNA MAG TESTEN!!! Hoe voel je je?? WAAAH dat vroege testen is echt hels... wel een streepje, niet een streepje! Hoop dat je het nog even vol kunt houden!!

Ennu.... ik heb manlief in ieder geval overgehaald om de 16e te testen (maar ik kan natuurlijk altijd vrijdag vast een testje ertegenaan gooien.... bij roze streepies word ie vast niet boos... :p)

8. Rozerin

Rozerin Actief lid

1 feb 2011
    177
    0
    0
    Sociaal pedagogisch hulpverlener
    Rotterdam
    @All thanks dames.. En zwolle welkom !
    Ik reken volgens mij verkeerd dus ik denk er gwn aan om zondag een test te doen :) om gwn zkr te zijn..
    jah het is indd hels met het vroeg testen..
    Ik heb het niet erg moeilijk met de mmm maar moet wel toegeven dat ik door die hormonen vreselijk aankom en dat ik dat niet prettig vind omdat ik al PCOS heb:( maarja het is voor het goede doel..
    Ik hoop zo dat het raak is deze keer.. En owjah ik doe nog geen IUI ik gebruik alleen puregon+pregnyl :) (wij moeten nog zelf klussen) Ik hoop dat ik het volhou want wil geen vroege valse testen/hoop hebben..
    Heel veel suc6 allemaal op het wachtbankje ik vond de 1e week een ramp maar wen er nu wel aan hoor.. gwn een beetje uit je hoofd zetten endan komt het goed..!!

Duim Duim Duim voor 2 streepjes voor ons allen..

9. Noa14

Noa14 Fanatiek lid

4 mrt 2011
    1.327
    0
    0
    NULL
    Noord-Holland
    @ alle wachtende, houden jullie het nog?
    Ik voel me nu zo vreselijk onrustig, oooooohhhhhhh
    Aan de ene kant probeer ik zo goed de hoop te houden op een zwangerschap, aan de andere kant ben ik zo bang om weer teleurgesteld te worden en weer die zware periode te krijgen van verdriet...

10. Noa14

Noa14 Fanatiek lid

4 mrt 2011
    1.327
    0
    0
    NULL
    Noord-Holland
    @ Zwolle, welkom op het bankje. Leuk dat je erbij bent geschoven, gezellig. Heel begrijpelijk dat je het spannend vindt. Maar wat is het snel gegaan deze eerste ronde bij jou. Maar 8 dagen spuiten en ook nog gelukt met zo'n lage eenheid aan dosering, goed hoor!

@ Rozerin, Het schiet aardig op voor jou he? Jij mag toch bijna testen?

@ Sanseveria, hoe voel jij je? Nog steeds goed en geen symptomen? We moeten nog een weekje........
    We duimen voor allemaal 2 streepjes hoor :)

11. murphy

murphy Bekend lid

8 okt 2010
    877
    1
    18
    @allemaal: hoe gaat het bij jullie?
    Van onrust heb ik nog geen last, maar ik zie wel een beetje op tegen De Testdag. Bang voor teleurstelling....maar goed, we hebben nog steeds een weekje. Vind het altijd zo'n slopende dag, om acht uur bloedprikken en dan wachten tot na twee uur op de uitslag. Lijkt zoooooo lang te duren. De utrogestan houdt de ongi tegen, dus ik kan niet gewoon afwachten....vorige keer had ik wel al ongi krampen voor de testdatum, dus wist ik eigenlijk al dat het game over was. Hopelijk dit keer niet!

@rozerin: bijna testtijd! Spannend!

Iemand al pijntjes/kwaaltjes/krampjes/enz???

12. Noa14

Noa14 Fanatiek lid

4 mrt 2011
    1.327
    0
    0
    NULL
    Noord-Holland
    @ allemaal, wat de alcohol betreft. Ik drink niet dus dat is makkelijk, dan mis ik het ook niet :)
    Wat ik wel mis is Filet Americain, dat vind ik echt zoooo lekker. En ik heb een lange tijd geleden op dit topic aan de deskundige gevraagd vanaf wanneer je dat niet meer mag eten en zij adviseerde om dat echt al niet meer te doen vanaf de inseminatie of zelfs wat vroeger....dus dat komt ook niet meer in mijn boodschappenmandje terecht helaas :( Maar dat heb ik er graag voor over.

@ Murpy, jeetje wat spannend dat jij dmv een bloedonderzoek moet testen, logisch ook als je ongesteldheid uitblijft door die utrogestan. Ik gebruik dat niet dus wordt door de Pregnyl vaak al op de 10e dag ongesteld en heb ik nog nooit mijn NOD gehaald. Was altijd al veel vroeger dan mijn NOD ongesteld :(
    Dus zit het nu ook alweer te berekenen, dat zou dan a.s. dinsdag al zijn.......

