Nieuw wachtbankje, wie schuift erbij?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Noa14, 2 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Noa14

Noa14 Fanatiek lid

4 mrt 2011
    1.327
    0
    0
    NULL
    Noord-Holland
    hai lieve meiden, nog meer slechte berichten :( nog 2 ongesteld geworden dus?
    En Sanseveria, wat is dat met je arm dan? Wat raar joh?
    En hoe voelen jullie je erbij, toch verdrietig meiden dat het ook voor jullie niet gelukt is!

Zijn er nu geen wachtenden meer over dan? Gaan we met zn allen door naar een nieuwe ronde?

Zullen we dan deze topic dan ook maar aanhouden om 'ons cluppie' bij elkaar te houden?

@ Hier... 't gaat....nog erg moe en voel me beetje stilletjes en down zeg maar. Maar ik start maandag weer met de 5e IUI

2. murphy

murphy Bekend lid

8 okt 2010
    877
    1
    18
    Wat jammer nou!
    Is het nu officieel bij ons allemaal mislukt ? :(:x:(
    Veel sterkte sanseveria en zwolle, hopelijk hebben we de volgende ronde allemaal meer geluk....

Ik ben nog steeds aan het wachten op m'n menstruatie. Vind het wel een beetje vervelend dat het nu zo lang duurt, ik wil nu ook weer verder. Heb wel af en toe wat krampjes, dus hopelijk begint het vanacht of morgen. Stom, twee weken hoop ik het niet te krijgen en nu zit ik er op te wachten! ;)

Hoe gaat het vandaag met jou, Noa?
    Idd, zou een eventuele punctie bij ivf niet onder narcose kunnen? Ik zou het eens navragen. Of je opent een topic om te vragen of meiden ervaring hebben met jouw probleem.
    Maar ja, hopelijk heb je die hele ivf nooit nodig!

Ik ben nog steeds erg nuchter onder de hele mislukte poging. Heb zoiets van, natuurlijk is het weer niet raak. Heb gewoon geen zin om het verdriet te voelen of zo. Dus voel ik het niet. Klinkt misschien niet zo logisch, maar zo voel ik het wel.

We zijn ook los van dit medische traject al maanden bezig met pleegzorg en willen graag gaan zorgen voor een pleegkindje.
    We doen nu wel nog minimaal 1 iui, en daarna hopen we voor een pleegkindje te mogen gaan zorgen. Als een pleegkindje dan weer naar zijn/haar ouders terug kan, doen we misschien nog een ivf poging. Of als het kindje bij ons opgroeit, doen we die ivf poging als alles een beetje "loopt" en we het kunnen combineren.

Los van de hele mmm, verheug ik me enorm op ons pleegzorg avontuur! :)
    Misschien verklaart deze keuze/beslissing een beetje de rust die ik nu heb tijdens de laaste behandelingen...

Jeetje, het is weer een heel verhaal geworden :cool:

3. Noa14

Noa14 Fanatiek lid

4 mrt 2011
    1.327
    0
    0
    NULL
    Noord-Holland
    Ik heb ff pauze nu, ben aan het werk. Gelukkgi maar want stil zitten word ik helemaal gek nu. Ik ben wel erg verdrietig om eerlijk te zijn, ik trek die tegenslagen bijna niet meer. Heb nu 19 medische pogingen achter de rug dmv Puregon en Pregnyl dus tsja.......dan ben je het weleens zat.

@ Murphy, gelukkig jij niet zo heel erg verdrietig dit keer. Wow pleegzorg, wat knap dat jullie dat willen en kunnen. Helemaal in dit traject om zelf een kindje te krijgen. Is dat niet zwaarder dan?
    Ben je ondertussen al ongesteld geworden?

@ allemaal, hoe gaat het met jullie?

4. murphy

murphy Bekend lid

8 okt 2010
    877
    1
    18
    @noa: ik kan me echt heel goed voorstellen hoe je je voelt.
    Wij zijn volgens mij ongeveer even lang bezig. Ook al zoveel medische pogingen gehad. Af en toe trek ik het ook echt niet. Steeds die tegenslagen, al die hormonen....
    Ik heb vandaag ook een beetje een dipdag. Niet echt heel erg, maar ik voel me toch wel een beetje triestig.

Pleegzorg is iets waar we ons allebei heel erg op verheugen. Maar ik wil het liever niet combineren met dit medische traject. Dat is gewoon te veel en ik wil me ook niet steeds zo shittig voelen door hormonen en mislukte pogingen als er een kindje bij ons woont. Dan wil ik me ook helemaal voor hem/haar kunnen inzetten. Daarom gaan we tussen de iui's en de ivf ook een flinke pauze inlassen. Het voelt ook heel lekker om even met iets heel anders bezig te zijn, en mijn lichaam even rust te geven. O ja, ongesteldheid begint op gang te komen, joepie!

Hoe gaat het met de rest? Allemaal weer een beetje bekomen van de teleurstelling?

5. zwolle123

zwolle123 Actief lid

5 mei 2010
    155
    1
    0
    NULL
    NULL
    hee dames!! Bah wat een rotdagen voor iedereen, had toch echt gehoopt dat iemand wel goed nieuws zou hebben...!!!! En Murphy en Noa, ik kan het me zo goed voorstellen als je al zoveel medische pogingen hebt gehad, dat je er even helemaal klaar mee bent en het even niet meer weet!!! Murphy, wat spannend dat jullie bezig zijn met pleegzorg!! Hoe gaat dat allemaal in zijn werk? Ben heel benieuwd!! Snap wel goed dat jullie dat niet parallel willen laten lopen met druk in het ziekenhuis bezig zijn met een eigen kindje, dan wil je ook alle aandacht aan je pleegkindje kunnen geven! Ik vind het wel iets heel moois!!

Noa, ben jij inmiddels al iets meer te weten gekomen over het verhaal van je eierstokken of wacht je even rustig af?? Ik hoop zo dat je volgende ronde raak is en het niet zo ver hoeft te komen!!

En Sanseveria, hoe voel jij je? Heb je nog zoveel last van je arm?

Hier gaat ie emotioneel gezien wel, wel verdrietig maar ook wel realistisch. Vond het wachten vorig weekend en begin van de week erger dan de teleurstelling nu. En ben er nu wel uit dat je er echt helemaal niets van kunt zeggen. Begin van de week echt zoveel menstruatiekrampen en de laatste dagen helemaal niet meer zo... het zegt dus niets!! Moet wel zeggen dat menstruatie niet goed doorbreekt, wel rood bloed in tampon maar verder niet echt veel, dat is normaal wel anders, maar goed, dat zal ook wel door de hormonen komen. Net ouderwets een tukkie van 2 uur (!!!) gedaan met een kruikje op mijn buik, ik ben echt een bejaarde..!!
    Ik ga maandag bellen met het ziekenhuis om te kijken of we direct door kunnen gaan!! Mijn mannetje heeft het wel moeilijk om vertrouwen te houden, we hadden wel echt het idee dat alles helemaal goed was: ik reageerde goed op de hormonen, 2 keer geinsemineerd, goede hoeveelheid zaadjes, zelf nog flink aan de klus geweest en dan toch niet gelukt.... lief is ie!! Wij gaan lekker relaxed avondje samen op de bank tegemoet, lekker wijntje en hapjes erbij en samen weer vol goede moed (hopelijk) uitkijken naar onze volgende keer!!!

Lieve meisjes, ik vind het wel bijzonder wat we deze week allemaal met elkaar gedeeld hebben, ik zat echt met tranen in mijn ogen toen ik las dat jullie ongesteld werden, het is zo oneerlijk!!! Ik heb echt neurotisch op mijn mobiel zitten kijken om te zien of er weer een berichtje van jullie was...!!! Hopelijk wordt de volgende ronde wel onze ronde, voor allemaal!!!!!!!!!!!! Liefs en fijne avond!!