Enige last wat ik heb zijn krampjes laag onderin mijn buik.

En jullie?

@ Rozerin, succes morgen. Dan ga je een thuistest doen toch?
    We duimen voor je

13. Rozerin

Rozerin Actief lid

1 feb 2011
    177
    0
    0
    Rotterdam
    Jah ik ga inderdaad een thuistest doen morge, maar eerlijk gezegd weet ik niet of ik het aankan hoor.. misschien w8 ik toch even tot zondag ochtend omdat ik thuis even geen testjes meer heb.. moet er morge maar een gaan halen:)
    Jullie ook heel veel suc6 met wachten..!!

14. Sanseveria

Sanseveria Actief lid

4 jan 2011
    234
    0
    0
    @Rozerin: spannend!!! Wij checken morgen vast allemaal zsm dit topic om te kijken of jij al wat hebt laten weten. We duimen voor je! Succes.

@Murphy: dat klinkt inderdaad spannend en slopend die testdag van jullie. Jeetje, wat duurt dat lang voor ze iets laten weten. Maar hopelijk is het voor een goed doel.

@Noa: goh ik sta echt te kijken wat wat jij schrijft. Dat je ook vlak voor iui en erna al rekening moet houden met filet americain en zo. Ga het de volgende keer (hoewel ik hoop dat die er niet komt natuurlijk) toch eens navragen bij mijn gyn.
    Maar jij voelt dus al krampjes in onderbuik? Wat voor krampjes? Echt noemenswaardig (schaal van 1 op 10) of vaag in de verte alsof er iets gaande is? Ik voel weinig tot nu toe. Heeeeeel klein beetje af en toe linksonderin mijn buik een beetje bedrijvigheid, zo zal ik het maar noemen. Niet pijnlijk, ook niet echt krampjes, maar gewoon het gevoel alsof het daar rommelt. Maar het kan ook allemaal psychisch zijn. Weet niet, ik negeer het zoveel mogelijk. Ik wil zo graag dat het raak is dit keer!!!! Verdorie, hoe lang moeten we allemaal doorgaan en geduld hebben. Wist ik dat maar, dat maakte het een stuk relaxter.
    Omdat ik eigenlijk niets tot weinig voel, denk ik dan ook al snel dat het wel niks zal worden of zijn dit keer. Maar ja, je weet nooit natuurlijk. Ik weet ook niet wat ik moet voelen en of je iets voelt als het wel raak is. Zucht...ingewikkelde materie.

Nou ladies, we houden elkaar op de hoogte en heel veel succes Rozerin, morgen!

15. Rozerin

Rozerin Actief lid

1 feb 2011
    177
    0
    0
    Rotterdam
    @Sanseveria en iedereen heel erg bedankt voor de steun..
    Ik voel niks eigelijks maar begin het wel heel erg spannend te vinden.. Ik hoop zo dat het raak is.. En heel veel suc6 met het afwachten van deze ronde allemaal!!

16. zwolle123

zwolle123 Actief lid

5 mei 2010
    155
    1
    0
    NULL
    NULL
    Haaai dames!!!

Slopend he, dat wachten... ik slinger van `prima, ik hou het nog wel drie weken vol` tot `ik wil het NU weten`... meestal overheerst dat gevoel... haha! Ik ben ook erg onrustig, vind het superspannend, ook omdat ik van alles voel: krampjes, rommelend gevoel, kriebel onder mijn navel, gevoelige borsten, beroerd en zoooo moe... maar goed, dat kan ook echt alle kanten opgaan, dus ik kan er helemaal niks niks niks mee!!

@ Rozerin, wat goed dat je zo lang kunt wachten (maar ik ben wel heeeeeel benieuwd.... haha)! Spannend hoor!! Ik heb er vertrouwen in dat dit hem gaat worden!!

@Murphy, wat doet die ustrogestan precies met je lijf? 3 minuten wachten voor de uitslag van de thuistesten vind ik al lang... laat staan 2 uur!!

Wanneer kan iedereen nu ongeveer gaan testen? Rozerin dit weekend en de rest ergens eind volgende week?? Liefs!!

17. murphy

murphy Bekend lid

8 okt 2010
    877
    1
    18
    @noa: als je normaal al op dinsdag ongi kan verwachten, wordt het dus eigenlijk al best spannend bij jou! Hopelijk geen ongi te bekennen dit keer!

@zwolle: vervelend is dat he, al die steekjes/pijntjes/dingetjes die je voelt. Je weet gewoon niet wat je ervan moet denken...
    Utrogestan krijg ik omdat mijn progesteron na de eisprong een beetje aan de lage kant was. Dat zou een eventuele innesteling in de weg kunnen staan, dus vandaar dat ik het progesteron aanvul met utrogestan bolletjes. Worden ook voorgeschreven als je lf te kort is of je baarmoederslijmvlies te dun is.
    Als ik zwanger ben, moet ik deze de eerste 8 weken blijven gebruiken. Dus hopelijk moet ik nog 9 weken aan de bollen!