6. Noa14

Noa14 Fanatiek lid

4 mrt 2011
    1.327
    0
    0
    NULL
    Noord-Holland
    @ Zwolle, wat onwijs lief je berichtje. Ik ben ook erg gehecht geraakt aan 'ons topic' en zit er dagelijks, meestal wel vaker dan 1x per dag, op te kijken :p
    Wat raar dat je ongi niet goed doorbreekt :(
    Wel heerlijk he zo'n overdag tukkie. Op aanraden van een vriendin heb ik homeopatische slaappillen gehaald, door al dat verdriet en piekeren kan ik slecht in slaap komen en ben ik tig keer wakker per dag. (her) kennen jullie dit ook?

Wat betreft mijn eierstokken moet ik nu even laten rusten omdat we ons voorlopig nog op IUI's moeten richten, zeker nog 4x. Dus zoals jij al zegt, wie weet komt IVF nooit meer te sprake, ik hoop het ;)

@ hier, vandaag hard gewerkt. Ik ben fotograaf en heb een eigen fotostudio met mijn vader samen. Dus veel shoots in de weekenden omdat dan het hele gezin, ook met kleine kinderen, kunnen komen. Vandaag hebben we 3 fotosessies gedaan, één sessie duurt zo'n 1,5 uur.
    Veel mensen in mijn omgeving vragen 'hoe ik dat soms nog kan', dat werkt zeg maar. Omdat ik heel veel zwangerschapsreportages heb. Prachtige foto's waar ik me helemaal op uitleef. Maar dat is werk voor mij, dan gaat de knop om en komen er geen emoties ten opzichte vna mezelf naar boven. Gelukkig maar want ik doe een flink aantal zwangerschapsessies per maand.

@ Murphy ik vind het echt bewonderenswaardig hoor wat je verteld over jullie wens/interesse in pleegzorg. Wat knap dat je dan het medische traject tijdelijk stop zet maar ik geef je helemaal gelijk. Al je aandacht en liefde op jullie pleegkindje richten. Vind ik echt heel moedig en sterk van jullie.

Fijne avond meiden
    p.s. Sanseveria, hoe is het met jou meid?

7. murphy

murphy Bekend lid

8 okt 2010
    877
    1
    18
    @zwolle: wat een lief berichtje! Ik vind dit ook een heel fijn topic en ik heb echt het gevoel dat we enorm met elkaar meeleven! Zou zonde zijn om het topic te sluiten, omdat we even niet op 't wachtbankje zitten nu. Wat mij betreft kletsen we gewoon de tijd vol tot we allemaal weer "mogen" gaan wachten!

@noa: je bent fotograaf? Wat ontzettend leuk! Idd knap dat je een knop om kunt zetten om een zwangerschapsreportage te maken. Weet niet of ik dat zou kunnen hoor.

O ja, en over pleegzorgtraject: eigenlijk wil ik sowieso even rust voordat we gaan ivf-en. Jaren in de mmm hakt er bij mij wel in, dus ik wil even (hormoonvrij) tot mezelf komen. Dus we zetten de mmm niet stop vanwege pleegzorg, maar het voelt voor ons echt als het juiste moment om én lang te pauzeren én tegelijkertijd hopen we een kindje (en zijn/haar ouders) te kunnen helpen op een moeilijk punt in hun levens.

Ik vond het ook altijd zo gemeen dat sommige ouders die niet kunnen zorgen voor hun kind er wel een kregen, en wij niet. Pleegzorg heft voor mij dit gevoel op. Sommige mensen krijgen makkelijk kinderen maar hebben (een tijdje) moeilijkheden bij het opvoeden, wij kunnen moeilijk kinderen krijgen en willen heel graag zorgen voor een kleintje! Mooie combi, toch?!
    Daarna kunnen we dan weer fris en fruitig verder met de mmm- ellende, in de hoop dat we dan eindelijk voor ons eigen ukje mogen gaan zorgen!

Fijne avond nog en alvast welterusten!

8. murphy

murphy Bekend lid

8 okt 2010
    877
    1
    18
    Ok, een beetje laat, maar ik ben opeens heel verdrietig over mijn mislukte poging. Ik kan gewoon niet meer stoppen met huilen. Ik heb heel erg het gevoel dat het nooit gaat lukken om zwanger te worden en dat die hele mmm geen zin meer heeft.....
    mijn man blijft maar geloven dat 't goed komt en dat ik ooit een keer zwanger zal worden, maar ik kan niet begrijpen waar hij dat eindeloze vertrouwen vandaan haalt.
    Als het na al die jaren niet is gelukt, waarom zou het dan de volgende keer opeens wel lukken?!?

Slechte timing om te gaan huilen, straks komen met mijn zus en haar man en mijn twee kleine neefjes hier eten, dus ik sta met dikke tranen gehaktballetjes voor mijn neefjes te rollen....moet snel weer verder.

9. Noa14

Noa14 Fanatiek lid

4 mrt 2011
    1.327
    0
    0
    NULL
    Noord-Holland
    @ Murphy, HELE DIKKE virtuele KNUFFEL meis. De timing is inderdaad niet fijn voor je maar het is voor je lichaam en het verwerken wel goed dat je zo moet huilen. Laat het gewoon maar eventjes gaan.

10. Sanseveria

Sanseveria Actief lid

4 jan 2011
    234
    0
    0
    #130 Sanseveria, 17 apr 2011
    Laatst bewerkt: 17 apr 2011
    Heey meisjes!
    Daar ben ik ook weer even. Had even pauze genomen, te druk om te schrijven hier. Hahahaha. Heb een heerlijk relax weekendje gehad en alles gedaan wat even moest om dipjes kwijt te raken: shoppen, wijntjes drinken, lekker bij paps en mams op de bank verwend worden met lekker eten, harde muziek, kledingkast opruimen, weer wijntjes drinken, snoepen. Heerlijk! Ben d'r weer bij nu.

Toen ik al jullie berichtjes las, was ik gewoon even stil. Zo lief wat jullie allemaal schrijven. Zwolle, jouw berichtje ook, wat lief!

@Noa: ik hoop dat je een beetje gewend bent aan het nieuws van je eierstokken. Morgen dus weer starten voor jou? Beetje goed gevoel nu? Ik snap dat het lastig is, het is ook niet niks. Succes morgen. Wat leuk dat je fotograaf bent trouwens. Moeilijk af en toe met gezinnen, kindjes en zwangeren. Maar ja, werk is werk en prive is prive. Zo moet je het maar blijven zien.

@Murphy: ach meisje, vandaag je dipje dus? Hopelijk heb je het even lekker van je af kunnen huilen en praten en lucht dat een beetje op. Ik heb je verhaal over de pleegzorg gelezen en vind dat ook heel knap van jullie. Ik zou dat niet kunnen, maar ik ben blij dat er mensen zijn die zo'n kindje een beetje liefde en vaste basis kunnen en willen bieden. Hoop voor jullie echt dat dat even rust gaat brengen en dat je er dan weer tegenaan kunt om zelf een kleintje op de wereld te zetten. Die mmm heeft echt nog wel zin, jullie tijd komt nog wel. Blijf hoop houden hoor! Hoop dat je je een beetje hebt kunnen vermannen toen je zus, zwager en neefjes kwamen vandaag en dat je toch nog een gezellige dag hebt gehad.

@Zwolle: heb je een lekker weekendje gehad met je mannetje en hapjes en wijn op de bank en buiten? Ik begrijp precies wat jij bedoelt met dat je teleurstelling lang zo heftig niet voelt als die wachtdagen. Ik heb dat ook. Ik kan me heel snel berusten in het feit dat het weer niet is gelukt. Hoewel ik het dit keer echt niet leuk vond. Ik had, net als jij, zo'n goed gevoel over deze poging. Alles was goed gegaan, goede hoeveelheden, ei prima, baarmoederslijmvlies supermooi etc. Waarom lukt het dan toch steeds niet he?
    Je berichtje is zo schattig! Ik voel dat ook zo. We hebben echt veel gedeeld deze week. Iedereen was/is heel trouw met op dit topic kijken en reageren en dat maakt het ook zo leuk voor iedereen die meeschrijft. Je weet dat mensen echt oprecht, ergens in het land, zitten te denken aan jou en met je meeleven. Zo leuk vind ik dat! Ook ik checkte steeds mijn laptop als ik thuis was en mijn mobieltje als ik werkte, als er weer iets spannends stond te gebeuren op het forum. 's ochtends vroeg en 's avonds laat ging ik met jullie slapen, haha. Effe checken op mijn mobiel of er nieuws was en dan weer over tot de orde van de dag. Zo jammer dat de een na de ander van ons ongesteld werd of klotenieuws kreeg...maar ja, vol goede moed verder ladies! Hoewel ik dus ff niet een iui doe de komende tijd, blijft het voor ons natuurlijk ook spannend. Ik blijf dus lekker met jullie meekletsen en meehopen en toverstof heen en weer gooien!