@all: hier buikgriepje. Voel me vandaag al een stuk beter, maar gisteren hele dag en nacht boven toilet doorgebracht!
    Dus ik heb wel wat buikkrampjes en zo, maar dat zal wel van de buikgriep komen!

@vervelende testdag: tja, is wel heeeeeel lang wachten, maar van de andere kant heb ik dan wel meteen duidlijkheid. Als ik 14 dagen na pregnyl een thuistest zou doen en deze was negatief, zou ik toch nog blijven hopen dat 't te vroeg was of zo. Nu weet ik het meteen helemaal zeker.

18. Noa14

Noa14 Fanatiek lid

4 mrt 2011
    1.327
    0
    0
    NULL
    Noord-Holland
    @ Sanseveria, die krampen zijn echt maar een 3 op een schaalvan 1-10 Dus niet heftig of pijnlijk. Voelt meer als een gas in mijn buik maar dan onderin mijn buik. Gister was ik strontchagrijnig tegen alles en iedereen in mijn omgeving pfff vooral mijn man moest het ontgelden. Achteraf voel ik me dan zo schuldig. Als ik er nu aan terugdenk dan denk ik "pfff wat heb ik me overdreven gedragen" Maar door die hormonen heb ik er gewoon geen grip op en heb ik achteraf pas door hoe geirriteerd of chagrijnig ik was :(

Wat je omschrijft is zo typisch voor deze wachtperiode. Je weet niet of iets psychisch is of echt lichamelijks is. Lastig he en oooh zo verdomd moeilijk dat wachten wachten wachten.

@ zwolle, die kriebel onder je navel herken ik zooooooooo, had ik afgelopen keren ook steeds haha.
    Mijn NOD is 16 april dus dan kan ik testen.

@ Rozerin, ben zo benieuwd naar jouw uitslag. Jij bent de eerste van ons hier op het wachtbankje.....misschien weet je nu al meer???

19. Sanseveria

Sanseveria Actief lid

4 jan 2011
    234
    0
    0
    Goedemorgen meiden,
    Er wordt al lekker fanatiek gekletst hier, gezellig.
    Goede nieuws van de dag: voor de dames die iui ook op 2 april hadden: we zitten al op de helft met wachten!!! Volgende week om deze tijd weten we het en hebben we elkaar hopelijk leuk nieuws te vertellen. In ieder geval iemand van ons! Hoop ik echt!

@Rozerin: ik ben gewoon een beetje zenuwachtig voor jou. Hopelijk weet je het vandaag en laat je ons snel iets weten. Anders hebben wij natuurlijk geen leven , haha.

@Noa: ach, heb je het wel weer goed gemaakt met je mannetje? Stom is dat toch he dat je dan zo vervelend wordt. Al die hormonen in je lijf. Daar komt het vast van. Ik heb er iets minder last van namelijk. Maar ik spuit of slik dus ook geen hormonen erbij.

@Zwolle: toen ik jouw verhaaltje las dacht ik meteen, dat zijn wel heel erg zwangerschapssymptomen. Ik heb zo'n gek gevoel dat jij misschien wel eens zwanger zou kunnen zijn. Ik hoop het voor je!

@Murpy: vervelend dat je buikgriep hebt. Bah, kan er ook nog wel bij. Dan weet je helemaal niet meer wat wel of niet voelt. Hopelijk knap je snel op.

Ik heb hieronder even een NOD lijstje gemaakt op datum. Dan weten we precies wanneer het voor iedereen 'THE DAY' is.

Rozerin: NOD Vandaag!!!
    Murphy: NOD 14 april
    Noa14: NOD 16 april
    Zwolle123: NOD 16 april
    Sanseveria: NOD 16 april

20. Noa14

Noa14 Fanatiek lid

4 mrt 2011
    1.327
    0
    0
    NULL
    Noord-Holland
    @ Murphy kun je het weekend wel een beetje genieten van het mooie weer of ben je nog erg ziek en slap van je buikgriep? Beterschap!

@ Sanseveria, ja tuurlijk heb ik het goedgemaakt met mijn hubby. Hij is zo'n lieverd en zo enorm geduldig met me dus hij zeurt er bijna nooit over. Het is méér dat IK het achteraf doorheb dat ik niet zo gezellig heb gedaan....

Goed het lijstje wat je hebt gemaakt.

Ik hoop gauw iets van Rozerin te horen!?!?

We zitten echt allemaal zoooo dicht bij elkaar, spannend

Hoe voel jij je vandaag?

Deel Deze Pagina