Met mijn arm gaat het gelukkig weer goed. Heb gister een dikke vette roze jongen erin gegooid (ibruprofen) en dan gaat het gelukkig wel. Dat is echt iets geks ja. Sinds ik van de pil ben, heb ik altijd vlak voor de ong en de eerste dag een enorme zeurende pijn in mijn rechterschouder/arm. Het tintelt soms gewoon in mijn hand. Kennen jullie 'groeipijn' van vroeger? In je benen ofzo? Daar lijkt het op...Gek he?! Verder nog wel ongesteld, ben het meestal best lang, 6 dagen ofzo. En geestelijk gaat het redelijk. Vind het lastig om me neer te leggen bij onze stopmaanden, maar weet dat het beter is.

We blijven gewoon lekker doorkletsen hier hoor meiden! Ook al is het ff rustig momenteel op wachtgebied, we hebben volgens mij genoeg aan elkaar te vertellen. Dus voel je je geroepen om iets leuks over jezelf te vertellen of heb je een vraag aan de anderen? Shoot!

Liefs en dikke knuffel voor jullie!

11. murphy

murphy Bekend lid

8 okt 2010
    877
    1
    18
    Hallo meiden,

Huilmiddag luchtte enorm op. :cool:
    Ik voelde me daarna weer iets beter. Eten was lekker en we zijn nog lekker buiten geweest met mijn neefjes. Was toch nog erg gezellig.
    Net met zh gebeld, beetje onduidelijkheid over hoeveel ik nu weer moet gaan spuiten. Ik begin eigenlijk altijd met 100E, maar verpleegkundige wilde voor alle zekerheid arts nog even raadplegen. Dus morgenmiddag heb ik een tel. afspraak met arts en dan kan ik morgenavond weer beginnen. :)

Zijn jullie allemaal al weer begonnen met spuiten inmiddels?

12. Sanseveria

Sanseveria Actief lid

4 jan 2011
    234
    0
    0
    Murphy, wat fijn dat je toch een leuke dag hebt gehad gister. Het was ook heerlijk weer, dus goed dat je daarvan hebt genoten, ondanks alle stress die je had/hebt. Kan je er een beetje goed over praten met je zus of valt dat tegen?
    Ik heb een hele goede band met mijn zusje en die heeft net een kleintje gekregen 9 weken geleden. Maar we kunnen er wel heel goed over praten. Bij haar ging het ook niet vanzelf allemaal, heeft ook 3 jaar geduurd, dus ze weet precies wat ik voel. Dat scheelt wel denk ik.

Succes morgen met je afspraak via de tel. Ik hoop dat je snel duidelijkheid krijg over de hoeveelheden die je moet spuiten.

Hoe is het met de rest? Noa naar het ziekenhuis geweest vandaag toch? En?

Wat zijn jullie stilletjes dames...haha.
    x

13. murphy

murphy Bekend lid

8 okt 2010
    877
    1
    18
    @sanseveria: ja, mijn zus leeft heel erg mee, net als de rest van onze families. Zij heeft twee kindjes, en dat ging gelukkig gewoon op de normale manier, zonder problemen.
    Volgens mij wil ze net zo graag tante worden, als ik mama! :D
    Maar ze vindt het ook heel leuk om binnenkort "pleegtante" te worden! :)
    Het bedje van haar oudste zoontje staat nu al klaar voor ons pleegje!

Eigenlijk is er bij mij geen onduidelijkheid over de hoeveelheid die ik moet spuiten, of over wanneer ik moet bloedprikken, is al maanden hetzelfde. Maar goed, als ik even moet bellen met m'n arts, vind ik dat prima.

14. murphy

murphy Bekend lid

8 okt 2010
    877
    1
    18
    Hoe gaat het eigenlijk met jou, Sanseveria?
    Kun je een beetje genieten van de rust, kun je de mmm even los laten?
    Ik heb van december tot maart ook gepauzeerd, en ik vond dat de eerste weken best moeilijk. Na een tijdje was ik echt helemaal "afgeschakeld" en kon ik genieten van de rust!

15. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Dag allemaal,

Mag ik bijschuiven op jullie bankje? Ik heb afgelopen maand jullie belevenissen gevolgd. Moest zelf een maand verplicht pauze houden ivm een cyste in mijn eierstok.
    De cyste was nu klein genoeg, dus spuit ik sinds vorige week weer (Menopur) en ik verwacht dat we eind van de week de inseminatie krijgen. Dat wordt dan de tweede iui-poging.
    'k Vind het wel fijn om samen met jullie te wachten ...

Groetjes van Stiertje

16. Mooibuikje

Mooibuikje Actief lid

28 jan 2009
    413
    0
    0
    ooh meiden toch wat een verdrietig nieuws toch allemaal. Ik krijg er echt tranen van in mn ogen :(

Houd de moed er in dames..als wij er zelf niet meer in geloven..
    WEL in blijven geloven! Jankdagen vind ik zelf ook fijn jah! Echt opgelucht voel je je dan!

Dikke knuffel meisjes!

17. Noa14

Noa14 Fanatiek lid

4 mrt 2011
    1.327
    0
    0
    NULL
    Noord-Holland
    Haiii lieve meiden, de maandag zit er alweer bijna op :p

@ Sanseveria, gelukkig dat je arm weer 'een beetje normaal is' en geen pijn meer doet. Ik blijf het apart vinden :D

Ik vanochtend inderdaad controle echo, zag er weer mooi/schoon uit en vanavond weer starten met Provera, 133 eh p. dag. Toch iets opgehoogd in de hoop dat ik volgende IUI meer eitjes heb die groot zijn voor bevruchting.

Vandaag wel weer hard 'gelach' :x Een goede vriendin MAILT (#*$&#:x) me met de mededeling dat ze zwanger is van haar 2e. Daarbij de vermelding 'dat ze niet precies weet hoe het nu met mij is en of haar timing wel/niet goed valt bij me' (NIET DUS)!
    Ongelooflijk, hoe kan ze dit nou doen, per e-mail! Waarom belt ze me niet gewoon om het te vertellen of komt ze langs, ze weet hoe pijnlijk het valt. Tuurlijk ben ik ook blij voor haar maar als ze zelf al aangeeft dat ze niet precies weet hoe het zou vallen bij me, dan doe je zoiets toch niet per mail :$

Heb er weer hard om zitten huilen en me ook weer erg druk gemaakt waardoor ik nu afschuwelijke koppijn heb :(

Het blijft me deze dagen/week even niet bespaard met pijnlijk nieuws zeg pfff Het wordt tijd voor leuk en positief nieuws.
    Dus kom op meiden, vertel me is wat leuks :)

Liefs voor jullie allemaal

18. Noa14

Noa14 Fanatiek lid

4 mrt 2011
    1.327
    0
    0
    NULL
    Noord-Holland
    p.s. ik moet nu ook aan de Utrogestan na de IUI

19. Noa14

Noa14 Fanatiek lid

4 mrt 2011
    1.327
    0
    0
    NULL
    Noord-Holland
    @ Stiertje, tuurlijk mag je meepraten op onze topic, welkom :)

20. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    @Noa: dank je. Wat een ontzettend ongevoelige mail van je vriendin zeg! Ik vermoed dat ze niet zo goed weet om te gaan met jouw situatie, maar dan komt dat wel beroerd haar strot uit.

Ook zo'n leuke: op de dag dat ik merkte dat de eerste iui niet gelukt was, lag er een geboortekaartje in de bus van het kindje van vrienden. Kan natuurlijk niemand iets aan doen, maar 't is wel een soort dolksteek.

Ik hoop van harte dat jouw tijd (en die van ons allemaal hier!) snel komt.

Deel Deze Pagina